
Készült: 2025. 05.24.
Utolsó frissítés: 2025.06.01.
Papp Lénárd-nak hívnak, és büszke tulajdonosa vagyok néhány ikonikusabb Opel modellnek.
Sokan kérdezik, hogy: Miért pont Opel? Ehhez kicsit visszakell mennem az időben, ami az egész gyerekkoromban kezdődött.
A családunkban a legelső Opel egy Piros 1.4 -s 8 szelepes A Corsa volt, amit édesapám vett. Ez a kisautó volt az első nem Szocialista autónk és időutazás volt a Wartburg, Trabant után. Kiskoromban láttam Asconákat, Vectrákat és persze Kadetteket. Opel Manta volt az egyik kedvencem. De az az autó, ami az Opelhez kötött…. az egy csoda volt. Kicsiként mikor elsétálunk hazafele az óvodából, megpillantottam egy gyönyörű szürke áramvonalas sportkocsit. Nem láttam annál szebb autót nagyon akkor, nagyon kitűnt a tömegből. Odamentem és a felirat ,,Calibra” , ,,16V” … Ott kezdődött az igazi Szerelem. Akkor ott eldöntöttem, hogy lesz egy Calibrám! Idő közben mikor nagyobb voltam, volt számtalan Opel modell a családban, a Corsát követte Vectra (Bátyám első autója volt) ami egy 1.6 -s piros szedán volt. Később volt a szüleimnek Zafira majd ők is vettek egy Vectrát. Rengeteget tudnák mesélni a kezdetekről, hiszen a családunkat mindig látogatta valami Opellel kapcsolatos történet. Így csak a lényegesebbeket írom le. Családomban majdnem, hogy szinte csak Opel termék van, persze akad Bmw is, de az most nem ide tartozik.
Mikor meg lett a jogosítványom, akkor szereztem meg az első autómat. Igaz az egy Suzuki volt, de a második autómnak sikerült megszerezzek egy Calibrát! Minimálisan foglalkozós állapotban, egy C20NE motoros , Turbós vajbőr belsős Color Selection kivitelt. Ő volt az első Opelem és a legelső Calibrám!
Következő autómnak megmentettem egy fehér 95-ös Opel Astra Bertone Cabriót. Erősen korrodált volt a karosszéria és más apróbb dolgokkal is kellett foglalkoznunk (tetőszerkezet, fékek, stb). Tovább adtam, így nem a bontóban végezte. Jó helyre került. Nézegettem folyamatosan a használtautót és egyéb Opeles hirdetéseket. Megláttam azt az autót, amit kis gyerekként akartam! Egy tűz piros Calibrát! C20XE motoros, Zender Bodykittes. - Első látásra szerelem volt, pont, mint gyerekkoromban.
Egyből el is mentünk a Calibrámmal a másik Calibrámért.
A piros Calibrám a legdrágább kincsem! Nem cserélném el semmire sem, talán egy Lotus Omegára… dehát melyik Opelesnek ne lenne álma a legendás Opel Lotus Omega vagy, egy Evo 500 -s modell. Egy gyári állapotú Calibra Turbó 4x4 is rajta van a bakancslistámon, vagy esetleg egy szép állapotú V6-s modell.
Később hozzájutottam egy ezüst Opel Astra H Twintop hoz is, amiben egy Z18XER szív dobog. Alig 200 ezer kilométer van benne. 2021-ben hozták be, szinte makulátlan állapotban Németországból. Nagyon megszerettem és vigyázom rá, ő afféle kirándulós, utazós kabriós verda.
Lapul itthon még egy projektem. Sajnos jelenleg darabokban van, 2018 óta felújítás alatt. Ez az autóm a drága bátyám ajándéka volt számomra. Erről a gépről nem nagyon szeretnék egyelőre mondani semmit, mivel még titok. Annyit azért súgok, hogy ebben is C20XE szív dobog és belőle lett a Calibra is annak idején. Úgy gondolom, hogy túl sokat súgtam így is!
Valamint jelenleg készülőben lesz hamarosan egy projekt a családban, ami a bátyám autója. Ő egy Opel Vectra A V2000 4x4 digitórával , ami kívülről bordó, belülről pedig vajbőr belsővel rendelkezik.
Szóval nálunk az egész családban megvan ez az Opeles légkör. Márkahűség jelen van folyamatosan az életünk során. Hű társaink az életünkben.
Köszönöm szépen, hogy elolvastad/elolvastátok ezt a kis történetet, és köszönöm, hogy felkerestetek, hogy meséljek nektek rólam, a családomról és az autóimról egyaránt.
Üdvözlettel: Lénárd
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés