Sziasztok Mágusok!
Egy olyan probléma állt elő, amin teljesen meglepődtem, x16sz motorszám.
Alap eset: motor vezérmű tengely elkopott, cserés lett. A hengerfej felújítva, vezérmű tengely, himbák, hidrotőkék vezérmű szíj feszítő görgők cserélve, összerakáskor jött az első meglepi, nincs a vezérmű tengelyen horony a gyújtáselosztónak, ami rotoros. Vissza a boltba, kiderült, hogy c16nz vezérmű tengely kell, ami ugyan az a méret csak van a végében horony. Összerakás gyújtás beállítás után próba. Csak gázfröccsel indul a motor, majd ugrál az alapjárat. 2000-900 között. Leállít alapjárati motor csere pillangó szelep helyzeti jeladó csere beállítás. most hidegen jól indul, alapjárat 700-800 között. Viszont melegen ha világítást, vagy fűtőventit kapcsolok leesik 400 ra és leáll a motor. Ha újra indítom csak nehezen indul. Megnéztem az ECU-t ami 16164389 BBBF ami egy c16nz motoré. Most ki kellene deríteni, hogy milyen motorvezérlőt rakjak bele. A motorban a következő dolgok vannak:
Immo nincs, központi befecskendezős, vákuumos az EGR benne, 1 vezetékes a labdaszonda, olyan rotoros a gyújtás amin nincs vákuumos rész. Ja és hibakód csak a 44-es ami lambdaszonda szegény keveréket jelent, de ez csak álló motornál van, járó motor mellett nincs hiba.
Segítsetek légyszi...