Jump to content

fábi

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    136
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

1 Semleges

fábi névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1978-06-05

Város, Autók

  • Autó(k)
    '95 Vectra A X20XEV
  • Város
    Martfű

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Martfű

Legutóbbi látogatók

3.133 profile views
  1. Általános műszaki problémák!

    A jeladót már kicseréltem, és csak "hideg" (nem üzemi hőmérsékletű) motornál van ez a nehéz indulás. Ma tettem egy próbát, hogy széthúztam a jeladó csatlakozóját, de nem vettem észre különbséget, hidegen ugyan olyan nehezen indult.
  2. Általános műszaki problémák!

    Még csak a házi villogtatásos módszeren vagyok túl, így a 19-es kódot dobja. Főtengely jeladó.
  3. Általános műszaki problémák!

    Most olvastam vissza, hogy mi már erről az üzemanyagnyomásról beszéltünk januárban, csak az "Elektronikák, elektromos kérdések" témában merült fel részedről. Hideg motornál kb. 10-15s-es folyamatos indítás mire beindul. Néha olyan mintha valami megfogná a főtengelyt, máskor meg olyan könnyen forog mint ahogy a kés vágja a vajat. Amikor beindul szépen egyenletesen jár a motor, és világít a check engine lámpa. Viszont, üzemi hőmérsékletnél, a motor elsőre indul épp hogy elfordítom a kulcsot, és a check engine lámpa sem világít. Ha eléri az üzemi hőfokot a rendszer, és menet közben leveszem a gyújtást majd újra visszaadom a lámpa kialszik és úgy tűnik minden rendben.
  4. Általános műszaki problémák!

    Kösz a választ. Az igazság az, hogy van gond az indítással, de csak ha nem üzemi hőmérsékletű a motor, melegen minden rendben. A visszacsapó szelepen már túl vagyok, csak én egyirányú szelepnek kereszteltem el. De nem oldotta meg a problémát.
  5. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok, téma az üzemanyagnyomás. A rendszernek nem kellene megtartania a benzinnyomást? Ráadom a gyújtást, a szivattyú dolgozik, felnyomja a rendszert 3 Bar-ra. néhány másodperc múlva a szivattyú leáll, és a nyomás pár másodperc alatt visszaesik 0,5-0,8 Bar-ra. Ahogy beindul a 2,5 Bar-t stabilan tartja. Csak kíváncsiságból ledugóztam a visszamenő ágat, 7 Bar-ig nyomta fel a szivattyú a rendszert, de ahogy leállt, pillanatok alatt leesett a nyomás 0,8 Bar-ra. Ismét kíváncsiságból betettem 1 egyirányú szelepet a nyomóágba az injektorhíd elé, és így ha leáll a szivattyú nem esik vissza a nyomás, tehát az injektorok után levő nyomásszabályzó szelep teszi a dolgát. A kérdésem még mindig az, hogy a szelep nélkül: "A rendszernek nem kellene megtartania a benzinnyomást? " Üdv.: Fábi
  6. Elektronikák, elektromos kérdések

    Bár úgy lenne, de nem esek kétségbe, akkor besöröznénk a nagy ijedtségre. De nincs ekkora mákom.
  7. Elektronikák, elektromos kérdések

    A kényességen elindulva beleraktam a Hans Preis márkájú jeladót, mert korábban is ilyen volt benne, és íme a diagnózis: a 19-es hibakódom még mindig megvan, de most már csak ez az egy, eltűnt a 93-as. Amikor ráadom a gyújtást az üzemanyagszivattyú reléje nem csattog össze-vissza, csak a jól megszokott 2 kattanás van. Az indítás hideg motornál ugyanúgy van mint eddig, semmi változás a motor elsőre nem indul csak 3-5-ig próbálkozásra. Néha olyan mintha valami megfogná a főtengelyt, máskor meg olyan könnyen forog mint ahogy a kés vágja a vajat. Amikor beindul szépen egyenletesen jár a motor, és világít a check engine lámpa. Viszont, (és itt jön a változás) üzemi hőmérsékletnél megszűnt minden probléma, a motor elsőre indul épp hogy elfordítom a kulcsot, és a check engine lámpa sem világít. Ha úgy indulok, hogy világít a lámpa, és menet közben leveszem a gyújtást majd újra visszaadom a lámpa kialszik és úgy tűnik minden rendben.
  8. Elektronikák, elektromos kérdések

    De az, és cserélve is lett. Volt benne egy Hans Preis (5 éve lett belerakva), és ezt cseréltem decemberben egy Meyle-re, de nem változott semmi. Emiatt és a finnyáság miatt gyorsan vettem egy Hans Preis jeladót január elején, de ugyanúgy kapufa. A cimborák hülyének is néztek emiatt, hogy vettem egy másikat. Nem értik, hogy egy 22 éves Vectra önálló tudattal rendelkezik, és lelke van. Lehet meg kellene próbálnom egy Bosch-t, vagy mivel Siemens a vezérlőm, egy Siemens (VDO) jeladót!?
  9. Elektronikák, elektromos kérdések

    Martfű (Szolnoktól délre 20 km )
  10. Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok, még mindig küzdök a szekérrel. Kezdeném is egyből a tünetekkel: A 19-es hibakódom még mindig megvan, pedig már a motorvezérlő is túl van a javításon, a jeladó meg már előtte cserélve lett. Amikor ráadom a gyújtást az üzemanyagszivattyú reléje rendszertelenül össze-vissza csattog. Van amikor csak 2-3-at de van hogy 8-at vagy 12-14-et is, teljesen random módban. Az indítás is ugyanilyen random módban történik, ha hideg a motor elsőre nem is szokott sikerülni csak 3-5-ig próbálkozásra. Néha olyan mintha valami megfogná a főtengelyt, máskor meg olyan könnyen forog mint ahogy a kés vágja a vajat. Amikor beindul szépen egyenletesen jár a motor. Amióta kitakarítottam az alapjárat szabályzót, az alapjárat sem ingadozik. Üzemi hőmérsékletnél is megvan a nehézkes indítás, de akkor már 10-ből 9-szer első próbálkozásra indul. Ha elindulok, szépen tatásan lehet vele közlekedni, de ha gyorsítani kell vannak gondok, ha 2.-ban 2000-es fordulatnál nyomok egy padlógázt megindul, kb. 2500 körül kicsit megtorpan, utána enyhe torpanások közepette gyorsul, de nem érzem az erőt (kb. 70 le). Ez így megy 3500-ig, ott érezhetően nagyot torpan, utána viszont, mint a vadállat úgy megindul. Mintha felszabadulna az összes paripa. Itt már érzem az erőt, de 4500-nál leszabályoz. Ui.: A hosszú (8-10 s-es) indítózásnak az önindító volt az oka, eléggé ki volt a lelke.
  11. Elektronikák, elektromos kérdések

    Kösz az infót, ezt megnézem. Remélem azóta is működik a gépsárkány! Az aláírás alapján nekem kb. ugyanaz a vezérlőm, mint Neked.
  12. Elektronikák, elektromos kérdések

    Közben úgy néz ki, hogy a motorvezérlő is javításra szorul. :-( Esetleg valakinek tapasztalat? Melyik céget érdemes keresni ilyen ügyben?
  13. Elektronikák, elektromos kérdések

    Na megnéztem ezt a szelepet. Mérni nem tudtam, csak szemrevételezni. Úgy gondolom, hogy 3 bar-os nyomásnál spriccelni kellene a bengának. Ehelyett csak csordogál. :-(
  14. Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok Készítettem ma két videót az indításról, a felvételek hangja kicsit halk lett: 1. hideg motor első indítás: https://www.youtube.com/watch?v=MCzx1LBYJ1U Néhány ilyen indítás után, egyszer csak indul. 2. üzemi hőmérsékletű motor indítása: https://www.youtube.com/watch?v=cC2MXfNT-xQ
  15. Elektronikák, elektromos kérdések

    Voltam vele karácsony előtt autóvillamossági szerelőnél. Akkor Ő azt mondta, hogy a kábelek rendben vannak, viszont a két jeladón az előírtnál nagyobb ellenállást mért. Ezért is lett cserélve mindkettő. Akkor tettünk egy próbát. Ha széthúzzuk az egyik jeladó csatlakozóját, akkor mi történik? Semmi, ugyanolyan nehezen indult mint amikor össze volt dugva. A főtengely jeladójának a csatiját volt egyszerűbb széthúzni, ezért arra esett a választás. Aztán még ott tanakodtunk, és a csatlakozó úgy is maradt, én meg nagy okosan 3 napig így használtam a gépet.
×