Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Technokukac

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Technokukac last won the day on November 9 2015

Technokukac had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Város
    Miskolc

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Technokukac's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. Vectra A / Calibra BC avagy Board Computer (Fedélzeti Computer) beszerelése teljesen az alapoktól! Nos sziasztok! Mivel senki sem válaszolt a kérdésemre, nekiálltam nulláról és alapok nélkül én megcsinálni, nem kevés izzadsággal, utólag belegondolva marha egyszerű az egész folyamat, ha valaki egy kicsit is ért a kocsijához. A leírásom gyárilag nem előkészített / nem előre bekábelezett Vectra A / Calibra jó. Szükségünk lesz minden esetben a BC-be bemenő csatlakozóra vagy egy floppy meghajtó szalagkábelére levágva méretre. (inkább próbáljuk meg az elsőt beszerezni) és a BC kapcsolójára amit a kézifék középbox-ba tudod belefaragni az érmetartó helyére. Sorban leírom a BC kábeleinek színét és,hogy azt mivel kell összekötnöd. Kapcsoló vezetékei: (ha megvan a kapcsoló csatija is akkor csak rádugod és a levágott végeit kötöd össze a BC-vel) Barna-sárga (Kapcsoló föld) kapcsoló barna-sárga vezetékével kell összekötnöd. Barna-Fekete (Kapcsoló - perc) kapcsoló barna-fekete vezetékével kell összekötnöd. Barna-piros (Kapcsoló - Léptetés - Homorú) - kapcsoló barna-piros vezetékével kell összekötnöd. Barna-kék (Kapcsoló - óra) - kapcsoló barna-kék vezetékével kell összekötnöd. Barna-fehér (Kapcsoló - Start gomb - Domború) - kapcsoló barna-fehérjével kösd össze. Analóg óra régi csatlakozói: Barna (Föld) belőle kettő is van nyugodtan kösd össze és az analóg óra barna színű vezeték csatijával össze is lehet kötni. Fekete (Gyújtás pozitív) legegyszerűbb, ha a szivargyújtóra ráforrasztassz egy kábelt és azt ezzel összekötöd (persze a pozitív felére). Piros (Folyamatos pozitív) - Ezt kösd össze az analóg óra fekete színű vezeték csatijával. Szürke-fekete (BC világítás) - kösd össze az analóg óra csatijai közül még egy üresen maradt csatlakozóval. Külső hőmérséklet érzékelő: (szerezz be egy gyárit kábellel csatlakozóval együtt és kösd össze szín szerint, ha nincs, próbálgasd ki egyik másik oldalt, ha mér akkor jól kötötted be) Kék (Külső hőmérséklet érzékelő) - külső hőmérséklet érzékelő egyik szála Kék-fehér (Külső hőmérséklet érzékelő) - külső hőmérséklet érzékelő másik szála Diagnosztika: (fölösleges bekötni, hagyd szabadon) Barna-vörös (Diagnosztikai jel) Barna-fehér (Diagnosztikai jel - adatkezelés) ECU melletti csatlakozók (Anyós ülés - jobb oldalt Computer - ECU melletti sorkapcsok): Vörös-fehér (AC relé vagy másnéven üzemanyagszivattyú relé) (87 vagy 87B), ECU melletti legnagyobb sorkapocs, piros-kék vezetékével kell összekötnöd, amiből kettő is van, teljesen mindegy melyikre kötöd rá. Fekete-barna (Fogyasztás jel) - Az ECU melletti szürke sorkapocs, amibe megtalálod a fekete-barna kábelt és nem jön ki a sorkapocsból tovább (5 PIN; pont középen minden irányban). KM óra mögötti csatlakozó: (KM órát ki kell szedni a helyéről és a nagyobbik csatlakozóba kell összekötni a két kábelt, 3 és 7 PIN, szín szerint) Fontos, ha a km órán a spirál csatlakozója felett nincs 3 darab gyári forrasztás / pötty, amin van egy fém kapocs akkor a km órád nem tudja tovább közvetíteni a sebességjelet, szerezz be feltétlenül egy olyat, amin ez a pont megvan, általában 16V szériákban C20XE motorkóddal szerelt Opelokban ez megtalálható, ne Astrából, mert annak a tankja kisebb, csak Vectra A vagy Calibra!!! Kék-fekete (Tankszint jel) - kék-fekete kábellel kell összekötni. Kék-piros (Sebességjel) - kék-piros kábellel összekötni. Sok sikert!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.