Vectra A / Calibra BC avagy Board Computer (Fedélzeti Computer) beszerelése teljesen az alapoktól!
Nos sziasztok!
Mivel senki sem válaszolt a kérdésemre, nekiálltam nulláról és alapok nélkül én megcsinálni, nem kevés izzadsággal, utólag belegondolva marha egyszerű az egész folyamat, ha valaki egy kicsit is ért a kocsijához.
A leírásom gyárilag nem előkészített / nem előre bekábelezett Vectra A / Calibra jó.
Szükségünk lesz minden esetben a BC-be bemenő csatlakozóra vagy egy floppy meghajtó szalagkábelére levágva méretre. (inkább próbáljuk meg az elsőt beszerezni) és a BC kapcsolójára amit a kézifék középbox-ba tudod belefaragni az érmetartó helyére.
Sorban leírom a BC kábeleinek színét és,hogy azt mivel kell összekötnöd. Kapcsoló vezetékei: (ha megvan a kapcsoló csatija is akkor csak rádugod és a levágott végeit kötöd össze a BC-vel)
Barna-sárga (Kapcsoló föld) kapcsoló barna-sárga vezetékével kell összekötnöd.
Barna-Fekete (Kapcsoló - perc) kapcsoló barna-fekete vezetékével kell összekötnöd.
Barna-piros (Kapcsoló - Léptetés - Homorú) - kapcsoló barna-piros vezetékével kell összekötnöd.
Barna-kék (Kapcsoló - óra) - kapcsoló barna-kék vezetékével kell összekötnöd.
Barna-fehér (Kapcsoló - Start gomb - Domború) - kapcsoló barna-fehérjével kösd össze. Analóg óra régi csatlakozói:
Barna (Föld) belőle kettő is van nyugodtan kösd össze és az analóg óra barna színű vezeték csatijával össze is lehet kötni.
Fekete (Gyújtás pozitív) legegyszerűbb, ha a szivargyújtóra ráforrasztassz egy kábelt és azt ezzel összekötöd (persze a pozitív felére).
Piros (Folyamatos pozitív) - Ezt kösd össze az analóg óra fekete színű vezeték csatijával.
Szürke-fekete (BC világítás) - kösd össze az analóg óra csatijai közül még egy üresen maradt csatlakozóval. Külső hőmérséklet érzékelő: (szerezz be egy gyárit kábellel csatlakozóval együtt és kösd össze szín szerint, ha nincs, próbálgasd ki egyik másik oldalt, ha mér akkor jól kötötted be)
Kék (Külső hőmérséklet érzékelő) - külső hőmérséklet érzékelő egyik szála
Kék-fehér (Külső hőmérséklet érzékelő) - külső hőmérséklet érzékelő másik szála Diagnosztika: (fölösleges bekötni, hagyd szabadon)
Barna-vörös (Diagnosztikai jel)
Barna-fehér (Diagnosztikai jel - adatkezelés) ECU melletti csatlakozók (Anyós ülés - jobb oldalt Computer - ECU melletti sorkapcsok):
Vörös-fehér (AC relé vagy másnéven üzemanyagszivattyú relé) (87 vagy 87B), ECU melletti legnagyobb sorkapocs, piros-kék vezetékével kell összekötnöd, amiből kettő is van, teljesen mindegy melyikre kötöd rá.
Fekete-barna (Fogyasztás jel) - Az ECU melletti szürke sorkapocs, amibe megtalálod a fekete-barna kábelt és nem jön ki a sorkapocsból tovább (5 PIN; pont középen minden irányban). KM óra mögötti csatlakozó: (KM órát ki kell szedni a helyéről és a nagyobbik csatlakozóba kell összekötni a két kábelt, 3 és 7 PIN, szín szerint)
Fontos, ha a km órán a spirál csatlakozója felett nincs 3 darab gyári forrasztás / pötty, amin van egy fém kapocs akkor a km órád nem tudja tovább közvetíteni a sebességjelet, szerezz be feltétlenül egy olyat, amin ez a pont megvan, általában 16V szériákban C20XE motorkóddal szerelt Opelokban ez megtalálható, ne Astrából, mert annak a tankja kisebb, csak Vectra A vagy Calibra!!!
Kék-fekete (Tankszint jel) - kék-fekete kábellel kell összekötni.
Kék-piros (Sebességjel) - kék-piros kábellel összekötni.
Sok sikert!