Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hali,

Hát kb 6000-et mentem vele azóta csak, egyszer elfelejtettem visszatenni az olajsapkát, akkor kihányt kb fél liter olajat, de nem öntöttem utána, utána meg folyamatosan nézem én is, de nem fogy semmi. A főtengelyszimeringnél folyik, a vezérlésnél eléggé, meg a féknek a vákumpumpánál. De az ilyentől alig észrevehető a fogyás.

Hát, én is remélem nem fog fogyni, nagyon f-sz voltam, mert csak pár ezer Forinttal lett volna több a Goetze gyűrű, így Tarabusi-t tettem bele.

Bár amit kivettem belőle gyűrűket, az Goetze volt, eléggé meg voltak kopva. Nem tudom, a gyári gyűrűk milyen márkájúak, lehet, ez még az volt?

A lényeg az, hogy ne legyen nagyon megkopva a henger fala, nálam eléggé minimálisan volt csak.

Nekem rettenet módon zabálta az olajat előtte a motor, de kiderült, félbe volt törve egy szívószelepnek a vezetője. Ott szívta be az olajat.

Cseréltem hengerfejet, de ha már úgyis szét volt már ennyire szedve, akkor meggyűrűztem.

Nem érzem, hogy erősebb lenne a motor, sőt, most Bosch adagolót tettem rá, előtte Lucas volt, avval erősebb volt érezhetően.

Kartergáz nincs, még....kissé félek a Tarabusi gyűrűktől. Pedig vagy 80 helyre rá van írva a dobozára, meg a papírjaira, hogy best ring, stb... :)

A szakál metálnál kedvezménnyel valami 11000Ft volt.

Mondjuk ahogy én hajtom az autóimat....mint egy öreg krotyli kb. :)

Köszi az infót!

Az olaj fogyasztás nálam elég iszonyat 1 litert simán bever 1000km alatt,Kártel gáz is van jócskán.Remélem nálam sincsen nagyon megkopva a henger fala de ez majd csak akor derül ki

ha lepattintom a hengerfejet.Amúgy én úgy hallotam hogy a Tarabusi gyűrű jobb mint a Goetze.De majd kiderűl hogy meddig bírja.Nagyon bízok benne hogy még lehet gyűrűzni mert nem szeretném az egész motorját fel újítattni,vagyis szeretném de annyi zsoldot most nem tudok ki adni:) A Bontott motortól meg félek mert az lutri...

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót!

Az olaj fogyasztás nálam elég iszonyat 1 litert simán bever 1000km alatt,Kártel gáz is van jócskán.Remélem nálam sincsen nagyon megkopva a henger fala de ez majd csak akor derül ki

ha lepattintom a hengerfejet.Amúgy én úgy hallotam hogy a Tarabusi gyűrű jobb mint a Goetze.De majd kiderűl hogy meddig bírja.Nagyon bízok benne hogy még lehet gyűrűzni mert nem szeretném az egész motorját fel újítattni,vagyis szeretném de annyi zsoldot most nem tudok ki adni:) A Bontott motortól meg félek mert az lutri...

Hát igen, amíg nincs szétszedve, addig csak totózik az ember. De ahogy szedtem szét, és ha már szét van szedve, elkezdtem rajta mindent kicserélni...:(

Ha Te is így fogod majd, akkor csakis gyárit tegyél bele. Mindegy, hogy bontott, még az is jóval tovább bírja, mint egy új utángyártott gagyi.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, amíg nincs szétszedve, addig csak totózik az ember. De ahogy szedtem szét, és ha már szét van szedve, elkezdtem rajta mindent kicserélni... :(

Ha Te is így fogod majd, akkor csakis gyárit tegyél bele. Mindegy, hogy bontott, még az is jóval tovább bírja, mint egy új utángyártott gagyi.

Ezzel én is így vagyok,inkább a gyári mint az után gyártott.Sok után gyártott szemétel már sokszor szívtam...

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, amíg nincs szétszedve, addig csak totózik az ember. De ahogy szedtem szét, és ha már szét van szedve, elkezdtem rajta mindent kicserélni... :(

Ha Te is így fogod majd, akkor csakis gyárit tegyél bele. Mindegy, hogy bontott, még az is jóval tovább bírja, mint egy új utángyártott gagyi.

Amúgy ma le szedtem az önínditót a gépről(x17dtl motor)mert kissé nehezen tekert mondom szét szedem meg nézzem milyen állapotban van.Mondhatom jó tele volt szútyokal,szépen ki pucoltam és jóbban is teker.

De a levétel na meg a visszatétele kész horror volt főleg akna nélkül.Szerintem ezen a motoron nagyobb meg nehezebb az önindító mint egy 82-es mtz-n :D

Katasztrofális helyen van....

Link to comment
Megosztás:

Amúgy ma le szedtem az önínditót a gépről(x17dtl motor)mert kissé nehezen tekert mondom szét szedem meg nézzem milyen állapotban van.Mondhatom jó tele volt szútyokal,szépen ki pucoltam és jóbban is teker.

De a levétel na meg a visszatétele kész horror volt főleg akna nélkül.Szerintem ezen a motoron nagyobb meg nehezebb az önindító mint egy 82-es mtz-n :D

Katasztrofális helyen van....

Hát, aknáról is szívás leszedni, útban van a kipufogó, felülről meg a szívósor, bár nem is ez, hanem utána a vezetékeket visszarakni hozzá...

Akkor a tiéden a jobbik fajta önindító van, gondolom az lehet rajta, ami a Kadettokon is volt anno.

Az enyémen egy kis fingilingi félig műanyag sz.r van, szétszedtem, bezsíroztam, a miszlikbe tört bolygókereket kicseréltem, de most megint kezd ugyanolyan herélt hangja lenni, mint előtte.

A gyújtáskapcsolóm is besz.rt.

De ahogy nézem, valaki ezen az autón szisztematikusan kicserélte az összes gyári alkatrészt valami utángyártottra.

Így lehet egy Opelből Tavriát csinálni, vagy Zaporozsecet, legalább unalmas perceit kitölti valamivel az ember, tiszta hülyeség lenne a meló után hazamenve pihenni. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát, aknáról is szívás leszedni, útban van a kipufogó, felülről meg a szívósor, bár nem is ez, hanem utána a vezetékeket visszarakni hozzá...

Akkor a tiéden a jobbik fajta önindító van, gondolom az lehet rajta, ami a Kadettokon is volt anno.

Az enyémen egy kis fingilingi félig műanyag sz.r van, szétszedtem, bezsíroztam, a miszlikbe tört bolygókereket kicseréltem, de most megint kezd ugyanolyan herélt hangja lenni, mint előtte.

A gyújtáskapcsolóm is besz.rt.

De ahogy nézem, valaki ezen az autón szisztematikusan kicserélte az összes gyári alkatrészt valami utángyártottra.

Így lehet egy Opelből Tavriát csinálni, vagy Zaporozsecet, legalább unalmas perceit kitölti valamivel az ember, tiszta hülyeség lenne a meló után hazamenve pihenni. :)

bosch önínditó van a masinán,de mondom állati súlya van meg elég méretes :icon1:

Ebbe nem igen van műanyag.

A vezetékekhez hozzá sem tudtam férni,csak úgy hogy előbb az önindítónak a két tartó csavarját ki vettem,szépen ki húztam a helyéről és elfordítottam,csak így fértem hozzá a vezetékekhez.Vissza rakásánál meg a vezetékel kezdtem.

Egy bíztos rég szenvedtem már ennyit önindítóval.

Kb 2 éve cseréltem egy corsa cdti gépen önindítót az volt ílyen vad barom helyen :D

Link to comment
Megosztás:

bosch önínditó van a masinán,de mondom állati súlya van meg elég méretes :icon1:

Ebbe nem igen van műanyag.

A vezetékekhez hozzá sem tudtam férni,csak úgy hogy előbb az önindítónak a két tartó csavarját ki vettem,szépen ki húztam a helyéről és elfordítottam,csak így fértem hozzá a vezetékekhez.Vissza rakásánál meg a vezetékel kezdtem.

Egy bíztos rég szenvedtem már ennyit önindítóval.

Kb 2 éve cseréltem egy corsa cdti gépen önindítót az volt ílyen vad barom helyen :D

Amikor raktam be a motort én is megszívtam vele, le kellett vennem, mert nem lehet bekötni, ha fent van a blokkon.

Link to comment
Megosztás:

az összes ilyen régi dízel gépen elöl van az önindító, nem tudom opelék hogy álmodták ilyen helyre ezt. :)

Nekem is bosch az önindító, de ez már a gazdaságos változat. :(

Csak hogy felrakjak egy nagy önindítót, ahhoz cserélni kéne a kábelt is....

Kezdem már nagyon bánni, hogy eladtam a Kadettot. :(

Link to comment
Megosztás:

az összes ilyen régi dízel gépen elöl van az önindító, nem tudom opelék hogy álmodták ilyen helyre ezt. :)

Nekem is bosch az önindító, de ez már a gazdaságos változat. :(

Csak hogy felrakjak egy nagy önindítót, ahhoz cserélni kéne a kábelt is....

Kezdem már nagyon bánni, hogy eladtam a Kadettot. :(

Isuzu motoron is hátul van az önindító. És a benzinses NZ/SZ motorokon is.

Link to comment
Megosztás:

Érdekesen van megoldva az biztos,de ha valaki kicsit kreativ megoldja :icon1:

Lehet, hogy a DR és a DTL önindítója nem teljesen ugyanaz, mert fizikai képtelenség felrakni rá a bendix vékony kis 6-os saruját, annyira blok felé áll és annyira nem férsz hozzá a turbó miatt.

Link to comment
Megosztás:

nekem sima DR van, és a kis önindító van rajta, volt még egy ilyen astra, azon is a kisebb volt.

Valószínű ezek olcsóbbak sokkal a nagyobbaknál, a Fordnál is ez volt, a régi escortokon nagy disznó öndindító volt, a későbbiekre, 96 utániakra már a kicsiket rakták. Szintén ilyen gagyi kiszerelésben.

Jó ez is valameddig, de hogy addig nem bírja, mint a nagy, az fix.

Miután megvettem bele a műanyag bolgyókereket, és összeraktam, meg visszaszenvedtem a helyére, kiderült, hogy a szabadonfutó is szar...folyton megcsúszik indítózáskor.

Pedig még a gyári szénkefék vannak benne, alig vannak megkopva.

Ezért írtam, hogy visszasírom a Kadettet, mert ami azon jó volt elektromos cuccok, ahelyett minden gagyi lett az astrán.

Az öregemnek 10 évig volt dízel kadettja, csak hajtotta, még olajat sem cserélt benne, a vége az lett, hogy kiszakadt a hátsó hídja, mert szétrohadt. De még akkor se volt ilyen baja, hogy önindító, ablaktörlő, gyújtáskapcsoló, amivel mostanában szívok.

Tegnap voltam bontóban, ablaktörlőrelét kerestem(persze, hogy nem ez volt a hibája, mint kiderült) és vagy 30 féle gyártótól találtam ilyen reléket ott.

Lehet, Szentgotthárdon evvel trükköztek, hogy legyen nyereségük a vezetésnek.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy a DR és a DTL önindítója nem teljesen ugyanaz, mert fizikai képtelenség felrakni rá a bendix vékony kis 6-os saruját, annyira blok felé áll és annyira nem férsz hozzá a turbó miatt.

Egyet értek!Úgy értetem ezt a kreativ dolgot hogy elsőbb lecsavaroztam én is az önindítót,elfordítottam és csak úgy bírtam a vezetékeket leszedni.Visszafelé meg előbb a vezetékeket tetem fel.

Link to comment
Megosztás:

Csáó . kis segítség lenne szükségem. Tegnap a gázbóvden le akadt az adagolóról és úgy jöttem haza, ez kb 40 km és 5. alapjárat. Mikor haza értem akkor vettem észre h megcsöppent az adagolóm valahol valamelyik csőnél. Ez lehet amit h szenvedett alapjáraton? Csak mert eddig hála istennek csont száraz volt az adagolóm. Ja és a gázbóvden is elég szarul van megoldva, arra nincs valami sufnituning ötletetek? előre is köszi csáó

Link to comment
Megosztás:

Csáó . kis segítség lenne szükségem. Tegnap a gázbóvden le akadt az adagolóról és úgy jöttem haza, ez kb 40 km és 5. alapjárat. Mikor haza értem akkor vettem észre h megcsöppent az adagolóm valahol valamelyik csőnél. Ez lehet amit h szenvedett alapjáraton? Csak mert eddig hála istennek csont száraz volt az adagolóm. Ja és a gázbóvden is elég szarul van megoldva, arra nincs valami sufnituning ötletetek? előre is köszi csáó

5.-ben alapjáraton? A 3. még oké, vízszintesen, meg lejtőn lefele. :)

Gondolom a motorod nem kicsit rángathatott, valószínűleg a csöveknek nem tett túl jót.

Az adagolóra alapesetben egy gömbfejre van rápattintva a bowden, én azt több órai szenvedés után tudom csak leszedni néha, de hogy magától leugorjon?

A sufnituning az, hogy rácsomózod a bowdent az adagolókarra, ha nincs rajta ilyen gömbfej. :)

Ha így használod a verdát nem lesz hosszúéletű.

Link to comment
Megosztás:

5.-ben alapjáraton? A 3. még oké, vízszintesen, meg lejtőn lefele. :)

Gondolom a motorod nem kicsit rángathatott, valószínűleg a csöveknek nem tett túl jót.

Az adagolóra alapesetben egy gömbfejre van rápattintva a bowden, én azt több órai szenvedés után tudom csak leszedni néha, de hogy magától leugorjon?

A sufnituning az, hogy rácsomózod a bowdent az adagolókarra, ha nincs rajta ilyen gömbfej. :)

Ha így használod a verdát nem lesz hosszúéletű.

Akkor valószínű h ezért csöppent meg az adagolóm mert barom állat módon jöttem vele haza:( Am nem volt vészes rángatás de gondoltam h nem tetszik neki csak hajnalban siettem volna haza. Van rajta gömbfej csak egyszerűen leugrott róla. Am nem használom mindig így próbálok rá vigyázni :) ahogy birok. köszi a segítséget .

Link to comment
Megosztás:

Akkor valószínű h ezért csöppent meg az adagolóm mert barom állat módon jöttem vele haza:( Am nem volt vészes rángatás de gondoltam h nem tetszik neki csak hajnalban siettem volna haza. Van rajta gömbfej csak egyszerűen leugrott róla. Am nem használom mindig így próbálok rá vigyázni :) ahogy birok. köszi a segítséget .

Legközelebb tekerd fel az alapjáratot. :)

Pedig könnyen visszamegy rá az a gömbfej, csak leszedni róla rettenet.

Próbáld összeébb nyomni kicsit fogóval.

Link to comment
Megosztás:

De pangás van,mind egy nekem volna egy kérdésem.

Az x17dtl turbó ha jó akkor lehet hallani azt a jellegzetes turbó hangot,vagy ezeknek a kis turbóknak nincs nagyon hangjuk?(arra gondolok hogy pl régebben volt egy fiat croma tdi-m,annak jó volt a turbója és mikor gyorsítottam vele lehetett hallani hogy fütyül/dolgozik a turbó.)

Link to comment
Megosztás:

De pangás van,mind egy nekem volna egy kérdésem.

Az x17dtl turbó ha jó akkor lehet hallani azt a jellegzetes turbó hangot,vagy ezeknek a kis turbóknak nincs nagyon hangjuk?(arra gondolok hogy pl régebben volt egy fiat croma tdi-m,annak jó volt a turbója és mikor gyorsítottam vele lehetett hallani hogy fütyül/dolgozik a turbó.)

Amikor géptető nélkül keringtem vele az első próba úton, akkor én hallottam a fütyülést.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.