Jump to content
Sign in to follow this  
Sörös Sanyi

Váltó rudazat beállítás

Recommended Posts

3.2 Váltó rudazat beállítás

Amennyiben kapcsolási, váltási nehézségeket tapasztalunk, egyes sebességek nem, vagy nehezen kapcsolhatók,

érdemes elvégezni a váltórudazat-beállítást, amely a következő módon történik:

Itt található a pozicionáló két furat. Ezeket kell összehozni 5-ös fúrószárral, vagy mint én, egy 5-ös csavarral. Ezután, de inkább előtte (mert akkor még egyenesen áll) fellazítod a bekarikázott csavart, (az X-re még visszatérek) egy 13-as dupla hosszabítós crovával, vagy ha van akna, akkor lentről. Ezt a dugót kihúzod, és addig forgatod az X-elt tengelyt, amíg be nem tudsz dugni egy 5-ös fúróhegyet. Onnan tudod, hogy jó a bedugás "mélysége", hogy akkor már nem tudod elforgatni a tengelyt, ha jól csináltad. Egy kis viszonyítás: ennyire kell bemenni a fúrószárnak. Ha megvan, a csavart meghúzod a crovával, fúrószár ki, dugó be, a sebváltókarnál csavar ki, szoknya vissza, kinyomott kuplunggal minden fokozatot tudni kell kapcsolni. Próbakör. Öröm ét bódogtág! Amúgy itt a stift, amit cserélni szoktak, és amit x-eltem a csavar mellett az a fekete műanyag összekötő, amit még lehet cserélni, ha a stiftcsere nem vált be. Állítólag van fémből is. A stiftet 650ft-ért láttam, (van akinek kettő kell) ezt a fekete biszbaszt 2-3 ezer körül.

(Az árak 2009 februári adatok)

Alkatrész cikkszámok:

- csapszeg: 07 58 915

- A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza, annak a cikkszáma: 07 38 789

Szerző: zotya975

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.