Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

fiddler

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

fiddler's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm, az lesz az csak gondoltam tesztelem még egy kicsit. Aztán este úgy megszívatott, hogy elment a kedvem a további teszteléstől. :) Már megfigyeltem, hogy főleg akkor nem indul ha az indítómotor fickósan tekeri. Ha épp hogy átfordítja, akkor általában be is ugrik. Valószínűleg azt a fordulatszámot nem szereti, mert menet közben sem áll le soha. Na szóval csak úgy tudtam beindítani, hogy sebességbe tettem és indítózás közben lassan engedtem fel a kuplungot. Ahogy kezdett küszködni meg is jött a szikra és mehettem végre... Most más márkájút veszek hátha jobban beválik mint ami benne van.
  2. Sziasztok, Már régóta indítási problémával küszködöm, hidegen néha indul néha nem és egyre bosszantóbb hogy nem találom az okát. Igazából ehhez kapcsolódóan azt szeretném tudni, C20NE motornál mikor kell mennie az AC pumpának, mert ha ráadom a gyújtást akkor a relé kattanásán kívül semmi búgást nem hallottam még soha, ezért gondolom esetleg csak járó motornál? A másik meg pont az AC relé, ha nem indul a gép akkor ahogy forgatja az önindító a motort közben folyamatosan kattog, ez normális jelenség? És még valami :) kiadja a 19-es hibakódot ami helytelen fordulatszám, nos a főtengely jeladó pár éve volt cserélve de akkor gondolt egyet és leállt aztán 10perc múlva indult megint ami pont ennek az alkatrésznek a jellemző tünete hibás működés esetén. Most hidegen nem indul és ugyanaz a kód, okozhatja megint ez a jeladó a gondot esetleg? Ja a vicces, hogy mikor nem indul akkor nincs szikra csak kínomban gyanakszom már arra hogy esetleg benzin sincs épp. Nagyfeszültségű oldalon minden rendben, azt hogy a computer ad-e indítójelet nem tudom, mert mikor ezt vizsgáltam mindig adott és visszadugva a kábelt a trafóra mindig be is indult az autó (de előtte mondjuk negyed óráig ücsörögtem mire idáig jutottam...) Köszi!
  3. Nekem is az a szimpatikus. Szerintem egyformák. https://drive.google.com/file/d/0B-mChuXkF0rPNHZrYWJ2c2x1aU0/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B-mChuXkF0rPUGdBN2pYbzJvajQ/view?usp=sharing Na majd ha nem bírom már, hogy mindig bekapcsol kipróbálom.
  4. Hello, nem mai téma de én is ki akarom cserélni a ventilátor kapcsolót mert 87-82-es került bele és emiatt nagyon hamar elindul a venti. Végignéztem egy Facet katalógust amiből kiirkáltam melyik milyen hőfokértékű, talán másnak is jól jöhet. Ehhez kerestem, az alábbi öt mind jó hozzá és 3 pólusú. VECTRA A 2.0 i Cat. C20NE 09/88 - 11/95 7.5147 100-95 (illetve ez csak 2 pólus de a csatlakozó ugyanolyan mint a hárompólusúé) 7.5645 87-82 95-90 7.5649 105-100 120-115 7.5655 95-90 120-115 7.5657 110-105 120-115 Viszont arra gondoltam jól jönne ha hamarabb kapcsolna a második fokozat de ilyen ugye nincs a kínálatban. Rákerestem B Vectrára és láttam, hogy van kettő amelyik ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik (kulcsméret, menet mérete, csatlakozó kiosztása) mint ezek. És ott a második fokozat előbb kapcsol. 7.5673 105-100 110-105 7.5674 100-95 105-100 Egyébként a katalógus a 7.5147 vagy a 7.5645 számút ajánlja klíma nélküli fenti paraméteres autóhoz. A B Vectra kapcsolók tesztelve nem voltak, ezért csak saját felelősségre. :) Egyébként valaki próbált már ilyet?
  5. Lehet, hogy nem a megfelelő jeladó van benne azt special én vettem de nem tudtam, hogy kétféle van. A műszer nem a fordulatszámmérős, tehát jobb oldalt csak a hőmérséklet van, kék -> egy vonal -> 90 -> még egy vonal -> piros (110). Ma kicseréltem a hűtőt így ki tudtam próbálni (egyébként 80 alatt nyit a termosztát szerintem biztos csak a műszer mutat kisebb értéket, mert amúgy tud meleg lenni a motortérben rendesen). És igazatok volt, megint hengerfejes :( a kipufogóhoz rakva vizes lesz a kezem... Most jár mind a 4 henger hogy megigazítottam a gyertyapipákban a kábeleket de a víz az víz ott hátul. Viszont legalább megvan a magyarázat, ja meg azt hittem ott fém a hűtő és azt vágta szét, de kiderült hogy a műanyag repedt meg így azért nem olyan durva.
  6. Boldog lennék nagyon ha hengerfejes lenne, másfél éve volt ezzel javítva akkor jött ki a kipufogón a víz a kiegyenlítőtartályba meg fel az olaj. De azóta rendben volt minden se víz sem olaj nem fogyott. Ha a kék és a 90 közötti vonal mondjuk a 80 akkor olyan 85 körül szokott kapcsolni a ventilátor és visszahűti 80 alá. De ez csak dugóban, vagy nagy melegben szokott megtörténni. Viszont ha 95-nél szétrepedt a hűtő, akkor lehet hogy rosszul mér a műszer és talán mindig magasabb a hőmérséklet mint amit mutat. Na a hűtőt mindenképp kell cserélnem aztán majd többet tudok hogyan viselkedik a továbbiakban.
  7. Sziasztok! Pár napja olyan 15km után vettem észre, hogy 90fok körül van a mutató olyan magasan soha nem szokott lenni, mindig a kék felett kevéssel kavircol. Még 10km és hazaértem, nézegettem mi lehet a gond. Leállítottam a motort (akkor már 95 körül járt) majd csináltam egy próbaindítást mert vannak egyéb gondok is - gyújtásproblémák - be is indult és ekkor történt amire nem számítottam. Hatalmas puffanás és gőzoszlop, a kocsi előtt minden csurom vizes lett a másodperc tört része alatt, ha ott állok tuti leforráz. Ez este volt akkor nem láttam semmi nyomát hol jött ki a hűtővíz ilyen intezíven. Ma kiderült, ha szemből nézzük a hűtő jobb oldalát egyszerűen szétrepesztette a túlnyomás. Hogy lehet ez, hogy a fémet vágja szét és nem pl. egy gumicsövet. És vajon mi okozhatta ezt a disznóságot? A hűtőventillátor mondjuk nem kapcsolt be ahogy emlékszem, de ilyen időben nem is szokott annyira felmelegedni, hogy kapcsolnia kellene (persze most valamiért melegedett - 3 hengerrel jöttem haza de ez csak nem oka a túlzott forrósodásnak). Maga a hűtő bő 2 éve lett cserélve újra. Köszi ha valakinek van ötlete.
  8. nincs mit remélem sikerül megoldani a problémát nos én nem bontottam le semmit, arról ránézésre lemondtam :) betettem egy tükröt a motor mögé, hogy valamennyire lássam mi van ott aztán benyúlkáltam nagy ügyesen főleg az akksi felőli oldalról lehet "hozzáférni" így szedtem le a gumicsöveket meg két csavar rögzíti a blokk oldalához, azokat kell kicsavarni hogy hol spriccel azt is lehet valamennyire a tükrös módszerrel ellenőrizni, csak vigyázni kell járó motornál ugyebár mikor kiszedtem, alig látszott a repedés csak nyomás alatt ott előjön a víz nekem a közepén hosszában volt megrepedve de már az egyik vége is félig le volt válva a bilincs alatt az egyenes végénél a vastag cső csatlakozásánál az a képen nem látszik mert a másik oldalon volt https://lh6.googleusercontent.com/-HbiC4Dz__Oc/T6mHNg0WpYI/AAAAAAAAABY/DmYf4UwrNaE/s0-d/DSC00083.JPG
  9. Hello Nekem másfél éve hagyta el magát ez a cső pont egy hosszabb út előtt amiről le is maradtam... De kiszereltem és látva hol repedt meg egy bilinccsel még össze tudtam szorítani így elment vagy 1000 km-t aztán kicseréltem. Viszont nagyon nehéz hozzáférni, bőven elég egyszer is átesni a ki-be szerelésen. Vigyázni kell nehogy túl erősen húzd meg a bilincseket mert képes elrepedni... Azt én sem tudom pontosan mi a neve, de így kerestem hogy hűtővíz elosztócső, meg műanyag vízcső. Tudni illik mennyi cső megy rá mert úgy tudom kétféle létezik, az enyémre 5 de asszem van olyan amire csak 3. Legalábbis kérdezték több helyen mikor kerestem, hogy mennyi kivezetése van. Rendelni kellett nem volt a boltban, de végül itt kaptam http://opella.hu utángyártott cső (Csergő Kft.) 5.800,- Ft, ennyit jegyeztem fel róla. Gyáriból 1 db állt rendelkezésre az asszem olyan 11e köröl volt.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.