Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Hátul minden elfér, de elöl már necces. Ha magas az et szám, hamar beleér a gólyalábba. Ha teheted próbáld fel, mielőtt megvennéd.

Akkor próbáljak inkább olyan 33-35 körüli et-set nézni? 8" szélesnél nem akarok nagyobbat venni.

Ja még azt szerettem volna megtudni hogy Ti milyen típusu vezérlést használtok?(mármint márkát) és hogy milyet ajánlotok? nem tudom hogy a conti szett az jó?

Módosítva : KisBla
Link to comment
Megosztás:

Még nem volt időm foglalkozni vele gyakorlatban, csak gondolatban.

Találtam viszont egy ilyet: http://workshop-manuals.com/vauxhall/omega-b/k__clutch_and_transmission/manual_transmission_rear_wheel_drive/gearshift_linkage/repair_instructions/gearshift_lever_knob_replace_gearshift_lever_installed/

"Egyszerű" műveletnek tűnik ("fűrész", "kb 70°C-ra melegíteni ipari hőlégfúvóval", stb) :)

Én le tudtam szedni az enyémet, húzni kellett mint állat felfele és lejött. A rúd "rücskös - egyenetlen" és azon szorul meg.Tettem fel anno irmscher gombot, jól rá kellett baxarintani tenyérrel 4-5-öt - nem pottyant le utána az se. Még a régi gombom is megvan valahol amit leszedtem, szerintem nem roncsolódott.

Link to comment
Megosztás:

Márkos Zoltán, erre gondolsz? https://www.dropbox.com/s/bcling3f1xwx21p/P_20140725_094536.jpg?dl=0

Sajnos a másik oldal sem volt jobb, ott még a pótkerék tartó is ki volt rohadva :( Amúgy ez nem az enyém. Nekem az első nyúlványok indultak meg.

jajj... hát ezt sem irígyelem el a tulajtól. :)

Amint fentebb említém, a külső elemeknél van a gond, ahol a hátsó sárvédő és a "köténylemez" v lökhárítótartó lemez találkozik egy átlapolással. A sárvédőn vannak a kis rögzítőcsapok, melyekre a teljesen felesleges, vízgyűjtő, páramegtartó műanyag "díszléc" ül fel. Ez a műanyag vacak fut körbe az egész kocsin, tartja a típusfeliratot stb. No ez alatt vannak a turpisságok, azaz már nincs semmi foltokban, m az alatta megülő nedvesség kikezdi az átlapolást, egyszerre két elemét rohasztva a bódénak. Akinek ott a kontinuuitási zavar akkora mint esetemben, tapasztalhat némi légáramlást járó motornál. Tudja vki, h mi kergeti arra a léget? :) És hogy ez azt jelentené, h a zopel már beárazta ott a rohadás lehetőségét és tervezett oda vmi légkeringetést, v csak vmi kóbor szellő járt arra?

Link to comment
Megosztás:

Igen. Nekem is 8x19 et35 van, és elöl szépen elfér, csak az ültetés miatt, ha kanyarodok és berugózik az eleje, beleér a műanyag doblemezbe.

Akkor próbáljak inkább olyan 33-35 körüli et-set nézni? 8" szélesnél nem akarok nagyobbat venni.

Ja még azt szerettem volna megtudni hogy Ti milyen típusu vezérlést használtok?(mármint márkát) és hogy milyet ajánlotok? nem tudom hogy a conti szett az jó?

Link to comment
Megosztás:

Igen. Nekem is 8x19 et35 van, és elöl szépen elfér, csak az ültetés miatt, ha kanyarodok és berugózik az eleje, beleér a műanyag doblemezbe.

Rendben van Köszönöm szépen az infot!

Egyébként nekem is beleér néha a bal elsö mert porig van rakva szegénykémnek az eleje amin áprilisban lesz változtatva.

Azt még meg kérdezhetem hogy a Tied mennyire van megültetve?

Link to comment
Megosztás:

30 mm-es weitech rugók vannak benne. A telók gyáriak.

Rendben van Köszönöm szépen az infot!

Egyébként nekem is beleér néha a bal elsö mert porig van rakva szegénykémnek az eleje amin áprilisban lesz változtatva.

Azt még meg kérdezhetem hogy a Tied mennyire van megültetve?

Link to comment
Megosztás:

A váltógomb kálvária folytatódik. :) Tegnap nekiestem, hát tényleg lejön, de csak az a gumivacak borítás, maga a gomb erősen gyanítom egy anyag a rúddal, s úgy néz ki, mint egy mézcsorgató :) Elég speckó :( Hogy a francba lehet erre vmi jót venni is bhol, nem csak vmi használtat, v milliárdokért készíttetni.

Kis pénz kis foci alapon egy ép emblémával is megelégednék egyelőre, m az előd amortizálta vhogy. De az álmom vmi jól kézbeillő jóféle bőr v egy szépen megmunkált fa, hátha még a (mű?)fabetéthez is pásszolna az ajtóban...

Még nem volt időm foglalkozni vele gyakorlatban, csak gondolatban.

Találtam viszont egy ilyet: http://workshop-manuals.com/vauxhall/omega-b/k__clutch_and_transmission/manual_transmission_rear_wheel_drive/gearshift_linkage/repair_instructions/gearshift_lever_knob_replace_gearshift_lever_installed/

"Egyszerű" műveletnek tűnik ("fűrész", "kb 70°C-ra melegíteni ipari hőlégfúvóval", stb) :)

Link to comment
Megosztás:

A váltógomb kálvária folytatódik. :) Tegnap nekiestem, hát tényleg lejön, de csak az a gumivacak borítás, maga a gomb erősen gyanítom egy anyag a rúddal, s úgy néz ki, mint egy mézcsorgató :) Elég speckó :( Hogy a francba lehet erre vmi jót venni is bhol, nem csak vmi használtat, v milliárdokért készíttetni.

Kis pénz kis foci alapon egy ép emblémával is megelégednék egyelőre, m az előd amortizálta vhogy. De az álmom vmi jól kézbeillő jóféle bőr v egy szépen megmunkált fa, hátha még a (mű?)fabetéthez is pásszolna az ajtóban...

Még nem volt időm foglalkozni vele gyakorlatban, csak gondolatban.

Találtam viszont egy ilyet: http://workshop-manuals.com/vauxhall/omega-b/k__clutch_and_transmission/manual_transmission_rear_wheel_drive/gearshift_linkage/repair_instructions/gearshift_lever_knob_replace_gearshift_lever_installed/

"Egyszerű" műveletnek tűnik ("fűrész", "kb 70°C-ra melegíteni ipari hőlégfúvóval", stb) :)

Módosítva : Márkos Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki cserélt e már Omega B2-be felyegységet? Kell e valami speckó cucc, hogy be tudjak rakni egy normál 2din-es lejátszót?

Szia!

Én épp két hete cseréltem igaz egy dines lett a vége de 2 dinest akartam na mindegy, a lényegre térve csak egy beépítő keretre lesz szükséged meg ha van kormány vezérlésed és szeretnéd használni akkor ahhoz kell egy adapter.Ha a jövendőbeli fejegységedhez van iso kábeled akkor csak rá kell dugni a gyárira ami 3 csatiból áll de a legfelső kicsit nagyobb igy csak egyféle képp fog rá menni. Ha már be van kötve a fejegységed és kulcs kivétel után elfelejti a beállításokat akkor csak a piros és sárga vezetéket kell fel cserélned ami gyors csatlakozos igy egyszerű a dolog.

egy ilyen beéptő keret kell hozzá.nemtudom hogy otthon lehete kapni én itt németben a mediamarkt-ban vettem.

http://www.ebay.de/itm/OPEL-Corsa-C-Vectra-Combo-Agila-Omega-B-Doppel-2-DIN-Radio-Blende-Rahmen-Adapter-/361076087952?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5411cfdc90

Link to comment
Megosztás:

Ó Nagytapasztalatú Varázskezű,

fedd fel a titkot, hogyan lehet azt a q... drótot kiszedni a csatiból, m elég sokáig próbálkoztam, de nem jött. A sárga-piros cserét akartam véghezvinni tegnap, eredménytelenül.

Szia!

Én épp két hete cseréltem igaz egy dines lett a vége de 2 dinest akartam na mindegy, a lényegre térve csak egy beépítő keretre lesz szükséged meg ha van kormány vezérlésed és szeretnéd használni akkor ahhoz kell egy adapter.Ha a jövendőbeli fejegységedhez van iso kábeled akkor csak rá kell dugni a gyárira ami 3 csatiból áll de a legfelső kicsit nagyobb igy csak egyféle képp fog rá menni. Ha már be van kötve a fejegységed és kulcs kivétel után elfelejti a beállításokat akkor csak a piros és sárga vezetéket kell fel cserélned ami gyors csatlakozos igy egyszerű a dolog.

egy ilyen beéptő keret kell hozzá.nemtudom hogy otthon lehete kapni én itt németben a mediamarkt-ban vettem.

http://www.ebay.de/itm/OPEL-Corsa-C-Vectra-Combo-Agila-Omega-B-Doppel-2-DIN-Radio-Blende-Rahmen-Adapter-/361076087952?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5411cfdc90

Link to comment
Megosztás:

Ó Nagytapasztalatú Varázskezű,

fedd fel a titkot, hogyan lehet azt a q... drótot kiszedni a csatiból, m elég sokáig próbálkoztam, de nem jött. A sárga-piros cserét akartam véghezvinni tegnap, eredménytelenül.

A vezeték nem fog vagy is nem kéne hogy külön kijöjjön. A szilikont alatt a két fém kapocsnak kell szétjönnie. az egyik nekem is nagyon nehezen jött szét de végül megadta magát :)

Link to comment
Megosztás:

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/02/28/hasznaltauto_vasarlas_kerdesek/?utm_source=tc_topic&utm_medium=vezeto_cim&utm_campaign=Forum

Nagyon jó kis cikk és a lényeg!

Azt kérdezném inkább, hogy vezérlés, féktárcsák, kuplung, kettős tömegű (ha van benne) mikor voltak cserélve, olaj hány kilométerenként, stb. Egyébként akkor járunk a legjobban, ha lecseréljük az olajat és a vezérlést a vásárlás után, akkor nulláról indulunk. Mindig mondom, hogy legyen pénztartalékunk az azonnali szervizre. Ne legyünk kétségbe esve, ha gumit kell venni az autóra, vagy lengéscsillapítót kell cserélni. Ha megcsináltatjuk, nekünk lesz jó, mi fogjuk használni. Ez az ára, hogy nem BKV-val megyünk, ezt el kell fogadni. Én is leszervizelem a kocsit, amit veszek, és nem morgok, hogy kell még egy féktárcsa is.

Tudom, hogy nem mindenkinek egyformák az anyagi lehetőségei, és ez tisztán pénz kérdés, de akkor olyan autót kell venni, aminek a megvásárlása mellett marad még pénzünk a szervizre is. Nem ciki olcsó autóval járni. Nekem is egy 400 ezer forintot érő tizenhárom éves VW Caddy-m van.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Pár év kihagyás után "visszaköltözöm" a topicba :)

gallery_327_18_44874.jpg

2001-es 2.6 V6 elegance....8 éve egy tulaj ( nem dohányzó, női tulaj) rendszeresen szervizelve... :icon6: :icon6: :icon6:

Igen, ez volt Édesanyám omegája, de már az enyém :) Nem engedhettem, hogy máshova kerüljön :)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Amik vannak komplett lengőkarok, nagyon gyenge szilenttel vannak szerelve. Cserélj szilentet, de csak gyári vagy Lemförder a tartós megoldás. Vezérműszettből a Contitech jó, vagy gyárit.

Sziasztok!

Milyen márkájú lengőkarokat, vezérlést ajánlotok 3.0 v6 faceliftbe?

Link to comment
Megosztás:

Valami mindig van :-)

Imádok szerelni, amilyen anyagot csak lehet, megszerzek a javításhoz, mivel nem autószerelő vagyok.

Már túl vagyok egy teljes motorfelújításon és sok szerelésen is. Most az elektronikai részét is szeretném még jobban megismerni.

Most hallottam először az ETN Book-ról, és egyrészt kíváncsi vagyok, hogy mi mindent tartalmaz és hogyan, másrészt ha már létezik, nehogy már ne legyen meg! :-)

A gondok: utólag beépített tempomat nem akaródzik feléledni, automata klíma sem úgy műxik, ahogy kéne, most lesz lebontva a műszerfal, mert a tech2 szerint megadta magát egy szervó.

X20XEV kombim van egyébként, és sokáig nem szeretnék tőle megválni.

Módosítva : Dödi
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.