Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autochip MMC

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    8
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    https://chiptuning.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra F 1.6Si C16SE
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

2.131 profile views

Autochip MMC's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Szia! Akikkel én találkoztam és szívóbenzines autójukhoz kipróbálták a tuningboxot, a próbakör után azonnal vagy 1-2 napon belül kiszereltették. Vagy nem éreztek változást, vagy csak minimálisat, de volt akinél rendellenes motorműködés is fellépett a tuningbox miatt. A weboldalamon megtalálhatod a chiptuning és a tuningbox működésének részletes leírását és választ a kérdéseidre. Az általad csillaggal megjelölt cégtől többször is megkerestek már hogy forgalmazzam a termékeiket, ezt minden esetben elutasítottam. Nyilvánvalóan plusz bevételt jelentene, ha azokba a típusokba tuningboxot szerelnék be amiket chiptuninggal nem tudok megoldani, mégsem vállalok ilyet. Ha lesz megoldásom a H Astra hibrid vezérlőjének módosítására, jelezni fogom itt a fórumon. Sokan várnak rá...
  2. Az hogy a forgatónyomatéknak van nagyobb jelentősége a gyorsulásnál fizika és bizony így van (anno a fejembe verték matek fizika fakultáción). Forgatónyomaték meghatározása Ugyanakkor az is igaz hogy a teljesítmény reprezentatívabb adat (én inkább úgy fogalmaznék hogy közismertebb) és nem műszaki emberek számára is érthetőbb. Ha megnézel egy teljesítménymérési lapot akkor láthatod, hogy a teljesítmény a fordulatszámmal arányosan nő és a maximális teljesítmény leadása a legnagyobb elért fordulatszámon történik (a leszabályozástól tekintsünk el). A maximális forgatónyomatékot a motor már jóval alacsonyabb fordulatszámon leadja, az ettől magasabb fordulatszámokon lehet érezni azt hogy már nem gyorsul annyira az autó pedig a fordulatszám emelkedik. Amikor valaki azt mondja, hogy szeret nyomatékból autózni, arra utal hogy a maximális nyomaték elérése után elvált a következő sebességi fokozatba, és abba a fordulatszám-tartományba érkezik ahol újra ki tudja használni a maximális nyomatékot. Ha nem így tesz hanem tovább forgatja a motort és csak fentebb vált el, akkor a következő sebességi fokozatba egy magasabb fordulatszámon "érkezik" akár átugorva azt a részt ahol a motor a maximális nyomatékot leadja. Leírom kerékpáros szempontból is, mert egyrészt tisztában vagyok a működésével (8db kerékpárt szereltem össze darabokból amikor még általánosba jártam) másrészt országúti verseny kerékpároztam, még most is megvan a szingó kerekes gépem (méretre készített váz) aminek a kerekét 4 keresztesre fűztem be (anno ez volt a legerősebb) és indikátorórával centíroztam 0.1mm tűrés alá. A legnagyobb erőkifejtésre (forgatónyomatékra) a kerékpárosnak az álló helyzetből való elinduláshoz és a gyorsításhoz van szüksége, egy adott sebesség elérése után, annak megtartásához már jóval kisebb pedálerő is elég, akkor is ha a kerékpáros "pörget" relatív magas fordulatszámon. Az ideális fordulatszámot 90/min. körül határozzák meg mert ettől alacsonyabb fordulaton hamarabb merevednek el az izmok, de ez versenyzőként eltérő lehet én 85-88 körül nyomtam a pedált a beépített műszer szerint.
  3. Nem mindegyik computernél oldható meg szotveresen, ez a gyári vezérlőprogram kiolvasása után derül ki egyértelműen.
  4. Az általad belinkelt cégről annyit tudok, hogy tavaly októberben volt a nyitó akciójuk. Ezt megelőzően nem hallottam róluk semmit.
  5. Természetesen az Opel Astra chiptuning 1.4i 16V ECOTEC (X14XE) is megoldható. Ha a teljesítménnyel meg vagy elégedve, még mindig van realitása a gyárilag nyomatékszegény 2500-as fordulatszám alatti részen erősíteni :lol:
  6. Létezik. Írtam kb. 100 programot pár éven belül egy saját használatú 1.6 Astrához, teszteltem különböző oktánszámú üzemanyaggal különböző hőmérsékleti viszonyok mellett. Közben eltelt 50,000 km, elfogyott 2db szélessávú lambdaszonda (a 3. stabilnak tűnik, az autó állandó tartozéka) és gazdagabb lettem némi tapasztalattal a szívóbenzines Opel chiptuning terén is.
  7. "Azt nem értem miből gondolod hogy "ez a csipp" nem hozza azokat a pacikat? Mert valaki azt írta? Ha téves feltételezésből vonsz le következtetéseket, nem világos miért másról állítod hogy lódít? Talán érdekelve vagy tuningbox eladásban? 6 éve van egy C16SE-em amit többek között tesztelésre használtam különböző hőmérsékleti viszonyok mellett mindenféle oktánszámú üzemanyaggal, és bármilyen hihetetlen számodra ki tudta belőle hozni a +12LE-t (lemérettem). Már 1500-tól nagyobb a nyomaték és 2500-nél ahol a gyári elkezd éledni én már elváltok (normál üzemmód). Valóban nem kell leugrani a kuplungról, így is jól gyorsul és "nem kapar el" ha nem akarom. Csak chiptuning van benne, gyári a kipufogó a légszűrő és a vezérműtengely is. Egyébként sem értem miért a LE-n lovagoltok, amikor a gyorsulás szempontjából a forgatónyomatéknak van nagyobb jelentősége (Nm) A tuningbox működési elvének leírása a valóság. Amíg ez nem volt leírva, addig olyan dolgokat is olvashattál egyes tuningbox oldalakon: "Chiptuning során a motort meg kell bontani." Volt olyan laikus ügyfél aki még ezt a hazugságot is elhitte. Az ilyen és ehhez hasonló kamumondatokat azóta törölték a tuningbox oldalakról... Amúgy van egy zsákom tele tuningbox-al amit ügyfeleim autóiból kellett kiműteni különböző problémák miatt, és nálam hagyták emlékbe. Elvitték volna külföldre kp-ért, de nem vagyok hajlandó ilyen dobozkákat eladni senkinek... Teljesítménymérésre mindenkinek független mérőhelyet javasolnék, miután a saját padján mindenki annyit mér amennyit akar, tisztelet a kivételnek. Élő példa egy 1.9pd (130LE) passatos ügyfelem aki állítólag 40LE-s tuningot kapott egy mérőpaddal rendelkező xy tuningcégnél, de az eredménnyel nem volt megelégedve. Írtam neki egy normál tuningot, a próbakörről mosolyogva tért vissza és megkérdezte ez most hány LE? 50? A válasz nem, ez a 30LE! De több is megoldható biggrin.gif Mérési lap Arra törekszem hogy csak minőségi munkát adjak ki a kezemből MMC Tuning és az ügyfeleim elégedettek legyenek az elért eredménnyel, ha a tesztelés után van még kérésük a programot ennek megfelelően módosítom. A kóklerekkel nem nekem van bajom, egyre többet javítok utánuk, de az ügyfelek ilyenkor 2-szer fizetnek. Szerinted ez korrekt? Miután elvesztették a bizalmukat többet nem mennek vissza oda, néha még akkor sem, ha a gyári progit nekem kell beszereznem az autójához plusz pénzért. Minden autóra egyedi tuningot írokés mindig az autó saját gyári programját módosítom. A filetöltögető varázslókról még annyit hogy volt aki Siemens computerre akarta rátölteni a Bosch vezérlőprogramot, aztán csodálkozott hogy nem indult be az autó. Szerinted ezek szakemberek? Szerintem mindenkit a munkája minősít. Kétségtelen hogy szívóbenzinesből már 10%-ot pluszt kihozni is jó eredmény, és vannak olyan típusok ahol már a 8% is az, és az is egyértelmű hogy a turbósok jobban húzhatók, de nem csak a motor maximális teljesítménye és max. nyomatéka számít, hanem hogy milyen fordulatszámon és mennyire egyenletesen adja le. Ez az ami vezethetőség szempontjából fontos, mivel 99%-ban részterhelésen használjuk az autót, előzési lehetőség híján senki sem tud padlót nyomni ha vannak előtte. (Moderátor által ellenőrizve)
  8. Ez így van. Kiegészíteném még azzal hogy ha ismeretlen eredetű chiptuninggal vásárolnak meg egy autót, és később kiderül hogy nem működik tökéletesen mert lehet hogy az értékek rosszul vannak beállítva, szintén kérhetik a gyári beállítást akár csak átmenetileg is hogy kiderüljön a gyári programmal hibátlanul működik-e az autó. MMC Tuning
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.