Jump to content
OPEL FÓRUM

Mikulás74

Forummember
  • Content Count

    520
  • Joined

  • Days Won

    2

Mikulás74 last won the day on January 4

Mikulás74 had the most liked content!

Community Reputation

28 Segítőkész

About Mikulás74

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 03/29/1974

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    opel....
  • City
    Pest megye

Recent Profile Visitors

2,985 profile views
  1. Mint a fenti videó is mutatja lehet, sőt, az 1.7 cdti-t is lehet, csökkent nyitónyomású, vagy dti porlasztókkal: az x17dtl-t nagyon régóta lehet, kell pedálcsere hozzá, adagolótartó konzol, meg fúrni faragni. Kérdésem az ECU, EDU-ra vonatkozott volna, azokkal mit csinált, aki alakított át már y17dt-t.
  2. A G astrákban már hidraulikus a kinyomócsapágy, elég drágák, viszont akkor sokáig is bírják. Üzemszerűen szerelő komám elmondása szerint kinyomócsapágy miatt még nem szedett szét sosem G astrát. Én most azért kicseréltem egy bontottra, nem tudom minek, azon 2007-es dátum volt, egy keveset futott benzinesből való. Még légteleníteni kell, remélem nem lesz gond vele, mert felkötöm magam, ha még 1x szét kell valamit szedni. Ez a kábelköteg az isuzun valami horror. Az 1.2-es astrán is csak szemre benéztem a tárcsát, és egyből a helyére ment a nyelestengelyre. Zsigáknál volt ez a központo
  3. Üdv, valaki alakított már át bowdenes, mechanikus Bosch adagolósra 1.7 Dit(y17dt) motort? Ehhez még a cdti motor is kispista, így agyonbonyolítani egy dízelmotort röhej. Ennyi madzaggal a földet körbe lehet tekerni 5x.
  4. 372 ezret futott Isuzu dízelnél még a gyári kinyomócsapágy van.. Most cseréltem motort egy ilyen csodában, meg kuplungoztam meg. Nem kis szopás volt a blokkot visszarakni, kivételnél nem volt útban a jobb féltengely, visszarakásnál már képtelenség volt visszatenni. Jó ez az isuzu, minden vagy 3x drágább, mint a GM opelhez. Nem kell központosító, szemre középre kell rakni a tárcsát, az már elég.
  5. Elvileg elektromos fojtószelep állítás van rajta, jó régen találtam egy videót youtubeon, ott egy emberke szétszed egy ilyet atomjaira, műanyag fogaskerekek vannak benne, meg valami potméter-pálya, ami beég, és akkor vannak hasonló bajok. De most meg nem találom valamiért a videót. Aztán lehet a pedál jeladója nem jó. Ráadott gyújtással ha nyomkodod a gázpedált, elvileg hallatszik, ha valami baja van a villanymotornak.
  6. Egyből megláttam a diót, írtam, nehogy behaljon egy valahol a szívótorokba. Ismerős szerelő anno mit szívott egy darab ronggyal, úgy rakta össze a motort, hogy a bontós beletömött egy rongyot a szívócsonkba, jó belülre. Koma már ott tartott, visszaadja a gépjárműszerelői mestervizsgáját, mert az istennek nem indult el az autó. Dízel volt, az meg csak levegőt kellett hogy kapjon, nem tudott gyertyát nézni, hogy benzines-e.
  7. Nehogy kirágja a légszűrőt, aztán befészkel a szívócsonkba. Nekem is van diófa, mit kínlódtam a patkányokkal ősszel. Ha megszünteted az összes ivóforrásukat, el fognak vándorolni. Nálam ez segített.
  8. Nem kell nosztalgiázni egy 2004-es 1.2 G astra? Sok szerencsét az új géphez!
  9. Forgásirányba tekerd a főtengelyt kb 3 teljes fordulatot, aztán nézd meg, mit mutat. Ha van benne valahol egy nem lefixálható rugós feszítő, persze hogy ugrálni fog forgás közben. Pár ezer km után mindig megnézem, hogy áll a szíj, mennyire feszes, van, hogy utána kell állítani. Ha hidegen feszes a szíj, melegen már nagyon hangja lesz. X17dtl motornál simán letörte az olajpumpáról a feszítőgörgőt, ha feszesre állította az ember.
  10. Én állíthatom akárhová a lámpáimat, mindenhogy anyázott a jónép szemből. Lámpabúra polír után már nem reklamált senki. Állítólag a matt búra nagyon szórja a fényt.
  11. Elektromos hibákhoz (is) :D totál zokni vagyok, de próbálj meg egy fojtószelep állító motort kölcsönbe kérni, hátha változik a helyzet. Néztem, hogy volt, akinek fennakadt ilyen miatt a fordulatszám, meg gázadásra összevissza reagált a moci. Csak egy tipp.
  12. Az miaz, Dió? Lehet, valami szőrös is beköltözött a verdádba. Nekem a padláson volt egy rakás széttört dió, éjszakánként volt is lárma rendesen. Ahol már ilyen széttört diókat látok elrejtve, a szívroham kerülget. Ne legyen igazam Nálad.
  13. Az a gond ezekkel az opelokkal, ha elviszik őket egy mindent szerelő szakihoz, az fix, hogy hazavágja őket. Megkockáztatom, egy 100 tagú mérnökbrigád agyalt azon, hogy csakis egy bizonyos viszkozitású olajjal járatva tudjon üzemelni az autó x 100 ezer km-t. Ha már rutinból öntöd bele a megszokott, mégsem olcsó olajat, akkor kuka. Amit nemrég linkeltem, ott is hasonló volt a történet, Cromaxnál a 10/40-et borították bele, onnantól kezdve 10000km volt még a láncnak. Baj még az, hogy x kilóméterfutás után elkopik az olajszivattyú, és nem fog már olyat nyomni az 5/30-as olajjal. A 10/40-et m
  14. Heló, 5 ezer km után 1 csík? Az nagyon jó. Nekem bejön az 1 ezer km/1 liter. Most nézegetem pont a láncszetteket, ilyet ír technikai információt, érdekes: "FIGYELEM! Ezek a motorok hidraulikus láncfeszítővel vannak szerelve, ezért nagyon fontos a megfelelő motorolaj alkalmazása. Az ezzel a vezérműlánc szettel szerelt motorokba (X10XE, Z10XE, X12XE, Z12XE, Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) csak és kizárólag 5W-30 vagy 5W-40, GM-LL-A-025 illetve az ezt felváltó Dexos2 szabványt teljesítő olajat szabad önteni. Minden más megoldással a vezérműlánc rövid úton (akár 15-20.000 km) garantáltan új
  15. Nem egyszerű így se a vezérlése a láncosnak. Holnap veszek egy komplett vezérlésszettet, lánckerekeket nem cseréltem a legutóbb. Nem tudom ez hiba volt-e, elképzelhető. Ránézésre teljesen újszerűek voltak a lánckerekek, teljesen jól passzolt a láncba, fene tudja, már mi lehet. Pedig szeretem ezt az autót, csak ez a lánc most, meg az olajfogyasztása... Leírnám, mennyi benzint eszik, hogy meg lett csinálva a kipuf, nem hinné el senki. 3000Ft-ból kimegyek vele a világból. Amúgy nektek, akiknek láncos 1-4-es motorral szerelt Astra van, mennyi olajat eszik a motor?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.