
Készült: 2025. 05.23.
Utolsó frissítés: 2025.05.26.
Nagyjából 12 éve indult neki a pályafutásom az Opelekkel miután megszereztem a jogosítványomat. Ez 2013ban volt és valószínűleg az első autómnak köszönhetem az Opeles vonalat, ami egy 1.4 Si joy B Corsa volt. Azt az autót édesanyámtól kaptam meg az övé volt, de másik autó vásárlás miatt eladás helyett megkaptam, nyilván eladva egy fillért nem ért volna, mert annyira elvolt korrodálva az autó. Én szerettem és mégiscsak ez volt az első autóm, szóval mindenféle gondolkodás és akkoriban kezdetleges tudással neki estem és elkezdtem megcsinálni az autót és igy lett az első épített autóm. Elkezdtem vele találkozókra járni, nagyon sok másik Opelest ismertem meg és bejött ez az életvitel. Corsa nagyjából 2016-ig volt meg.
Egy B1 Omega váltotta, na ennek lesz egy érdekes sztorija és tanulságos. Vágytam valami új kihívásra, illetve szintet léptem volna, így a párommal számolgattuk a szűkös költségvetést, hogy mit tudunk venni. Találtunk egy nagyon leharcolt darabot x20xev motorral 60 ezer Ft-ért. Mondanom se kell elhoztam, - bár ne tettem volna. Nagyon hosszadalmas és költséges volt mire olyan állapotba került az autó, hogy egyáltalán alkalmas legyen közúti forgalomba való használatra. Nagyon lelkes voltam és nagyon tetszett az autó, ezért (szinte) folyamatosan az összes pénzem és minden szabadidőmet beletoltam a projektbe. A párom rengeteget segített és mindenben támogatott. Egy jó lecke volt az autó, hogy van, amit nem kell mindenáron megmenteni. Bár, aláírom iszonyat sok élményt és tapasztalatot adott az autó mind az építés folyamatában mind a találkozókon. Ennek az autónak az eladása egy hirtelen jött szerelem volt az oka, ugyanis a páromnak 2017-ben vettünk egy 1.8-as G Astra Coupét.
Annyira tetszett az autó a forma és minden velejáró, hogy titkon akartam én is egy olyat. Az Omegát így egy fekete 2.2-es G Astra Coupé váltotta. Na, ez sem a legszebb darab volt. Viszont már rutinos szakavatott Opeles voltam addigra, így nem volt gond kipofozni úgy, hogy ebbe a projektbe is beinvesztáltam rengeteg munkaórát pénzt. Ezzel is nagyon sok tapasztalatot szereztem a végeredmény itt is szép lett, ezzel párhuzamosan párom autóját is folyamatosan csináltam. Így volt 2 nagyon baba G Astra Coupénk. Meg ismerkedtünk egy Coupés társasággal, akikkel jóba lettünk. Részemről itt jött a feketeleves. Abban a társaságban volt 2db Turbós Coupé , így megtapasztalhattam, hogy ezek mennyivel gyorsabbak, erősebbek az én autómnál. Lefújtak durrogtak, nagyon jó hangjuk volt! Ki ne akarna ilyet? Több se kellett, a 2.2 piac és jöhet egy turbós, így meg maradt a szeretett forma viszont erő is jött.
2019 január meredek vásárlás volt, déli pályaudvarnál megvették a feketét pénzel felültünk egy buszra, valahova határ fele mentünk úgy bő 3 óra buszozás után oda értünk a kereskedéshez, ahol a piros turbós szörnyeteg pihent. Én mint egy kisgyerek karácsonykor, annyira izgatott voltam! Viszont annyira későn sikerült odaérni, hogy csak 1 óránk maradt megnézni. - Ott ragadtunk volna , mivel vissza fele nem ment több busz. Szerencsére egész jó volt az autó így megvettük és elindultunk vele haza. A hazafele úton a futómű rázott, illetve több kisebb gond is volt, így 110 -nél többet nem tudtam menni vele. De így is 3 órán keresztül vigyorogva vezettem haza. El is érkeztünk ahhoz az autóhoz, ami a mai napig megvan.
Ez az az autó, amiről van értelme érdemlegesen mesélnem. Szerencsém van vele, a forgalmiban benne van az ültetés, kipufogó és a 18” -s kerék is. Mint mindegyik autómat ezt is hamar a saját képemre és elképzelésemre kezdtem faragni. Először a tökéletes műszaki állapot volt itt is az elsődleges. Vezérlés csere, olajak, tömítések, fék és futóműcuccok minden csere. Ezután kezdtem a külsejét csinálni aztán a belsőben is 1-2 pici módosítás. Középkonzolra kerültek mérőórák ahogy kell, motortérbe cooler lefújó és társai. Konstatáltam, hogy akkora coolert raktam fel, hogy a gyári lökhárító nem ment fel. Ezért vásároltam egy OPC lököst rá! Na az már felfért a coolerrel. Nem tetszettek a díszlécek így azoktól is megváltam. Összeállítottam egy egyedi hátsó lökhárítót, amit egy műanyagossal hegesztettem készre. Kezdett végre minden összeállni, ahogy terveztem. Ekkor jött a feketeleves a motornak gatya lett. Sajnos hordósra kopott a henger fél év után. Egy barátom felajánlotta, hogy segít megcsinálni. Sokan ismerik Astra turbós körben egy zseni és a legjobb. Ottó tudta, hogy mennyire vagyok agyament figura, ezért mint egy kisördög az ember vállán a következőt szajkózta: a kövi motor "nagycsiga" és "hadszóljon" . Nyilván nekem se kellett több már fosztottam is a családi kasszát, mint egy megvadult szarka és itt született meg Pirosszka.
Pirosszka:
Setup: Wössner dugó garnitúra, Arp csavarok, Maxpeedingrods Performance karok, portolt szétreszel hengerfej x20xev tengely fokoló kerekek 630-s injektorokkal és Stefan Zorst féle 6 ágú szinter kuplung. A balansztengelyt olyan messzire hajítottuk, hogy sose találja meg senki. Kapott egy KOS leömlőt és egy 2871 turbót külső WG-vel, valamint 4 db Audi r8 trafót. Azt hiszem nagy vonalakban ez volt benne, miután készlet iszonyat beteg lett az autó már akkor nyomni kellett a féket amikor az ember csak beindította.
Jöttek a Dragozós napok Tökölön a Street Legal és társai iszonyatosan jó volt minden percét élveztem és nagyon örültem, hogy végre van egy autóm, ami kapott kupát. Sajnos, addig soha egyikkel se tudtam semmit sem nyerni. A hosszú évek munkája és tapasztalat szerzés meghozta a gyümölcsét. Nem mellesleg ez volt az első autóm, amit édesapám is elismert! Számomra ez az autó sikert, sikerre halmozott.
Aztán elkezdtem kevésnek érezni az autót. Egyik este (Lurdyból hazafele) ugrott a forgalmim. Nyilván a jegyzékbe minden bekerült, ami be van írva a forgalmimba ezeken kívül a ledes külső világítások kerültek feljegyzésre. A szeretett autóm így C vágányra került. Vettem egy „szaladgálós” B Corsat ismét.
Hosszú folyamat volt mire a Pirosszka újra vizsgázott. Majd egy 1 évet állt, aztán miután levizsgázott jött a bővítés:nagyobb üzemanyagcsövek nagyobb AC nagyobb injektorok, speres dízel váltó, valamint egy eredeti Garett gtx 3076R gen2 hozzá supertech dupla szeleprugók, nagy szívósor miegymás. Miután össze lett rakva, fel lett programozva készült egy mérés, ami 472le és 560nm volt 1.6 baron. Sajnos, amikor tényleg a csúcson volt nem lett mérve. Ezt nagyon sajnálom, mert ez a későbbiekben finomítások után 2.3 barra lett emelve, ezzel a legjobb időm utcai kategóriába betonról utcai slick gumival 12.4 volt 201 célvonalival. Számomra ez is hatalmas eredmény volt hiszen még mindig egy G Astrárol beszélünk.
Miután lecsengett a Dragozás és meguntam a relatíve értelmetlen pénzköltést, hogy ennyire drága lett a belépő és a nevezés így abbahagytam. A motort kiárultam és minden hozzá tartozó sallangot, és ideiglenesen ki lett vonva forgalomból.
Majd 3 év állás után kasztnira szedtem és töviről hegyire mindent kicseréltem benne. Újra lett fényezve kapott új szélvédőket és egy felújított gyári motort (és társait). Egyszóval a halál szeléről hoztam vissza az autót és most újra szeli az utakat. Persze ötleteim terveim a továbbiakban is vannak és lesznek. Viszont kezdem elérni vele a maximumot.
Az autót nem tudom még meddig fogom megtartani az is lehet, hogy ha egyszer a következőre meg lesz a keret úgy, hogy nem kell eladnom, akkor elteszem és majd a gyerekemé lesz.
Viszont egy Nissan 200sx s13 lesz a következő autóm, amivel hasonlóan nagy terveim vannak.
Mindent köszönök azoknak, akik támogattak segítettek, hogy eljuthassak idáig, de a legnagyobb köszönet a feleségemnek szól, mert más nő ezt nem hiszem, hogy tolerálná. Ő toll előre, hogy elérjem a céljaim.
További képek:
Írta: Salgó Artúr
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés