Köszi a hozzászólásokat!
Nos. A kocsi X10Xe, 3 hengeres, és csak 1 (ha jól tudom) az 1-es hengerbe több üzemanyagot fúj, ezt mérték az ínyjektor kábelein, több áram folyt az egyiken, amiért az ECU-t tették felelőssé, kicserélték, a kocsi ment 12km-t, aztán puff, kéthenger. Újra kicserélték, két hétig jártam vele, aztán megint két hengerem van. Tegnap elvittem diagnosztikára, annyit mondtak, hogy az EGR szelep nyitva van, ezért indul nehezen... Azt mondták, a többi ezután jön.
Az inyjektor és a trafó helyettesítve lett cseredarabbal, szerelő szerint kizárták ezek hibáját. Tudom, hogy a lambdaszonda, az EGR szelep és a légtömegmérő nem hengerenkénti egyensúlyokért felel, épp ezért fura ez a dolog. Nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy harmadszor is ugyanúgy megy tönkre az ECU. Illetve akkor tartom esélyesnek, ha van valami, ami mindhármat ugyanúgy teszi tönkre. Na, ezt a valamit keresem. Egyellőre elméletben, mert már többet feccöltem a talicskába, mint a piaci értéke. Nem kísérletezem több tízezer forintos alkatrészekkel.
Egyik szerelő említette, hogy esetleg sérült (vagy görbe) lehet a főtengelyem. Ebben lehet valami? Ugyanis ezt a motorfelújításnál tudtommal nem cserélték. (akkor, amikor a hidrotőkék megszorultak és minden szelep kukába ment.)