Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Bee

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Bee névjegye

  • Születésnap 1978-07-11

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Szeged

MOTE klubkártya

  • Város
    Szeged

Legutóbbi látogatók

1.134 profile views

Bee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Bee

    Dízel tuning

    Egyébként az X17DTL-nél nem lehet sehogyse feljebb tornászni a turbónyomást 1 barig? akármit állítok csak 0.7bar (10psi) a maximum amit ki tudok hozni,még a wastegate 1bar nyitónyomását se éri el.
  2. Bee

    Dízel tuning

    Sziasztok! Úgy néz ki sikerült tisztáznom ezt a manuális turbo controlleres rajzot,ez csak a T-elosztós controllerre vonatkozik: Szóval. A T-elosztóban levő rugós golyó kb. +1bar-nál kezd átereszteni,ahogy kipróbáltam kompresszorral. De be lehet építeni úgy is,ahogy a neten lévő rajz is mutatja,meg ahogy az enyém is,miszerint a turbo és a wastegate közé rakom be a T-elosztót,majd az elosztó "fölé" rakom be az állítót,ahogy azon a nyíl mutatja. Az állító semmi mást nem csinál,minthogy az elosztóból felfelé áramló nyomást "visszatartja" úgy ahogy mi beállítjuk a tekerőn. Ekkor koppig be kell tekerni ez belefújással le tudjuk tesztelni,ekkor zár teljesen,majd szépen csavargatva visszafele,szépen ereszti el a levegőt,vagyis kevesebb nyomás megy a wastegate felé,tehát később nyit. Mivel a gyári turbó kb. 0,7bar-t tud az X17DTL-nél (Garrett GT1544) a wastegate-je kb. 1 bar-nál nyit ahogy próbáltam. az alábbi táblázat szerint 2,7 bara az abszolút nyomása ennek a turbónak. Tehát minél jobban betekered,annál több levegőt enged el az állító,tehát annál kevesebb nyomás éri a wastegate-t,így később fog nyitni. Magyarán a tekerőnél kicsit "szelelni" fog a plusz nyomás,olyan mintha lyukas volna a gyári összekötő cső a turbo és a wastegate között,de mi mondjuk meg mekkora legyen a "lyuk" Viszont elég szűk az állítható tartományunk ugyanis kb. 1,7bar-ral gazdálkodhatunk összesen(elég pici a turbónk gyárilag),ha azt akarjuk hogy pl. 1 bar-nál nyisson a wastegate,akkor csak egészen picit kell nyitnunk az állítón,hogy a kívánt nyomás meglegyen,ugyanis a turbónak annyival többet kell dolgoznia,amennyit elengedünk a szabadba. Szóval,az a controller-tipus annyira nem jó nekünk, inkább ez a sima átmenó golyószelepes volna a legjobb,ez nem enged el felesleges levegőt sehova. Remélem érthető volt.
  3. Bee

    Dízel

    Még valami: Motortartó bakról (ha jól látom) le kell venni a motort. ott melyik irányba érdemes eltolni a motort,hogy lejöjjön a szíj? Lefelé,felfelé,előre? Köszi!
  4. Bee

    Dízel

    Igen, a G astra leírás jobban passzolt úgy láttam én is,de még nem mertem addig nekiállni,míg meg nem erősíti valaki. Elég a feszítőt meglazítani,hogy lejöjjön a szíj,nem kell levenni pluszba a vezérműkereket,ugye? Köszi nektek a segítséget!
  5. Bee

    Dízel

    Sziasztok! X17DTL-en szeretnék vezérlést cserélni. Más autón már csináltam,de ezen még nem. Valaki leírná nagy vonalakban a menetét,mire kell figyelni? Mert az "Így csináld" sorozatban eléggé zavaros a leírás. Köszönet!
  6. Bee

    Sebességváltó

    Úgy néz ki,sikerült megszüntetni a folyást, a jobboldali kihajtásnál kellett kicserélni a szimmeringet és jól tippeltünk,ugyanis F15-ös a váltó.
  7. Bee

    Sebességváltó

    Mai nap megnéztem az oldalát,ezt láttam: Az opel-infos.de alapján ez F13+ lenne? De az F13 kuplungablakos,az enyém meg nem. Felhívtam a szegedi opel márkaszalont,ott F15-re tippelnek,ami szerintem is az. Na mindegy,ha lekerül a váltó szanaszét fogom keresni rajta az F kódot,hátha rajta van csak én nem láttam. :D
  8. Bee

    Sebességváltó

    Itt nincs,majd az oldalán a bal kerékjárat felől megnézem,de ott meg a kartervédőtől nem látom.... http://kepfeltoltes.hu/view/100803/IMG_089...ltoltes.hu_.jpg
  9. Bee

    Sebességváltó

    Én is ott kerestem,ahol a képen mutattátok,de komolyan nincs ott semmilyen jelölés. :D Az lehet,hogy a 98-as modellévtől máshol jelölik? Alvázszámom: X17DTL0TFF35W2007903
  10. Bee

    Sebességváltó

    Sziasztok! Meg tudná mondani valaki,hogy 97-es X17DTL 50kw-os caravanba gyárilag milyen váltó van? F15 vagy F17? Nincs rajta kuplung-szerelőablak az alján. Sajna nem látom a váltóházon,viszont tudnom kellene,mert folyik a váltóolaj és szimmeringeket kell vennem. A gyári EPC katalógus sem hozza a kódot alvázszámra sem. :D
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.