Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Szilaci

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    8
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Z16xer Zafira
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Szilaci's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Szia, 1. ü.a. szűrő az ac-val egyben van, nemrég cseréltem 320k km után....mint az új, olyan volt, pedig átfolyt rajta 30m3 benzin. 2. nincs benne egr. Csak kartergáz visszavezetés. A pillangószelep után van a csöve, abból az olaj lefolyik a szívócső aljára egy tartályba, ahonnan nagy gázadásnál visszavezeti egy vákuumszelep a szívócsőbe. Akkor van egy kis füst. 3. Folytószelep kiszerelve nem áll nullán soha. Beszerelve sem. Azt vettem észre (pont ma), hogy indítás után alapjáraton SZINTE teljesen lezár. 5. a változó szelepvezérléssel lehet gond,. Addíg ne foglalkozz vele, amíg nincs indításnál, később menet közben is hallható traktor hang. Okoskerék cserénél oda kell figyelni, mert egy kókler szerelő tekert egy nyolcast a szívó vezér tengelyembe. Motort kellett cserélnem..... 6. Úgy tudom, hogy kb. 105 fok felett kapcsol be a ventilátor. Üdv.
  2. Szia, ugyanezzel a problémával küzdök, nekem még motorcsere is volt (mondjuk nem ezért), de ez a problémám megmaradt. Cserélve volt még (de változás nem): AC pumpa, szívósor, folytószelep, injektor sor, lambda, diag szonda, kaniszter szelep, MAP szenzor, vezérlés, vízhőfok szenzor, szelepfedél, trafósor, kábelköteg. Csak az ECU nem, ezért gondolom, hogy programozni kelene a hdegindítási alapjárat beállítása végett. Ezek szerint neked is a lambda beindulása után megjavul az alapjárat....
  3. Sajnos nem segített sem az injektor-sor, sem a lambda csere.... Ugyanolyan fuldokló az alapjárat kb 1 percig 4-5 óra állás utáni indításnál. Utána megjavul. ..viszont megpróbáltam indítani olajbeöntő sapka nélkül, hogy onnan is kapjon levegőt. Volt is vákuum ott gazdagon, de úgy vettem észre, hogy nem fuldoklik. Mostantól így indítok mindig (: Ha jól gondolom, ezek szerint kevés neki a levegő open loop-ban, vagy sok a benzin. Esetleg tényleg lehet resetelni a lambda szabályzást megelőző hidegindítási alapjáratot, vagy befecskendezést op-commal? Köszi a.választ, akinek van ilyen kütyüje, a motorom z16xer.
  4. Az eredeti lambda meg van, megpróbálom azzal. Az injektor sor csere viszonylag gyorsan ment, visszarakom az eredetit, hátha........ Jelentkezem később, köszi a jótanácsokat! Üdv
  5. Igazad van, rámférne egy op-com.....(: Valóban sokat költöttem rá, de úgy gondoltam előbb-utóbb amúgy is esélyes lett volna a cseréjük, tekintettel arra, hogy bőven 300k fölött van/volt benne, taxi üzemben. Most már szinte csak(!) 170k van benne az újabb motorral. Mivel az újabb injektorokkal sem javult a helyzete, mit gondolsz, ha visszarakom az eredeti injektor sort, akkor visszaállna, vagy ugyanúgy tanítani kellene? Opel szerviz lesz a vége? Köszi
  6. Szia Csaba, köszi a választ! Sajnos nincs opcom-om, csak elm327. Ezen látom, hogy ha a lambda eléri a kb. 300 fokot, akkor megjavul az alpjárat. Úgy emlékszem, hogy folytószelepház csere óta csinálja, ami nem e miatt lett cserélve. Átvert a kuplungpedál kapcsoló, ami csak néha rendetlenkedett és úgy maradt a fordulatszám sebváltáskor kuplung kinyomása után. Azóta kicseréltem és jó. Egyébként az ECU-n kívül szinte minden ki lett cserélve az autón (a motor is), többnyire új alkatrészekre. Ezek után is rossz maradt a hideg alapjáratom.
  7. Sziasztok, tudnátok abban segíteni, hogy kell e/lehet e programozni/nullázni az ECU-t ha az alapjárat nagyon ingadozó (néha le is áll) open loop üzemmódnál? Closed loop-nál már tökéletes. Falsot tuti nem szív. Motor Z16xer. Köszönöm a hozzáértő választ! Szép napot!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.