12.786 hozzászólás ebben a témában

Szeretnék dieselesekkel beszélgetni általános dolgokról.
Pl: Adagoló működése, esetleges hibái, annak kezdeti esetenként végleti tünetei. Stb..
Porlasztócsúcsok hibái, átlagos élettartamai. Stb...
Izzítógyertya problémák,hidegindítás...
Átlagos fogyasztások, utazósebesség.
Leggyakrabban meghibásodó alkatrészek és annak szerelési,hozzáférési lehetőségei.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

...amint látom ide csak benzinesek járnak.

S.O.S

Senkinek nincs dieselje köztetek???

:)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

:idea: Hali ,én diziles vagyok. Megpróbálok segiteni. :shock: :?: valami fogalmad a diselről :?: Az adagoló: nekem még nem volt vele problémám, pedig sok dizilem volt. A porlasztó csúcsok, szorosan kapcsolódik az adagolóhoz. Pocsék, piszkos gázoil mindkettő hallála. Miről ismered fel? A gép nehezen indul füstöl mint a dög. Izzitógy. vagy jó, vagy nem , nem javitható. Fogyaszt. nekem:5-7 litr város 7. Utazó: akár 140is tartósan. Hibák: nagyon sok függ attól hogy ?km van a gépben. Az enyém 160000km-és és motor ok. A hengerfej alól most kezdett szivárogni a víz basza+. Fontos az oil csere 7500km-nél. 97-caravan TD, no isuzu.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Végig olvastam az eddigi két?? hozzászólást a dízel topichoz. Az előttem hozzászóló uriembernek írnám meg a magam rém :twisted: történetét. Kezdetnek a paraméterek Opel Astra TD 50kW/68Le (X17DTL motorkód) Caravan 1996 dec, tehát az Opel blokkos turbódízel, mondhatnám túródízel. Németországból származó 135 ezerrel vettem tavaly februárban most 158-9 ezer van benne. Az én fogyasztásom 5,7 liter télen 5,9 nem igen zavarom a kocsit, ha külföldre megyek akkor állok 140-re (úgy fullra pakolva eszik 6,5 litert) egyébként 110-130 között hajtom. Mindig ügyelek a bemelegítésre. Story: a fogyasztásom felugrott 6,1 literre úgy két hónapja, majd múlt hétfőn kinyomta a hengerfejtömítést a hármas henger előre a hűtő felé, bentről nem lehetett hallani viszont mikor az ajtót kinyitottam olyan hangja volt mintha légkalapács menne a motortérben. Észre sem vettem menet közben, a kocsinak így is volt ereje húzott mint máskor, de mikor kiszálltam kaput nyitni :shock: ...

Tehát szétszedtük egy haverral új tömítés hengerfejcsavarok készítve, aztán mikor szétjött látuk hogy a hármas henger gátrepedéses :D :lol: (a két szelep közötti öntvény átrepedt) a kettesnél pedig 2mm-es kezdődő repedés tündököl :) , az örvénykamrák kör alakú cserélhető acélbetétek a hengerfejben szintén kukák :lol: .

Ha hozzáértő olvassa a fórumot legyszi ajánljon nekem jó hengerfej felújítással foglalkozó helyeket, néhány már van de szeretnék minél több ajánlatot kérni.

A történet nagyon szomorú, mert a kocsit nagyon rendbe tettem ez alatt(meg is szerettem) az egy év alatt azt hiszem motorikusan és minden tekintetben mindent megtettem érte, a karosszéri pedig mindig tökéletes volt. De ha típushibás a motorja összrakás után sajnos el kell hogy adjam.

Lizard

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok :lol:

...köszönöm az eddigi hozzászólásokat, sokat tanultam belőle. az én autóm viselt dolgai a következők: (93-as F német diesel a drága, nó turbó)

Télen nehezen indult, de mindig elkapta. Amikor beindult, csak pár henger járt, legalábbis én erre gondoltam, mert nem volt egyenletes az alapjárat. Az izzító gyertyákat kicsavartam, az egyiknél azt vettem észre, hogy forog a foglalatban a gyertya felsőmenetes része. :D (nem a blokk foglalatában) 10-15 másodperc gázrátartás után minden henger egyenletesen kezdett járni.

:) Beszéltem egy barátommal az esetről, kikérve egyben tanácsát, mire ő azt mondta, hogy nem izzítási gond van, hanem kompresszió, azaz hidegindítási légnyomásvesztés, vagy mifene. :?

Az adagolóm biztos, hogy ratyi, vagy legalábbis kezdi magát megadni.

A fogyasztásom jó. Óra szerinti átlag 100-120Km/h-nál nem eszik többet 5,5-átlagnál/100 Km. Ez számomra furcsa is, mert vagy az órám csal, és többet mér megtett útnak, vagy semmi komolyabb gond nincs a motorral.

Füstölni nagyon füstöl, olyan szinten, hogy ha lepadlózom (meleg motornál) az aszfaltra fekete koromplecsnit köpköd. Hátra + nem lehet látni, legalábbis, még a szél el nem viszi a füstöt. Furcsa dolgok ezek, mert ha nagyon füstöl, akkor nem tökéletes elvileg az égés(igaz?),ebből adódna, hogy magas a fogyasztás. Az meg ugye mégsem magas.

Hogy is van ez?

Én már sok mindenre gondoltam, de konkrét ötletem nincs. Talán, azóta csinálja ezeket a dolgokat, mióta megetették az agyamat a sárga színű (szerintem fűtő olajjal, mint gázolaj) és így két tankot eljártam vele. Elképzelhető ez az oka a mostani tüneteknek?

Mit tegyek, hogy végre ismét élvezhessem az autó nyújtotta örömöket?

üdv,

Gábor

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Sziasztok :lol:

Az én autóm viselt dolgai a következők: (93-as F német diesel a drága, nó turbó)

Télen nehezen indult, de mindig elkapta. Amikor beindult, csak pár henger járt, legalábbis én erre gondoltam, mert nem volt egyenletes az alapjárat. Az izzító gyertyákat kicsavartam, az egyiknél azt vettem észre, hogy forog a foglalatban a gyertya felsőmenetes része. :D (nem a blokk foglalatában) 10-15 másodperc gázrátartás után minden henger egyenletesen kezdett járni.

:) Beszéltem egy barátommal az esetről, kikérve egyben tanácsát, mire ő azt mondta, hogy nem izzítási gond van, hanem kompresszió, azaz hidegindítási légnyomásvesztés, vagy mifene. :?

Az adagolóm biztos, hogy ratyi, vagy legalábbis kezdi magát megadni.

A fogyasztásom jó. Óra szerinti átlag 100-120Km/h-nál nem eszik többet 5,5-átlagnál/100 Km. Ez számomra furcsa is, mert vagy az órám csal, és többet mér megtett útnak, vagy semmi komolyabb gond nincs a motorral.

Füstölni nagyon füstöl, olyan szinten, hogy ha lepadlózom (meleg motornál) az aszfaltra fekete koromplecsnit köpköd. Hátra + nem lehet látni, legalábbis, még a szél el nem viszi a füstöt. Furcsa dolgok ezek, mert ha nagyon füstöl, akkor nem tökéletes elvileg az égés(igaz?),ebből adódna, hogy magas a fogyasztás. Az meg ugye mégsem magas.

Hogy is van ez?

Én már sok mindenre gondoltam, de konkrét ötletem nincs. Talán, azóta csinálja ezeket a dolgokat, mióta megetették az agyamat a sárga színű (szerintem fűtő olajjal, mint gázolaj) és így két tankot eljártam vele. Elképzelhető ez az oka a mostani tüneteknek?

Mit tegyek, hogy végre ismét élvezhessem az autó nyújtotta örömöket?

üdv,

Gábor

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Úgy látszik vérszemet kaptam, meg van időm most kicsit osztani az észt, tehát válaszolgatnék a kérdéseidre a magam szerény tudása szerint.

Szeretnék dieselesekkel beszélgetni általános dolgokról.

Pl: Adagoló működése, esetleges hibái, annak kezdeti esetenként végleti tünetei. Stb..

Ezzel speciel még semmi problémám volt az enyémen Bosch VE forgóeloszós van de előfordulhat Lucas CAV hasonló elven működő befecskendező is (X17DTL, de az Isuzu motorosra is ezeket tették) a kocsimban 160ezer van ha lehet hinni az órának(nincs visszatekerve) és lekopogom semmi baja múltkor megnézte egy adagolós és ő is ezt mondta

Porlasztócsúcsok hibái, átlagos élettartamai. Stb...

Hallomás alapján 300ezret el szoktak szaladni. Mindegyiket hibásnak kell tekinteni ami próbanyomatáskor nem szép kúpot spriccel, esetleg folyamatosan pisil. Az én garnitúrámat a héten megnyomatom, aztán már többet tudok mondani.

Izzítógyertya problémák,hidegindítás...

Ha rossz az izzítógyartya és megvan a kellő kompresszió a motorban akkor azt érzed hogy indítás (őleg téli hidegben) után 3 másodpercig a motor egyenetlenül jár ki akar ugrani és füstől mint barom aztán varázsütésre (amint a rakoncátlan henger is beindul) elmúlik a jelenség. Az izzítógyertyákat meg tudod mérni úgy, hogy lekötöd az átkötő lemezt és a gyertya közepe és a test (blokk) között ellenállást mérsz ha az érték nulla akkor az a gyertya kukás 12-es csőkulcs és csere. Árak Bosch kb. 4.500, NGK (japán) Bosch szintű ugyanennyi, FAI angol ami legalább ilyen jó 2.500, noname pl. nekem Unix trade van osztrák gyártmány van ráírva 1.000. Még csak 6 hónapja van bent most a hengerfej miatt kiszedtem és meg sem látszik rajta, lehet hogy bírni fogja bár a szerelőm nagyon ódzkodott mikor beraktuk, be a telet már kibírta :wink: .

Átlagos fogyasztások, utazósebesség.

Mint már írtam nyáron 5,7 l, 175/65 gumi 2,3 baron, télen 5,9-6,0 liter, téli gumi 175/65 2,5 baron; kb. fele-fele M1 és autóút, Budapest

Leggyakrabban meghibásodó alkatrészek és annak szerelési,hozzáférési lehetőségei.

Mikor megvettem rendbetettem a kocsit: szilentezés, Kayaba félkemény olajos gátló előre(mindenkinek ajánlom), egy toronycsapágy csere, szíjak, szűrők, olaj cseréje.

Az óta csak olajat 2x és légszűrőt 4x vettem bele meg gázolajat, és a hátunk mögött hagytunk 23 ezer szép kilométert. Tehát én az olajat 10 ezrenként a légszűrőt 5 ezrenként cserélem. Nincs értelme az olajat 7500-anként cserélgetni mert az a régi olajokra vonatkozik a mai olajok minden körülmények között elbírnak 10 ezret. Én Opel 10W40-es félszintetikus olajat használok és nem kell utántölteni a két csere között a CORAban 5 ezer között szokott lenni; olajszűrő 1000, légszűrőt ugyanitt szoktam venni Campiont 1500Ft.

Lizard

Ja és van típuskönyvem is Astra F 94-től

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

...és-és a típuskönyvedet hogyan tudnám én is áttanulmányozni?

Van arra lehetőség,hogy lemásoljuk valahogy?

Képzeljétek,nálam még az is gond,hogy nem hozzáértő emberre hallgatva (mondván ennnek a motornak már úgy is mindegy :roll: ) a legutóbbi olajcserénél egy a nem kimondottan DIESEL autókhoz gyártott Mol 15W 40-es motorolajat raktam bele,ráadásul még diesel adalékot is(Winn's-t) A hatás nem maradt el,bár nem tudom,hogy ez annak tudható e be,az olajfogyasztásom megnőtt. Miért,miértnem eszeget,de rendesen. Érdekes viszont,hogy kéken nem füstöl,max a reggeli indulásnál egy-két másodpercig. Amit még észrevettem,hogy mostanság elkezdett érdekesen hullámzóan kerregni a motor. Semmi extra,csak meleg motornál is hallatszik a hurrogás. :shock: Vajon mi lehet ez?

Tud valaki esetleg ebben nekem segíteni?

Én mára főtengelyre is gondoltam,tisztára ki vagyok tőle,pedig nagyon szeretem az autót.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Kedves Vendég!

Le tudom neked fénymásolni az Opel típuskönyv motorra vonatkozó részeit gondolom most elsősorban az érdekel.

A motorod nincs nagyon ki szerintem egy Opel blokknak is el kell mennie 300 ezret, a hengerfej viszont mint az én esetemben (lásd feljebb) megadja magát időnként, de ha megcsináltatod (korrekt helyen kompletten kb. 40 ezer) garantált a következő 120-150 ezer kilcsi tehát a második hengerfejezésre jut a motorgenerál(ez nálad nem áll fenn, mert a hengerfej baj azzal kezdődik hogy megadja magát a hengerfej tömítés).

Abból amit leírtál én igen is elsőnek az izzítógyertyákat méregetném meg ahogy az előző hozzászólásban leírtam multiméter ellenállás(ohm) mérésre állítva legkisebb méréshatárrban a jó gyertya ellenállása néhány ohm nagyságú, ahol a műszer 0-t mutat az a gyertya tönkrement, és jöhet a 12-es csőkulcs. Ezt abból szűrtem le, hogy a motorod mint írtad az első 2-3 másodpercben kékesen füstöl majd abbahagyja na ekkor indul be a virgonc hengered.

A füstölés miatt a porlasztócsúcsokat nézetném meg. 27-es speckó dugókulccsal jön ki, ha rosszak akkor kezd füstölni a gép (mert rosszul porlasztva, esetleg roszkor-folyamatosan kapja a naftát) jobb szervizekben van ehhez egy kis kézipumpás gép amivel 1 perc alat meg lehet nyomatni a fúvókákat.

Az olajválaszásoddal szerintem nagy f.szságot csináltál, a diesel és a benzines olajak között az a különbség, hogy a diesel sűrűbb mert annak többet kell kibírni(hőterhelés, kompresszió). A benzines olaj egyszerűen elég a dízelmotorban és nem is ken úgy mint kellene, ezért fogy. Nagyon gyorsan cseréld le valamilyen dízelolajra, vagy az Opel univerzális olajára.

Lizard

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Köszönöm a tanácsaidat Lizard :)

Az olajat amint tudom,lecserélem. Szerinted fontos a szűrőt is? Vagy elegendő ha meleg motornál kicsorgatom? Az izzító gyertyákat bemérem, még ma. A porlasztócsúcsokat csak hétvégével legkotábban tudom beméretni,mivel csak akkor ér rá az ismerősöm,aki tud esetleg segíteni.

Egyébként mivel ezt az autót tavaj szept. vettem,óra szerint 165.E km-el, ami szerintem vissza van pörgetve,kíváncsi lennék,hogy hozzávetőlegesen mennyi is lehet benne.

A váltószoknya szinte sérületlen, a váltógomb eredeti,kissé kopott,de az összes sebesség kiírás látszik rajta,még az 5-ös is.

A pedálgumik kopottak,fényesek,de nem szakadtak és elvékonyodottak.

A kárpitozás és az egész belső utastér reendett,nem lelakott. A vezetőoldali ülés nincs kiülve,viszont a kilincs ezen oldalon kézis segítést igényel,ha beszállás után be akarom csukni az ajtót. Szerintem valami rugó lehet eltörve benne. :?:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Lizard, a típuskönyv másolatot mikorra tudnád lemásolni?

Nem akarlak sürgetni,kérlek ne vedd talakodásnak. :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Apropó porlasztócsúcsok. :lol:

Melyiket érdemes beletenni? Sokan a Bosch-ra esküsznek (10 E Ft/db), mások azt mondják,hogy jobb az olcsóbb is. Noname már 3-5 E Ft-ért már kapható. Ezek között mi a különbség? Időtartam?

Az izzítógyertyát nem Bosch-ba veszem,főleg,hogy nyár jön. Talán ha kihasal,majd akkor átcserélem. :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Bárdi árak: :roll:

BOSCH Porlasztócsúcs 9,894,- Ft

NIPPON-DENSO Porlasztócsúcs 5,375,- Ft

SUPERDIESEL Porlasztócsúcs 2,735,- Ft :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Egy kis ízelítő a bárdi árakból :lol:

Ezek azok a fránya izzítógyertyák. :)

ICAT Izzítógyertya 1,261,- Ft

QGP111 QH Izzítógyertya 3,439,- Ft

BOSCH Izzítógyertya 4,378,- Ft

BERU Izzítógyertya 3,325,- Ft

Nekem valszeg pont ez ment tönkre. :oops:

:twisted:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hi fekosz!

A helyzetem kicsit most bonyás, munkahelyet váltok/ a kocsim hengerfej javítás alatt áll szétborítva a típuskönyv pedig a havernál akivel csináljuk a kocsit, de elhozom neked holnap/ holnapután a Stadion metrómegálló fölötti irodaházban dolgozom még pár napig onnan elviheted fénymásolni. Vagy negyed négy után talizunk valahol a városban :wink: . Nem tudom hogy vagy eleresztve, de én igyekszem mindig a középutat választani tehát vagy keress FAI izzítógyertyát az 3ezer alatt van és nagyon jó, vagy vedd meg a kínálatból a BERU-t (szintén nagyon elismert német minőség)amiből a hengerfejemben volt három (+ az olcsó Unix trades amit már én tettem be) eléggé be voltak gyógyulva mehettek már egy ideje. Én a BOSCH-t minden téren inkább drágának tartom mint kiugróan jónak, bár sokan esküsznek rá.

Porlasztócsúcs a BOSCH a gyári, de a NIPPON-DENSO (japán)ugyanolyan nagy gyártó mint a bosch csak ázsiában úgyhogy szerintem ugyanazt hanem jobb minőséget nyújt mint a Bosch féláron(az összes japán/ázsia dízelben a DENSO a gyári ahogy az európaiban a BOSCH). A harnadikat nem ismerem.

Feltétlen cserélj szűrőt, mert az elégett olaj miatt tele lehet korommal rövid idő alatt is, 700-1000 forintot megér a nyugalom.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Megint fekosznak.

A kocsidban óvatos becsléssel is százzal lehet több ha németországból jött és 92?-es. A pedálgumi nem mérvadó azt 150-nél lecserélhették. A németek nem lakják le a kocsikat belülről (még az ottani szobafestők sem)az enyém például olyan dogányos volt hogy a plafonból csöpögött a nikotin, de összeégetve mégsem volt sehol. A lefittyenő ajtó a nagyrészt egyemberes üzemmódot bizonyítja, és a jó állapotú ülés azt hogy nem 120 kilós ember ücsörgött a volánnál (vagy már cserélték). Ha a váltó szoknya teteje kopott az a városi használat jele sok rükvercezés, parkolás .

A kormány állapotát írd le mennyire fényes?, a hátsó oldalán már látszik a lukacsos belső része a kormánykeréknek?. Kormányvédő volt rajta a piacon mi? :twisted:

A jó és a rossz porlasztócsúcs között a megmunkálási precizitás, illesztések, felületminőség, és a minőségi alapanyag dönt. De sok jó van csak mindennek utánna kell nézni, mondjuk ha 2000 az ára mondhatnak róla akármit. :)

lizard

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A biztonság és a nyugalom mindenképp megér ennyit. Egyébként a bárdinál van némi kedvezményem,így azt veszem meg,amit tanácsonak/tanácsolsz.

Egyik barátom japán párti,csak japán autója volt idáig,bár neki benzinese van. Ha te is és ő is dícséri az ilyen cuccokat,rossz nem lehet.

Pontosan melyik irodában is talállak meg?

Stadion metrómegálló feletti irodaház ??? Hol is pontosan? Képben vagyok,de nem tudom elhelyezni az irodaházat.

Jó volna ha inkább ütköznénk,mert akkor te is hallanád a kocsim hangját.

Hála égnek nálunk van leheetőség a fénymásolásra,így eggyik napról a másikra le tudom másolni és vissza is tudom adni.

Tehát elképzelhető azért is kezd jobban füstölni feketén a kocsim,illetve kormolni,mert nem a mefelelő olaj van benne?

Ugye azért főtengelyes nem lett? :) Remélem,mert akkor aztán annyi. :?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A kormány fényes,de úgyis látni fogod,hogy mennyire. :) A hátuján az ujhelyek még megvannak,tehát végig tapintható az ujbordázat.

Évjárat '93-as VII. Hó. kormányvédő nem volt rajta,amikor vetettem,de ez nem jelenti azt,hogy mindaddig nem volt rajta.( Már a mindennapos használat során.) :x Tehát ne az olcsóságra törekedjek,ha megbízható porlasztást akarok,ugye? 8)

Egyébként a Nippon-Denso-t 3800 Ft-ért meg tudom venni,ha minden igaz. Tehát akkor ha rád hellgatok,ezzel rá nem faragok. Én is efelé gondolkodtam,mert a Bosch drágának tűnik nekem. :roll:

Az olaj kérdésben, Corában árult 10W40-es Opel olaj megfelelő, vagy inkább u.a. máshol vegyem meg? :?:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Lizard küld el a mail címed,mert van pár hasznos infóm az autód alkatrészbeszerzéséhez,persze csak ha érdekel. :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ahogy a Stadionnál leszállsz a metróról elindulsz nem a hungária körúti hanem a MÁSIK kijárat felé, ott feljössz és jobbra (kicsit föl)van egy bejárat a HÉV/Metró Üzemigazgatóság irodaháza, én ott dolgozom :oops: .

lizard79@freestart.hu -ra írhatsz levelet. Ma épp ráérek délután mondj egy nyugodt helyet ahol lehet nézegetni a verdát és oda megyek nekem a belváros/dél buda a jó Blaha, Keleti, Budai skála parkolója, Műegyetem rakpart stb.

A sz.r olaj miatt füstölhet a kocsi, mert az mikor elég ugyanúgy kormot képez mint a gázolaj.

Főtengely nem hinném ezeknek a motoroknak az öntöttvas blokkja nagyon f.sza konctrukció, az alu hengerfej a nem túl szerencsés.

Olajat vehetsz máshol is, de akkor autósboltban keresd(szokott lenni sok helyen, a Csömörin van egy jó Opeles bolt ott mindig van), mert pl. a Tescoban ugyanaz a 10W40-es Opel 12 ropi. A Delphi még ami olcsó és jó sok autógyár használja gyári feltöltésre és még az Opelnél is olcsóbb a 10W40-es olajuk, a legkirályabb olaj szerintem a Valvoline, de azt Audi A6 alatt kár használni.

Ennyit a nőkről...

Lizard

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ma nekem is jó,bár ötig dolgozom. Mit szólnál a Nagyváradtéri parkolóhoz,a nagygyógyszertárral szenbeni túloldalon?

Ott nyugis a hely,lehet pedálozni és nézegetni.

Van egy vidéki bolt,ahol 5600 Ft-ért van 10W40-es Opel gyári olaj. Ha gondolod, neked is tudok szerezni. A tel.számát és címét is megadhatom a boltnak.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A Corában most akciós az olaj 5 ropi.

Nekem már figyel otthon egy kannával, a motor szetszedése után sajnos az összes folyadékot cserélni/ pótolni kell :)

nézz mailt :lol:

Lizard

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Már néztem és válaszoltam is rá. :)

...én is tervezem,hogy nyáron lecserélgetem a folyadékokat a kocsimban. (Az összeset,ami csak van benne) Az olaj jó árnak tűnik, minőségbeen u.a. mint ha mondjuk Opel boltban venném?

Ezek nincsennek hígitva?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

...úgy tűnik, kicsit pang mostanság a DIESEL világ, :)

Ennyire kevesen lennénk mi dieselesek? :?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!


Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!


Bejelentkezés