Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ha4nz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    718
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Lakhely
    Dunaújváros

MOTE klubkártya

  • Város
    Dunaújváros

Legutóbbi látogatók

2.881 profile views

ha4nz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

21

Hírnév

  1. Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni omega sötétedős tükörrel kapcsolatban: Valakinek nincsen egy olyan rajza hogy a csatiból melyik drót hova megy? A bal lábamnál van egy utólagos 10A-os bizti, ennél a jelenség, a következő: Kiolvadt bizti, nem megy a fényszóró magasságállítás és a tükör sötétedése meg az alján a kicsi sárga irányfény. Ha elindul az autó és cserélem a biztit, akkor helyreáll a rend, de újabb indításnál ahogy megjön a gyújtás12V azonnal zárlat. Szerintem valami vezetékszakadás lehetett és így oldották meg, de nem értem a két eszköz között az összefüggést. 0,75-ös fekete drót, ilyet találtam a tükör csatijánál is. Szélvédő cserém volt, azért gondolom, hogy itt kellene keresni a bibit. Előre is köszönöm a segítséget, ötleteket!
  2. ha4nz

    Egyéb csevegés

    Sziasztok! 2003-as omega b-ben hogyan lehet hibakódokat villogtatni? gáz+fék és gyújtás ráad módszerrel?
  3. ha4nz

    Egyéb csevegés

    Meglett az olajszűrő! Elég jól eldugták, de az olajcserém teljes káoszba torkollott. Először a T45-ös bitfej volt kissé mérethibás, így csőfogóval tudtam csak leszedni. Utána a leeresztőcsavar kiesett a kezemből, bele a tölcsérbe. Az megtelt egy pillanat alatt olajjal, majd a maradék kb 5 liter az aknámban landolt és rajtam. Aztán a szűrő kupakja makacsolta meg magát, de szerencsére engedett. Persze az is vízszintesen van, így újabb adag olaj folyt ki onnan is. Akna kitakarít, leeresztőcsavar tömítése nem passzolt, maradt benne a régi. Új szűrő, majd feltöltöttem 5 liter olajjal. Azóta egész jól megy, bár a check oil level felirat időnként még előjön. Ez lehet az olajkör eltömődöttségének a jele, vagy töltsek rá még egy kis olajat? A nívópálcán az alsó három rovátkánál van olaj a negyediken nincs csepp, az ötödiken megint van.
  4. ha4nz

    Egyéb csevegés

    Szia! A motor bal oldalán merre keressem? Lent,. fent, merre? Néztem én de nem találtam sehol ilyen kupakot. Egy videót találtam (https://www.youtube.com/watch?v=PPzQw6LO2C4) , de ott nem tudom beazonosítani a helyét. Addig ok, hogy aknából van videózva, tehát alul kellene keresnem? Bár itt hordós szűrő van. Azt tudom mit kellene keresni, g-astrában is ilyen van, de ott nem dugták el:) A filterekhez szokták adni a kupaktömítést is.
  5. ha4nz

    Egyéb csevegés

    Sziasztok! Y26SE motorban szeretnék olajat cserélni. Tudnátok adni valami jó leírást, hogy merre keressem az olajszűrőt? A leeresztőcsavart már megtaláltam, annak mekkora tömítése van? Előre is köszi!
  6. ha4nz

    DIGIT-KLÍMA

    A motortérben még nem szedtem le az ablaktörlőket, így csak oldalról láttam mögé. Innen jónak nézett ki. A szigetelés így is kezd felszakadni, de akkor emeljek ki belőle egy négyzetet, itassam fel a vizet, szárítsam ki, majd locsolgassam az autót?
  7. Közben én is keresgéltem, de csak az antennakábelt sikerült megfejtenem. GPS antenna pl NCDC 2015 hátulját nézve. A kihangosítóra nem találtam semmit, csak előlapokat, de könnyen lehet. Ha át alkarom alakítani navisra a kocsit akkor gps antenna, navis fej, és cid kijelző meg tech2-vel tanítás? Arra gondoltam nézek valami roncsot amiből ezeket kitermelhetném, de nem tudom mennyire kell figyelni az évjáratra, motorkódra a kijelzőnél. Esetleg nyelvi beállításaira, ha van ilyenje neki.
  8. Ma kiszedtem a kesztyűtartót és a jobb láb melletti műanyag burkolat mögött találtam egy kábelköteget. Tudnátok segíteni, hogy ez minek az előkészítése, vagy mit szereltek ki az autóból amihez tartozott ez köteg? A vezetékek a rádió irányába mennek a korbácsban, a jack dugó és az a talán koax meg fel a szélvédő melletti burkolatban a tető alá. https://picasaweb.google.com/107630952701199995343/OpelOmega?authuser=0&feat=directlink Utolsó képek. Köszi!
  9. ha4nz

    DIGIT-KLÍMA

    Elkészültek a képek: https://picasaweb.google.com/107630952701199995343/OpelOmega?authuser=0&feat=directlink Az első három képen van egy cső, ami nem tudom mihez tatozik. Ez lenne az elpárologtatónak a kondenzvíz lefolyója? Ma kiborítottam a középkonzolt, de ott feladtam, hogy a rádió mögött csak valami patentokkal összefogatott műanyag ház volt, ami nem akart szétjönni. Emögött lakna a klíma elpárologtatója? Amit linkeltél képet, az a műanyag doblemez mögötti részt mutatja? A műanyagot még nem szedtem ki.
  10. ha4nz

    DIGIT-KLÍMA

    Kezd összeállni a kép... A pollenszűrős részt átnéztam, az teljesen rendben van, a lefolyót kitakarítottam, de semmi nem volt a gumiban. A bal oldalon is kiszedtem ezt a gumit, már ezt is értem, az sem volt gond. Megvan a kormány melletti rész, ahová folyik belőle a víz, de ott a tűzfal és a kerékdobnál nem láttam rohadást. Sajnos nem tudom a nyúlvány melyik része az autónak. Ami még feltűnt, hogy aknáról a váltó bal oldalán jön le a középkonzolból egy gumicső, és a kipufogó hővédő lemezére enged valami vizet. Ez mi lehet? A belsejét kibontottam, a szőnyeg teljesen átázott, alatta van egy kábelátvezető műanyag a pedálok előtt, ott is vízben úsznak a vezetékek. Alatta van egy zajcsillapító szőnyeg, ennek a szürke felülete fel van szakadozva, az alsó oldala ennek is szivacs. Az alatt áll a víz, onnan jött egyre feljebb... Tovább már nem tudtam bontani, mert ahhoz még szerintem sokmindent ki kellene venni.
  11. ha4nz

    DIGIT-KLÍMA

    Szerintem holnap fotózok párat. Ma addig jutottam, hogy a pollenszűrőt megleltem, kiráztam a szűrőből a javát és beraktam rendesen a helyére. Ennek a háza és a betét is száraz volt. Ennek a háza alján csak egy gumi vakdugót láttam, nem lyukat, ahol lefolyhatna bármi is. Ez van az anyósülés előtt a motortérben. A vezető oldalon találtam egy érdekes gumiperemes csővéget, Ez tele volt levéllel, esővízzel, stb. Ez a motortető alatt van, de ő gyűjti be az ablaktörlők alatti műanyagról és a levélrács alól a vizet. Ennek nem tudom hol a vége, de amikor befűző dróttal megpiszkáltam, az első 10 centit akkor már lement belőle a szint. Sajnos az autó alatt nem lett pocsolya, így lehet hogy ez is az utastérben landolt. Az biztos, hogy a lábtér szőnyegem alulról ázik, nem fentről a pedáltól folyik rá valami. Akkor bal első kerék le, műanyag betét kiszed és utána már láthatom ennek a gumicsőnek az alsó végét? Ezt a műanyag betétet hogyan lehet visszatenni? A közepében egy műanyag feszítőcsap van gyárilag, de ha befelé ütöm, akkor kicsúszik belőle és enged, de az életben nem fogom megtalálni. Helyette csavart közepébe? Elég kókány megoldásnak hangzik...
  12. ha4nz

    DIGIT-KLÍMA

    Tehát vegyem ki a jobb oldali műanyag betétet a kerék mögül és ott nézzem a lemezt? Én a bal oldalon keresgéltem. Aknáról nem látszik a lefolyó? Legutóbb a magasságállító miatt vettem ki ezt a műanyagot, de rendesen visszament a helyére. Ha feltelt vízzel, akkor a szűrő után hogyan jut el a bal lábtérig a víz? A bal lábtérhez menő levegőcsövön át?
  13. ha4nz

    DIGIT-KLÍMA

    Nézegettem aknából, alul nem látszik semmi a szőnyeg alatti részen a műanyag sapkák megvannak az alvázon, erőteljesen kopog a fém, nem érzek rozsdát sehol. A pollenszűrője merre van és azt hogyan tudom kivenni? Akkor érteném azt is, hogyan juthat oda be az esővíz...
  14. ha4nz

    DIGIT-KLÍMA

    Sziasztok! Valaki tudna segíteni, miért vizesedik a vezető oldali lábteremben a szőnyeg? Én a klíma elpárologtatóján lévő lefolyó eltömődöttségére gondoltam, hogy ő lehet a bűnös. Nem kintről jön a folyadék, de semmi szaga, színe, olyan kondenzvíznek tűnik. Hogyan lehetne behatárolni a hibát pontosabban?
  15. ha4nz

    Egyéb csevegés

    Én is csak hobby szinten űzöm, de inkább a villamos részéhez értek. A kuplungom és a váltóm környékén kellene szétnézni, mert elég erősen kell nyomni. Időnként teljesen benyomott pedálnál is recsegve veszi be a 3-4-est ha hirtelen váltok. Tudom, hogy klasszikusan kemény az opel váltója, de a kuplung jobban aggaszt. Tegnap fater g-astráját hoztam el a fényezőtől és majdnem kirúgtam a tűzfalat. Ekkora a különbség a kettő között.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.