Üdv!
Sokat kerestem már fórumokon a problémám de úgy látom hogy hasonló problémákat oldottatok meg itt mint az enyém.
Egy B-s vectráról lenne szó,digit klímás, automata váltós, 2.0 benzines, x20xev-s motorral ,1996-os évjáratú.
Lehet nem függ össze de kezdem az elején.Külföldi ut kb 1000km átlagban havonta oda-vissza plusz amit kint megyünk vele kb 1000.
Olajcsere a motorban és a váltóban.Elviekben mást nem csinált rajta a szerelő.Azt vettük észre kint hogy csöpög az olaj belőle.Majd később vacakolt a fűtés,csak akkor indult be amikor levettem LO-állába majd vissza HI-ba.Kicsit később már úgy sem ment,viszont a belső radiátorhoz vezető cső forró és a kijövő is.
Elvittük másik szerelőhöz tömítéscsere után az olajcsöpögés megszűnt.A szelepfedél tömítés volt rossz.De ha járó motornál kihúzom a nívót akkor olyan mintha a kartergáz jönne ki ott.Lehet nagy a nyomás a motorban?Írom tovább...
Gondoltuk fűtés már nem kell de legalább a klíma legyen jó.Hűtött, de nagyon keveset így elvittük feltölteni.A srác rátöltött(lehet hogy sokat is) de vmiért nem akart elindulni a kompresszor.Itt szintén a HI-állásből a LO-állásba állítottam belül így elindult, és álló helyzetbe 4-5 fokos levegőt fújt.Na legalább ez jó...örül...
Elindultunk külföldre vele..útközben -dimbesdombos autópálya-, kb 5-600 km múlva észrevettem hogy nagyon melegszik a víz(100fok-eddig mindig 90 körül állt a belső műszer) így lekapcsoltam a klímát de semmi változás.Sőt dombon már belement majd a pirosba is.Hűtővíz tiszta és a szelepházban sincs hab..Azóta elég hamar felmegy a vízhőfok 100-ra és nagyjából stagnál.Viszont a klíma sem megy.
2 ventillátor van benne ami bekapcsol kb 100-on(óra szerint)és kikapcsol olyan 96-97 körül ami ugye nem nagy tartomány.A 2 venti egyszerre kapcsol és nem vmi gyors.Tehát egy húzós dombon lehet fel is főne mellette a víz.Úgy olvastam hogy 2 fokozat van benne.
Lehúztam a kapcsológombáról a csatlakozót és a középső szálat zártam egyszer az egyikkel amire beindult a 2 ventillátor de a másiknál semmi..ennél csak bekapcsolt gyújtásnál kattog 3 relé az akksi előtt meg 1 a biztosíték táblán..utóbbi melegszik kicsit...nem akarom megfőzni a hengerfejet így kiszedtem a termosztátot és kapcsolót raktam a működő vezetékre így hazajöttük vele..
Újabb szerelő..ventillátorkapcsoló-gomba mindkettő csere,termosztát csere..a jelenség ugyanaz...azt mondta hogy ezek a motorok magas hőfokon dolgoznak és ez így jó.Gyanítom nem jó.
Tehát kérdésem az hogy tényleg jó ez így vagy csak nem tud vele mit kezdeni?Ha jó akkor miért nem volt mindig ilyen?
PLS segítsetek....Megállni nem mindig lehet meg időre megyünk.Tehát parás a helyzet.