Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kosatibi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    37
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Lakhely
    Bp

kosatibi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. kosatibi

    Elektromos

    Sziasztok! A 42-es hibakód (nincs elektronikus gyújtásvezérlés) mit jelent? Tudja valaki? Köszi!
  2. kosatibi

    Motor

    Sziasztok! Megnéztem a vákuumdob témát. Kikötöttem ma csövet, ledugóztam, de semmi eredményre nem vezetett. Viszont ma megjelent a 42-es hibakód: Nics elektronikus gyújtásvezérlés. Na ehhez mit szóltok? Ezt mi okozhatja. A gyújtáselosztó jó állapotban van, a tekercs nem lett mérve, de semmi nyom nem utal rá, hogy rossz lenne. ? :roll:
  3. kosatibi

    Motor

    Annak a vákuumdobnak milyen szerepe van az alapjáraton?
  4. kosatibi

    Motor

    Ja, és a nyomásszabályozó szelep teljesen tiszta volt. Még jele sem volt annak, hogy valami kosz lenne benne. A motorban még csak 130e km van, tehát még jó az állapota. Ez akkor is kiderült, amikor az injektort szétszedtük. Semmi elkoszolódás nem volt benne, fémtiszta volt. Azt azért hozzá kell tennem, hogy van egy vákuumdob a motoron, ami nagyobb fordulaton visszavezeti a kartergázt a 3. hengerbe (ha jól láttam) és az valszeg lyukas. De annak nincs befolyása az alapjáratra, sőt így még elősegíti azt.
  5. kosatibi

    Motor

    Udi: Az egész jelenség úgy zajlik, hogy miután beindul a motor kb 400rpm a fordulatszám. Aztán lassan elkezd felmenni, és eléri a normális értéket. Ha alacsony fordulaton beletaposok a gázba, akkor szó nélkül megugrik a fordulat. Utána visszaesik, de akkor már jó az alapjárat. Tehát nem torpan vissza a motor gázadásnál. Persze, ha nagyon hideg van, akkor be se indul, ha nem nyomom le egy kicsit a gázt indításnál. Olyan érzés, mintha indítás után valami visszafogná a motort, aztán fokozatosan rendbeáll. Szal, nem értem én ezt az egészet...
  6. kosatibi

    Motor

    :lol: A motor típusa: C16NZ. 1993-as. Köszi előre is!
  7. kosatibi

    Motor

    Nos, megvizsgáltuk az olajnyomást, és a nyomásszabályozó szelepet. Minden tökéletes. Tehát ezzel sem oldódott meg a probléma. Továbbra is indításnál visszatorpan a motor, és lassan éri el a normális alapjáratot. Van még valami tippetek?
  8. kosatibi

    Motor

    Úgy tudom, hogy a nyomásszabályzó szelep mindkét irányban akadozhat, ha elszennyeződik. Viszont akkor is az olajtúlnyomás csak magasabb fordulaton jelentkezik. Elvileg.
  9. kosatibi

    Motor

    Én azt nem értem, hogyan alakulhat ki indításnál magas olajnyomás, és miért befolyásolja az az alapjáratot. Tudja valki?
  10. kosatibi

    Motor

    Udi! Köszönöm a tippet! Ez tényleg nem lett még megmérve. Az tény, hogy van egy kis olajszivárgás a vezérmű szimeringnél. Lehet, hogy a nagy nyomás okozhatja?
  11. kosatibi

    Motor

    Igazad van, attól hogy határértéken belül vannak a szenzorok, még lehetnek rosszak. Sajnos ez a fajta számítógép csak szenzorok mérési tartományának két szélső értékét méri. Azaz pl.: alapjáraton és kb 4000-es fordulaton. Tehát a Tech1-es nem mérvadó, és sajnos az sem, hogy különböző szenzorokat próbáltam bele, mivel azok egy bontóból származnak, ami nem zárja ki a hibalehetőséget. Azt hiszem ez egy olyan hiba, ami ritkán fordul elő, és emiatt nem tudnak a szervizekben sem mondani semmit. Az lenne jó, ha már valaki találkozott volna ilyen esettel...
  12. kosatibi

    Motor

    Mellesleg a Tech1-es nem mutatott ilyen hibákat. Minden érzékelőnek jó volt a határértéken mért értéke.
  13. kosatibi

    Motor

    Igen, az is próbaképpen volt cserélve, és semmi...
  14. kosatibi

    Motor

    Helló! Nos, a tömítetlenség szinte kizárva. Két okból is. Egyik az, hogy -mint azt az előzőekben már leírtam- már az összes tömítés ki lett cserélve, ráadásul tömítőpasztával is be lettek kenve a tömítések(csak annyira, hogy ne kerüljön paszta a légjáratokba). A gumicsöveket is átnéztem, nagynyomású levegővel. Másrészről pedig ha valahol fölös levegő kerülne a rendszerbe, akkor magasabb lenne az alapjárat, szerintem. Ez volt előzőleg a probléma. AC-t nem próbáltam, de ha ráadom a gyújtást, akkor nagyon hamar hallom is a kattanást, amikor a relé lekapcsolja a motort, azaz a benzinnyomás hamar kialakul. Ráadásul ha az AC hibás lenne, akkor máskor is érezhető lenne. Viszont az autó folyamatosan gyorsul, nem rángat. Most azt a tippet kaptam, hogy lehet, hogy újra kell programozni a vezérlést, mert indításnál nem érvényesül a szivató hatás. Ebben azonban nem vagyok biztos, mert csekély a valószínűsége, hogy az elektronika "átprogramozza" magát. Szal, még mindig tanácstalan vagyok, sőt nálam komolyabb hozzáértők is.
  15. kosatibi

    Motor

    :? Ez valóban szivató :?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.