Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

X - csevegés


manta

Recommended Posts

A MANTA LEGYEN VELETEK mantánál jobb kocsi nincsen.azt szeretném meg tudni hogy hol van debrecenbe a manta klub helyileg.Nyirtelken lakok és engem is megfertözött a manta.nakam van egy 1979-es 20E motorkodu.jelenleg épitésre vár amig gyüjtök egy kis pénzt rá.szeretem a mantát mint autot ja és B-s manta.undefined

Link to comment
Megosztás:

A MANTA LEGYEN VELETEK mantánál jobb kocsi nincsen.azt szeretném meg tudni hogy hol van debrecenbe a manta klub helyileg.Nyirtelken lakok és engem is megfertözött a manta.nakam van egy 1979-es 20E motorkodu.jelenleg épitésre vár amig gyüjtök egy kis pénzt rá.szeretem a mantát mint autot ja és B-s manta.undefined

Manta klub külön Debrecenben? :D

Opelclub van, mint MOTE régió. Ezen a részen tudsz velünk többet csevegni.

Látogass el a debreceni topkiba. :) A debreceniek aranyosak és segítőkészek :P

:D :D

Link to comment
Megosztás:

Már értem , hogy miért nincs Gellértnek ilyen kocsija :D :P

ez jó volt Pista :) vak tyúk is talál szemet :D

majd ha nagy leszek és sok pénzem lesz lesz mantám (is) addig meg csak kifejlődik vmi humorérzék....Pistának mert azért nincs mantája mert tiszteli annyira őket h ne amortizálja le :D

Link to comment
Megosztás:

Melyikre gondolsz? A lökös alatti alapozóbarna pöttyre, vagy a sárvédőív környékén a rozsdabarna rózsára, esetleg a hosszant futó falfehér csíkra, vagy az E betűt kefélő kis emberke matricára? Hű, így hogy leírtam a listát, rájöttem, hogy túl lett díszítve. Elég búcsúsan hangzik! :D

Én is sokat gondolkodtam már ezen az ábrán!

Szerintem egy hara-kirit elkövető embert ábrázol! :)

HAJIME!

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Opel Manta B-be való Getrag 240-es váltó felújítására adtam a fejem. Nagy meglepődésemre függetlenűl attól, hogy ez a váltó számos Opel típus mellett más európai modellekben is teljesen elterjedt volt közel két évtizeden kersztűl, szinte sehol semilyen alkatrészt nem találtam hozzá. Kérem hogy aki esetleg hozzám hasonlóan megfutotta ezt a kört segítsen, hogy hol talált a felújításhoz szükséges alkatrészeket?

köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Lenne egy nagyon fontos kérdésem.

A mantának van egy kis baja,varajet II karbi van rajta és nem bírom beállítani,nincs alapjárat és csak szivatóval jár a motor, rángatva és füstöl.A karbit már szétszedtem és összeraktam,kifújkáltam de semmi.Ha valaki tud segíteni, írjon!

Link to comment
Megosztás:

nézd meg a karbis topikot az általános műszaki részben, van ott egykét német link pontos adatokkal

először gyújtás és tömítések, csövek, aztán a két thermoszelep ellenőrzése, aztán az alapjárat beállítása

csak aztán a szétszedés

az alapjárati járatok tudnak beszáradni a 30éves lerakódástól

ja: és a vákuumdoboz is tud lukas lenni, ha benyomod és úgy marad vagy csak nagyon lassan megy vissza akkor ok

ha lukas gorsan megy vissza, vákuumdobozt rövid időre lehet tünetileg kezelni folyékony glicerinnel mindkét oldalt, aztán kicsorgatni a fölösleget.

de a gyújtásállító vákuumdobozt is érdemes lekezelni, annak is gumi a membránja ugyi, ja és ott is szívhat falsot,

ha a gyújtásállító vákuumdoboz lukas a cserénél érdemes arra figyelni, hogy a motornak megfelelő vákuumdobozt szerezd be, mert a kisebbek más vákuumerőre vannak belőve gyárilag. (más görbe mentén állítja az előgyújtást)

a különbség úgy 5-15 Hgmm emlékeim szerint, valahol a 17-46 Hgmm tartományban

de működő varajet-et tavaly babráltam utoljára, csak fejből megy (menne) a távsegítség

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Opel Manta B-be való Getrag 240-es váltó felújítására adtam a fejem. Nagy meglepődésemre függetlenűl attól, hogy ez a váltó számos Opel típus mellett más európai modellekben is teljesen elterjedt volt közel két évtizeden kersztűl, szinte sehol semilyen alkatrészt nem találtam hozzá. Kérem hogy aki esetleg hozzám hasonlóan megfutotta ezt a kört segítsen, hogy hol talált a felújításhoz szükséges alkatrészeket?

köszönöm!

Soha, senki nem nyúlt még a váltóhoz az egész fórumon? :D

Link to comment
Megosztás:

Én spec nem, hogy valaki válszt is adjon a kérdésedre. Ilyenkor pénzt, energiát megsporolva, menetem a bontóba és inkább vettem egy másik kevésbé rosszat. Vagy a manta clubból a sácoktól. Egészen biztos van nekik egy jó bontott. Ott mindenki 5 gangosít.

Nekem is volt egy teljesen jó ötgangosítás miatt és asszem opeltominak adtam a többi lommal együtt.

Link to comment
Megosztás:

Soha, senki nem nyúlt még a váltóhoz az egész fórumon? :D

Szerintem mindenki rögtön cseréli az egészet. Várj csak! Van egy autószerelő barátom, ő már babrálta a váltóját. Ha jól emlékszem, akkor az ötös váltójába BMW cuccokat rakott bele.

Egyébként ez a váltó amit te említettél négy, vagy ötfokozatú?

Én spec nem, hogy valaki válszt is adjon a kérdésedre. Ilyenkor pénzt, energiát megsporolva, menetem a bontóba és inkább vettem egy másik kevésbé rosszat. Vagy a manta clubból a sácoktól. Egészen biztos van nekik egy jó bontott. Ott mindenki 5 gangosít.

Nekem is volt egy teljesen jó ötgangosítás miatt és asszem opeltominak adtam a többi lommal együtt.

Hopp, tovább kellett volna olvasnom. :D Neednek igaza van. A Mantát szinte mindenki ötsebességessé alakítja át. Érdemes a Mantaklub fórumán érdeklődni. Szinte mindenkinél porosodik legalább egy négyes váltó.

Link to comment
Megosztás:

Én spec nem, hogy valaki válszt is adjon a kérdésedre. Ilyenkor pénzt, energiát megsporolva, menetem a bontóba és inkább vettem egy másik kevésbé rosszat. Vagy a manta clubból a sácoktól. Egészen biztos van nekik egy jó bontott. Ott mindenki 5 gangosít.

Nekem is volt egy teljesen jó ötgangosítás miatt és asszem opeltominak adtam a többi lommal együtt.

Nekem egy 4-est adtál. :D

Harangcsere után az van most a Rekordban. :D

Link to comment
Megosztás:

clasiccparts-nál kapni cuccokat, nézd meg ebay-en

5-ös váltó gyári werkstatthandbuch a mantaklub oldalon, ha jól emlékszem mindkettőhöz, 240-265

egykét szinkrongyűrűt vettem tavaly, (véletlen, mert volt az eladónak)

de aranyáron mérem, nehéz hozzájutni,

ha megvan, hogy mi kell cikkszámokat kinézhetem mikrofilmról, vagy te is kinézheted Blitz-nél (asszem)

tavaly egy teljes szett 138 eur volt 4eshez, (gyűrűk, csapágyak stb, ami felújításhoz kell)

és tényleg cserélni szokás, nem javítani, váltógenerál többe lehet, mint egy motorgenerál, mivel az egész műszer sokkal precízebb

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.