Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

bercsenyiz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    54
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

bercsenyiz névjegye

  • Születésnap 1981-09-17

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Hajós

bercsenyiz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Hogy teljes legyen a kép, az autó egy évig kölcsön volt adva, ezért nem volt saját tapasztalatom a jelenségről. Ma volt időm vele foglalkozni, és az alábbiakat tapasztaltam. Vettem rá új kiegyenlítő tartály kupakot. Meghajtottam az autót, hogy ténylegesen melegedjen, 95 fokig ment fel, mikor megálltam. A kiegyenlítő tartály körül csont száraz. A vízcsövek puhák. Az is megvan, hogy hol megy el a víz. Az EGR szelep alatt, ahol átmegy a vastag vízcső a motor és a hűtő között, van egy lyuk, ahol kinyomja. Kb. 10 km alatt nem nagyon engedtem 2000 alá a fordulatszámot, és így egy fél kiegyenlítő tartálynyit nyomott ki. Úgyhogy első körben cserélem ezt a csövet, aztán meglátjuk, mit produkál utána. Amúgy ha szar a kiegyenlítő tartály tömítése, akkor ott is ki tud jönni valamennyi víz? Ha nagy pl. a nyomás? Mert aki használta, állítja, hogy amikor neki elment, akkor a tartály körül vizes volt. Lehet, hogy ezt a "részjelenséget" az új kupakkal megoldottam? Amúgy köszönöm a tippeket, segítettek a jelenség megértésében, és a keresgélésben. Remélem a cső cseréje megoldja a gondomat. TD: zöldben a legszebb :)
  2. A hűtő, a termosztát és a vízpumpa cserélve lett újakra, mert melegedett a víz. De akkor még nem nyomta ki a kiegyenlítőn. A cserék után a melegedés megszűnt, mígnem egyszer autópályán hipp-hopp elment a víz ... Akkor kezdte a kiegyenlítő tartályos kiokádást. Holnap lesz időm jobban körbenézni, megnézem, amiket írtál, aztán jelentkezem a tapasztalatokkal. Egyébként az autóra nincs szükségem, eladó sorba kerülne, ha nem lenne ez a gondja. Azonban ha blokkrepedés áll fenn (én sajnos egyre jobban erre gyanakszom), akkor ugye szinte eladhatatlan, de bontóba sem szeretném adni, mert szeretem, és ha van remény, hogy tovább éljen, akkor megcsináltatom, de nem minden áron. :(
  3. Mi a tipped, mi lehet?
  4. Jó a kérdés, kinyomja a kupak mellett, vagy a szelepen keresztül. (Amúgy a szelepen keresztül ki tud nyomni akár 1-2 liter vizet is?) Legalábbis a kiegyenlítő tartály körül vizes olyankor.
  5. ? :) Rá van csavarva :)
  6. Sziasztok! Már sok esetben sikerült itt válaszra lelnem, most is a segítségetekre, tanácsotokra volna szükségem. Van egy 2,5 TD Omegám, ami az alábbi jelenséget produkálja. Jellemzően 2000-es fordulatszám felett időnként kinyomja a hűtővizet a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásán. Repedt hengerfej, vagy repedt blokk lehet a gond? Ez annak a tipikus tünete? Azonban érdekes, hogy a víz nem olajos, és más piszkot sem lehet felfedezni benne. :( Van ötletetek, hogy mi lehet? Köszi, Zoli
  7. Igazatok volt, elbújt a transzponder, de meglett és most jó. Nagyon köszi mindenkinek!
  8. Újabb infóm van, hátha ez közelebb visz a megoldáshoz. A motorelektronika visszajelzője kb. 2 másodperccel azután villan fel, hogy ráadom a gyújtást. Kipróbáltam, hogy ha nem várok, hanem gyújtásra téve rögtön indítok, akkor beindul a motor, de amint a lámpa kigyullad, leáll. Tehát elektronika állítja le, illetve akadályozza meg egy idő után, hogy elinduljon. Mi okozhatja ezt, hol keresgéljek?
  9. Tutira nincs a régi kulcsban chip, szétszedtem. Hacsak nem a fém részbe beolvasztva, de azt nem hiszem. :) Azt nem értem, ha lehúzom az immo (vagy immonak vélt) dologról a csatit, akkor hogyhogy tudom a távirányítóval az immot kapcsolni? Ha valaki felvilágítana az immo működéséről, azt megköszönném, most már egyre jobban úgy vélem, hogy itt lehet a hiba. De mondjuk ez nem magyarázza meg, hogy miért villog a motorelektronika lámpa.
  10. Az izzitógyertyákat 3 éve cseréltem, mind a 6-ot, Bosch. Ezeknek mekkora élettartamuk van? Kb. 50 ezret mentem azóta.
  11. Igen, most új kulcs van, de a régi sem az eredeti kulcs volt, szétszedtem, nem volt benne chip. A riasztó sem gyári szerintem, mert egy piros távirányító van hozzá, és ez kapcsolja az immot is. Igen, pontosan ez volt, 2-szer visszavittem, mindkétszer állították, hogy most már jó, de szerintem hozzá sem nyúltak. Valóban macerás volt, mert a legalsó benzincsőnél engedett, és csak úgy fértem hozzá, hogy 4 csövet leszedtem. Meg persze felette mindent. :) Hozzatok kicsit képbe az immoval. Ez ugye az a kütyü, ami a zárbetétre van fogatva, egy műanyag házas lapos cucc, kb. egy slim cigisdoboz méretű, és egy vékony, sok szálas csati megy bele. Úgy tudtam, hogy az áramot szabályozza, vagy van, vagy nincs. Ha 30 mp-en belül nem indítom az autót kinyitás után, akkor gyújtásra nincs áram. Ekkor megnyomom a távirányítót, és lőn áram, indítható a kocsi. Kipróbáltam amúgy miután nem indult, hogy lehúztam az immo csatiját, és a távirányítót megnyomva volt áram ... ??? Most akkor az immo immo vagy nem immo??
  12. Sziasztok! Van egy 2,5 TD, 95-ös évjáratú B Omegám. Ha ráadom a gyújtást, villog a motorelektronika sárga visszajelzője, és indítózásra sem alszik el. Áram van, önindító teker rendesen, de a motor nem indul be. Előzménynek annyi, hogy megadta magát pár napja a gyújtáskapcsolónak a "zár" része, konkrétan nem lehetett elfordítani a kulcsot. Egy csere megoldotta, a gyújtáskapcsoló elektronika maradt az eredeti, nem nyúltunk hozzá, hisz semmi baja nem volt. Az immobiliser csatiját húztam le egyedül, azt vissza is raktam. Ezt követően másnap már nem indult az autó. Az elmúlt időkben egyébként hidegen kétszer kellett izzítani, hogy pöcc-röff induljon, egyszeri izzításra is indult, de kellett 3-5 mp indítózás, ezért izzítottam inkább kétszer. Melegen is időnként nehezen indult. Előtöltés szabályzóra gyanakodtam. Nem hiszem azonban, hogy a motorelektronika lámpa emiatt világítana. Van ötletetek, mi lehet? Esetleg tudtok ajánlani szakit Budapesten, aki rá tud nézni géppel, és megbízható tudása van? (Sajnos már többször befürödtem, nem találtam még megbízhatót, mindig volt valami gond. Pl. adagolócsere után 1 napig dolgoztam, hogy megszüntessem az üzemanyag folyást. Átugrott vezérlés után megcsináltattam, majd egy másik szakinak kellett újra szétszedni, mert rosszul rakták össze, stb.) Nagyon köszi minden helpet előre is!
  13. bercsenyiz

    Fűtés?

    Hm, le kell intenem egy Omegást valahol, és meg kell néznem, miben tér el az övé az enyémtől. Mármint a kiegyenlítő tartály. :)
  14. bercsenyiz

    Fűtés?

    Még egy kérdés. A fedélzeti kiírja, hogy "Kühlmittelstand", ami arra figyelmeztet tudtommal, hogy alacsony a szint a tartályban. Azonban a tartályon nincs semmilyen elektromos érzékelő, vagy csati lehetőség. Kétféle tartály van esetleg, gyárilag érzékelős lett volna, de nekem már nem olyan lehet?
  15. bercsenyiz

    Fűtés?

    Én is gondoltam erre, de mivel szinte egyik napról a másikra jelentkezett a melegedés, ezért ezt a lehetőséget elvetettem.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.