Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Norbi80

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    26
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Vác

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Norbi80's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Opcom a program neve, amivel fel lehet okosítani a kocsit. Fedcomp elvileg tudja, csak nem jelzi ki, ezen segít az Opcom. Neked is csak a facebook "Opel Astra J Magyarország" csoportját tudom ajánlani, ott van egy srác, aki megvette a progit és most tulajról tulajra jár a program ingyen, mindenki fel tudja magána okosítani a fedcompot ezen szoftver és egy laptop segítségével. A csoport zárt, de jelentkezést követően be fog engedni az admin.
  2. A problémádra tudnak válaszolni nálamnál jártasabbak is, de ők sajnos nem itt vannak. Ez nem a reklám helye, de pár hónapja csatlakoztam én is az Opel Astra J Magyarország csoporthoz a facebookon,. ami elvileg egy zárt csoport, de az admin beenged. Elég sok tulaj van ott, és eléggé pörög is az ottani fórum. Link: https://www.facebook.com/groups/783261318428991/ Javaslom mindenkinek, hogy nézzen be, mert tényleg pikk-pakk választ kaptok a kérdésekre.
  3. Az 1.4T-be lassan aktuális lesz a gyertya cseréje. Tudtok abban segíteni, hogy mennyibe kerül a gyári bele, illetve pontosan mi a márkája ?! Mindenképp olyat szeretnék venni, csak nem márkaszervízben beszereltetve. Köszi.
  4. Szia, Komplett óracsoportot kell cserélni, mert egybe van építve, ez 100%. Volt már olyan, aki cserélte és úgy tudom, hogy rá kellett tanítani az újabb kijelzőre a fedcompot.
  5. Itt egy pl: http://ecotuning.hu/chiptuning/opel-astra-j-1-4-t-120le/
  6. Csak szoftveresen van lefojtva. Meg talán annyi, hogy a 120 lovas csak 5 sebességes, a 140 lovas már 6.
  7. Koszi, be is allitottam, holnap reggel a puding probaja... Ide omlesztek egy rakat kerdest, ami felgyulemlett bennem: 1. Enyem sport felszereltsegu, es kombi, de tetszik a hatso lokoson az a kromcsik, ami a Cosmo felszereltseggel jart ra. Ebayen neztem, de nem talaltam ra ilyet utolag. Tipp, hogy hol keressek ?! 2. Az 1.4T lancos vezerlesu, amit elvileg addig nem kell cserelni, amig inditaskor nem ad ki hangot. Viszont nem tudom, hogy mi a helyzet a vizpumpaval es gorgokkel ?! A szervizkonyv szerint 190000-nel volt egy ekszij csere a markaszervizben, lehet hogy ez foglalta magaban a vizpumpa cseret is ?! 3. Elozo tulaj ramhagyta, hogy 25000-kent illik cserelni a gyertyat a motorban. Szervizkonyvben nem talatam ra gyari periodust, de a szervizes eloeletben latom, hogy 25 es 50ezrenkent cserelgette a szakszerviz. Eletemben nem csereltem gyertyat benzinesben, bar hajtottam sokat mar, a motor ennyire kenyes ra, vagy ez egyfajta elovigyazatossag ?? 4.
  8. Most vettem a kocsira új téli gumikat.:nekem 17" gyári alufelnis, erre vettem most új Vredestein 225/50 R17-es méretűt, 140.000 volt, nem kevés, de egy pár évig oda se neki... Pénteken majdnem rommá törtem a kocsit, amikor jeges úton megcsúszott és kontrollálhatatlanul kb 30 km/h-val átcsúsztam egy körforgalmon és épp az árok előtt állltam meg úgy, hogy a jobb első kerék már az árokban volt, a bal hátsó meg nem érintkezett a talajjal. Pikk-pakk vonószem, kötél, egy pickup és egyenesben állt az autó. Még aznap elvittem átvizsgálásra, de semmi baja nem lett szerencsére. Úgy befostam, hogy a héten cascot is kötök a kocsira. Kicsit nagyobb lendülettel sordódok, akkor bebillenek az árokba, akkor meg egy lökös bánta volna és akár a két bi-xenon fényszóróm, amelynek darabja közel 200.000 Ft. Kérdés: indításnál gyakorta bekapcsol a hátsó ablakfűtés, pedig sokszor nem is jeges vagy deres. Ezt mindig ki kell kapcsolnom, vagy valahol be van programozva ?! Kikapcsolható ez a funkció ?
  9. Kicsit olvasd vissza a topikot kb a 60 laptol, sokan kerdeztek ezt anno es latsz ott valaszokat is, meg olyan forumtarsakat, akik foglalkoztak is vele.
  10. 2-3 éve tuti nem lehetett. Nekem korábban egy 1.6 FSI V Golfom volt és akkor érdeklődtem az átalakításról. Nem volt rá technika két helyen sem. Rebesgették, hogy fejlesztgetnek már hozzá rendszereket, de szinte mindegyik motorspecifikus (tehát gyártónként és motoronként egyedi a rendszer), és nem biztos, hogy az első közt kellene kipróbálni, forrja ki magát. Az akkori rendszerek amúgy a használat során kb. 10-15 % benzínt is fogyasztottak a gáz mellé. Erre azért volt szükség, mert a közvetlenül az égéstérbe helyezett benzín-befecskendezőket gázüzemben (ilyenkor a benzín-befecskendezők ki vannak kapcsolva ugyebár) muszáj volt hűteni, különben károsodtak volna. De ilyen rendszerekkel az autógyártók nem szarakodtak, mert az nem valódi LPG, ha benzín is kell mellé. Ezért nem is láttunk az utóbbi években gyári LPG-ket közvetlen befecskendezésű motoroknál. Most amiket hallok, illetve olvastam egy helyen, az arra az elvre épül, hogy nem gáz, hanem folyékony halmazállapotban kerül az LPG az égéstérhez.Ráadásul a folyékony LPG-t a benzníbefecskendező adagolja be. Az LPG nem a reduktorban, hanem itt az égéstérben alakul át gáz halmazállapotúvá. Ezzel elvileg az égéstér hűtése is meg van oldva, nem kell mellé benzín. Ez most a legújabb. De hogy ez tartós-e, és mik a tapasztalotok róla, azt nyilván még senki nem tudja, annyira új a rendszer. Meglátjuk. Bár a szívó benzínesek eltűnésével és úgy am block a hibridek és elektromos autók elterjedésével ezek szépen lassan ki fognak kopni. Most láttam pl. a hahun, hogy 4-5 éves Opel Amperákat, 120-170.000 km futással tömegével árulnak 3.7 és 4.2 millió között. 40-50 km-t elmennek egy töltéssel, a legtöbb embernek tökéletes lenne munkába. És már elérhető áron vannak használtan. Újkori áruk 10-12 miska volt. Ezek a jövő, nem az LPG és hidrogén...
  11. 100 %, hogy nem. Ez még szívócső befecskendezéses, ebből adódóan nem fog a szívószelep úgy koxolódni, mint a VW group 1.2 és 1.4 TSI-jeinél, amik közvetlen befecskendezéses turbós motorok. Hogy aztán a K szériában és az új 1.6 Turbónál az Opel milyen megoldással küszöbölte ki, hogy a szívószelep ne koxolódjon, azt nem tudom ?! Bizonyára tanultak ők is az FSI és TSI motorok nyűgjeiből és eleve másképp tervezték az egész befecskendező-szívó rendszert.
  12. Az 1.4 Turbo nem közvetlen befecskendezésű (a K szériában már az tudtommal, de a J-nél még nem). Ha a közvetlen benzín-befecskendezős lenne, akkor nem lehetne rátenni LPG-t.
  13. Nem arul itt valamelyikotok 16" vagy 17" gyari alufelnit Astrara ?! Vagy akar 16" lemezfelnit ? Nem igazan talalok a neten sehol hasznaltban eladot, ezert megkerdezem itt is. Persze gumi nelkul erdekelne...
  14. Papplan Ez egy full korrekt válasz volt, kb ezt vártam, köszönöm. Amit leírtál az érthető, bár javarészt a gyorsításra vonatkozik és az ott fellépő kenés hiányára, amit egyébként így ahogy leírtad, nem tudtam. Érdemes volt ma is felkelnem. De ha 60 km/h-nál 6.-ban - gyorsítás nélkül - haladok (pl. az M3 kivezetőn, bár ott tudom, hogy többel is lehet, de maradjunk a példánál) akkor ez a sebesség és fordulat nem kártékony a motornak, ugye?! Viszont feltételezem, hogy az alacsonyabb fordulatszám kisebb fogyasztást is eredményez. Gyorsításnál vissza 4. be és a kb. 2000 fordulatnál már rendelkezésemre áll a teljes 200 Nm nyomaték, hatásos a kigyorsítás. A példát azért is tettem fel, mert éppen ez az a sebességtartomány 60 és 70 km/h, amelyet sokszor használok tartósan, de sík utakon, ahol nem szükséges kigyorsítanom, vagy épp lelassítanom, fogyasztásban viszont szerintem nem mindegy. Azt a fordulatszámot lenne jó tudnom, ami még nem káros a motornak tartós, egyenletes, de minimális sebességű haladás esetén. Ez a pont hol van ? Vagy ez nem egzakt ?! A váltóáttételeket azért is kérdeztem, mert abból kiszámítható, hogy mely sebességnél érdemes 6.-at egyáltalán használni ?! Ha tudnám, hogy az 5. és a 6. között átlagban mennyi a fordulatkülönbség, akkor ki lehetne számolni, hogy ha pl. 5-ben 2200-as fordulatnál már megyek 120 km/-h-val, akkor érdemes áttenni 6.-ba a váltót, mert a felváltással is még megtartom az 1800 fordulat feletti tartományt, ahol rendelkezésemre áll a 200 Nm csúcsnyomaték. Ez azt jelentené, hogy 120 km/h alatt viszont nem érdemes 6. sebességi fokozatot kapcsolnom, mert a fordulatszámom annyira alacsony, hogy onnan még nem húz a motor és gyorsításkor - ahogy írtad- kenés nélkül forog a főtengely. Gondoltam megkérdezek itt másokat is, akik 1.4 T-vel járnak, hogy ők hol kapcsolják a 6-at ?! De természetesen, amint lesz alkalmam, meg fogom nézni, hogy 5.-ben mekkora az a sebesség, ahol ha felváltok 6-ba, még az 1800-as fordulat fölé eséik vissza a fordulat, és így rendelkezésemre áll a csúcsnyomaték.
  15. Szia, ne haragudj, de már a kérdésedből ítélve előre jelzem, hogy nem visszakérdezést várok, hanem választ. A Jozsón vettem a jogsim, 3 éve, 2 hónapja és 14 napja. Útálom az arcoskodást, pláne egy olyantól aki több éve használja az autóját egy olyannal szemben, aki még csak 2 hete. A 60 km/-h-t elbírja a 4. 5. és 6. fokozat is. Skoda Octaviaban (1.4 TSI 140 LE) pl. mind a háromból ugrik, mégis fogyasztás szempontjából az 5. jobb mint a 6.fokozat 60 km/h óránál a fedcomp szerint. Az Astrámban nincs fedcomp. De a kedvedért majd kiszopom a kisújjamból, még egyszer nagyon köszönöm a konstruktív válaszod.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.