Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

lezsy

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 1.4
  • Város
    Heves

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

lezsy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Egy misztikus probléma a már sok gondot okozó híres Z14XE körül. Van egy 2004-es Opel Astra G 1,4 16V Z14XE motorral, menet közben megállt, azóta indításra beindult de 5 másodpercen belül hirtelen leállt, abban pillanatban megjelent a szerviz lámpa sűrűn szaggatottan világítva és elhalványodik (emissziós hiba visszajelzővel együtt) -amig a motor teljesen meg nem állt, ekkor a szerviz visszajelző ki is aludt, emissziós világított mint indítás előtt szokott. (nem immo hiba, kulcsot látja) Az autóban hibakódot nem találtak, csupán a kormányszervónál C1525, C1550 de a C1550 ami törölve lett, és több indítás után sem jött vissza, csak a C1525 (motor beindul D+ jel) maradt meg a motor leállása után. A kulcsokat műszerrel nézve is felismeri, üzemanyagot kap. Az 5 másodperc alatt az autó szabályosan jár és gázadásra megfelelően reagál. Motorvezérlő 2 éve javítva lett, hibakód mentes. Egy pár információt néztem a neten, amit ezután próbálnék ki (C1550-re alapjárat léptetőmotor, 1525-re főtengelyjeladó), illetve bár ez nem világos, az immo egység és az ECU közötti vezeték ellenőrzése (mert ugye a kulcsot felismeri, hibát nem jelez így nem világos). Ez nem volt hiba végül. Közben leszedtem a kormány alatti borítást, hogy az immot majd átnézem és próbából ráindítottam - az autó elindult, rendesen jár -, (lehet megjavult?) de nem merek vele elindulni messzebbre (közben szokottól több vizet lökött ki a kipufogóból). Hiba olvasás eredménye: nincs hiba. Időként még leáll, de nincs a c1525 kód sem, és hibajelző villódzás sem. A főtengely jeladón volt olajsár vékony réteg, letisztítottam. (Megfelelhet-e a Delphi jeladó cserébe, eredetileg GM 6604 van?, javaslatok szerint itt inkább gyári legyen) - Nem ez volt a hiba. Újabb változás, az autó 1 hét napi rendes üzem után megint megállt hirtelen, de most a üzemanyag-szivattyú relé gyorsan ki-be kapcsolgat, indításra nem indul, befecskendező közös cső végén lévő szelepnél jön a benzin indításkor (ha a sapka rajta van, egyébként nem), az autó, motorjának állóhelyzetében a relé rendszertelen vibráló kapcsolgatása közben, időnként felpörög a kormányszervó elektromotorja, ha közben tekerem is a kormányt a berregő relé kicsit elhagy, de azonnal vissza is jön. Hibakódok: főrelé beragadás, ECU csere felhívás ez el tűnt a c1525 szintén visszajött. Mi okozhatja a szivattyú relé kapcsolgatását? Talán a főrelé beragadása? Miért tud elindulni a kormányszervomotor ha az autó nem jár persze csak felpörög? Mi okozhatja az Immo kommunikáció hiányát, szálszakadás? ==> (ECU hibásan működik, de nem tudni még miért) Miért ereszt a szelepnél, indításkor benzint? Lehet az egész mögött akku probléma? - bár az autó rendesen pörgeti az önindítót. Lehet főtengely jeladó? Nem ez volt a hiba. Fejlemények: Villamossági szerelő (környéken jó hírű), végig tesztelte a vezetékeket az motorvezérlőtől is, de nem talált problémát, így a motorvezérlőre gyanakodott azt elküldtük javításra, de ott sem találtak hibát (profi szakemberhez), de megjegyezte, hogy az ECU táp ellátását meg kellene nézni. Haza érkezve az ECU-t helyére tévr, megint minden rendben ment kb 10 percig, aztán megint minden a régi. Első körben arra gondoltam, hogy egy nagy áramfelvételű dolog zavar be, így mivel a kormányszervó gyakran felpörög állóhelyzetben is, átmenetileg, kiveszem a biztosítékát, de nem tudtam melyik így a motortérben levű nagy biztosítékokból kivettem az elsőt (sárga), és az autó rendben jött, a szervó pedig működött, annak mint utóbb kiderült a következő volt a biztosítéka). A hibakódok szerint hibás a ventilátor 3 fokozata is.vagyis annak volt a biztosítéka. (a ventilátor egyébként kivezérelve mind 3 fokozatban működött/működik ha benne volt a bizti). A hűtőnél széthúztam a vetni csatlakozót (a hűtő melletti nagy fekete-zöld csatlakozó, mire rájöttem, hogy felső fekete részt kellett balra tekerni kihúzás közben), közben a biztit visszatettem, az eredmény nem változott, a motor így sem indult be, vissza dugtam a ventit és a relékkel próbálkoztam, és lám a középső relét kivéve a motor tökéletesen megy, lecseréltem a relét, de a hiba fenn áll ha benne van. A relét azt gondolom már közvetlen az ECU hajtja meg, de a relé működik, ha benne van kivezérelhető és szépen pörög a venti, és relé szakadását hibakóddal nem jelzi, kivéve a relét természetesen jjelzi a 2.venti fokozat problémáját - szervizvisszajelző is -, vagyis így nem maradhat, műszaki miatt sem. Érdekes, hogy az ECU jól vezérel és helyesen érzékel vagyis a kapcsoló port működik mint be és kimenet, de mégis megzavarodik. Lehet mégis az ECU? Szeretnék segítséget kérni, aki már tapasztalt ilyen problémát és esetleg "véglegesen" megoldódott, vagy aki tud valamit erről.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.