Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Index-Refi kapcsoló cseréje


Sörös Sanyi

Recommended Posts

11.1.7 Index-Refi kar cseréje

Ha valami oknál fogva ki kell cserélnünk a kart, ne essünk kétségbe! Nekem elsőre, úgy, hogy közben még fényképezgettem is, körülbelül 25percembe telt!

Kellékek: 1 kereszthornyos csavarhúzó, esetleg egy sima, és az "új" indexkar.

gallery_1646_202_39412.jpggallery_1646_202_38549.jpg

Első lépésként a kormányburkolatot kell leszednünk. Összesen 5 csavar fogja.

Kezdjük a kormány alatt eldugott kettő csavarral. A kormányt jobbra, illetve balra elforgatva előtűnik a csavarokat fedő korong. Azt szépen kivéve már hozzá is férünk a csavarhoz. Óvatosan kezeljük ezeket a csavarokat, pláne visszarakásnál, mert csak egy kis műanyag fülbe vannak belehajtva!

gallery_1646_202_2030.jpg

Folytassuk a maradék 3 csavarral. Ezeket a kormányoszlop alsó részén találjuk. Csavarjuk ki őket. Jegyezzük meg hogy néznek ki, ne keverjük össze az előző csavarokkal.

gallery_1646_202_6037.jpggallery_1646_202_6925.jpg

Ezután óvatosan szedjük le a burkolatot. Egy alsó és egy felső részből áll. A hátsó részen kétoldalt egy bepattintós összefogó elem is található rajta (lásd képen).

Figyeljük meg, hogyan vannak berakva a karok gumiharangjai a felső részbe (bele vannak csúsztatva).

gallery_1646_202_20389.jpggallery_1646_202_39513.jpg

Ezután már látszik is a kapcsoló része a karnak. A képen látszik, hogy a kapcsoló két oldalán van egy-egy kis fülecske. Ezeket nyomjuk a kapcsolótest felé. Ergo mintha össze akarnánk nyomni, majd az egész kapcsolót húzzuk az ajtó irányába.

gallery_1646_202_36837.jpggallery_1646_202_35982.jpg

Ezután mint a második képen látszik, van két kis rögzítőpöcök a kapcsoló két oldalán. Ezeket óvatosan húzzuk kifelé, majd a csatlakozót húzzuk le a kapcsolóról.

Én először az egyik fület húztam el, lapos csavarhúzóval benyúltam a csatlakozó alá, és picit eltoltam. Ahogy a képen is látszik. Ezután a másik fület is megemeltem, és tovább húztam lefelé a csatit. És már lent is volt.

gallery_1646_202_25500.jpg

Ezután jöhet az "új" indexkar. Csatlakozót rakjuk rá. Két kis fülecske pattanjon be a helyére. Ha bontott a kapcsoló, próbáljuk ki, hogy működik-e? Ezután ahogy az első képen látszik, toljuk a helyére a kapcsolót. A kapcsoló oldalán van egy sáv, a kormányoszlopban meg egy sin kiképezve. Itt is pattanjon a helyére a két kis fülecske.

Jöhetnek a burkolatok. A felsőbe illesszük be a kapcsolók gumiharangjait.

Figyeljünk a műszerfal felőli oldalukon az összepattintós rögzítésre. (lásd 5. kép) Ezután jöhet az alsó három, majd a kormány takarásában lévő csavar, és a takaró kis körök.

Ezzel kész is vagyunk!

Szerző: Laci4

Link to comment
Megosztás:

  • 2 years later...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.