Sziasztok!
Úgy néz ki sikerült tisztáznom ezt a manuális turbo controlleres rajzot,ez csak a T-elosztós controllerre vonatkozik:
Szóval.
A T-elosztóban levő rugós golyó kb. +1bar-nál kezd átereszteni,ahogy kipróbáltam kompresszorral.
De be lehet építeni úgy is,ahogy a neten lévő rajz is mutatja,meg ahogy az enyém is,miszerint a turbo és a wastegate közé rakom be a T-elosztót,majd az elosztó "fölé" rakom be az állítót,ahogy azon a nyíl mutatja.
Az állító semmi mást nem csinál,minthogy az elosztóból felfelé áramló nyomást "visszatartja" úgy ahogy mi beállítjuk a tekerőn.
Ekkor koppig be kell tekerni ez belefújással le tudjuk tesztelni,ekkor zár teljesen,majd szépen csavargatva visszafele,szépen ereszti el a levegőt,vagyis kevesebb nyomás megy a wastegate felé,tehát később nyit.
Mivel a gyári turbó kb. 0,7bar-t tud az X17DTL-nél (Garrett GT1544) a wastegate-je kb. 1 bar-nál nyit ahogy próbáltam.
az alábbi táblázat szerint 2,7 bara az abszolút nyomása ennek a turbónak.
Tehát minél jobban betekered,annál több levegőt enged el az állító,tehát annál kevesebb nyomás éri a wastegate-t,így később fog nyitni.
Magyarán a tekerőnél kicsit "szelelni" fog a plusz nyomás,olyan mintha lyukas volna a gyári összekötő cső a turbo és a wastegate között,de mi mondjuk meg mekkora legyen a "lyuk"
Viszont elég szűk az állítható tartományunk ugyanis kb. 1,7bar-ral gazdálkodhatunk összesen(elég pici a turbónk gyárilag),ha azt akarjuk hogy pl. 1 bar-nál nyisson a wastegate,akkor csak egészen picit kell nyitnunk az állítón,hogy a kívánt nyomás meglegyen,ugyanis a turbónak annyival többet kell dolgoznia,amennyit elengedünk a szabadba.
Szóval,az a controller-tipus annyira nem jó nekünk, inkább ez a sima átmenó golyószelepes volna a legjobb,ez nem enged el felesleges levegőt sehova.
Remélem érthető volt.