Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

11sid28

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    27
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra F
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

11sid28's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. 11sid28

    Motor

    Akkor elvileg trafó+modul kilőve, hall jeladó kilőve mert a benzint nyomja. Ha ez így tényleg mind rendben, akkor csak vezeték/kontakt hiba marad mert más nincs ami a szikra meglétébe beleszólhatna.
  2. 11sid28

    Motor

    Szia! Cseréltétek a trafót meg a modult is? Ez a rész nem sűrűn szokott kontakhibás lenni, de meglehet. Biztos, hogy nincs szikra a trafónál?
  3. Hunyadi utcában. Úgy tűnik megint bebizonyosodott, hogy kicsi a világ, én is csepeli vagyok.:D Köszönöm a segítséget Írok privit.
  4. Unixos ár után én már annak is örültem. Most találtam pesterzsébeten egy bontót, ahol elvileg van, ma már bezártak, holnap felhívom őket. Ha sikerül megcsípnem egy bontottat akkor az anyag megvan olcsóból.. eddig sajnos az volt a tapasztalatom, hogy mivel öreg autó már nem annyira foglalkoznak vele a bontók. De vannak még csodák. A végén még amilyen kilátástalannak tűnt a helyzet, olyan jól jövök ki belőle:) Kérdés be tudom e tuszkolni a vágott negyedet hátra :D
  5. Igazából jobb hátul a szokásos tanklyuk lemez, de nem lesz elég a javítóelem, kell vennem egy komplett negyedet (unixnál 67 ropi...most sikerült találnom fele ennyiért, egy fokkal jobb a helyzet) meg a 2 küszöb 1000 helyen volt foltozva, egybe cserélni kellene és akkor lehet rendesen üregvédőzni, belső küszöbön minimális javítanivalókat láttam.(közben lehet hogy sikerül lakatost találnom, a napokban beszélek vele)
  6. Üdv mindenkinek! Keresem a lehetetlen: budapesten/ pest megyében vagy ezektől nem túl messze keresek munkájára igényes nem aranyárban dolgozó karosszéria lakatost. Esetleg tudtok valakit ajánlani? Ezt sajnos nem tudom megcsinálni magamnak, viszont nem bíznám rá akárkire sok rosszat hallottam (rossz minőség jó drágán leginkább) Köszönöm előre is!
  7. 11sid28

    Motor

    A 13-as egy kis "koptató sapka" hogy a himba ne a rugótányért meg a szelepszárat nyomja. Simán le lehet emelni róla, az is megesik hogy leesik :D Mielőtt elkezded szétbontani, a visszavezető olajjáratokat egy ronggyal tömködd be, mert be tud esni. Nekem egyszer beesett az egyik, de még nem volt olaj a karterba, levettem és egy hegesztőpálcával le tudtam piszkálni:) Úgyhogy csak ügyesen:D
  8. 11sid28

    Motor

    Én olyat hallottam, hogy az öreg szimering, ahol a tengellyel összeér képes kikoptatni a tengelyt (nyilván max tizedmilliméres nagyságrendű "bemaródás") és utánna már hiába az új szimering, jobb lesz vele de nem tud miatta tökéletesen tömíteni. Elvileg amikor van rá mód azt szokták csinálni hogy kicsit kevesbé vagy túlütik a szimeringet hogy a bemaródás előtt vagy mögött tömítsen. Nemtudom néztél/láttál e ilyesmi nyomokat a tengelyen de akár ez is lehet.
  9. 11sid28

    Motor

    Igen ezt is említették, csak ezzel meg az a bajom, hogy ha meg akarnak szivatni, és azt mondják, nem az idő ette meg a számot akkor nézelődhet az ember. Ehhez pedig nem kell más mint egy rosszindulatú szemlés tag. Aztán bizonygathatom hogy 25 év mit tud tenni a vassal. Én még agyalok hogy menjek ezzel biztosra:D
  10. 11sid28

    Motor

    Többször is tettünk már fel hengerfejet síkolás nélkül, tudom nem a legszebb megoldás de 1 évnél mind többet bírt. Nem derült ki mennyit futottak végül így de a lényeg hogy legalább annyit mint a tiéd síkolva. Bár nem gyakori hogy a blokk "másszon el" de nekem is az volt az első ötletem, hogy megérne egy blokksíkolást a dolog, ha még maradt benned erre motiváció. Hiszen hengerfej sík, tömítés új, csavarok újak, ott már csak a blokk maradt ami szívathat. Ez a motorszámos dolog jól hangzik de pl nekem sincs szám a blokkon és ismerős kellett a műszakihoz. Az első próbálkozásnál mikor mondtam hogy nincs, kivitték a vizsgasorról és azt mondták nem vállalják a dolgot. Szóval nem tudom mi a jelenlegi eljárási mód de nekem belekötöttek. Aztán meg mikor megkaptam a műszaki vizsgalapot néztem hogy nincs is rajta csak az alvázszám. Így nem is lett motorkódos a forgalmim, bár ennek így nem sok jelentősége van. Szerintem ahány vizsgahely, annyi hozzáállás.
  11. 11sid28

    Motor

    Sziasztok! Kijátszottuk magunkat a vezérléssel. Hoztunk mindenből másikat (bontottat), kicseréltük a feszítőgörgőt egy SKF-re az én szíjammal, nem lehetett jelre tenni ezt a görgőt se, bár ennek hosszabb a "rugóútja", ez legalább megmozdult, összeraktuk a hozott GYÁRI GM! szíjjal(ami amúgy szintén gates gyártmány), szintén nem tudtuk jelre feszíteni, összehasonlítottuk a két szíjat ugyanaz volt, összehasonlítottuk a két vízpumpát ugyanaz volt. Szóval minden alkatrész stimmel és nem megy jelre. A görgő amit hoztunk és bent is hagytunk most, ugyanígy néz ki mint a képen, a jel pedig kb félúton van az alsó bevágás felső széle és a megfelelő feszesség jele között, ennél jobb állapotot nem tudtunk összehozni sokszori próbálkozásra sem.(A sok próbálkozás közt elmaradt hogy fotózzam sajnos) A szíjat most egyáltalán nem mondanám már lazának, csak nincs jelen a feszítő. Értelmét nem látom még 3 gyártótól való alkatrészekkel próbálkozni, pláne hogy drága is lenne, ha veszek egy vadi új vezérlést az sem oldja meg a helyzetet. Két dolog van: vagy elfogadom hogy ez ilyen, de működik -nincs annyi lógása a szíjnak hogy át tudjon ugrani - vagy veszek rövidebb szíjat és az megy fel. Azon bosszankodtunk közben, hogy ez a beállítás alapvetően nem egy hosszú mutatvány és mégis kínlódunk vele ketten is. Azon kívül hogy síkolás és vékonyabb hengerfej tömítés miatt közelebb kerültek egymáshoz a kerekek, nem találtunk logikus magyarázatot. Úgy tűnik ez a hozzá való alkatrészekkel sosem lesz jó, nem is mi bénázunk, haver nemrég cserélt vezérlést az övén, nem kínlódott vele. Úgyhogy itt valami megint meg**szta a fizikát.
  12. 11sid28

    Motor

    Még egy keveset biztos lehet, legutóbb már úgy próbálkoztam, hogy a pumpa feletti részen rátettem az ujjam hogy érezzem mikor a legfeszesebb, de hiába mert a jel csak nem mozdult sehogy, szóval ha még tekerek is rajta egy kicsit, az önmagában nem lesz elég :\ Így is már erősen gondolkodok hogy ki kéne venni majd a pumpát tömítést cserélni annyit tekergettem. Remélem megtaláljuk a hibát, lassan már rémálmaim lesznek ettől annyit agyaltam mi cseszhet ki velem. Örülök hogy kiderült, hogy gond van mielőtt átugrott volna és szétveri magát, de azért erre nem számítottam. Ha valami fejlemény van írok, ha bárkinek eszébe jut még valami azt szívesen veszem, bár kb szinte minden lehetőséget átvettünk azon kívül hogy kimosták a motort és összement :D Idáig is köszönöm mindenkinek aki részt vett szenvedéstörténetem alakulásában :D
  13. 11sid28

    Motor

    Új korában túl tudtam egy kicsivel feszíteni a jelen, de nem koppanásig. A szíj volt az első amire rákerestünk, típus alapján hozzá való. A fogakat érthető okból nem kezdtem el megszámolni. :D Havernak van egy x14nz motorja, lehet hogy a héten kimegyünk, levesszük róla a görgőt meg a szíjat, talán a pumpát is, rápróbáljuk azokat, így remélhetőleg kiderül mi szivat meg.
  14. 11sid28

    Motor

    Tüske a helyén van, túlfeszítve nem volt a szíj ez biztos. Nagyon minimálisat nyilván tud nyúlni, de ennyit nem lenne szabad, plusz akkor nem illeszkedne a tárcsákra. Ráadásul gates szíj ami elvileg a legjobbak egyike, ilyenen sosem spóroltam. Új vezérléssel is kellett vele azért játszani hogy jelen legyen, mikor már majdnem megfeszült finoman kellett vele bánni mert ha egy kicsivel többet fordítottam már lazult is vissza, nemtudom ez mindig ilyen vagy csak nálam. Most aligha több mint 10000 van a rendszerben és ez lett a szitu. Ahoz drága egy új vezérlés szett hogy próbálkozásból újat vegyek, de ha megoldja a problémát akkor nem akkora gond, bár azért csessze meg hogy ennyit bírt. Nagyon úgy tűnik nincs más esélyem mint alkatrész cserékkel próbálkozni, csak idő mire megszerzem, nem tudom használni se addig :/ Vagy marad a rövidebb szíj, de próbálnék a gyári megoldásnál maradni.
  15. 11sid28

    Motor

    Ezt el tudom fogadni. De le is vettem a görgőt és kézben tartva is ellentart, erőt kell kifejteni hogy a két lyuk egyhelyre kerüljön és "ki tudd akasztani" a görgőt (mint mikor le akarod venni a szíjat). Bár ez a feszített helyzet lett az alaphelyzet dolog logikus lenne. Update: A tüske a helyén van, szerintem máshogy fel sem megy, de azt is direkt megnéztem. Szerzek egy biztosan működő görgőt kipróbálni, mielőtt újat vennék. Túlfeszítve biztosan nem lett, ha tényleg szétment a görgőbe valami nemtudom mitől lehet, talán gyári hiba.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.