Aki erre jár, annak helló!
1.2 Twinportnál nekem is előjött ismét a lánccsörgés. 35 ezret futott Dayco szett van benne.
Hidegen nem csörög, gondolom a sűrűbb olaj miatt a feszítő jól dolgozik.
Mikor megmelegszik a motor akkor előjön a lánc hangja. De csak alapjáraton. Amint emelem a fordulatot , olajnyomás növekszik, ekkor elhallgat a lánc.
Arra gondoltam, hogy kicserélem a feszítőt. De, ha már szétszedem, akkor nem sajnálnám az egész szettet kicserélni valami márkásabbra.
Viszont orosz fórumon olvasgatva, sokan a túlnyomás szabályzó szelep hibájára gyanakodnak. Ezen a képen a 7-es.
https://opel.7zap.com/hu/car/x01/e/2/14-0/#13
Lehet, hogy alapjáraton átenged, pont annyit, hogy a láncfeszítőbe nem jut annyi olaj?
Másik: a 13-as visszacsapó szelep. Elképzelhető, hogy álló motornál ez is visszaenged, és e miatt csörrenek be a hidrotőkék 1-2 mp-re?
Köszi!