Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

melyon

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    121
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

melyon last won the day on December 5 2017

melyon had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 1.7 DTI
  • Város
    Baja

Legutóbbi látogatók

1.128 profile views

melyon's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

23

Hírnév

  1. Elküldve Augusztus20, 2016 (edited) Szia ( ezt még én raktam fel valahonnan régen....) " valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is: Astra y17dt leggyakoribb típushibák... 1. Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni. 2. Y17DT adagolóvezérlő ( EDU ) gyakran se szó se beszéd megáll. (Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... ) Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb! 3. Y17DT motorvezérlőkből ( ECU ) kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat. (hihetetlen, de az elektromos vezeték belsejében fekúszik a gázolaj a computerig ) " Üdv.
  2. Szia - tipp: kérdezd Márton Csabát, erre ő biztosan tud válaszolni ..... Üdv.
  3. Szia - a légtömegmérős megoldást majd amikor megoldottátok légyszíves tedd ide közszemlére, hátha ezzel is nő a tapasztalatok száma. Üdv.
  4. Szia a fentiek amiket írtál, mind valóban úgy van. A logika azt diktálja ezzel a fordulatszám problémával, hogy a fordulat kiolvasásánál lehet a gond ezért tippelek első körben a jeladóra. mert ha dugulás van, azt próbálja korrigálni, beállítani a fordulatot. De te azt írtad, hogy nem korrigál.... tehát ezért gondolok a jeladó hibájára. Írtad még előbb, hogy 2 év kihordása lenne a jeladónak... - lehet két hét, két hónap, két év, akár két évtized is. Ezt előre nem tudhatjuk. ...Hall elem. { nagyon bizzál, és bízom benne hogy nem a fejszelep ("üzemeanyagmennyiség szabályozó szelep") kezd el szorulgatni. Ekkor jön az adagolóvezérlő ("EDU") bajság, a nagyobb áramfelvétel miatt, arra viszont lehetséges megelőző gyógyír a fent említett üzemanyagrendszer tisztítás.... talán.) Csak gondolkodom.... Üdv.
  5. passz... nálam 480e.km de még a gyári van benne. ( Viszont az egr-t kiiktattam mert csinált nekem galibát meg füstöt meg mindenféle hülyeséget... érdekes, hogy azóta nincs füst, nincs fura turbólyuk szerű tünet sem, nem kormolódik el a szívónyomás érzékelő sem és jobban is megy.) Üdv.
  6. Szia csak tippem lenne számodra, - első körben a holtpont jeladó, ami figyeli a fordulatszámot.... (ez egy hall-elemes jeladó) lendkeréknél alul oldalt.... ( - második körben az előtöltésszabályozó szelep, ami az adagoló alján oldalt van és nagyon .zar kicsrélni, de ez ellen viszont ellentmond, hogy melegen is csinálja, mert ennek viszont melegen nincs szerepe..... tehát ez nem nagyon valószínű..) Valaki komolyabb hozzáértő...., pldul.: Márton Csaba ? Üdv.
  7. Szia. Ilyet még nem hallottam. Neked milyen csatlakozó van a thermosztáton ??? Vagy elvesztettem a fonalat....??
  8. Ja.... ilyenkor csak megyünk, nem érünk rá agyalni. Minden jó. Üdv.
  9. Szia. Sajnos nem tudok hozzászólni, de látom mások sem. Nekem nem ilyen van benne, de már mindegy is mert elveszttettem vele a funkcióját ugyan is több kárt okozott mint amire kitalálták. Üdv.
  10. Az egyik ág az EGR vezérlő szelepre megy, majd tovább az EGR-re. A másik ág a turbónyomásszabályoó szelepre megy, majd tovább a turbóra. A motor alatt van átvezetve a cső a turbóhoz (gyárilag). (Az EGR vezérlő szelep és a turbónyomásszabályozó szelep egyébként szinte egyforma, csak az egyik feje 90-fokkal elvan fordítva. amúgy ugyan az.) A harmadik ág az a bemenő vákuum, ami a vákuumszivattyúról jön. több ezen az ágon nincs. Üdv.
  11. Szia A másik ág megy a turbónyomás szabályozó szelepre, ami gyárilag ha szemből állsz a motorral, akkor a motor belső alsó oldalára van felfogatva az adagólóvezérlő (EDU) alatt. Abból jön vissza a vákuumcső tovább a turbóra.
  12. Sziasztok Újabb érdekességet írok le, hátha segít valakinek. ( y17dt; 2001-es; Combi; már 470e km...) hiba első körben . 110 Km/h felett szervízlámpa, erő elmegy, csak újraindítás után minden ok mintha mi sem történt volna... néha erőhiány... később már menet közben is előjövögetett a szervízlámpa... A diag légtömegmérőt jelzett, helyesen mert az (is) tönkrement.. még eredeti volt benne (Bosch) Kicserélve ugyan arra a tipusra, a 110 feletti hiba megszünt, viszont valamiért még mindig néha rövid időre szervízlámpa, néha erőhiány... MAP szenzorra gyanakodtunk...(70e Km-el előtte tisztítva) kiszedéskor meglepetés, totálisan kormos volt. Új MAP berak, az autó jól megy viszont még mindig főleg váltáskor erőhiány majd lassan felépül a teljesítmény. ( turbónyomás, szabályozó, turbó kimérve... hibátlan) Végül a megoldás még az EGR szabályozó szelep cseréje is lett, teljesen átengedett és állandóan adta a füstöt a szívótorokba. Ez volt az alap ok... Erő van, ok, nagyon megy... vagy még mindig van egy pici hiba? Folytatódott: DE közben indítás után alapjáraton újra bevillant egy pillanatra a szervízlámpa, de csak egy gázadásig, és menet közben is néha mintha nagyobb turbólyuk lenne a megszokottnál. Kiolvasva: légtömegmérő funkciózavar.... érdekes, mert most lett berakva a cikkazonos gyári számú BOSCH ÚJ légtömegmérő.... Megelégeltem és lehúztam a vákuumról az EGR szabályozó vákuumcsövét talán nincs valami összhangban, és ledugóztam a helyét, a kis elosztót, hogy a turbónyomásszabályozó azért megkapja a vákuumot rendesen. Az EGR így kizárva a játékból. Azóta csoda van. A dinamikája teljesen megváltozott jó irányban. Megy a szekér rendesen, nem érzem hogy lenne turbólyuk sem, soha nincs menet közben sem szervízlámpa, sem gondolkodás vagy torpanás, kis fordulat- nagy fordulat- autópálya (újra megy 130-al is és még menne...) szóval tünetmentes lett. Létezhet, hogy az új MAP szenzornak kicsit más a karaktarisztikája mint az eredetié és esetleg nem veszi rossznéven, hogy az EGR örökké zárva van? Pedig elvileg ez a tipus való bele. Ez nem lenne egy hátrány, mert jobban is megy, és ugye nem tömi tele korommal sem a szívótorkot, sem a MAP-ot, sem a motort. Üdv.
  13. " O " gyűrű = traverz gyűrű... pld.-ul: Bárdi, UNIX, ...... motor típusszámra megtalálják.
  14. ECU újraprogramozás, összetanítva az immo-val és az újraheggesztett EDU-val, fejszelep és előtöltésszabályozó szelep csere volt akkor egyszerre... Szóval fullos volt a generál anno.
  15. Szia ezeken már kb. 3 éve túl vagyok Márton Csaba jóvoltából, azóta is hiba nélkül és szuper a gép. (Az én EDU-m volt szénné égve és az ECU-ból pedig törlődött minden adat annak idelyén.) Ez a generátor téma pedig időnként mint írtam és már régebben többen is írtátok típushiba. Ez van. Még annyi, hogy felénk már van egy pár villamosságis, akik azt mondják, hogy nem igazán jött be az a megoldás amikor kérik az embertől a régi generátort és adnak egy felújítottat jó pénzért. Itt inkább ők csinálják teljesen készre és arra vállal valami garanciát is. Üdv.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.