Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Szia.

nekem is c12nz-m van, nekem se volt/va beépítvetid. nnó Dirty leírta nekem ,hogy kell bekötni, tényleg nem benyolult dolog.

Sztem simán megoldható. Akkor lemaradtam, d most megint keresgélek tidet csak ami van azt horror áron akarják adni :D

Addig meg olvasgatom a ledezésről szóló hozzászólásokat mert ha lesz akkor egyben meg is csinálom a sajátomat ígynem kell

külön megint szétszedni:)

Szia!

Vaterán néztem ma egyet, illetve egy van 4500 huf-ért de ház nélkül. Nekem a burkolat is kellene. Tavaly azt hiszem Gyálon láttam egy bontóban elég sok TID műszert. Ha gurulóképes lesz az autó el is megyek érdeklődni. 2 izzó hely van hátul a vateráson, de 100% hogy ledezhető.

Link to comment
Megosztás:

Átküldöm mindjárt privátban a rajzot, nagyjából az az összetétel amit leírtál, egyébként semmilyen plusz szálat nem kell felhúzni a foglalathoz, egy plusz test kell neki aminek viszont meg is van a helye ott fent, vagy egy 3-as menetes lyuk kialakítva (de lehet 4-es :P már nem emlékszem)

Én úgy buheráltam meg hogy ne fél percig világítson mint a kész elektronikák mert marha idegesítő este ha indulni akarsz és még mindig világít, ezért nálam olyan 6mp környékén világít, direkt úgy állítottam be hogy pont elég legyen :D

Engem is érdekelne ha nem nagy gond. :P

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Vaterán néztem ma egyet, illetve egy van 4500 huf-ért de ház nélkül. Nekem a burkolat is kellene. Tavaly azt hiszem Gyálon láttam egy bontóban elég sok TID műszert. Ha gurulóképes lesz az autó el is megyek érdeklődni. 2 izzó hely van hátul a vateráson, de 100% hogy ledezhető.

Ezért írtam ,hogy az horror ár érte :P annyiért adhatna mellé burkolatot is :D

Majd akkor lesz sok ha már nm kell :P

Link to comment
Megosztás:

E-Bayen fent is vagy? Tudsz rendelni innen? Nekem lehet, h kellene! Ha gondolod, akkor rendeljünk együtt, majd szólj ha ettől a palitól veszel, vagy valaki vesz még! (Én nem vok reggelve)

Fent vagyok de minden egyes darab után a szállítást fizetni kell!

Ha gondolod rendelek neked, átlag 30nap a szállítás.

Lemérted? Beférne?

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom "mindenkinek" kell inkább nem privátozok! :P

A képen 2 alkatrész ki van emelve, mert rájavítottam az eredeti felállásra, egyik azért mert már nem igen kapható (IRFZ44 régi verziója) másik pedig az az ellenállás amivel módosítani lehet az ajtó becsukás után a lekapcsolási időt, ha valakinek nem felel meg az alap és növelni szeretné az időt akkor növelni kell az ellenállást pl 100k-ra, ha csökkenteni akkor 13-15k alá kell menni!

Ha ügyes vagy meg tudod akkorában építeni hogy elfér a búra bal vagy jobb leválasztott részében, alá mindenképpen kell egy fehér papírt vagy kartont tenni így nem látszik és ha ég a lámpa sem feltűnő hogy ott van, a fényből szintén nem veszítesz, de lehet máshová is rakni, csak ott a legkézenfekvőbb, egy plusz testszálat kell levenni a tetőfémből annak amúgy is ott a helye elvileg, a bekötése a körbe a rajzon látszik!

Aki valamit nem ért írjon és szívesen segítek! :D

A rajz:

y9893k3z9xn051bw0o8w.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

1999-es Corsa B-be hogy lehet beletenni a fordulatszámmérős műszerfalat? Most elektromos kilométer óra van benne. 1.0 motor van benne.Köszi

ha szerencséd van akkor csak ki cseréled forisra

ha nem akkor bekel húzni egy plusz szálat az ECU-tól

Szerintem ki van építve az az 1 szál az összes b-s corsa-ban, legalábbis amivel eddig találkoztam azokban mind bent volt gyárilag ('93-'94-'96)!

De óra vétel előtt ki lehet deríteni, ki kell csomagolni az órát és az érintkezők között ki kell keresni a megfelelőt, én most fejből nem tudom melyik az, de valaki biztosan tudja :D Ha bent van akkor csak ki a simát be az f. mérőset és kész is!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ki van építve az az 1 szál az összes b-s corsa-ban, legalábbis amivel eddig találkoztam azokban mind bent volt gyárilag ('93-'94-'96)!

De óra vétel előtt ki lehet deríteni, ki kell csomagolni az órát és az érintkezők között ki kell keresni a megfelelőt, én most fejből nem tudom melyik az, de valaki biztosan tudja :D Ha bent van akkor csak ki a simát be az f. mérőset és kész is!

Hihi :P Nekem nem volt :P De megoldottam :D ( Köszi Mc'Elek a leírást ) Tényleg nem nagy szám.

Ha kell vhol megvan a leírás , átküldhetem hogy honnan hova kell a kábel.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ki van építve az az 1 szál az összes b-s corsa-ban, legalábbis amivel eddig találkoztam azokban mind bent volt gyárilag ('93-'94-'96)!

nekem a 95ösbe nem volt benne :D

ez legalább olyan mint a G astra és G astra cl2

a cl2-be semmi nincs bekábelezve

valahol össze kellet szedni azt a 150kg különbséget :P

az enyém 1060kg :D sima G meg 1100-1200akármennyi :P :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom "mindenkinek" kell inkább nem privátozok! :P

A képen 2 alkatrész ki van emelve, mert rájavítottam az eredeti felállásra, egyik azért mert már nem igen kapható (IRFZ44 régi verziója) másik pedig az az ellenállás amivel módosítani lehet az ajtó becsukás után a lekapcsolási időt, ha valakinek nem felel meg az alap és növelni szeretné az időt akkor növelni kell az ellenállást pl 100k-ra, ha csökkenteni akkor 13-15k alá kell menni!

Ha ügyes vagy meg tudod akkorában építeni hogy elfér a búra bal vagy jobb leválasztott részében, alá mindenképpen kell egy fehér papírt vagy kartont tenni így nem látszik és ha ég a lámpa sem feltűnő hogy ott van, a fényből szintén nem veszítesz, de lehet máshová is rakni, csak ott a legkézenfekvőbb, egy plusz testszálat kell levenni a tetőfémből annak amúgy is ott a helye elvileg, a bekötése a körbe a rajzon látszik!

Aki valamit nem ért írjon és szívesen segítek! :D

A rajz:

http://kepfeltolto.datafix.hu/images/y9893...xn051bw0o8w.jpg

Koszi csigi a rajzot, ha ugy lesz idom meg is csinalom. Persze en attervezem egy kicsit:) Az ZPD15 az egy 15V zener dioda ha jol latom. Gondolom ez nem halvanyitja az egot mielott kikapcsolna, hanem csak siman az ido lejarta utan kialszik?

Link to comment
Megosztás:

Nekem C12NZ-s motorral szerelt 94 végi corsában semmi nem volt :P

Először zárt kesztyűtartó került bele, aztán elektromos ablakok, majd követte a fordulatszámmérős km egység, és végül az utolsó a TID beszerelése volt.

Ja, és semmi sem volt előre kábelezve :D

Ha van bármi kérdésed segíthetek, bár én is anno innen szedtem az összes tudást :P

Link to comment
Megosztás:

Nekem C12NZ-s motorral szerelt 94 végi corsában semmi nem volt :D

Először zárt kesztyűtartó került bele, aztán elektromos ablakok, majd követte a fordulatszámmérős km egység, és végül az utolsó a TID beszerelése volt.

Ja, és semmi sem volt előre kábelezve :P

Ha van bármi kérdésed segíthetek, bár én is anno innen szedtem az összes tudást :D

Kb nekem se volt semmi :P még a csomagtér világításnak a lámpateste sem ;)

Aztán szépen lassan bekerül minden :D

kesztyűtartó, ford.sz. óra, csomagtér világítás. Központi zár még polcon van :D Tid beszerzés alatt :D Riasztó majd :)

Amik bent vannak annak a beszereléséhez kapott infót ezúton is köszi minden kedves segítőnek :D

Link to comment
Megosztás:

Utólag ráébredve egyik sem nagyon nehéz, de azért eltelt 1-2 év mire lassan elérünk egy felszereltségi szintet :D

:P :P Mostmár okosab vagyok, inkább várom amíg több dolog meglesz és csak akkor bontom szét a kocsit, nincs kedvem minden apróságért szétszedni. Ha meglesz a szigetelés az ajtókra akkor kapja meg a központit is, illetve a tidet ha beszerzem addig akkor azt is.

Így is úgy is szét kell szedni de egyszerre eláraszt majd az újdonság :D

Vagy a düh ,hogy vmelyik nem működik :D

Link to comment
Megosztás:

Koszi csigi a rajzot, ha ugy lesz idom meg is csinalom. Persze en attervezem egy kicsit:) Az ZPD15 az egy 15V zener dioda ha jol latom. Gondolom ez nem halvanyitja az egot mielott kikapcsolna, hanem csak siman az ido lejarta utan kialszik?

Igen, nem halványít csak egyszerűen kiold és lekapcsol max annyit késik amíg az égő izzó szála kialszik, de cserével megoldható, én alapból nem úgy akartam megcsinálni, természetesen mindenki úgy módosítja ahogy akarja ez egy jó támpont annak aki érti a gyengeáramú részt aki nem annak egy megoldás :P

Jövő héten lekamerázom ahogy kikapcsol az enyém és akkor meglátod hogy milyen, most nem tudom mert szerelőnél van tömítéseket cseréltetek rajta! :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, nem halványít csak egyszerűen kiold és lekapcsol max annyit késik amíg az égő izzó szála kialszik, de cserével megoldható, én alapból nem úgy akartam megcsinálni, természetesen mindenki úgy módosítja ahogy akarja ez egy jó támpont annak aki érti a gyengeáramú részt aki nem annak egy megoldás :P

Jövő héten lekamerázom ahogy kikapcsol az enyém és akkor meglátod hogy milyen, most nem tudom mert szerelőnél van tömítéseket cseréltetek rajta! :D

OK, koszi. Kozben megcsinaltam a kapcsolasi rajzat annak amit kuldtel. Amugy kijavitanalak mivel a kesleltetesi idot konkretan a kondi ertekenek megvalasztasaval lehet allitani valamint azzal az 1M-as ellenallassal. Biztos ugyis lehet allitani rajta ahogy te irtad, de a rajz alapjan ez a ket alkatresz felelos az idozitesert.

Jo lenne egy halvanyitos aramkort csinalni, de ahhoz mar tobb alkatresz kell es akkor nem lenne eleg hely. De meg mikor lesz idom utananezek.

Link to comment
Megosztás:

OK, koszi. Kozben megcsinaltam a kapcsolasi rajzat annak amit kuldtel. Amugy kijavitanalak mivel a kesleltetesi idot konkretan a kondi ertekenek megvalasztasaval lehet allitani valamint azzal az 1M-as ellenallassal. Biztos ugyis lehet allitani rajta ahogy te irtad, de a rajz alapjan ez a ket alkatresz felelos az idozitesert.

Jo lenne egy halvanyitos aramkort csinalni, de ahhoz mar tobb alkatresz kell es akkor nem lenne eleg hely. De meg mikor lesz idom utananezek.

Igen elsősorban a kondi felel az időért, mivel annak a töltéséből ég az izzó amíg ki nem sül, azonban annak az idejét az általam írt ellenállással tudod szabályozni, persze lehet a helyére potit is tenni de ha beállítottad egyszer úgysem bántod tehát felesleges, nagyobb kondit nem igen tudsz beletenni, mert egy idő után már nem lehetséges a töltése a kapcsolás összetétele miatt, ahhoz már sok mindent változtatni kell, nekem a lényeg az volt hogy égjen egy picit ajtócsukás után is, rövid időre volt szükség és semmi felesleges dologra, akinek más igényei vannak az majd átalakítja :D

Link to comment
Megosztás:

Igen elsősorban a kondi felel az időért, mivel annak a töltéséből ég az izzó amíg ki nem sül, azonban annak az idejét az általam írt ellenállással tudod szabályozni, persze lehet a helyére potit is tenni de ha beállítottad egyszer úgysem bántod tehát felesleges, nagyobb kondit nem igen tudsz beletenni, mert egy idő után már nem lehetséges a töltése a kapcsolás összetétele miatt, ahhoz már sok mindent változtatni kell, nekem a lényeg az volt hogy égjen egy picit ajtócsukás után is, rövid időre volt szükség és semmi felesleges dologra, akinek más igényei vannak az majd átalakítja :D

Délután tervezek egy elég kompakt nyákot a terved alapján, van hozzá programom. Szerintem egy ici-pici helyen el fog majd férni.

Link to comment
Megosztás:

Találtam mégegyet, de nem tudom a késleltetése hogy is folyik pontosan. Világítás késleltető

A link itt van a leíráshoz. hobbielektronika Ez sem bonyolult. :D

Nem bonyolult, csak ez mikrovezerlovel van, igy arra fel kell egetni (tolteni) az elore megirt programot. Ehhez pedig u. n. mikrocontroller programozo interfesz kell. Meg aztan egy ilyen egyszeru dolgot kar uC-rel megoldani.

Viszont en talaltam egy egyszerut es majd ki is probalom tesztpanelen. Ez keslelteti es halvanyitja is a vilagitast. Itt a link: Doom light dimmer

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.