Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Szerintem cseréld le valami digitális órára.

Ha gondolod akkor digitóra és külső hőmérséklet kijelzőm van az analóg óra helyére.

Az lehet engem érdekelne, persze a másik kolléga az első, de am mennyiért adnád?

És az jó az analóg helyére? Van külső hőmérsékletmérő az analógos valiban?

Link to comment
Megosztás:

Analóg órához nem tartozik külső hőmérő (hol jelezné ki a hőmérsékletet?), de nem tart semeddig bevezetékelni, sőt sanszos hogy a tűzfalig be is van húzva a vezeték, ha igen akkor a motortéri relédoboz mögött van a csatlakozója, és csak onnan kell előrevinni a lökhárítóig, ahol ez érzékelő helye van gyárilag. Hogy a digitóra+hőmérséklet kijelzőnek (DID, azaz Dual Info Display a hivatalos neve) megvan-e a csatlakozója a műszerfalban azt nem tudom, ebben Peti (millibra) jobban otthon van, majd elmeséli.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem cseréld le valami digitális órára.

Ha gondolod akkor digitóra és külső hőmérséklet kijelzőm van az analóg óra helyére.

Köszi szépen. Szétszedem az órát, hátha csak kontakt-hibás netalán. Remélem jó lesz.

Meg már igazából nem is akarok rá sokat költeni, mert árulom:-(

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok.

segítségeteket szeretném kérni. A calibrám nagyon rángat kisebb fordulaton és minden sebességben, kicseréltem a gyertyákat a gyújtókábeleket csak a gyújtáselosztót még nem. Kitisztítottam EGR szelepet és üzemanyagszűrőt is kicseréltem , jó lenne ha tudnátok valami ötletel segíteni mer már nagyon idegesítő. Válaszotokat előre is köszönöm. A motorkód x20xev.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Sziasztok.

Turbós cali.Hazajövök,leállítom,még minden ok.Mennék el,nem indul el.Nézem benzinnyomás órát ,nagy semmi.Aztán látom hogy a check lámpám nem ég,helyette ég a fékolajszint jelző kis piros égő,de a tartály tele van fékolajjal.Égő csere a check lámpába,semmi változás nem ég.Ha minden igaz az ecu-ból kap áramot a check lámpa de melyik lábról?? Vagy mi a .... történt itt? Valami ötlet??

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Én is arra gondoltam, de valami hasonló volt nekem anno C20Ne-nél is: ott asszem akkor nem gyullad ki a check engine lámpa gyújtáskor, ha a trafóval van valami... immora már nem emlékszem, akkor asszem pont kigyullad, de nem alszik el a check lámpa úgy rémlik.

Köszi mindenkinek! Megoldódott. benzinpumpa relé volt a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Nemrég Calibra tulajdonos lettem :) nagyon szép állaptú autót sikerült vásárolnom gondos volt nagyon az első tulaj vigyázott rá, mint utólag kiderült baráti forrásoknak köszönhetően egész hétvégéket foglalkozott a tulaj csak a takarítással, de sajnos most jöttek a gondok :(

C20XE motor van benne és 2000-3000es fordulaton az autó fullad megtorpan amikor kap egy komolyabb gázadást, és a fogyasztása is városba 13-16 liter között van amit én sokalok, a kormányműnél is kopogást hallok főleg terhelés alatt bármerre fordítom a kormányt, az akkumat is valami szívja (erre lesz majd emberke, de ha van tanácsotok örülök neki:) ), az ablakom is elfelejtette azt, hogy hogyan is kell magától egy gombnyomásra felmenni és nem igazán jöttem rá a tanításra, hideg motornál is kb 850 körüli alapjárata van.

Ezek a problémák vannak nekünk most, remélem lesz aki segít rajtam, előre is köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

A torpanás meg a zabálás valszeg egyben gyökerezik, lambda szonda vagy motorhőfok jeladó lenne az első tippem.

Az ablak tanítása úgy van, hogy lehúzod teljesen, és nyomvatartod, míg nem kattan egyet, de legalább egy 3-5mp-ig, felfelé ugyanez. Akkor majd tudni fogja hol a végállás.

Kormánynál lehet hogy csak a rúdon lévő kis müanyag bizbaz csúszott ki, az előfordul, olyankor tud kopogni. Lábtérben ha felfelé nézel megtalálod.

Link to comment
Megosztás:

A torpanás meg a zabálás valszeg egyben gyökerezik, lambda szonda vagy motorhőfok jeladó lenne az első tippem.

Az ablak tanítása úgy van, hogy lehúzod teljesen, és nyomvatartod, míg nem kattan egyet, de legalább egy 3-5mp-ig, felfelé ugyanez. Akkor majd tudni fogja hol a végállás.

Kormánynál lehet hogy csak a rúdon lévő kis müanyag bizbaz csúszott ki, az előfordul, olyankor tud kopogni. Lábtérben ha felfelé nézel megtalálod.

Hőfokjeladót már vettem:) hétvégén csere, remélem jó lesz, ha nem akkor lambda szonda csere :S , köszi a válaszodat! :)

Link to comment
Megosztás:

A két hiba összefügg, méghozzá ha jól emlékszem először a gyújtás problémát kellene megoldani. Ugyanis az AC relé letiltja a benzinpumpát ha nincsen szikra, éppen azért hogy ne nyomja tele a hengereket benzinnel ha úgysem indul el az autó. Szóval ha minden jól megy akkor ha lesz szikra, megindul a benzin is. Ha ráadod a gyújtást akkor a motorkontroll lámpa kigyullad és aztán elalszik pár másodperc után ahogy kell neki? Rég volt már Calibrám, de valami olyasmi rémlik hogy ha ki sem gyullad akkor a trafóval van valami, ha meg kigyullad, de nem alszik el, akkor meg az immo tiltja le a gyújtást, de lehet hogy fordítva... mikor évjáratú a Calibra? (Gyári immo csak '95-től volt ha jól rémlik)

Esetleg ha cseréltétek a vezérműtengelyt, lehet hogy a vezérműtengely-helyzetérzékelővel van valami (rossz, nem raktátok vissza a helyére, nincs rádugva a csatija, ilyesmi), ezért nincs szikra. Több ötletem nincs. :blush:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! Nekem egy 91'-es C20XE-m van és egy nagy felújítás után (hengerfejet nem vettük le, egyébként kb. minden tömítés és szimmering cserélve) azzal a problémával találkoztam hogy magas az alapjárat és nem is esik vissza. Nem rég vettem szóval nem vagyok még zseni benne Motronic 2.5-ös elektronika és rotoros a gyújtáselosztó. Ugyanekkor a gyári műszerfalat kicserélték és amit próbáltam fordulatszámmérős műszerfalat belerakni, nem méri a fordulatot, tudja valaki, hogy hova kéne és mit bekötni?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!
Problémám akadt. Eddig úgy, ahogy elviseltem, meg még el kell viselnem egy darabig, de majd ha lesz keret (jövő havi fizut megkapom), akkor igyekszem megoldani. Pusztán tanácsot kérnék tőletek. Adott az autóm (calibra C20NE motorral) és adott hogy menni szeretnék vele. Na már most hidegen indításnál kell neki egy gázfröccsöt adni, hogy elinduljon (nem nagyot csak 1500-2000 körülig kell felhúzni, persze finoman). Hidegen ennyi a probléma. Viszont melegen meg játszani kell a gázzal, hogy ne álljon le. Kb 3-4 gázadás után viszont beáll az alapjárat felett kicsit magasabban, majd lesűlyed alapjáratig. Mi okozhatja ezt a problémát? Tippem szerint vagy: a trafó gyenge, vagy a gyertyák vannak ki, vagy az alapjárati léptetőmotor el van koszolódva, vagy injektor el van koszolódva, esetleg benyaszűrő koszos, de akkor minden fordulaton köhögne és nem állna be az alapjárat... Nos valaki esetleg tudna segíteni?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv McDeath

U.I: Mekkora akkumulátor való a szörnyetegbe mert egy eléggé kicsinek vélt akksi van benne. Azt hiszem 60Ah-s ha jól emlékszem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A 60Ah-s elég. Én körülnéznék falslevegő ügyben is szívóoldalon

Rendben és köszönöm a segítséget Körülnézünk mik lehetnek a problémák hátha jutunk valamerre. Azán majd úgy is kiderül. Apropó ha 2500Ft-ból 82 km-.t mentem az tekinthető jó átlagfogyasztásnak? (403 Ft volt egy liter nyál)

A segítséget mégegyszer köszönöm!

Üdv McDeath

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.