Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Murvam

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra K
  • Város
    Budapest

Murvam's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Nem tudom pontosan, nem voltam ott a mérésnél. És nem biztos hogy az "1-es" henger a problémás. A munkalapon ez áll: "1 henger". Üdv.: G
  2. Kedves Mindenki, Íme a történetem… 2017.07.01.-én vásároltam a 2015/11 hóban üzembe helyezett OPEL ASTRA K Dynamic B 1.4T (150LE) felszereltségű „kisautómat”. Az autót a budapesti OPEL Gyulai-ban vettem. Az autó használt volt, egy OPEL manager használta, de mivel neki már nem kellett, ezért a Gyulai kiárusította. Vásárláskor 24.441km volt benne. Sérülés és minden probléma nélkül hirdették az autót. Szerviztörténet: Megvásárlásig tekintve, 2016.11.10.-én 17.402km-nél szervizfüzet szerint olaj csere (nincs x, hogy milyen típusú olaj került bele) és pollenszűrő csere volt. De gondolom olajszűrőt is cseréltek. Vásárláskor „kedvezményként”, elvégeztek rajta egy olajcserét, ahol dexos 2-es típusú olajat kapott a kicsike. Mindez ugye 2017.07.01.-én 24.441km-rel az Gyulainál. 2018.01.03.-án 31.118km-nél durván 2 éves korában megvolt a „nagy” szerviz, ahol pollenszűrőt és levegőszűrőt cseréltek, plusz szemre vételezték az autót... A motorolaj ebben az esetben nem került cserére, mivel az autóval 6.677km-et tettem a legutóbbi olajcsere óta. A szerviz a Fóti út-on történt. Az autó nem volt gyilkolva, pl. Horvátországba való utazáskor 5.6l fogyasztott az autó, városi vezetés tekintve pedig, 6.5l fogyaszt Budapesten. Én magam mosom és takarítom, mivel sehol nem tudják normálisan lemosni és kitakarítani. Legalábbis az én igényeimnek megfelelően… Két héttel korábban még örültem, mert nem volt semmi problémám. Aztán valami elkezdődött… Az autó a következőket produkálta: (Jelenleg 38.201km futott az autó) Azzal kezdte, hogy a motor abnormálisan kezdett el remegni. Ezzel a remegéssel az egész autót megmozgatta a motor. Az alapjáratot sem tudta fixen tartani. Aztán szólt az autó is hogy valami nem stimmel. Akár hideg, akár meleg motornál, akár állva, akár gurulva a sárga motor lámpa néha hosszabb ideig is világítani kezdett. (Kb. 15km megtétele alatt.) Üzemelő autónál, gondolok itt A-ból B-be jutáskor a sárga motor lámpa egyszer-egyszer elkezdett villogni. Ilyenkor az autó kisebb gyorsításkor is „rángatva”/”dadogva” gyorsított. De ezen jelenséget csak 3 alkalommal tapasztaltam. (A fent említett 15km megtétele alatt.) Mellé hibajelenségként, néha-néha kigyulladt az ESP hiba lámpa is, de ez jött ment, és nagyon rövid időre jelezte a hibát. (Ez az első „hiba”, azaz a motorremegés óta visszatérő jelenség, kb 5-6 alkalom volt.) Aztán a végső hazamenetelnél, hogy utána megy a kocsi márka szervizbe, indításkor fura hangra lettem figyelmes a motortérből. Minden apró szösszenetre figyeltem már, így ezt csak én vettem észre, a mellettem ülő nem hallott semmit. (Megjegyzés: Mivel 40 fok volt odakint, és az autó a napon állt, klímát maximális teljesítményen üzemeltettem.) Így hát felnyitottam a motorháztetőt. És láttam, hogy a nívó pálca lyukán, a rendesen behelyezett nívó pálca mellett füstölög a motor. Nem nagyon csak picit. A nívó pálcát kihúzva elkezdett ömleni a füst a lyukon, nem volt mi visszatartsa. Klíma kikapcsolás után, a behelyezett nívópálca mellett gondolom már nem volt akkora nyomás, így a füstöt nem lehetett látni. Viszont ha kihúztam a pálcát továbbra is lehetett szabad szemmel látni a füstölést. A sárga motor lámpa azóta folyamat világít. Jelenleg a budapesti Fóti úti szervizben van az autó. Hibakód kiolvasás és az esetleges javítás felmérése végett. Javítás nélküli becsült ár: 40.000Ft Az autóra garancia nincs. Mivel üzembe helyezéskor még „csak” 2 évet adott az OPEL az autóira. Meglátjuk, mit mond a szerviz. Akkor még jelentkezni fogok. U.i.: A jótállás időszak kiderítésénél az OPEL Gyulaival folytatott telefonbeszélgetéskor kiderült, hogy visszahívás van az autóra. Ezt ma reggel a Fóti úti szervizes munkatárs is bejelentette, így mondtam neki, hogy ha tudják, persze csinálják a szoftverfrissítést. Papír szerint ZCSP–18-R-036-1.4L (LE2) motorvezérlő programozást takar a visszahívás. Érdemes esetleg utána kérdezni, hogy van-e érvényben visszahívás az autótokra. Üdv.: Gábor
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.