Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

paine

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    110
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

paine last won the day on Március 9 2015

paine had the most liked content!

paine névjegye

  • Születésnap 1982-05-12

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 2.0DTI , Skoda Felicia 1.6MPI
  • Város
    Monorierdő

Legutóbbi látogatók

1.062 profile views

paine's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

26

Hírnév

  1. Nem rossz választás. 6-6,5 literrel eljár. Kicsit harmatos abba a kasztiba ez a motor is, de nyugodt stílussal elvezethető, nem annyira úttorlasz, mint az 1.6, de nem megy úgy, mint az 1.8. Adagoló, féltengelyek, EGR szelep, vákuumszelepek szoktak meghalni, meg a szokásos szívósor elkoszolódás, esetleg légtömegmérő. Igazából az alkatrész nem olcsó hozzá, de tartós darabok. A zajszigetelése klasszisokkal jobb, mint az Astráé. Az 1.8 egyszerűbb dolog, de ott is vannak drága hibák (mint pl ECU halál), és 9 liter körül kajál. Én azt mondom, ha évi 20.000km-en felül mész, akkor 2.0DTI, ha kevesebbet, akkor benzines. Ha szereted a gyorsulást, akkor a dízelt chipeltesd. Ha szeretsz sportosan vezetni, akkor pedig felejtsd el a Zafirát. Amelyik kanyart az Astra beveszi 60-nal, ott a Zafi felborul 40-el is :)
  2. http://157.181.13.22/Astra/Opel%20Astra%20&%20Zafira%20Diesel.pdf 76. oldaltól tárgyalja ezt a részt.
  3. Az árat nem merték leírni, szerintem nem a mi kategóriánk :) A Vecsési talira nem volt túljelentkezés. De holnap megyek egy gyáli fórumtárshoz, hátha a személyes ismeretségek után majd csoportos tali is összejön.
  4. Csak lánc, meg feszítő. A vízpumpát hosszbordásszíj hajtja. Ha érdekel, töltök fel képet a vezérlésről.
  5. Cartársak! Alternatív szívósor tisztítási eljárások, saját felelősségre: http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/ :D
  6. A wastegate a turbónál levő UFO formájú szelep, ami mozgat egy rudazatot, és a rajta levő terelő segítségével szabályozza, hogy mennyi töltőnyomás menjen a hengerekbe, és mennyi távozzon a kipufogón át. A többi infó priviben ment :)
  7. Wastegate szelep működik rendesen? Ha nem húz meg alapjáraton kb 4cm-t, akkor ott is lehet a gond. Ennek a rendellenességét okozhatja a wastegate rudazat berohadása, vagy a sokat emlegetett vákuumrendszer hibája. Ha az nem megy rendesen, akkor gyakorlatilag turbó nélkül üzemel az autó, ezért lehet gyenge. Másik dolog lehet még a katalizátor eltömődése. Ezek csak tippek, de az első az házilag ellenőrizhető. A második szerelőt, vagy barkácsolást igényel. 1.7-et nem annyira ismerem, de ha gondolod, írj egy privit, összefuthatunk, ránézek. Elég közel lakunk egymáshoz.
  8. Ahogy egy autószerelő ismerős mondta egy idősebb hölgy ügyfélnek, mikor megkérdezte, hogy mi baja lehet az autójának: "F@szom tudja, kezit csókolom!" :D . Ez a hét nekem nagyon képlékeny. Ma tuti nem jó, péntek szintén, szombat-vasárnapra megint csak a szerelőtől tudnék idézni, mert dolgozom, de nem tudom, meddig tart, illetve lehet, hogy egy költöztetést is intézek. Szóval ha igény van rá, találjatok ki időpontot, és igyekszem úgy intézni, hogy jelen lehessek.
  9. A gázolajszűrőn az csak egy fűtés, az nem csinál ilyet. Élőadatot kéne nézni diagnosztikával. De a vákuumszelepek diagnosztikája egy elég nehéz ügy. Pedig az simán tud ilyet okozni.
  10. Vákumszelepet, légtömegmérőt, MAP-ot hogyan ellenőrizted? Falsszívás? Akár az EGR mellett, alatt is...
  11. EGR hibát jelezhet: - Rossz EGR szelep - Rossz légtömegmérő - Rossz MAP szenzor - Falsszívás - És végül, de nem utolsósorban nagy eséllyel: vákuum-rendszerbeli gond esetén Utolsó kettővel kezdj, azok a legolcsóbbak.
  12. Egy P betű után 4db szám a hibakód. Ennek (ezeknek) a birtokában tudok tovább gondolkodni. Ki is tudom olvasni az autóból, de ha a szerelő olvasott, akkor biztosan meg tudja neked mondani.
  13. Konkrét hibakódod van? Abból jobban lehetne következtetni. De ezek 3 dologtól nem szoktak indulni: - Adagoló - Főtengely fordulatszám jeladó - JELENTŐS levegősödés az üzemanyagrendszerben Ezen kívül ugye az indításgátló berendezések tréfálhatnak még meg. Pl ha az adagolóelektronikát szakítja meg a riasztó, és a reléje meghalt. Mondanám, hogy ránézek, de ha szerelő nem tud vele mit kezdeni, akkor egy lelkes amatőr ugyan mit tudna... :rolleyes:
  14. Ez minden bizonnyal FT fordszám jeladó. De ha a csere után megmarad az alapjárat hullámzás, akkor alakítsd vissza a vákuumrendszert :) Nekem azóta hullámzik egy kicsit kb 10mp-ig (nem vész, kb 50rpm, meg hamar elmúlik, szóval engem nem zavar). TALI: Oldwarrior holnap dél körül hazatér. Holnap, vagy pénteken valakinek van igénye talira? Helyszínt létszám függvényében kitaláljuk.
  15. Ez pedig főtengely fordulatszám jeladó. Most javítottunk egy ilyet. Bár lehet, hogy nálad adagolóval kombinálva... (Ja, nem vagyok szerelő, és nem vállalok 1 nap alatti dízel diagnosztikát :) )
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.