Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ramiusz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    127
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

ramiusz névjegye

  • Születésnap 1980-01-07

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://www.fejesphoto.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kaposvár

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra 1.7TD
  • Város
    Kaposvár

ramiusz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Érdeklődnék, hogy a "B" Vectra napellenzője mennyire kompatibilis az "F" Astra-val?
  2. ramiusz

    Dízel

    Az örök vita. Dízel <> benzin. Dízelen tanultam - Ford Escort Mk.VI. 1.8TD. Csodás jószág volt. Ha épp ment. A Lucas adagoló valamiért nem szerette az országot. Kezdésnek lett egy 1.1-es fűnyíróm. (Trabant 1.1N) Szép volt jó volt, de mégsem. Ezt váltotta egy 1.2-es Punto I, majd miután TK-ra törték egy Thalia 1.4 8V. Na ez egy igénytelen disznó volt. A szó minden értelmében. Nemigen kellet rá költenem, de ha mégis, akkor tudta vinni a pénzt. Közben mindíg dízelre vágytam. Hiányzott a darálós kerregés, az orrfacsaró traktorszag. Tudom mindenkinek megvan a maga perverziója. Miután összemértük erőnket egy őzikével és mindketten vesztettünk, lett a labanc öreglány. Ha összeszámolom, hogy mennyibe fájna ezen egy kuplungcsere + összes csúcs és gyertyacsere és mennyi lenne egy CR/PD-n, hát valószínűleg a CR/PD szervizdíján vehetnék mégegy ilyen traktort. Honosítva, rendszámozva. Erő, dinamika az nulla, de kényelmes tempóval - 80-110Km/h - elvisz mindehová, fűt, mint egy hőerőmű, közben meg nem eszi meg egy közép afrikai ország fél éves költségvetését. Mennyi lehet benne valójában? Passz. Szerintem 400E simán. Óra szerint 137ezer néhányszáz. :rolleyes: A blokk bontatlan, ha rendes gáz- és motorolajat kap - értsd nem diszkontkutas maszat és nem teszkós csoda - akkor nem eszik sokat és nem füstöl. A motorolajat csipegeti kicsit, egy csereperiódus alatt lemegy max-ról min-re. Gondolom a turbonál mehet el. Most OMV Premium gázolajat kap, én meg szívom a lyukas fogaim, de megérdemli. Még a füst szaga is más. Az elmúlt két hónapban 2x ~1.100 Km-t futkároztam vele 100%-ban városban, jelentős részét jeges havas téli körülmények között, így ment el 2x ~65-70l gázolaj. Azonban valami gáz lehet az izzítórendszeremmel, mert ezeken a hűs reggeleken (a garázsban 0- -3°C van) még 2x-i izzítás után is elég harákolva, egyhengerezve kel életre, de 1-2 ütem és elkapja, azután már szépen karattyol. A visszajelző jelzi, hogy izzít, de szerintem vagy nincs izzítás, vagy elégtelen. Melegen 1-2 tekerés és megy. Na mindegy, tavasszal olajcsere után megnézetem egy adagolóssal, mert az őszi műszakinál megtekergették az adagolót és azóta elszaladt a 68 paciból olyan 10, még ennyi meg betegállományba vonult. Meg némi karosszériamunka is ráfér. El kell tüntetni róla az elmúlt tizenpár év (nálam 2,5) városi harcainak és rozsdapörsenéseinek nyomait. Újban mit vennék? Semmit. Ha lenne fölöslegben elbacható 3,5-4 miskám akkor, valami gyárialag gázost. Ezekhez a mini turbós sövénnyírókhoz nem nagyon van bizodalmam. Használtban? Amíg Polly él, addig semmit. :icon1:
  3. ramiusz

    Dízel

    2011-ben, amikor vettem a traktort és csatlakoztam a közösséghez, néztem jónéhány használt Astra-t. Amit Pecsuhában a vásártéren találtam még a félig döglött motorjával - az lövöldözte a betöltőnél füstkarikákat és fröcskölte a nívónál a hűtővizet - is elment volna legalább 1 évet. Ha valaki tuti (viszonylag) lutrimentes használtautót akar, akkor 100%-ban ismert előéletűt kell venni. Nos ilyen 1000-ből, ha van 1-2. A többi kisseb-nagyobb lutri. Az a pécsi fehér pl. fullfapad, halódó motorral, de a kasztnin 1 pörsenés sem volt. Egy kaposvárinál a motor "viszonylag tűrhető" volt, de a kasztni alján ki lehetett látni. Egy ilyen korú - 15-20 év - használt kocsi vásárlása rohadt nagy lutri. Mert nem tudod hogy használták, szervizelték, mit kapott előző életében. Lehet, hogy pakurával, szénporral meg disznózsírral hajtották. Nemrég kicsit számolgattam egy motorgenerál gondolatával, na nem mintha kellene, csak kiváncsiságból. Egy tisztességesen elvégzett és komplett felújítás legalább 300-400E Ft-ba fájna úgy, hogy nincs ismerős és a végeredmény kétesélyes. Egy bontott motor az 1/6-oda. Az is kétesélyes. Ha évente megenne egy motort még akkor is vagy 6 évig járhatnék a generál árából. :) Nem mondom ha pénzékszer nem számít megcsináltatnám, a kocsi komplett újrafényezésével (vasig lecsiszolva, rozsdagátlóval alapozva, fényezve) és teljes felújításával együtt. Csak azért a pénzmagért amit belemernék, kapnék egy legalább 10 évvel fiatalabb akármit.
  4. ramiusz

    Futómű

    Hali! Nemrég gumishoz kellett mennem, mert az egyik tappancs szálszakadt lett. A miért/hogyan részt, most hagyjuk... <_< Akkor vettem észre, meg a csóka is mondta, hogy a hátsó lengéscsillapítóim viccesek. Egyik szarabb, mint a másik, egyik jobban ereszti az olajat, mint a másik. Ritka boldoggá tett. Októberben megy a traktor műszakira, addig kihúzzák, de cserélni kell őket. Nézegettem Bárdinál és a Unix-nál teleszkópokat, de elég tág határok között mozognak az árak. Ti mit ajánlotok? Nem állítható WRC futóművet akarok, csak valami normális nem egy év alatt széthulló darab kellene. Előre is köszönöm.
  5. ramiusz

    Dízel

    Egy járműben az égett szag minden csak nem természetes. :icon10: Szerintem nem ártana utánajárni mi okozhatja. Enyém sem régen járt szerelőnél - most épp a szokásos éves generátortárcsa simizésen - előtte meg olaj- és szűrő cserén. Érdekes módon csak a szokásos dízelszagot érzem, semmi égettet. Egyszer éreztem égett kuplungszagot, még valamikor 1,5 éve de az is elmúlt. Mondjuk azóta a kuplungom fog rendesen, előtte kicsit nyúlós volt. Lehet segített a vajákolás... :blink: A kuplungpedálom egy 1.4 8v Berlingo után - céges kocsi - elég betonos, a Berlingo-ét rendszeresen ki akarom nyomni a taposón... :goofy: Az, hogy előzéskor felmegy a vízhőfok természetes, hisz terheled a motort. Az, hogy nem megy le az már kevésbé. Lehet, hogy a termosztát már nem az igazi, ahogy írták is. Hang & style. Egy Astra, pláne egy elég koros F Astra sosem lesz sem villantós verda, sem tangatépkedő puncimágnes*. Sajnos egyre több példány kerül nem igazán az idei nyáron barnult, elsősorban (színes)fémtermékek forgalmazásával (gyűjtés/szállítmányozás) személyek kezébe. Akik aztán a viszonylag strapabíró szerkezeteket pillanatok alatt a telepre küldik... Én a helyedben a ronda utángyári DTM imitáció helyett tennék rá valami normális, vagy szolídan "sportos" hátsó dobot. Bár a hangja attól sem lesz sokkal öblösebb, a megjelenése annál inkább. Mondjuk elég hülyén fog kinézni a körbekormos króm/SS vég. :icon10: Láttam már dízel Astra-n króm "kéményt", marha idiótán festett, mellette úszott a koromban. Ha mindenáron csinosítani akarod, keress rá valami "szárnyat" a hátsó szélvédő fölé, van belőle szolíd gyári és még jól is néz ki, esetleg finoman fóliázd (ha jól tudom a hátsó oldalablakot lehet sötétebbre is, az elsőket ha nem akarod összeakasztani a bajszod a yard-dal és a sasszemű műszakis bácsival max 75%-ig (tehát 25%-nyit) lehet, ennyi tud a gyárilag sötétített üveg is) a szélvédőket tudommal semennyire sem lehet, meg egy szolíd felniszett is tud dobni a látványon, stb... Zene. Számomra a kamrás dízel vartyogása és a zsemlényi turbócska sivítása A zene. Így az audifil oldalam megelégszik a gyári Blaupunkt CAR-300 rádiósmagnó + Vaterás adapter + kínai MP3 játszó kompinálásával. :D Nézd ezeket a vasakat úgy, mintha egy MTZ lenne. Ezek traktorok. A térkép A és B pontja közötti távolság minél alacsonyabb költségű leküzdésére valók, nem városi Need for Speed-re. Ha arra kell, keress egy 1.6-1.8-ast, vagy egy még tűrhető állapotó, nem szétpimpelt/szétmállott GSi-t. Cserébe a kompromisszumokért, ha vigyázol rá - olajcsere szigorúan 7.500 Km-enként és nem Tesco-s olajat kap, hidegen nem taposod, melegen sem nyomod ki a szemét, nem kannázod - a világból is kivisz. Ha ezekkel nem tudsz/akarsz együttélni, ne vedd sértésnek, de keress mást! *: Bár egy szalonállapotó GSi-ről, vagy egy dögös Cabrio-ról el bírom képzelni. Nekem pl. perverzül tetszik a Fiat Punto I Cabrio.
  6. ramiusz

    Dízel

    Eddig nem volt turbo-s kocsim, meg turbos-sat se nagyon vezettem, de nálam lehet hallani. Zárt ajtó ablaknál nem, de ha le van engedve az oldalablak, vagy a tetőablak akkor lehet hallani, ahogyan fütyül. Na persze nem úgy, mint egy http://www.youtube.com/watch?v=N5OeB9k_e2c-n.
  7. ramiusz

    Dízel

    2011-ben vettem Polly-t. Előtte néztem magyarországi példányokat (is). Pécsen a vásártéren találtam egy fehér facelift utáni ferdehátút. A bódé két légyszarni rozsdapöttöt leszámítva patika, a motor gatya. Jobban füstölt, mint egy étolajos orosz M62 és a betöltőnél szebb füstkarikákat lövöldözött, mint Winnetou... Fél év és generálos lett volna. Ja természetesen 3 hónap műszaki + Koppány-style "kémény" + hűtővizes motorolaj. Ettől függetlenül azt a blokkot eddig hol tartották? Vitrin alatt?
  8. ramiusz

    Dízel

    És ezen miért csodálkozol? Francia! Ott a legkissebb szereléshez is minimum félig le kell bontani a kocsit, Gyertyákat a kipufogón keresztül lehet cserélni. A Thaliam-nál az izzócseréhez fél centi vastag, 45 centi hosszú és legalább 6 helyen ízelt ujjak kellettek. :omg: A bal első izzót kb. 30 perc alatt sikerült kivenni, majd ujjabb 30 alatt kicserélni. A jobb oldalit kb 1 óra alatt sikerült félig kipiszkálni a helyéről, majd másfél alatt vissza, mert kiszedni már nem sikerült. Mire mindennel végeztem leizzadtam, mint szexuálismunkás lány a templomban. Ennél a traktornál ugyanaz a művelet, a csereizzók dobozának kibontásával együtt volt kb. 10 perc. A kettő együtt! De hogy ontopik is legyek, kistraktorom nemrég járt dokibácsinál és kapott új olajat. Finom 10W40-es Total-t. A járása érezhetően simább, a tőkék hidegen sem panaszkodnak. Sajnos úgy néz ki muszáj lesz elmenni adagolóshoz, mert csöpög a szentem. A fene enné meg, valamelyik tömítés, vagy cső ereszt. Ha már ott van megnyomatom a csúcsokat is, bár nem kormol jobban, mint amennyire egy dízelnek illik. Csak szeretnék tisztában lenni az állapotával. Van valami jó abban, hogy kijött a jóidő. A haldokló akkum így kap még néhány hónap próbaidőt. Télen már 0 fok körül is úgy ment ki belőle a töltés, mint pénz a brifkómból hónap elején. Most, hogy 20onfokok vannak még szépen tud indítani. Viszont megint sikít a generátortárcsa, szóval nem úszom meg a cserét. ;)
  9. ramiusz

    Dízel

    Ugye ezt csak poénnak szántad. :icon1: Ha mégsem elég feltűnő, ahogy ott trónol a leömlőn. :goofy:
  10. ramiusz

    Dízel

    Kókány "szerelők" látom arrafelé is vannak. A kékes füstölés egy dízelnél a legtöbb álmoskönyv szerint nem jó jel. általában az okoz kékes füstöt, ha motorolaj kerül az égéstérbe. Nem hiszem, hogy attól, mert megolajoztátok a himbákat mehet annyi olaj az égéstérbe, ami tartós kékes füstölést okoz. Inkább az lehet, hogy kopott a motor (gyűrűk, dugattyú, hengerfal) vagy a szelepeknél juthat be. Nem vagyok sem szerelő, sem motorguru, csak fantáziálok. :icon1: Olajat évente, vagy max.10E-nél nem csak illik, hanem kell is cserélni! Ha húzósabb a használat jellege akár kevesebb is lehet ez a periódus. Sajnos anyagi okok miatt nem tudom betartani az esetemben márciusban lejáró egy évet, de legkésőbb áprilisban megy dottorehoz olajcserére. Srácok, tisztában vagyok vele, hogy olyan motor - pláne tizensok éves dízel - nincs, ami nem csipegeti az olajat, de az gondolom természetes, ha egy csereperiódus alatt max-ról lemegy a szint min-re. ~123.700-as óraállásnál lett cserélve, most van benne ~131.000. 132-133.000 lesz, mire cserélve lesz. Nem töltök utána, mert még min fölött van kb. 3mm-rel, mire min-re ér cserélve lesz az olaj. Indulni, ezekben az előszibériai napokban nem nagyon szeretett, de a leghidegebb napon is max. a 3. próbálkozásra beröffent. Igaz a végén elég nyögvenyelősen fogatta az önindító. Köpött is egy szép adag feketés szürkés füstöt, meg elég légkalapácsos volt a hangja. De miután megemelte az adagoló az alapjáratot a járása szépen kisimúlt és füstölni sem füstöl. Melegen alig másfelet fordít a motoron, már ketyeg. Én izzítási anomáliára tippelek, ki kellene építeni az izzítósort, csak szakértelem, meg hely kérdése, meg a relé sem kattan, csak a szűrőfűtésé 5 fok alatt. Az akkum úgy néz ki nem szereti a helyet és a halálán van. Már szemezek az újakkal. Hidegebb napokon esténként töltőre kellett tenni, hogy reggel indítson. Multiméterrel mérve izzítás közben leesik a feszültsége 9,5-10,5V-ra. A generátor nem tölt túl, amikor mértem 13-14V-tal töltött. Ajajj... Úgy érzem nehéz és költséges lesz ez az év... :sick:
  11. Néhány kép egy két éves sztori emlékei közül: Thalia 12.000 felett állítólag ingyen kiszállítják. A 4 dob meg épp fölötte van pár százassal.
  12. Skacok. Mennyire ismeritek a Cromax nevű webáruházat? Azért kérdezem, mert szeretnék tenni a hátsó kerékjáratokba dobot, hogy ne rohadjon szét a karosszéria. Az elsőket meg ki akarom cserélni, mert nem illeszkednek normálisan. A Cromax-nál találtam első dobokat ~4.000pár Ft-ért, ezek gyári Opel dobok. Hátulra meg költéghatékony megoldásként utángyárit tervezek. Az olcsóbbik "Eu. import" nevű ~2.000 Ft. (alternatíva a Klokkerholm, 3.000párszázért) Szerintetek ez is megfelelő lehet?
  13. ramiusz

    Dízel

    Nyilas Misi pakkot kapott?? :D Jó szórakozást! Olajhűtőt nem hoztad el? Ha jól tudom az olajhűtő van az első lökhárító mödött a vízhűtő előtt. Legalábbis nálam 3 radiátor van. A nagy vízhűtő, mellette az töltőlevegő hűtő, gondolom a harmadik az olajhűtő. Vagy az jó lesz a DR-ből? Lassan az enyémnek sem árt egy motormosás. Kicsit poros/pókhálós szegény blokk, meg az adagoló körül csöppet olajos. Úgy is megy majd valamikor adagolóshoz - csak átnézésre - utána lehet megejtek egyszer egy jó kis Brigéciolos motormosást.
  14. Ne hülyéskedj! Miért haragudjak meg? A listám: 1., Trabant 1.1N (na ebben csak mutatóban van vas, leginkább a padlólemezben, ha nem ette meg a rozsda) 2., FIAT Punto 1.2 SX (ez már azért eléggé vas) -> lenullázta egy Daewoo Lanos, bár saját lábon ment haza 3., Renault Thalia 1.4 (könnybb, mint a Punto, bár az oldalvédelme eléggé jó) -> őzike szépszeme elvette életét 4., OPEL Astra Amúgy nem, valóban nem volt igazán régi autóm, bár egy ilyen szép Horch 853 Cabriolet-ben el tudnék unatkozni... :D Igen világos, hogy az Astra a 80-as évek gyermeke. Szerintem igazából egy kipofozott Kadet. Aktív és passzív biztonsági elemek elvétve és mutatóban vannak benne. Persze nem Panzer, de legalább nem hajlik, mindenhol, mint egy rácsosorrú Swift meg nem csatornabádogból van (mert az is a 80-as évek gyermeke). Szerencsém volt. Ennyi. Ne ragozzuk tovább. Lehetett volna sokkal rosszabb vége is.
  15. De még mekkora mázli... :goofy: Egy méterrel arrébb érek partot, elkapom a fát - kb. 2m vastag - egy méterrel jobbra, derékbakapom a buszmegállótáblát... Mondjuk azt így is meglöktem, de visszahajtottuk, meg sem látszik rajt a meeting, <_< a kocsi oldalát meg védte a gumicsík. A vicc, hogy nem ez az első telem. 1998 óta van jogosítványom, 2000 óta vezetek, 2003-2004 óta télen is. Nem is keveset. Több telet felesben, elöl téli, hátul nyári gumival vezettem végig. Volt, hogy fél méteres hóban verekedtem magam haza, volt, hogy 5 cm vastag tükörjégen, szakadó ónosesőben, na az izgis volt. Volt, hogy dombról rükvercben lefelé kézifékkel fordultam meg, mert egy istenbarmának a dombtetőn elfogyott a lendülete és előre pörgő kerekekkel csúszott hátra. Az előttem lévőt még el tudta kerülni, engem már nem... De ilyen piruettet mióta a seggem hátul hordom nem sikerült összehozni. Elég könnyű a sedan Asta hátulja, a legkissebb mozdulatra is megindul.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.