Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hajtás


forumadmin

Recommended Posts

Az Omegákba szerelt 5-féle váltó (2-féle manuális és 3-féle automata, melybõl kettõ típus 3 sebességes) mindegyike nagyon megbízható és idõtálló, ha odafigyelnek a váltóolajra, mely bizonyos esetekben - tömítetlenségi hiba miatt - elfolyhat. Az elsõ, '87-88-as modellekre sajnos jellemzõ volt a zajos váltó, de ezen késõbb javítottak. (A legelterjedtebb, 2 literes, 115LE-s és 170Nm-es motorral szerelt Omegában is a 250Nm-ig "kompatibilis" váltó található!) A (gyári, jól beállított) kuplungra nem szokott panasz lenni, ahogyan a kardán meghibásodása sem nevezhetõ tipikusnak. (Megadhatja magát a kardáncsapágy, amelynek cseréje azonban nem költséges.) A differenciálmûre - fõként a '91 elõtti modellekben a tömítetlenségbõl fakadó olaj-elfolyás miatt - azonban jellemzõ, hogy erõs zaj kíséri a kopását, melyet csak cserével lehet javítani. A késõbbi diffikre is jellemzõ azonban, hogy 200e km-es futásteljesítmény felett hangot kezdenek adni, fõként a kombi karosszériás modellek.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.