Jump to content

OPEL ASTRA G (1998-2010) - modelltörténet


forumadmin

Történet:

1998-2005 között gyártottak több azonos kialakítású (az Opel Astra G modellek alapján) személyautót. Ilyen volt a Holden Astra TS (Ausztráliában), a Vauxhall Astra MK4 (Egyesült Királyságban). Argentínában , Brazíliában és Uruguayban a General Motors az Astra G-t ferde és szedán változatban árulta Chevrolet Astra néven.

Számos arab országban, valamint a Fülöp-szigetek az Astra G ferdehátú és a szedán (lépcsős-hátú csak a Fülöp-szigeteken), valamint Caravan ( kombi) változatokban volt elérhető.

gallery_457_29_25343.jpg

gallery_457_29_201688.jpg

Több országban a közép -és kelet-európai országokban, az Astra G 2003 októberétől új néven Opel Astra Classic II néven volt elérhető, amely (egy olcsóbb) alternatívája volt az Astra H-nak. A Classic II-ről itt olvashatsz bővebben.

2004 szeptemberétől a részben módosított lépcsőshátú változat jelent meg az orosz piacon. A GM-AvtoVAZ Chevrolet Viva a vállalat a Togliatti-ban , Oroszországban gyártott. 2008 márciusában azonban a termelést le kellett állítani, mivel az értékesítés alacsony volt.

Az Európában készült Opel Astra G (beleértve a Lengyelországban Classic II verziót is) elérte a 2008 júliusában 3.950.000-t. A licenc alapján készült modellek ( az Egyesült Királyságban és Európán kívül gyártott járművek) pontos számát nehéz számszerűsíteni, így ezt mi nem is teszük. A modell utódja az Astra H erről bővebben itt olvashatsz.

gallery_457_29_18457.jpg

gallery_457_29_12765.jpg
gallery_457_29_1310.gif

 

Karosszéria

Az Astra G volt az első Opel, ami már teljesen galvanizált karosszériával készült (2001-től). Az autóra így az Opel 12 év garanciát vállalt a korrózió ellen.

  • Három-és ötajtós ferdehátú (CC) (1998.03. - 2004.03.)
  • Négyajtós szedán (sedan) (1998.07 – 2004.03.)
  • Ötajtós kombi (Caravan) (1998.03. – 2004.07.)
  • Kétajtós kupé , (2000.03. – 2004.12.)
  • Kétajtós kabrió (2001.03. – 2005.12.)

Egyes Astra G modellek változatai a világon régiónként változó volt. Mivel a lépcsőshátú változat Németországban és Nyugat-Európában nem nagyon volt népszerű, ennek megfelelően ott ritkább. Kelet-Európában és számos Európán kívüli országokban is népszerű volt így ezekben a régiókban sokkal gyakoribb.

gallery_457_29_17282.jpg

Felszereltség elnevezések

  • Basis
  • Club
  • Comfort
  • NJoy
  • Sportive (később „Sport”)
  • Eco (1.2-es)
  • Eco 4 (1.7 DTI, később 1.7 CDTI)
  • Selection
  • Elegance
  • Fresh

Speciális modellek:

  • Fashion
  • Edition 100
  • Edition 100 Classic
  • Edition 2000
  • Edition Silver
  • OPC 1 (csak 3000 darab készült)
  • OPC 2 ( 2002)
  • Edition (2002 az 50. évforduló)
  • FC Bayern München Edition (legfeljebb 500 db készült, 2000.februártól volt elérhető)
  • Sportsline (Sport változat alapjaira Irmscher)
  • Classic II Optima (2004-2009)

gallery_457_29_52389.jpg

gallery_457_29_1940362.jpg

Speciális modellek kabrió / kupé:

  • Edition 90 Bertone
  • Linea Blu
  • Linea Rossa
  • Daytona
  • Silverstone

Németországban és Nyugat-Európában szériában volt szervokormány , 4 légzsák (exportra pl . Kelet-Európa csak 2 légzsákkal), ABS , EBD és Indításgátló . Extra felszerelésnek számított a légkondicionáló, elektromos első ablakok, elektromos tükrök, rádió, központi zár távirányítóval, xenon, 4 sebességes automata. Drágább, ritkább extrának számít az automata klímaberendezés , navigációs rendszer vagy a Xenon lámpák.

Kapcsolódó leírások:

Írta: Hemi



Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Guest
This is now closed for further comments

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.