Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

boldivi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Nyíregyháza

boldivi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Amikor garázsban állt, tettem alá egy "tűzvédelmi utasítás" táblát. :) Semmi folt nem látszott rajta - persze gondoltam, hogy elpárolog, de a tábla koszos volt, így arra gondoltam valami változást csak látni ha szétkeni a benzin. De lehet nem jó ötlet volt. Először szétnézek pumpa környékn. Amúgy megállás után közvetlen átnéztem már de semmi folyást nem láttam. Attól még aggaszt, hogy lehet lyukas a tank. Vagy csak valahol a csöveknél van valami. Köszi a tippeket!
  2. Tavaly volt benzinszűrő cserélve. Gyertyák is, olaj is, olajszűrő és légszűrő is. A hűtőfolyadék nem fogy. Januárban a vonal fölött volt kicsit, most is hasonló. Olajfogyást sem vettem észre tavaly óta. A két vonal közt van. Érdekes, hogy tavaly ősszel is ez volt a jelenség. Aztán télen 3 hónapig béreltem garázst, ami nem fűtött. Amikor akár 1 hét után beültem a a mutató a pirosban volt, szépen elindult, kiálltam, bezártam a garázsajtót, beültem és mentem... -10 fokban is akár. A friss benzinszag viszont akkor is megvolt. Úgy vettem észre, hogy leparkolás után pár perccel kezd terjengeni és valahonnan hátulról jön. Amikor ez a jelenség nincs, tehát nem rég tankoltam vagy meleg amotor, akkor stabilan megy a járgány, nincs vele gond. Friss benzinnel mondjuk határozottabban lehet vele elindulni, illetve a gázpedálra is jobban reagál.
  3. Köszi a választ! Ha 5l-re tankolok 5l-t, tehát 10l van benne kb. teljesen jó. Ha pl. 30l-ig tankolom pár hét után 10l fölött is csinálja. Ha tankolok pár litert megint jó lesz egy darabig. Tehát mintha nem a benzin mennyiségétől függne. Olyan, mintha a benzin romolna meg - de ez gondolom hülyeség... Nyilván az autóval van valami gond, de vajon mi...? Egyébként a fogyasztás 8.3-9.5l, de ennél télen -15 fokban sem több, illetve 35 fokban is hasonló...
  4. Nekem inkább kint érezni a friss benzinszagot. De télen is. Ezt is okozhatja ez a tömítés, vagy akkor bent lehetne csak érezni inkább? Amit megfigyeltem, de nem tudom összefügg -e ezzel, ha pár nap telt el a tankolás óta (tehát friss benzin van benne), akkor akár 1 hét állás után is normálisan indul. De 2-3 hetes benzinnel már nehezen indul el az autó. Gázadásra megtorpan (álló helyzetben), a motor olyan erőtlen, hogy akár a kuplung felengedésére vagy ablaktörlő bekapcsolására is leáll. Ilyenkor melegíteni kell és az első pár 100m után jó lesz. Először azt hittem az alacsony benzinszint miatt van, de akkor is csinálja ha félig van a tank. Ha kap egy kis friss benzint, teljesen máshogy viselkedik: kellemesebben indul és jobban gyorsul.
  5. Nem a ventillátor kapcsolóra gondoltam. Úgy értelmeztem a kolléga írását, hogy a rángatózás miatt kapott egy hőfok jeladót és azóta jól mutatja a hőmérsékletet, de a rángás megmaradt. Én a kétvezetékes jeladóra gondoltam, ami az ECU-ba megy és a keverékképzést bedolyásolja hideg-meleg motorhoz. Egyébként a szervízkönyv szerint ha a kétvezetékesről lehúzzuk a csatlakozót, akkor 80C fokos motorhőmérsékletet feltetelez az ECU - már ha jól fordítottam. Ezt azért írom, mert nyilván az óra jeladója nem befolyásolja a motor működését. Persze nem hiába cserélte ki, mert ezek szerint az óra nem mutatta jól a hőmérsékletet. :)
  6. Nem akarok hülyeséget írni, de nem külön van az "órához" és a motorvezérlőhöz a jeladó?
  7. Szia! Próbálj keresni "Philips sc 201 code calculator" kulcsszavakkal, hátha szerencével jársz.
  8. Sziasztok! Összedobtam egy kézi oszcilloszkópot lambda szonda méréséhez, ami 0-1V tartományban mér. A pontos mérési folyamatra lennék kíváncsi. 1.2-es, X12SZ, 1997-es. Ha sikerülne kimérni, megtudnám, hogy a lambda szonda öregedése okozza -e a 8.5l-es főleg városi fogyasztást (termosztát jó, télen is hamar bemelegszik, check lámpa nem jelez). Néha (de nem mindig!) amikor már a benzinszint jelző a piros tartományhoz ér, hidegindítás után ,az első 500m-en erőtlenebb a motor. Ilyenkor tankolás után mintha a motor is máshogy járna. Továbbá parkolás után kis idővel benzin szag érezhető az autó körül, valahonnan hátulról. Szemmel nem látható szivárgás. És szerintem ez csak a motor leállítása után jelentkezik.
  9. Sziasztok! Német kulcsszavakkal próbálkoztál? Aktivkohlefilter Tankentlüftung Pár német fórum előjön.
  10. Az a krómszínű valami egy "drót" a csatlakozó körül(?). Elég megtévesztő így az egész csatlakozás, hogy hogy is jön szét, de megpróbálom az összenyomással. Köszönöm a tippet!
  11. Sziasztok! Abban kérnék segítséget, hogy X12SZ motornál a hőmérséklet jeladóról, hogyan lehet lehúzni a csalakozót? Valahogy így néz ki: http://imageshack.us/photo/my-images/377/23in1.jpg/ Előre is köszönöma segítséget!
  12. Sziasztok! A Corsa/Tigra szervizkönyv 102. oldalán ír egy hőérzékelőről. Ha jól értem azt írja a könyv, hogy ha ez meghibásodik (pl. alsó/felső határértéken túl szolgáltat jelet), akkor a vezérlő a víz hőmérsékletét veszi alapul. Azt szeretném kérdezni, hogy ez megtalálható -e X12SZ motorkódú 1997-es Corsában? Ha igen okozhat -e olyan jelenséget, hogy hidegen nehezen indul a motor és erőtlen, de ha bemelegszik rendesen működik? A checklámpa nem világít. Másik kérdés, de kapcsolódhat a témához: a hűtő ventilátort még nem láttam/hallottam járni, tehát lehet rossz a hőkapcsoló. Ez az ami a hűtő oldalán lent található. Ez csak egy kapcsoló ami közvetlenül a ventilátorhoz csatlakozik vagy ez is egy hőérzékelő, ami a vezérlőhöz csatlakozik és a vezérlőegység kapcsolja ennek alapján a ventilátort? ... Szerk.: közben beleástam magam a dologba. Már minden világos a hőérzékelőkkel kapcsolatban. Úgy tűnik a német leírást is rosszul fordítottam. Lehetséges azt írja, hogy 80 C fokos vízhőmérsékletet "feltételez" szélsőséges hőadat esetén.
  13. Nekem stabil az alapjárat ha nem fullad le a motor közvetlenül indítás után. Csak várni kell míg felmelegszik,hogy ne legyen erõtlen. A kezdeti hírtelen gázadásra fullad terhelésmentesen is. 1-2 felpörgetés segít. Ha fogyasztót kapcsolok emeli a fordulatot szépen - gondolom ez így normális. Elszomorít ez a kezdeti erõtlenség.
  14. Sziasztok! Nyáron vettem egy Corsa B 1.2-t, 1997-es évjárat, motor: X12SZ. Előjött egy olyan probléma, hogy viszonylag hosszan kell indítózni, ha beindult a motor, könnyen lefullad, érdemes kicsit játszani a gázzal indításkor. Ha jobban rálépek a gázpedálra, nő a fordulat, de eleinte fulladozni kezd a motor. Kb. 1-2 perc járatás után minden rendben, stabilan működik. Elindulás előtt érdemes legalább egyszer jobban felpörgetni a motort, mert igen könnyen lefullad. Magyarul amíg hideg a motor, szinte használhatatlan szegény autóm. Ha felmelegszik jól működik. Előre is köszönöm a segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.