ArthurMiller
Fórumlakó-
Hozzászólások
21 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Elérhetőség
-
MSN
molnar_istvan@hotmail.com
Személyes információ
-
Lakhely
Budapest
ArthurMiller's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Na látom senkinek sincs konkrét ötlete:) Kénytelen leszek elvinni szervizbe... :lol: OFF Egyébként úgy tűnik büntiben vagyok:) megragadtam a 20-ik hozzászólásomnál:)ON
-
Sziasztok! Tegnap riasztó dolgot tapasztaltam az autón...Az M3-on haladtam, mikor arra lettem figyelmes, hogy kigyulladt a motorvezérlés jelzése a műszerfalon (sárga,motort ábrázoló visszajelző). Természetesen azonnal megálltam. Alapjáraton 1000-2000 között liftezett a motor, mintha gyorsan egymás után nyomogattam volna a gázpedált. Leállítottam, ismét indítottam, de ugyanazok a tünetek. Mivel az olaj és víz rendben volt, gondoltam lassan elindulok, a pálya mellett mégsem maradhatok. Kb 100-200m megtétele után hirtelen abbahagyta, visszajelzés kialudt, minden rendben volt. Még mentem aznap kb. 50 km-t, de nem jelentkezett ismét a hiba. Van valakinek ötlete, hogy ez mi lehetett? Számítsak valami meghibásodásra? Sok éve van autóm, de még ilyen hibajelenséggel nem találkoztam...
-
Akkor ma hazafele majd előásom.... :oops:
-
Köszi a gyors válaszokat! :compress: Egyszer nyáron mentem full tankkal 800 km-t, vegyes használatban, általában hétvégén volt vidéki út is. Ha 52 a tank, akkor elvileg 6,5L a fogyasztásom :( Végre valami jó :lol: Ami az alapjáratot illeti, vegyem úgy hogy az elektronika nem szabályozza rendesen? Van gépkönyvem, a kesztyűtartóban. Egyszer még az elején megnéztem, de teljesen általános infók vannak benne, semmi műszaki. Pl. a piszkos műszerfalat semleges tisztítószeres vízbe áztatott törlőkendővel kell tisztítani......azóta sem próbáltam így 8) Az artúr az tulajdonképpen arthur :(
-
Hát nem tudom, biztos.... :roll: Megvárom Uhuhu esetleges válaszát, ha erre jár....
-
Nah, ostoba módon elfelejtettem az előbbi hozzászólásban megkérdezni még amit tudni szeretnék. Szóval, van valakinek infója arról, hogy pontosan mennyi olaj kell az 1,2-be és hogy mekkora a tankja? Minden alkalommal úgy tankolok, hogy kb még harmadig van, nem tudtam még kiszámolni mekkora a teljes tankméret. (ürméret :wink: ) Köszi
-
Még maradt viszont egy apró gondom. Egyrészt melegen nehezebben indul az autó, a másik tünet pedig hogy folyamatosan liftezik az alapjáratom melegen, kb. 600 - 1000 között. Ez normális? Olvastam itt a fórumon v-milyen pillangószelep tisztításról, lehet hogy az a gond?
-
Én is bízom benne, hogy nem kell majd utántöltenem, eddig nem evett egy csepp olajat sem :roll:
-
Ma du rászántam magam, beálltam a garázsba és nekiálltam olajat cserélni. Előtte vettem egy flakon STP márkájú motortisztító adalékot. Ezt a régi olajhoz kellett tölteni, majd 15 percig járatni a motort. Hát mit mondjak, hatásos volt. A régi olaj alján mocsárszerű üledéket találtam, félelmetes, hogy ez a motorban volt. Az új olaj, amit vettem, opel márkájú 5W30 full synth longlife. Az első indítás után a különbség ég és föld volt. A motor nem hördült fel, pöccre indult. A vezérműlánc környékéről kulturált kattogás hallható, de inkább ez is csak nyitott motorháztetővel. Mentem ma du. kb. 150 km-t, de a helyzet nem változott, akárhányszor indítottam, semmi kereplő hang nem hallatszott. Szóval ideiglenesen megoldódott a vezérműlánc probléma. :( KÜLÖN KÖSZÖNET AZ ÖTLETÉRT UHUHU-NAK!!! :hello1: Természetesen tisztában vagyok a ténnyel, hogy nem végleges a megoldás, de legalább némi időt nyeretem és tudom használni az autót. Egyébként találtam egy helyet ahol a vezérműlánc szettben, fogaskerekekkel, feszítővel, stb. 21k. (GM) Ha valakit érdekel, keressen, megírom a címet. Ehhez ha hozzáadom a munkadíjat ami kb. 20e, akkor megvan a lánccsere durván 40k-ből. Ez azért mégsem 130k!!!!! Szóval ennyit a sch.....er opel márkaszervízről :smt076 Uhuhu-tól kérdezném: szerinted gond nélkül járhatok a következő olajcseréig? Egyébként most nagyon halk a motor és egészen jól is megy, már amennyire egy 1,2-es menni tud :( Kb ősszel lenne aktuális, akkor majd cseréltetem a láncot is. Más: mennyi olajfogyásra számíthatok ezzel az olajjal? Üdv. mindenkinek.
-
:roll: Na eldöntöttem, lesz ami lesz. Megveszem holnap az olajakat, aztán aláfekszem az autónak és végrehajtom életem első önálló olajcseréjét. A szerelőm külföldön van, a szomszédos opel szervizben pedig csak saját olajukkal hajlandók megcsinálni. Mindenáron 10w40-est szeretnének beletenni, nekem meg uhuhu 5w40-est ajánlott, hátha megjavul a lánckattogásom. Inkább benne bízok :wink:
-
A MOL-nál árulnak kifejezetten erre a célra olajat. Motortisztító olaj. Ma este kérdeztem meg a kútnál, 5k egy 5L kanna. Ezek után én sem tudom, beleöntsem-e?
-
Sziasztok! Kicsit kérdezősködtem ma a munkahelyemen, volt olyan kolléga, aki szerint nem tesz jót a 16 szelepes motornak a mosóolaj. Mi igaz ebből, hisz azt írtátok, hogy mossam ki, mielőtt beleteszem az 5W40 olajat. Egyáltalán hogy kell csinálni? Úgyértem alapjáraton menjen vele x ideig?
-
nah mennem dolgozni, várnak az ambulancián. Du vagy estefele visszanézek, hátha tudtok valamit mondani az előző jelenségre. Sziasztok.
-
Egyébként van még egy bosszantó dolog, amit meg szerettem volna kérdezni. Hosszabb városi autózás ill. araszolás a dugóban azt okozza, hogy lomha lesz a motor, ráadásul 1-ben indulva megtorpan, akadozik, erélyes gázadásra megszűnik. Ez előfordul néha 2 fokozatban is, de leginkább 1-ben csinálja. Utána egy hosszabb út teljesen rendbehozza. Ezt vajon mi okozhatja?
-
Hali! Köszönöm a kimerítő válaszokat. Egyébként mindig 10w40 szint olaj volt benne, soha nem evett egy decit sem. Legutóbbi cserénél 15w40 opel gyári félszintetikus olajat vetettek velem. A diszkrét kattogás megvolt előtte is, de nagyon kellett figyelni, hasonló volt mint a szelephang, és csak hosszabb menet után lehetett észrevenni. Olyan volt mint egy halk dizelmotor. Nos a legutóbbi csere óta kattog, azt is csak melegen, hidegen minden ok, gondolom a magasabb fordulatszám miatt. Azért holnap megveszem a mosóolajat, majd veszek v-mi normális 5w40 olajat. Milyet ajánlasz? Castrol jó lesz? Köszi.