Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kecskemét és környéke -CHAT


redline

Recommended Posts

Gepárd!

A szokásos dolgokra kell figyelni:

- klímahűtő ne legyen sérült

- kompresszor csatija se legyen eltörve

- ne hiányozzon egyetlen cső sem, ne legyen sérülés rajta

- fűtésboxnál van egy kifolyó cső az is legyen meg hozzá

- kábelköteg relékkel, csatikkal (belső műszerfalnál is vannak relék és kívül is a tűzfalnál)

- "vákumdoboz" azaz "tartály" (szélvédő előtti műanyag alatt szokott lenni)

- középkonzol klíma kapcsolóval nehogy simát adjanak hozzá

- motortartó bak amire a klíma kompresszor és a szervópumpa is rámegy, persze a spanoló görgő is legyen rajta

- csavarok a tartókonzolhoz

- klímaventi (bár az enyém eltűnt ezért variálnom kell, nem akarom az elejét darabolni a verdának ezért másik ventit rakok bele)

Johnny-val és Losival bontottuk ki anno az enyémet tőlük tudsz még infókat kérni. <_<

Link to comment
Megosztás:

Gepárd!

A szokásos dolgokra kell figyelni:

- klímahűtő ne legyen sérült

- kompresszor csatija se legyen eltörve

- ne hiányozzon egyetlen cső sem, ne legyen sérülés rajta

- fűtésboxnál van egy kifolyó cső az is legyen meg hozzá

- kábelköteg relékkel, csatikkal (belső műszerfalnál is vannak relék és kívül is a tűzfalnál)

- "vákumdoboz" azaz "tartály" (szélvédő előtti műanyag alatt szokott lenni)

- középkonzol klíma kapcsolóval nehogy simát adjanak hozzá

- motortartó bak amire a klíma kompresszor és a szervópumpa is rámegy, persze a spanoló görgő is legyen rajta

- csavarok a tartókonzolhoz

- klímaventi (bár az enyém eltűnt ezért variálnom kell, nem akarom az elejét darabolni a verdának ezért másik ventit rakok bele)

Johnny-val és Losival bontottuk ki anno az enyémet tőlük tudsz még infókat kérni. :lol:

utólagos klímázásnál a motorvezérlőt nem kell megpiszkálni? <_< anno én is érdeklődtem utána, de azt mondták, ha olyan autóba akarom belerakni, ami gyárilag nem klímás ( neadjisten nem is szerelnek klímásat ), akkor módosítani kell a motorvezérlőt, pl. hogy a klíma bekapcsolásakor kicsit emeljen az alapjáraton :)

vagy most hülyeséget beszélek? :)

Link to comment
Megosztás:

utólagos klímázásnál a motorvezérlőt nem kell megpiszkálni? <_< anno én is érdeklődtem utána, de azt mondták, ha olyan autóba akarom belerakni, ami gyárilag nem klímás ( neadjisten nem is szerelnek klímásat ), akkor módosítani kell a motorvezérlőt, pl. hogy a klíma bekapcsolásakor kicsit emeljen az alapjáraton :)

vagy most hülyeséget beszélek? :)

A főtengely helyzetjeladó úgyis érzékeli a változást, és az ECU módosítja az alapjáratot.

Sztem, bár a klímást nem ismerem.

Link to comment
Megosztás:

Gyári klíma megy bele és a kábelkötegben benne van az a csati is ami az ECU-hoz megy.

Utángyári klímánál szokott ilyen gond lenni, de elvileg a terhelést érzékeli az ECU és a bekötés hiányában is emeli az alapjáratot, hogy ne fulladjon le.

Link to comment
Megosztás:

Gyári klíma megy bele és a kábelkötegben benne van az a csati is ami az ECU-hoz megy.

Utángyári klímánál szokott ilyen gond lenni, de elvileg a terhelést érzékeli az ECU és a bekötés hiányában is emeli az alapjáratot, hogy ne fulladjon le.

Áhánn :)

És a komplett klímaszett - jelen esetben 35eFt - árán kívül - természetesen a beépítési, kókányolási költségektől eltekintve - kell-e számolni még valamivel? ( Baszki, de választékos vagyok <_< ) Vagy ennyi az annyi? + a szopás, amíg benne lesz? :)

Link to comment
Megosztás:

Mélykék Pista!

Eddig a listán csak GsiCsabi van, Gepárd megkérdezi a faterját talán őt is érdekli.

Szobikari!

Persze vannak járulékos költségek:

- szárítószűrőt kapásból érdemes cserélni rajta és a tömítéseket is

- klíma gázzal való feltöltése után derül ki, hogy kell-e még valamit cserélni benne, kompresszor mennyire kopott, nyomáskapcsolók milyen állapotban vannak stb.

Sajnos az is előfordulhat, hogy a végén 4x annyira jön ki a projekt ha a klímahűtő is elszáll pár hét múlva stb. lehet szívni vele rendesen de ha mázlid van és minden elsőre összejön akkor 50-60 eFt körül megállhat a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Vasárnap adok választ, akkor jön haza apu.

Az okos szerelője azt mondta neki, hogy ezek az autók még nem igazán ehhez vannak kitalálva, pontosabban a tömítéseket teszi tönkre.

Én mondtam, hogy egy éve használom, és semmi probléma nem volt még emiatt. Egyedül a hidegindítás ami gondot okoz télen.

Link to comment
Megosztás:

Vasárnap adok választ, akkor jön haza apu.

Az okos szerelője azt mondta neki, hogy ezek az autók még nem igazán ehhez vannak kitalálva, pontosabban a tömítéseket teszi tönkre.

Én mondtam, hogy egy éve használom, és semmi probléma nem volt még emiatt. Egyedül a hidegindítás ami gondot okoz télen.

Khmmm..szerinte az alkohol megeszi a gumi és fém peremes tömítéseket? :) <_<

Link to comment
Megosztás:

Khmmm..szerinte az alkohol megeszi a gumi és fém peremes tömítéseket? :) :)

Ez már egyszer volt téma az E85 topikban nem? Ha jól emlékszem az volt a vége, hogy a régebbi autóknál ez igaz, de azért pl. egy Astra nem veterán annyira még, szóval ezeknél már szinte ugyanannyi idő alatt kezdi ki, mint a benzin <_<

Link to comment
Megosztás:

Elkezdtük a klíma beépítést még szerencse, hogy nem a műszerfallal kezdtem, mivel C14NZ-re nem lehet felrakni a klíma kompresszor tartókonzolját. 4 csavarhelyből csak 2 van meg. Kollégám X14NZ-jén persze mindennek megvan a helye a motoron. :)

Elmentünk ebédelni, beszéltem Bazsival is aki szerint meg kell fúrni a blokkot ha oda esik a helye de sajnos ez sem járható út, már teljesen feladtam majd akkor a kollégának építjük be stb. Csináltunk egy sablont és megnéztük mi a helyzet...végül kiderült, hogy 3 csavarral feltudjuk rakni csak az alsó kicsit odébb van azaz a tartókonzolon kellene egy kicsit alakítani és persze megfúrni a blokkot, menetfúrás stb.

Egész napunk ráment hosszas "anyázások" után végre sikerült felrakni, de most meg a 4-2-1 leömlő nem fér el. Leszedtük és kipuff nélkül vittem haza az Fx-et....olyan hangja volt mint egy nagy chooper-nek nem mertem 1300-as fordukat fölé menni az már nagyon brutál lett volna. :lol: :) <_<

Ezek ellenére azt mondom aki C14NZ-be akar klímát rakni az felejtse el !!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.