Sziasztok!
Csak ma reggeltem a fórumon,de már régóta olvasom az AGR-EGR problémákról az írásaitokat.
Ez a dolog nekem is gondot jelent,vagyis már csak jelentett.
G Astra CAR.Z16XE
A mai napon síkerült megoldanom ezt a dolgot.
A hibajelenség hasonló volt a leírtakkal,annyiban különbözött,hogy csak tartós magas sebesség mellett/140-160/ állt le ,de csak akkor,ha a kuplungod kinyomtam.
A kuplung felengedésekor/ami a szíjszakadás miatt veszélyes/vagy újraintításkor gázadás mellett továbbra is ment az autó./a check lámpa sem gyulladt ki/
A hiba észlelésekor kezdtem a neten kiváncsiskodni,így jutottam el a kipufogógáz visszavezető szelephez.
Hosszasabb ismerősökön keresztüli érdeklődgetés után találtam 1 szakembert aki megmondta,hogy igazából mi is a baja,és hogyan lehet megszüntetni ezt a problémát.
A dolog úgy néz ki bejött/remélem nem lessz vele tovább probléma/.
Az egésszben a lényeg az,hogy a 2005 utánni autókból már kihagyták ezt a szelepet,mivel a motor alapból tudja a környezetvédelmi előírásokban leírtakat.
Nem csak le kell vakolni a szelepet,hanem a számítógépet felül kell írni frissebb progival,mert ha ezt nem tesszük meg,továbbra is működtetni próbálja a szelepet,ami a check lámpa kigyulladását eredményezi.
Azért 1 kicsit izgultam,mert azt mondta"nem biztos ,hogy a számítógép engedni a felülírást",és ha ez a dolog nem jö össze,akkor a gyári felújított 40ezer,a gyári új 60ezer./na ezt szerettem volna elkerülni/.
Ezért javaslom ezzel a problémával kapcsolatban,hogy mindenki keressen hozzá értő szakembert.
Azt viszont nemtudom,hogy a korábbi F Astra-knál meg lehet-e oldani hasonlóképpen a dolgot.
További sok sikert az AGR-EGR -es problémák megoldása terén!!!