Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

TRoB

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    27
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    nem adom meg

TRoB's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. TRoB

    Motor

    Üdv! Van valakinek valami ötlete h mi okozhatja azt h az alapjárat folyton változik (900-1100) de van amikor (600-1500), sőt néha néha le is fullad az autó ? ( 1992, Opel Astra F Caravan , 1.8 C18NZ) A hibáját van h azonnal , de van h csak beindítás után 1 vagy 2 perccel később kezdi. A fogyasztása több lett, meg elég kormosak a gyertyák. Alapjárati szelep , map szenzor biztos h jó mert másikkal is ezt csinálta. Lambda szonda is jó, mert hidegen is csinálja. Fojtószelep potméter hibát néha néha kidobja (TPS fesz alacsony), de ha kicserélem másikra azzal is ugyanúgy hibát ad. A TPS és a MAP szenzor tápfeszültsége ok, 4.95 volt. Ja és az egr szelep is le van zárva. Egyik haver mondta h be lehet tanítani ezeknek a fojtószelep szenzor értékét ha lecserélik másikra. Hogy kell ezt vagy lehet ilyet??? Vagy mi okozhatja az alapjárati hibát? Köszönöm
  2. TRoB

    Motor

    Nálam is ugyanilyen probléma volt, hogy ingadozott nagyon az alapjárat és gázadásra torpant. Az AGR le lett zárva, így annyival jobb hogy nem torpan meg nagyon, meg veszi a fordulatot, de az alapjárati probléma ettől nem szűnt meg.
  3. TRoB

    Motor

    Nálam is ugyanilyen probléma volt, hogy ingadozott nagyon az alapjárat és gázadásra torpant. Az AGR le lett zárva, így annyival jobb hogy nem torpan meg nagyon, meg veszi a fordulatot, de az alapjárati probléma ettől nem szűnt meg.
  4. TRoB

    Motor

    AGR levakolva,sokkal jobb lett, hidegen szinte tökéletes, melegen kicsit rángat, de az alapjárat még mindig mászik föl-le. A lambda szonda fesz alapjáraton elvileg 900mV, és a motorhőmérséklet jeladó, meg 90 fokos motornál 187 ohm.
  5. TRoB

    Motor

    Nincs lefalazva az AGR. Az esetleg okozhatja a hibát? Vagy ha az rossz akkor tehát mit okoz?
  6. TRoB

    Motor

    Üdv Mindenkinek! Újabb probléma akadt a gépezettel... 1992-es Astra F Caravan C18NZ-ről van szó. A probléma a következő: Az alapjárat elég sűrűn,sőt mostanában egyre sűrűbben ingadozik, van mikor kicsit, de van mikor leesik annyira hogy majdnem lefullad, de utána meg egyből felpörgeti 2000-re, néha 3000-re.Ha az alapjárati szelep csatlakozóját lehúzom, akkor nem akar magától lefulladni, de az ingadozás ugyanúgy megmarad. Elindulásnál kicsit jobban oda kell most figyelni meg ha megyek alacsonyabb fordulaton mintha picit rángatna, de menet közben semmi baja. Meg néha-néha felvillan a MIL lámpa. Hibakódot kiolvastam és a 22-est dobta ki, ami ha jól tudom a fojtószelep helyzetérzékelő alacson fesz hibát jelent ( TPS Low voltage ). Volt itthon egy jó arra kicseréltem, de azzal is felvillan a kis lámpa és kidobja a 22-es hibát. Meg próbáltunk másik MAP szenzort és azzal is ugyanúgy ingadozik az alapjárat. Ja és a benzinnyomás is rendben van mert a mérőóra olyan 0,8 bart mutat alapjáraton - és magas fordulaton is. Meg úgy vettem észre hogy a motor hőmérsékletével a hiba nincs összefüggésben, ja meg néha nehezen akar indulni, van hogy csak harmadjára, de ez elég ritka, és töbnyire csak meleg motornál csinálja. Van több fajta műszerem is szkóp, multiméter, stroboszkóp, nyomásmérők - úgyhogy nagyjából meg tudok mérni mindent csak nekem nincs több ötletem meg annyira sok rutinom se hogy rájöjjek mi okozza a hibát, úgyhogy ha valakinek van valami ötlete (bármi) vagy volt már ilyen hibája az legyen szives írjon valamit, mert kellene az autó nagyon melózni. Köszönöm Mindenkinek!!!
  7. TRoB

    Futómű

    Értem. Köszönöm szépen a segítséget!!! Holnap majd kiderül a dolog...
  8. TRoB

    Futómű

    Most elgondolkodtam ... de szerintem 20mm-t mértem a tolómérővel az újon. Egyébként a 24mm-es a 20as helyére bemegy?
  9. TRoB

    Futómű

    A fékbetét is a vasig le volt kopva, a féktárcsa is szinte a hűtőbordákig, most hogy újjat kellene betenni biztos 2 centivel vastagabbak ,de gondolom azokat a dugattyúkat csak vissza tudja nyomni egy autószerelő. vagy nem... eddig oké volt a szerelő... , de most gyanítom hogy a problémát úgy oldja meg hogy nem hűtött tárcsát rendelt hozzá ami vékonyabb és könnyen bemegy ....
  10. TRoB

    Futómű

    20 mm -es amit újat vettem
  11. TRoB

    Futómű

    Üdv! Következő problémám van... Opel Astra F Caravan 1992-es C18NZ-ről van szó. A kocsi megy műszakira és a féktárcsa elég kopott volt, megmértem az átmérőjét 256mm és hűtött tárcsa. szereztem egy ugyanilyet elég jó áron. Eddig ok volt minden. Vittem a kocsit szerelőhöz és telefonált hogy a féktárcsa nem jó bele, nem fér be a féknyeregbe, meg hogy nem ilyen való bele... túl vastag a tárcsa... Létezhet olyan hogy a 256mm átmérőjű hűtött féktárcsából több fajta vastagságú van??? Vagy mi lehet a probléma????
  12. TRoB

    Motor

    Az EGR vékuumcsöve ki volt törve egy kicsit, de azt megcsináltam pár nappal ezelőtt. Ezt az EGR szelepet hogyan lehet letesztelni?
  13. TRoB

    Motor

    A nyomásmérőt rajta akarom most hagyni, mert ha ac baja van akkor az egyből látszik majd. Az ac reléje a biztosítéktéblában van vagy esetleg máshol? Az induktív jeladót kimérem majd ,bár az indítózás alatt hallom kattogni a szelepet, és ha jól tudom az induktív jeladó (gyújtás jeladó) adja a befecskendezési ütemet, de sose tudni. Amúgy Köszi a gyors választ!!! :rolleyes:
  14. TRoB

    Motor

    igen az
  15. TRoB

    Motor

    Üdv mindenkinek! Egy kis segítséget szeretnék kérni!!! Opel Astra F Caravanról van szó, 1.8 as motor , Multec központi befecskendezés. A következő hibát csinálja az autó, hidegen indul minden ok, de ebben a 40 fokos melegben, egy idő után leáll az autó, majd ha visszahűlt egy kicsit, újra ment.(A motor hőmérséklete normális keretek közt van). De az utóbbi napokban egyre sűrűbben állt meg, és egyre nehezebben akar újra indulni. Olyankor üzemanyagot sem fecskendez be, vagy minimálisat ahogy láttam, de ahogy hallottam a befecskendező szelep nyitogatott. Arra gondoltam hogy biztos az üzemanyagszivattyú a hibás. Ma újra megállt az autó ,kb 2-3 óra hossza után nagyon nehezen elindult, hazáig simán ment, majd a kapuban pár másodperc után elkezdett akadozni az alapjárat és megint leállt. Nem akart beindulni. Ekkor közbeiktattam a nyomó ágba az injektor elé egy nyomásmérőt. A következő indításra csodák csodájára megint indult. A nyomásmérő olyan 0,7 bar-t mutatott. És utána többször is indítottam és mindig indult meg tökéletes volt. Az ac elmelegedhet esetleg?! Két nappal ezelőtt szétszedtem az injektort, de belül arany tiszta , a fojtószelep poti is jó, bár az ha rossza akkor sem okoz ilyen problámát h nem indul. Az alapjárati motor is rendben van. Amit nem néztem az a motorhőmérséklet szenzor, bár sztem amiatt még be kellene indulnia, és a MAP szenzor. Nagyjából a MAP szenzor és a motor fordulatszáma a fő jel ami alapján a keveréket előállítja. Tehát sztem a benzinnyomás és ez a két szenzor jele felé kellene méréseket végeznem...??? Valakinek van valami ötlete hogy mi lehet a hiba vagy mit nézzek át, vagy mit mérjek meg ??? (NAGYON FONTOS, melós autó!!!) Ja még olyan kérdésem lenne hogy az utastérből hozzá lehet-e férni az üzemanyagszivattyúhoz? (mint pl a Vectra A sedan-nál) Köszi mindenkinek
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.