Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DP@i

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    203
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

DP@i névjegye

  • Születésnap 1978-04-17

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Sprint 1.4 SE '95 (C14SE)
  • Város
    Budapest

DP@i's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. DP@i

    Motor

    Ja és az enyémnek csak a tömítése ment el, hengerfejet nem kellett javíttatnom vagy cserélnem.
  2. DP@i

    Motor

    Jogos amit írsz, csak egykor valaki valahova befaragta azt a riasztót - most lehet kutatni hol lehet a megszakítás. Ha folyton kell menjen a szivattyú, akkor lehet egyszerűbb fix 12V-ot vinni neki és kiderül a próba idején jelentkezik-e a hiba.
  3. DP@i

    Motor

    Az én kocsim volt hengerfejes úgy, hogy alig fogyott a hűtővíz. Alattomosan, hónapok alatt lett csak annyira egyértelmű a dolog, mint most neked. Akkor én hirtelen "útszéli" idegen szerelőkkel (vasárnap!) lecseréltettem a hengerfejtömítést, de síkolás nélkül talán 10ekm-t ment el és újra rossz lett. Na akkor beadtam a szerelőimhez, síkoltatás, megint új hengerfejtömítés + új hf csavarok + új vezérszíj + feszítő + sallangok. Ez több éve volt, azóta (kb. 50ekm) nem kellett a motorba nyúlni. Csináltasd meg úgy ahogy gondolod - olcsón nem lesz időtálló megoldás a bajra. Előző tulaj pedig "biztos nem vette észre"... Amit vagy elhiszel, vagy nem, de ha be akarod hajtani rajta a javítás árát, akkor igazságügyi szakértőt fogadj a javítás előtt és készülj fel pár évnyi polgári peres eljárásra. Éljen a magyar valóság! Bocs ha lehangoltalak.
  4. DP@i

    Motor

    Sziasztok! A családban egy X16XEL motorú Astrával van valami baj. Ma produkált beindíthatatlanságot (mintha üzemanyagot nem kapna) és menet közbeni leállást is, de nagy nehezen, sok indítgatással hazaért. Hiba lámpa nem villant be - gondolom nem is tárolt így el hibakódot. A motorhiba lámpa működik, gyújtásra kontrollként világít, majd kikapcsol a járó motornál. Üzemanyag szivattyú volt cserélve (igaz, használtra) és hónapok óta jól működik. Kérdések: - Üzemanyag szivattyúnak üzemelni kell folyamatosan az indítózástól a motor leállításáig? (Gyanús a riasztó, lehet hogy az blokkolja amikor nem kéne...) - Milyen hiba lehet, ami néha meggátolja a motor működését, de nem generál hibakódot? Van valami tippetek vagy tapasztalatotok, hogy merre érdemes körülnézni ilyenkor az autóban? Választ előre is köszönöm. Jó éjt, holnap benézek
  5. A céges autók alattam is sokat mennek, de a sajátom csak hétvégi ótó - volt hogy ez is ment évi 27ekm-t, de manapság inkább 7ekm/év. Kavics a fényszóróra úgy történt, hogy belecsúsztam előttem menőbe - pont berepedt az üveg. Vettem egy pár új fényszórót, rá két hónapra beütötte egy kő. Ottrohadszmeg. Na azóta nem kapott egy követ sem, de ez a lyuk kb. 7 éve ott figyel <_< Leragasztottam, legalább a víz ne költözzön bele foncsort rohasztani. A szélvédőm nekem is gyári, de valahogy országúton sikeresen elkaptam pár követ. Egyik pont közepén van és minden szögből látható. Úgy tudom vizsgán bele szoktak kötni ha ilyen az ablaktörlés területén van. Kő márcsak ilyen: van hogy évekig nem kapsz, aztán van hogy havonta kettőt. Akinek van F Astrán ködlámpája, az tudna mesélni...
  6. Sziasztok! Kezembe akadt az elmúlt két vizsgáztatásom költsége, megosztom veletek (Bp. XI. kerületi szerviz): 2011. márc. Motorolaj 10.800 Olajszűrő 980 Levegőszűrő 2.000 Fékfolyadék 2.600 Tisztító 1.700 Hátsó rugók 24.400 Izzó 2db 220 Munkadíj 25.000 Vizsgadíj 25.200 Összesen 95.900 Ft-ot fizettem. 2013. márc. Pollenszűrő 1.440 Benzin szűrő 2.600 Vezérműszíj 5.530 Szíjfeszítő 11.000 Vízpumpa 9.900 Gyertyák 7.200 Fagyálló 4.200 Tisztító 1.700 Munkadíj 33.000 Vizsgadíj 25.000 Összesen 101.570 Ft-ot fizettem. Mindkét vizsgán lehetett csúszópénz is, hogy ne vegyék észre a kavicsfelverődéses szélvédőt és fényszórót (na azokat nem vagyok hajlandó kicseréltetni, hamar betörik megint). Az összegeket nem sokallom, bár tény, hogy lassan az autóm értéke nem lesz annyi, mint amit két év alatt ráköltök. Ez az ára az üzembiztosságnak - benyelem zokszó nélkül. Két vizsga között más-más szervizekben volt egy futómű állítás gömbcsapcserével, egy motorolaj csere, generátor felújíttatás és klíma-hűtő ventilátor és hűtőközeg-szűrő csere - ezek költségeit nem írtam fel, saccra 160eFt lehet együtt az összes. Leírtam, láthatja aki maga szereli az autót, hogy mit spórol meg alkatrészen és munkadíjon egyaránt. Jó éjt
  7. DP@i

    Motor

    Igen, van autókárpitosom és azt mondta az anyjának se csinálná meg mégegyszer :unsure: Valaki nem tud normális tetőkárpitost? Gyűlnek a tetőn a gombostűk, hogy ne a fejemet súrolja. 15 évig jól bírta a kocsi, mert garázsban volt tartva, de most jött 2 év a szabad ég alatt... <_<
  8. DP@i

    Motor

    Stirlitz! Képeden tetszetős a tetőkárpit. Te csináltad vagy vállalkozó? Mennyiért csinálnád meg nekem ill. mennyi volt csináltatni? Választkösz
  9. DP@i

    Motor

    Hm. Pár hete nem produkálta a tünetet, lassan szerintem ECU-ból is törlődik a hibakódja az immonak. Így aztán nem lesz meg a hiba forrása. Szokott valami a gyári immobiliserben koszolódni, nem 100%-osan üzemelni?!
  10. DP@i

    Motor

    Örvendve látom, hogy kereső jól működik, immobiliser hibát jósolva hasznos dolgokat olvasok. Nyilván nem monitor előtt ülve lesz meg a hiba, de hasznos ha mások hibáiból tanul az ember gyereke. :icon1: Kezdem azt érezni (ill. feltételezni), hogy fárad megfele az immo kormányoszlopon lévő része. Néha jól veszi az adást a kulcstól, néha nem. Kérdésem adódik, amire nem találtam még választ: immo csak indításnál azonosítja a kulcsot, haladás közben már nem avatkozik be? (Míg halódik, elnézem neki, hogy nem elsőre indul be a motor, de az nem esne jól, ha letiltana működést a forgalmi helyzetben!) Tud valaki választ?
  11. DP@i

    Motor

    Igen, ez jogos. Nekem is feltűnt, hogy szépen forog vagy hármat, de alapjáratra állás helyett rögtön leáll. Se tanakodás, sá háromhengerezés, alapjárat tartás (vagy legalább próbálkozás), semmi. Próbálgatom majd a másik kulcsával, hátha akkor nem csinál ilyet.
  12. DP@i

    Motor

    Sziasztok! Indítózás után rögtön leállt a kocsim hidegen. Villant a motorvez. lámpa is. Gyújtás le, indítózás újra és megy. Melegen mindig indult jól. Kiolvastam hibakódot Gy.I.K. szerint: 84-es. Magyar leírásban "befecs. szelep 4 - alacsony feszültség". tobbbuzz.co.uk honlap szerint C14SE '95 motornál - GM Multec MPi - és ez a kód "immobilizer jel nincs". Melyik a jó? Kulcs gyári, lehet hogy elromlott és csak néha jelentkezik a hiba? Kérek szépen pár tippet a hibajelenségre! Köszönöm! Üdv DP@i
  13. DP@i

    Motor

    Ez már nem szerelés, hanem művészet! Grat
  14. DP@i

    Motor

    :omg: Uhh, na igen, meg kellene fogdosni minden lemezt, kötést a motorteremben, talán elszabadult valami. Egy éve volt olyan hibám, hogy erősen kopogott valami alapjáraton. Erre kiderült, hogy a generátor feszítése nem, csak a felrögzítő tengelye volt kilazulva :D Oktándugós nekem is, soha nem fordítottam még meg. Más: szerintetek érdemes "belső motortisztításként" E85-öt is tankolni pár alkalommal? Mondjuk pont a hűvösebb idők beálltával jut eszembe... Szóval szerintetek javasolt? Milyen arányban?
  15. DP@i

    Motor

    Van értelme szerinted átfordítani 98-asra és tankolni hozzá 98 vagy 100-ast? Mondjuk próbát megér.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.