Jump to content
OPEL FÓRUM

Mikulás74

Forummember
  • Content Count

    493
  • Joined

  • Days Won

    2

Mikulás74 last won the day on January 4

Mikulás74 had the most liked content!

Community Reputation

27 Segítőkész

About Mikulás74

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 03/29/1974

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    opelmégiselkop.
  • City
    pest megye

Recent Profile Visitors

2,799 profile views
  1. Üdv emberek, valaki találkozott már itt, vagy valahol P0340-es hibakóddal? Ez annyit jelent, hogy a vezérműtengely jeladóval valami nem oké. Gondolom emiatt rángat a verdám, meg az alapjárat fura még. Törlés után pár km múlva kidobja megint. Hottentotta nyelvű fórumokon a vezérléscsere után jön elő sokaknak, legritkább esetben a jeladó tojik be, inkább vezetékelési hibák vannak. Bizonyos évjáratoknál más a vezérműtengelyen lévő tárcsa, meg nem mindegy, hogy van felrakva. Naná, hogy nem emlékszem, hogy volt. Elindul a verda lehúzott jeladóval is, szóval ez csak ilyen korrekciós valami.
  2. Előtte olajban állt az egész hengerfej, főleg az egyik gyertya, akkor mindig 3 hengerrel indult, lehet, áthúz valahol....sötétben kéne megnézni.
  3. Köszönöm! Nem akartam rémhíreket terjeszteni, nálam pl vételnél volt ez a hiba, szabályos emulzió folyadékot engedtem le a motorból. És még az se érte el a nívópálca alsó szintjét, így használták az autót......... Ehhez képest nem volt sok vészes motorbaja. Csak egy hidrotőke kakukkolt ki a hengerfejből. De 20 rongyból volt egy b corsa x12xe hengerfej, az ment rá. Meg az 1 rétegű lemez tömítés a 12 darab M8-as csavarral... Viszont van valami hibám, mert nekem is rángat a motor, sárga lámpa világít, hibakód fene tudja mi, én égéskimaradásra tippelek, amikor legutóbb raktam össze, egyik hengernél olajos volt a dugattyú, belenézve a gyertyafuraton. Pedig a hengerfej belülről egységesen barna volt minden hengernél, szelepek biztos zártak, gyűrűk jók voltak, gyertyák is egyformák.... Lehet, trafóbajom van? Alapjáraton mintha néha kihagyna 1 henger. Dízelnél volt ilyen, ha már spriccelt 1 porlasztó, akkor rángatott borzalmasan a blokk, képes volt egy út alatt szétszakítani az összes motortartó bakot.
  4. Az 1.9 cdti motornál van ilyen javítókészlet, rézből, lehet, ehhez is van már valahol.
  5. A vezérműlánc ott kezdődik, hogy M13a motor: Ez van az ignisekbe, wagon r+, stb. Még 250 ezernél se kell ezeket cserélni. Az opelnak ez az olajnyomásfüggő budilánca vicc. Tele van a youtube ilyen videókkal, kinek hogy csörömpöl a motorja épp. Én hogy új láncot raktam be, a láncfeszítő teljesen visszament a végére, alig volt kint a hegye. Ebből látszott, hogy csak a lánc nyúlt, más nem kopott. Egymás mellé rakva a kettőt 1 láncszemmel volt hosszabb a régi. Benéztem nagyon ezt a z12xe motort, mondjuk nagyon jól fogyaszt, ez az egy előnye. Talán kevesebbet is, mint a Tdízel astra. Mondjuk abban van 492e km, csak a kaszni már eléggé porhanyós. Az 1.2-es motor előéletét nem ismerem, gondolom jól betartották a 30 ezres olajcseréket, 261 ezernél nincs válla a hengereknek, a dugattyúk bordásak még, a hajtókarcsapágyak kopottak voltak, azokat cseréltem, meg az összes tömítést. Ja! A vezérműfedél tömítést nagyon ajánlott sűrűn cserélni, ezért is szedtem szét itt főleg, hogy megnézzem, mennyit roncsolódott. Ha ez megnyekken, keveredik is össze a víz az olajjal.
  6. Z12xe x12xe z12xep Z14xep-nél a bal első tartóbakot ki kell venni, mivel azon keresztül megy át 3 csavar a blokkba, a vezérműfedélen keresztül. Komplett lánccserével. A két lánckerék között van egy műanyag feszítő, az egyben ken is, van rajta egy furat. Bizonyos láncokra írnak 150 ezret is, de ez a BGA hulladék szerintem nem bír 50 ezret se. 1 betű nincs ráírva sehova, nagyon noname. Véleményem szerint a láncos motor egy fos, nálam is átugrott egy láncszemet, bonyolult cserélni, rengeteg csavar, tele megy aluminium darával a karter, stb. Most az X17DTL-en fogok szíjat cserélni, kb 1-2 óra alatt megvan.
  7. Jópár gyártó patentszemmel gyártja, éppen ezért, hogy 1 óra alatt cserélhető legyen. Erre találták ki a nittelő szerszámot. Tökmindegy milyen tempónál szakad a lánc, kárt okoz. Ezért kell üzembiztosra összenyomni a lánccsapot, és nem kell pánikolni. Megsúgom, bárhol elszakadhat egy lánc, gyárilag gyengébbre préselték össze, mint ahogy én összenyomtam. "szépen behúzzák vele" Ha valahol elvágod a láncot, a feszítő egyből olyanra húzza össze az egész láncot, hogy az életben nem fűzöd át az egészet. De ott van a vezérműfedélen egy csavar, azon keresztül lehet oldani a láncfeszítőt... Írtam, hogy nem volt kopott sem a láncfeszítő, sem a lánckerék, láncfeszítő patronból meg van vagy 5 darabom. Az idióta cseréli szettben az egészet, gazdagítsa a kereskedőket az, akinek elment az esze... Halkan megsúgom én is, minden egyes láncvezérlésű motornál minimálisra kopnak a láncfeszítő elemek.
  8. Urak, megnyúlt lánccal vigyázni, nálam átugrott pár fogat menet közben. Tünete a következő, hidegen még szép hangja van a motornak, ahogy melegszik, elkezd "bedízelesedni" a hangja. És érdekesség, hogy csakis a lánc kopott el nálam, a vezetősínek szinte érintetlenek. Meg a lánckerekek is. BGA lánc volt, ezt szidták jó sokan. Most a Cromax-nál van kb 6000 Ft-ért SWAG márkájú, ez szinte gyári. eredetileg 12000 volt, valamiért le van értékelve most. Hátránya, hogy patentszemes, kell hozzá patentszem összenyomó készülék. Mondjuk megteszi egy pontozó is, csak óvatosan. Ha lekerült a vezérműfedél, ott látszik egyértelműen a hiba: a hidraulikus láncfeszítő csapja szinte kint lesz teljesen. Minél beljebb van, annál jobb a lánc.
  9. Üdv, kösz, nem tudom mitől görbülhetett szét, cigóktól vettem az autót, bármi lehetett. :) Igen, elég vékony lemezből van a mechanika, jól agyonzsírozom, aztán meglátom mit szól hozzá. :) Ha már fent lesz az ablak, nekem az is elég. Nem tartom meg a verdát, elég volt belőle. :(
  10. Nem ment, de csoda lett volna, ha megy. Naná, hogy a kapcsolócsere se oldotta meg a bajt, ajtókárpit le, majd látom, hogy le van jőve a csatlakozó a motorról. Gondoltam milyen könnyen megúsztam, a baj csak az volt, hogy a volt tulaj gondolom rátehénkedett az ablakra, és szétgörbült az egész mechanika. Opelék meg rápopszegecselték az egészet az ajtóra belülre, flexel lenyírtam, majd ha lesz életerőm hozzá, akkor visszahajlítgatom, agyonzsírozom, és visszacsavarozom. Ha nem kerülök a diliházba, mert nem egyszerű. Bár az is lehet, megszorult a mechanika, és saját magát görbítette el, elég erős motor van benne. 2 popszegecs le is volt törve a motorról, ami rögzítette az ajtóra. Már vártam mikor robban szét az edzett üveg, ütöttem, vertem már az egész ajtót. De jól bírta. Még.
  11. Köszi! A led világít a kapcsolóban, a másik oldali ablakot mozgatja, vagyis a jobb oldalit, a bal oldalit nem, az meg se nyikkan. Szétszedtem a kapcsolót, azt hittem a gombok nem jók, de a nyáklapot rádugva se akarta az igazat. Na majd kiderül lassan, mi purcant meg, majd megírom.
  12. A villanymotorja nem szokott ezeknek kipurcanni? PRóbálok nézni valahol egy pinoutot a kapcsolójához, aztán adok neki 12 voltot, legalább ne legyen leengedve az ablak, kint se tudom hagyni az autót szabad ég alatt. Azonnal kuruttyolnának a békák benne ha eső van.
  13. Dehogy, van ennek olyan is? A másik oldali az működik hiba nélkül, ha ez mond valamit, nem tudom, oldalanként van-e biztosítékja.
  14. Ööööö, nem tudom, a kapcsolót már szétszedtem, mert nem mikrokapcsolt, próbáltam rövidrezárni, de úgy se mozdult meg. Kb félállásban van az ablak, most úgy járkálok vele. Azt hiszik, klimaxolok már. :D
  15. Üdv Urak, ha első elektromos ablakemelő nem reagál a gombokra, általában mi a nem jó? Akinek volt már ilyen nyűgje, megköszönném.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.