Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gabor1980

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

gabor1980 névjegye

  • Születésnap 1980-06-14

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

gabor1980's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. gabor1980

    Motor

    Igen, a trafót átmenetileg egy másik működő használtra, a gyertyákat/gyertyakábeleket újra cserélték, de itt sajna más (is) a bibi. :S Amúgy hidegen igaz, hogy a hibát nem (észrevehetően) produkálja, de jobban belegondolva mintha egy ideje 1/2/3-asban kevesebb erő jutna a kerekekbe, lomhább, vacakabb a gyorsulás, mint hónapokkal ezelőtt... Gábor
  2. gabor1980

    Motor

    Próbálom a két tippeddel ( hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó/lambda szonda) felvértezve elvinni egy következő szervizbe, hátha. Írok majd, ha kiderült valami. Köszi még egyszer segítő szándékod, Gábor
  3. gabor1980

    Motor

    Közben utána kérdeztem még egyszer: Hibakódot semmit sem írt (elvileg akkor pl. a Lamda szonda sem lehet rossz), a szelepeket is átnézték. Mentek x km-ert ac pumpa nyomás mérővel/hibakód kiolvasóval, semmi hiba, de x km után egy emelkedőnél előjött a hibajelenség. Valami kis hülyeség lehet... Zotya, esetleg te nem tudnád megnézni valamikor, mikor Pesten jársz...? Gábor
  4. gabor1980

    Motor

    Köszönöm a válaszod. Uhh, én nem néztem igazából semmit, a szerelők ültek rajta 1 hétig és kaptam egy listát, mit cseréltek átmenetileg és mit véglegesen. Hibakódot nem néztek, de volt, aki a fedélzeti számítógépre gyanakszik, elmondásuk szerint minden mechanikus szóba jöhető alkatrészt cseréltek, pucolhattak(?)... Hiába szeretem, nem értek sajnos hozzá (motorteret még megtalálom, de műszerem/bátorságom sincs kutakodni), csak annyira vagyok képes, hogy összeírom a javaslataitokat és ha találok másik szakit (van itt valaki, akihez elvihetném Bp-en?), akkor tudok egy listát adni, mik lettek cserélve, miket lehetne ellenőrizni... Gábor
  5. gabor1980

    Motor

    Sziasztok, Astra F, 1995, C14NZ, 210.000km, első autó: szeretem. Hidegen semmi gond, üzemmeleg motor esetén -2/3 hete- mikor mondjuk üresből 1/2-be teszem hiába nyomom folyamatosan a gázpedált, érezni, hogy nem jut elég erő (nyomtaték?) a kerekekbe, van, hogy már-már fulladozik is, olyan, mintha lefojtaná valami a motort/mintha felengedném a gázpedált... Elég gáz a jelenség pl. egy meredek úton történő induláskor. Immobiliser, riasztó átmenetileg kiiktatva Újra cserélve: AC pumpa Benzinszűrő Gyújtáskábel Osztófej Gyertyák Átmenetileg (hibanyomozásig) másik működő használtra cserélve: Benzinkábel (cső) Gyújtástrafó Gyújtásmodul Inkektor Befecskendező szelep Hall jeladó Osztófej készlet Ezt követően a szerelők széttárták a kezüket, nekem pedig pénteken kéne megbízhatóan a szekér. Van valainek ötlete? Esetleg egy mester szaki ismerőse Bpen? Köszi előre is, Gábor
  6. gabor1980

    Motor

    Ma forgalomban zöld lámpára indulva majdnem megint lefulladt... 4-5 mp-ig megint gond volt (a benzinnyomással?) utána szépen elindult, de 1-2 percig jó párszor felbőgette a motort, mintha időnként tövig nyomtam volna a gázpedált. Egy szó, mint száz: Ismertek Budapesten valami megbízható embert, aki ezt a hibát kinyomozná nekem? (A szerelőmnek nincs kellő műszerezettsége ehhez) Gábor
  7. gabor1980

    Motor

    Sziasztok, Astra F C14NZ, 1995, mely számomra érdekes jeleséget produkál immáron több hónapja hektikusan, épp aktuális hangulata szerint (eddig összesen 5* 3 hónap alatt): Kulcs betesz > Ráadom gyújtást > AC pumpa bekapcs, lámpák kigyulladnak > Indítás > "krrkrkrkrkr" hangzás > Nem indul, "nem kapja el". Vagy 6-7. sikertelen próbálkozást követően nagy nehezen iszonyú bizonytalanul, de beindul a vasszív. Lenyomva tartom a gázpedált, de a motortérből hosszú másodpercekig még csak ugyanaz a kínlódás hallatszik, mígnem végül vagy leáll a motor, vagy "észreveszi" a lenyomott gázpedált és rendesen felbőg. Ez a jelenség előjött már menet közben is, talán akkor, mikor nem nyomtam eléggé a gázpedált (kettesben?) és lefulladt, de 4-5 órás parkolást követően is. Cserélve lettek: - Mind a 4 gyertya - Üzemanyagszűrő Ellenőrizve (és megfelelő): - Akksi kimérve, megfelelő feszültséget ad le. - AC Pumpa (mikor ezt produkálta direkt megfigyeltem, gyújtáskor szépen hallom a kapcsolórelét anyósoldalról + hátulról a pumpa "feltöltődését") A szerelőimnek kb. minden ötlete elfogyott, így jöttök most Ti, hátha... Az még eszembe jutott, hogy nem rég a motort lemostam bigeciollal és slaggal, de az osztófejet és az akksit lefedtem + kellő óvatossággal slagoltam, szerintem... :) Szerintetek mit kéne még ellenőriznem / ellenőriztetnem? Kaptam egy olyan tippet, hogy lehet a benzinnyomás nem megfelelő, hiába működik az AC Pumpa. Az AC-t az utóbbi kb. 3 évben 3* cseréltem (utángyártott), de tény, hogy a tankban időről időre valami barnás kis porózus kavicsszerű lerakódás jelenik meg, lehet, hogy rozsdásodik a tank...? Valószínűleg nem egy benzinkút tartályával lehet gond, több helyen is tankolok. Köszi, Gábor
  8. Sziasztok, 95'-ös bordó F Astra. Lassan már nem bírom elnézni az üzemanyag betöltő alatti (már nem tudom becsukni az ablakát se) "becsületes" és a hátsó kerekek mögötti ív kisebb rozsdásodásait. Eddig ezeket spéci rozsda átalakító festék + javító festék kombóval fedtem el, de nyilván ez halottnak a csók a belülről induló rozsdásodásnak. Budapesten ismertek megbízható, lelkiismeretes karosszériást? (Talán szerencsésebb kivagdosni, glettelni, stb. a sérült részt, mint a teljes elemet cserélni, nem tudom...) Köszi, Gábor
  9. Ok. Patacsit ismerem, többször rendeltem már tőlük, teljesen korrektek. Viszont az oldalon felsorolt fényszórók számomra tök ugyanúgy néznek ki, mint a most bent lévő gyári. :) Ezek tényleg jobban szórják a fényt? :) Tudsz egy konkrét típust ajánlani ezek közül, ami nekem kellhet? A megalight -os izzó beszerzése akkor ezek szerint egyszerű ügy, vagy van, amire figyelni kell egy ilyen izzó esetében? Köszi, Gábor :D
  10. Hmm... Szerinted hol lenne érdemes körbenéznem ilyen fényszórókért+izzókért? Tudsz egy pár tippet adni (pl. honlap)? Köszi, Gábor :)
  11. Sziasztok! Tárgy: Első lámpabura cseréje? Szekér: 1995-ös Opel Astra F (C14NZ). Egy ideje tervezem, hogy lecserélem a gyári fényszóró búrákat, szeretnék jobban látni. Most xenon fényű izzó van bent ami igaz, hogy fehérebb, de a fényszórási szög nem lett szélesebb, se hosszabb. Mondjuk ezt gyanítottam is... Csak xenon gázas fényforrásokkal lehet nagyobb látószöget kapni? Nemár.... Nézegettem hát tuninglámpákat, ezeket találtam: - http://www.angel-eyes.hu/virtuemart/OPEL/A...Angel-Eyes.html - http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-80/E...ning-Lampa.html Jól néznek ki, nem mondom, de ez másodlagos. Az eladó azt mondta nekem, hogy "jellemző rá a nagyobb fényerő!". Nah de ez kevés ösztönző erő arra, hogy kiadjak közel 40 rongyot a bizonytalan végeredményre... Kérdéseim: -Lehet valahogy házilag alkotni a gyári búrákon, izzókon a nagyobb látószögért? illetve -Milyen tapasztalatotok van tuning fényszórókkal kapcsolatban? (Sokkal jobbak, nem éri meg az áruk a kapott többlet fényerőt,...) Köszönöm, Gábor
  12. gabor1980

    Motor

    Köszönöm a segítő szándékot Mindenkinek. Így, hogy már tudom kb. 100-as lenne a cucc, még átrágom párszor.. :lol: Mindenesetre később is jól jöhet az infó: Ismertek megbízható (Opel)bontót a fővárosban? Gábor
  13. gabor1980

    Motor

    Köszönöm. Megnéztem és meghökkentem :lol: Valami azt súgja, 50 rongy (nagyságrendileg) kevés lenne.
  14. gabor1980

    Motor

    + A motorcsere mellett/helyett ez a megoldás sem hangzik rosszul: köszi Nektek a felhomályosítást. :lol: Had kérjek egy kis összefoglalást, milyen (más) alkatrészeket kellene vennem, vetetnem a szerelőmmel? Fene tudja, hogy csinált-e már ilyet a "mechanikus melós": ezt csak komolyabb műszerezettségű, márkaszervíz tudná elvállalni? Vajon pénzben ez milyen nagyságrend lenne köbö? Gábor
  15. gabor1980

    Motor

    1. Nem, mint írtam is, nem csak a szivárgás a gond vele. 2. Ami a motort illeti világos, hogy nem 0km-est keresek, ezért is fontos a forrás. Hogy hol nem cseszik át az ember fejét Bp-en. 3. Nem tudom, hogy a papírozás milyen FT nagyságrendű hasonló esetben, egyenlőre a technikai lehetőségeim akarom feltérképezni. Gábor
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.