Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Én Termosztátot és fűtőradiátort is cserélnék és a kollégának igaza van a víztől nem tömődik el bizonyára tele pancsolták hűtőtömítővel...

Valami nincs rendjén a fűtőradiátorommal, az biztos. Mikor elindítom a motort, és rálépek a gázra, buborékolást hallok a fűtőradiátorból. Ez a buborékolás annál intenzívebb, minél jobban pörgetem fel a motort. Egészen addig hallható buborékolás, amíg be nem melegszik a motor.

Először arra gyanakodtam, hogy hengerfejes a motor, és beledolgozik a víztérbe. Viszont lecsavarom a kiegyenlítő tartály sapkát, semmi nyomás, semmi buborékolás.

Hűtőtömítő? A hűtőm végül is nem csöpög, pedig tavaly vásárlás után ki is mostam, és friss fagyállót kapott, ha valami baja lett volna, akkor sztem elkezdett volna folyatni.

Valaki leírná, hogy kell kiszerelni a fűtőradiátort, klíma nélküli verzió esetén?

Link to comment
Megosztás:

A termosztát állapotát nem lehet így tippelgetni cserélni kell akkor biztos jó lesz! Gyári Wahler-re és kész.

Oké, csa ez nem egy 16 szelepes motor, ahol 5 perc a termosztát csere. Itt sajnos le kell bontani a vezérlést is hozzá. És mivel egyelőre nem úgy tűnik, hogy azzal lenne a gond, először a fűtőradiátort kelene megnéznem. De sajnos túl hideg van kint ahhoz, hogy szerelgessek :(

Link to comment
Megosztás:

A hibakódot magát nem tudtam kódra pontosan, de az alapjárati motor szabályzó szelep a baja. Csak azt nem értem hogy miért áll fent továbbra is ha kicseréltem, és működőképes volt a dolog amit beraktam.

35-ös hibakód.

Injektorfedél leszed, pillangószelep ütközőcsavarját egy két menettel visszatekerni amíg lemegy az alapjárat 800környékére és elalszik a check lámpa.

5000 lesz.

Link to comment
Megosztás:

Valaki leírná, hogy kell kiszerelni a fűtőradiátort, klíma nélküli verzió esetén?

ez lehet hogy engem is erdekelne......meg egy dolog:az alapjaratom valtozatlanul (szvsz) magas a 750-es es az 1000 jeloles kozepetol egy kicsit feljebb van olyan 900 kornyeken....mikor hidegen beinditom par masodpercig 750 es utana felkuszik oda aztan stabilan ott is marad.....hol lehet beallitani az alapjaratot? meg mindig 1.5 td-rol lenne szo:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 1.4 es 8 szelepes corsára milyen turbot lehet ráépiteni ?? és esetleg milyet lenne érdemes? Vagy tudnátok segiteni egy kis motor tuninggal amivel pár lóerő nyerhető lenne a kis gépbe ?? Várom válaszotokat. :)

Semmilyet nem érdemes, ugyanis darabokra esne szét a motor. Esetleg motor cserével próbálkozhatsz amit nem könnyű megvalósítani... Ezért marad az a lehetőség, hogy elad és vesz egy nagyobb motoros gépet... Ennyi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 1.4 es 8 szelepes corsára milyen turbot lehet ráépiteni ?? és esetleg milyet lenne érdemes? Vagy tudnátok segiteni egy kis motor tuninggal amivel pár lóerő nyerhető lenne a kis gépbe ?? Várom válaszotokat. :)

1.6-os injektor+3baros benzinpumpa+1.4si vagy 1.6si tengely vagy ezekkel egyenértékű átköszörült NZ-SZ tengely. (gaál v. havassy 20-25ropi kb)

Ha DIS gyújtásos akkor automatán beállítja az előgyújtást ha jobb 98-100as benyával jársz,amiből keveset fog enni.

NZ esetében kézzel jobb benzinhez csörgéshatárra állítod az előgyújtást.(erről bővebben google a legjobb barátod).

Ezekkel a módszerekkel kb. mint egy 1.4si (82LE) lesz.

Vízbefecskendezés. Haverom 1.4SZ 60lovas korzáján a fent említett módszerekkel+ szívócső vákuumjával egy astra ablakmosótartályából szivatott vékony csövön és egy állítható szűkítőn keresztül beállított vízmennyiséggel 12.7 alatt gyorsult 0-100ra gyorsulásmérővel. Ami azért nem rossz tekintve,hogy az X14xe 90lovas korzám 12.4-et tud. Szóval leírtak+ víz nagyon közel lesz a 90Le.

A vízbefecskendezést még csiszolni fogjuk,gázpedál alatti kapcsoló, plusz valamilyen kisebb injektor segítségével a szebb porlasztási kép miatt.

Aki szerint a vízbefecskendezés hülyeség az nézzen egyszer szét egy újabb Volvo kamion motorterében.....

Link to comment
Megosztás:

1.6-os injektor+3baros benzinpumpa+1.4si vagy 1.6si tengely vagy ezekkel egyenértékű átköszörült NZ-SZ tengely. (gaál v. havassy 20-25ropi kb)

Ha DIS gyújtásos akkor automatán beállítja az előgyújtást ha jobb 98-100as benyával jársz,amiből keveset fog enni.

NZ esetében kézzel jobb benzinhez csörgéshatárra állítod az előgyújtást.(erről bővebben google a legjobb barátod).

Ezekkel a módszerekkel kb. mint egy 1.4si (82LE) lesz.

Vízbefecskendezés. Haverom 1.4SZ 60lovas korzáján a fent említett módszerekkel+ szívócső vákuumjával egy astra ablakmosótartályából szivatott vékony csövön és egy állítható szűkítőn keresztül beállított vízmennyiséggel 12.7 alatt gyorsult 0-100ra gyorsulásmérővel. Ami azért nem rossz tekintve,hogy az X14xe 90lovas korzám 12.4-et tud. Szóval leírtak+ víz nagyon közel lesz a 90Le.

A vízbefecskendezést még csiszolni fogjuk,gázpedál alatti kapcsoló, plusz valamilyen kisebb injektor segítségével a szebb porlasztási kép miatt.

Aki szerint a vízbefecskendezés hülyeség az nézzen egyszer szét egy újabb Volvo kamion motorterében.....

Én nem állítom, hogy hülyeség a vízbefecskendezés, csak a tapasztalatomat írom le:

Egy kollegám karburátoros Toyota Corollába csinált ilyesmit, de nálatok sokkal profibb módon.

Szerzett egy Suzuki injektort, amit beépített a szívőcsőbe. A vizet mezeni benzin AC pumpa szállította. Mivel elektronikából nagyon penge a srác, készített a vezérléséhez házilag egy mini "ECU"-t. Az injektort az ECU a gyújtások impulzusa szerint vezérelte, a négyszögjeleket légtömegmérővel korrigálta, illetve nyújtotta el a befecskendezési időt. Elég profi megoldás.

Ennek ellenére elmondása szerint nem hozott teljesítmény növekedést.

Link to comment
Megosztás:

Víz nélkül 13.8sec 0-100 volt

Vízzel 12.7 és 100-as benyával. Kb 10percel egymás után mérve ugyanazon az úton,gyorsulásmérővel.

Munkatársad lehet mégis túl óvatosra lőtte be a rendszert.

Ezzel a sufni módszerrel kb. 10km alatt megette az ablakmosótartály 3/4ét,ami nagyon sok. A nívót kihúzva meg az olajsapit letekerve is rögtön látszott,hogy ez a mennyiség nagyon sok lesz. Olajcsere lett belőle.

Szóval ezért gondoltam,hogy ezt a mennyiséget megoldom,h csak padlógázon tudja beszívni.

De a mennyiséget beszabályozni tényleg elég nehéz feladat. Lehet nem lesz kedvem küzdeni vele..Szal otthoni módszerekkel vagy szart sem ér vagy hígul az olaj....

Nem véletlenül kerül egy aquamist rendszer 400 dollárba.

Link to comment
Megosztás:

Oké, csa ez nem egy 16 szelepes motor, ahol 5 perc a termosztát csere. Itt sajnos le kell bontani a vezérlést is hozzá. És mivel egyelőre nem úgy tűnik, hogy azzal lenne a gond, először a fűtőradiátort kelene megnéznem. De sajnos túl hideg van kint ahhoz, hogy szerelgessek :(

8 szelepesnél 10-15 perc egy módszerrel, nem a legszebb legkényelmesebb megoldás, de működik.

Link to comment
Megosztás:

Víz nélkül 13.8sec 0-100 volt

Vízzel 12.7 és 100-as benyával. Kb 10percel egymás után mérve ugyanazon az úton,gyorsulásmérővel.

Munkatársad lehet mégis túl óvatosra lőtte be a rendszert.

Ezzel a sufni módszerrel kb. 10km alatt megette az ablakmosótartály 3/4ét,ami nagyon sok. A nívót kihúzva meg az olajsapit letekerve is rögtön látszott,hogy ez a mennyiség nagyon sok lesz. Olajcsere lett belőle.

Szóval ezért gondoltam,hogy ezt a mennyiséget megoldom,h csak padlógázon tudja beszívni.

De a mennyiséget beszabályozni tényleg elég nehéz feladat. Lehet nem lesz kedvem küzdeni vele..Szal otthoni módszerekkel vagy szart sem ér vagy hígul az olaj....

Nem véletlenül kerül egy aquamist rendszer 400 dollárba.

Kollegám módszerével elég precizen tudta szabályozni, fordulatszám jel, beszivottlevegő mennyiségeminden megvolt, úgy lőtte be ahogy akarta. Lényegében modernebb vizbefecskendező rendszer voltaz autón, mint üzemanyag ellátó :)

És nem mondta, hogy higult vele az olaj.

Azért ez nem mérhető az ablakmosós rendszerhez .)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, ha lehet.

Van egy 1995-ös Combo B Corsa 1,7D Isuzu motoros autóm. az a probléma vele, hogy most a hidegebb időben nem indul. az önindító teker, izzítógyertyák újak. eddig benzines autóm volt, és nem igazán értem. Olyan mintha nem dúsítana, szerintem.

Ha valaki tud kérem segítsen. Köszönöm !!!!

Nézd meg hogy izzit-e , vagy 1 régi gyertyával vagy szedd ki az egyiket , persze az uj gyergyák lehet hogy hosszu izzitásuak akkor inkább kétszer izzits és megoldódik a problem - dusitás nélkül még indulnia kell majd -10 ben talán számit

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg hogy izzit-e , vagy 1 régi gyertyával vagy szedd ki az egyiket , persze az uj gyergyák lehet hogy hosszu izzitásuak akkor inkább kétszer izzits és megoldódik a problem - dusitás nélkül még indulnia kell majd -10 ben talán számit

Ha egyik henger sem indul, csak teker-teker:

Adagoló levegősödés (bár ez nem jellemző az Isuzura),

Rossz előtöltés beállítás (ez akkor gyanus, ha nagyon finoman jár a motor melegen)

Nem működő izzítás,

Gyenge kompresszió minden hengerben

Ha dadogva indul:

rossz porlasztócsúcsok

rossz izzítógyertya vagy gyertyák

kompresszió megtartási probléma egy hengerben (szelepzárás hiba)

Úgy nagyjából ezek lehetnek a gondok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek nagy a (7"-széles)195/50 R15-ös alufelni egy X14XE motorú Corsára ? szerelő ismerősöm mondta, hogy ne csodálkozzak ha többet fog enni, mivel ez nagy rá... Astrámról maradt meg, elég jó kis felni, jó gumikkal. Esetleg "kisebb" gumival jobb lenne? Vagy felejtős? Mondjuk nem veszek észre sok változást , most a téli(gyári méret(165/70 R13) meg az alu között, most is sokallom a fogyasztást,lehet mert hideg van meg a C16nz-hez szoktam, az kevesebbet evett! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek nagy a (7"-széles)195/50 R15-ös alufelni egy X14XE motorú Corsára ? szerelő ismerősöm mondta, hogy ne csodálkozzak ha többet fog enni, mivel ez nagy rá... Astrámról maradt meg, elég jó kis felni, jó gumikkal. Esetleg "kisebb" gumival jobb lenne? Vagy felejtős? Mondjuk nem veszek észre sok változást , most a téli(gyári méret(165/70 R13) meg az alu között, most is sokallom a fogyasztást,lehet mert hideg van meg a C16nz-hez szoktam, az kevesebbet evett! :D

Szerintem már a 6" széles felni is túl széles erre, hülyén fog kinézni. Próbáld meg felrakni, ha nem ér bele sehol a sárvédő ívbe, vagy a dobba, akkor fel lehet rakni. A szélesebb gumival többet fog enni, ez tény. És jobban is fog rázni, mert "peres" a gumi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek nagy a (7"-széles)195/50 R15-ös alufelni egy X14XE motorú Corsára ? szerelő ismerősöm mondta, hogy ne csodálkozzak ha többet fog enni, mivel ez nagy rá... Astrámról maradt meg, elég jó kis felni, jó gumikkal. Esetleg "kisebb" gumival jobb lenne? Vagy felejtős? Mondjuk nem veszek észre sok változást , most a téli(gyári méret(165/70 R13) meg az alu között, most is sokallom a fogyasztást,lehet mert hideg van meg a C16nz-hez szoktam, az kevesebbet evett! :D

Haveromnak el akarta venni a yard a forgalmiját pont ilyen felni és gumi miatt. Mert 2centit kilógott a sárvédő alól.

Link to comment
Megosztás:

Volt rajta kb 1 hónapot, de már lecseréltem a télire, igen kicsit többnek is tűnt a fogyasztása!

itt a kép róla, szerintem nem túlságosan nagy, jól nézz ki vele, nem is lógott ki, a kerékdobban is elfért :) na de majd keresek rá 14-est, jövő szezonra!

20121014944_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20121014943_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Haveromnak el akarta venni a yard a forgalmiját pont ilyen felni és gumi miatt. Mert 2centit kilógott a sárvédő alól.

Hát igen :)

A 7" széles felni, 50,8 mm-rel szélesebb, mint a gyári felni. Ha ET49-es lénne, akkor 25,4 mm-rel áll kijjebb (és belül beljebb is), mint a Corsa gyári 5" széles ET49 acél. Kifelé még elférne, de befelé ez biztosan nem :)

Nade ritka az olyan 7" széles felni, ami ET49-es, inkább ET 35-40 a jellemző.

- Ha ET 40, akkor ~35 mm-rel fog kijjebb állni (és 15 mm-rel beljebb, ez már lehet, hogy belül elfér.

- Ha ET 35, akkor már 40 mm-rel áll kijjebb (belül 10 mm-rel beljebb). Előbbi nagyon sok, és feltűnő egy rendőrnek is egy közúti ellenőrzés során, ahogy mondod.

Link to comment
Megosztás:

Volt rajta kb 1 hónapot, de már lecseréltem a télire, igen kicsit többnek is tűnt a fogyasztása!

itt a kép róla, szerintem nem túlságosan nagy, jól nézz ki vele, nem is lógott ki, a kerékdobban is elfért :) na de majd keresek rá 14-est, jövő szezonra!

Jó ez a felni,pont nem lóg ki,haveré durván kilógott. Meg opel is,szóval piszkálni nem fognak érte.

Link to comment
Megosztás:

Ez gyári Opel(Exip) felni, Vectrán volt,csak ballonosabb gumival, akitől vettem, az ET száma 42, ha jól emlékszek, szóval elfér azzal nincs is gond:) Az agyra is rámegy, még központosító "gyűrű" sem kell....

A rendőr sem állított meg emiatt, hamarabb megállít, hogy jobb oldalon van kormány, de akkor is csak azért, mert magyar rendszám-jobb volán kombó, és kíváncsi, mert nálunk itt vidéken még nem sok ilyen párosítás van! :D

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg hogy izzit-e , vagy 1 régi gyertyával vagy szedd ki az egyiket , persze az uj gyergyák lehet hogy hosszu izzitásuak akkor inkább kétszer izzits és megoldódik a problem - dusitás nélkül még indulnia kell majd -10 ben talán számit

Köszönöm a segítséget. Igazad lett, az egyik gyertya bedobta a törölközőt, kicseréltem és működik. De a relém is kezd haldokolni, mert gyertyákhoz csak 10 V jut el, a relénél a bemenő 12V. Sajnos relét is cserélnem kell, de legalább működik!!!

Mégegyszer KÖSZÖNÖM :)

Link to comment
Megosztás:

Mesélj :)

Mondjuk úgy, nem kell lebontani a vezérlést még félig sem, ahogy írtam nem szép megoldás, de ha az idő szorít akkor jó, részletesen nem fogom leírni azért, hogy beszóljatok gányolós és hasonló szövegekkel, illetve utána azt halljam, hogy ő így csinálta aztán szar neki meg stb. ezt megtartom magamnak, ha akarjátok sakkozzátok ki. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.