Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

dgab

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    4
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra f 2001
  • Város
    Dabas

dgab's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. dgab

    Motor

    Szia, köszönöm neked is a segítséget! Ma kimértem a pillangószelep potméterét, nálam 0,47-4,35 Volt feszültséget mértem a két végállás között ( szerintem ez jó ) .A kiszerelt alapjárati motort kicsit meg fújkáltam WD-40-el, (bár nem tartom sokra mint kenőanyag), és szinte zajtalan lett (nyilván tisztításkor a féktisztító kiszárította). Próbáltam megmérni az alapjárati motort a teszt üzemben, bár a pontos értékekhez mérőórával kellene mérni, de ahhoz kreálnom kellene valamilyen tartót, amihez szilárdan tudom rögzíteni a motort, és a mérőórát is. Ezzel nem akartam szöszölni, így csak tolómérővel, szemre kb. értéket tudtam mérni. Nálam hideg motornál a kúp záró végének sík felülete kb. 28 mm-re van a motor felfekvő felületétől. Tesztüzemben, kb. 24-30mm. között jár ki-be a kúp (szintén a felfekvő felülettől mérve). Kikapcsolt gyújtásnál, kb. 26mm-re megy vissza. Ha jól értem, akkor a második módszer egyfajta betanítási folyamat? Fontos, a pont 3000 fordulat tartása, vagy megközelítő érték is elég ( nincs fordulatszám mérőm)? Ezt a betanulási folyamatot menet közben (normál használat) nem tudja betanulni? Köszi még egyszer!
  2. dgab

    Motor

    Vákumcsövek rendben vannak mindenhol ( féktisztító próba, vagy szájjal megszívtam őket). Alapjárati motort leteszteltem már a videó szerint, kicsit zajos, de működik. Van jelentősége annak, hogy mennyit mozdul a kúp a két végállás között? A tőkékről hogy lehet megállapítani, hogy jók-e még, vagy cserélni kell őket? A potmétert majd kimérem még, köszi a tippet!
  3. dgab

    Motor

    Szia, köszi a gyors választ! A befecskendező házat én pucoltam ki, ( minden javítást én végeztem eddig, tanult szakmám autószerelő, csak inkább a haszonjármű szektorban dolgoztam ) a csövek az általad is feltett kép szerint vannak. A kartergáz cső lehúzásos módszert is próbáltam, hasztalanul. Ma mentem vele kb. 25 km.-t, és amikor leparkoltam, a kuplung kinyomásakor kicsit felpörgött a motor ( üzem-melegen), szóval most az alapjárati motor is képbe került. Elvileg ez is beleszól a keverék képzésbe. Visszanézve a hozzászólásokat, itt többen írták, hogy lambdaszondát csak gyárit érdemes venni, mert az utángyártott nem lesz jó. Még megpróbálom a hidrotőkéket kimosni-cserélni, mert ezek is csörömpölnek egy kicsit, meg üza. nyomást mérni. Köszi még egyszer az ötleteket!
  4. dgab

    Motor

    Üdv Urak! Még megpróbálom itt is, hátha sikerül. Következő a problémám: adott egy alap 1.4-es F Astra X14NZ motorkóddal, ami benzin-gázos. Hidegen pöccre indul, de ha eléri az üzemi hőfokot, 10-15 perc állás után nehezen indul a még üzem-meleg motor. Ilyenkor hallhatóan fullad a motor gázadásra, és láthatóan kormol is. A szagán is érezni, hogy dús a keverék (a múlt héten műszakin szóltak is). A szokásos szervízen kívül cseréltem már: gyertya, rotor, elosztófedél, lambdaszonda (ezt írta is hibának), hőfokjeladót. Befecskendezőház, alapjárati motor kitisztítva, gyújtókábelek, kipufogó rendszer ( új univerzális katalizátor) vákuumcsövek rendben. Az autó bő 200 ezret futott, már van egy kis kartergáza is, de nem vészes. Nem értem miért dúsítja túl a meleg motort, ha valakinek van ötlete, vagy csak szereti a rejtvényeket meg köszönöm a segítségét. Bocsánat , ha hosszú voltam.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.