Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Na azért a kérdés nem ilyen egyszerű, ugyanakkor nem lehetetlen.

Azt a "gyárilag turbós C20XE-t" C20LET-nek hívják és elég sok különbség van a kettő között a sűrítési aránytól kezdve a hengerfejben levő plusz olajjáratokon át a másfajta motorvezérlőig... Ugyanakkor a 8 szelepes (C20NE) motorból is létezett alacsony nyomású turbóval szerelt változat, csak éppen nem Calibrában és nem is európai piacon: ezt a motort C20GET néven ismerik, és gyárilag 165LE-t tudott egyebek között a Pontiac Sunbird és Grand Am típusokban.

De az utólagos turbósítás is megoldható mindegyiknél, viszont olyan mennyiségű alkatrész cseréjét igényli (a dugattyúktól kezdve a hengerfejcsavarokig), hogy egyszerűen nem éri meg: sokkal olcsóbb venni egy eleve turbós motort, C20XE helyett pl. C20LET-et.

Link to comment
Megosztás:

Ööö... nem. Annyira ritka hogy nem volt belőle egy sem.

C20SEH kódjelű motor eleve nem létezett (se turbóval, se anélkül), volt C20NE, meg volt 20SEH.

A második alapvetően aban különbözött az elsőtől hogy nem volt rajta katalizátor, valamint a sűrítését 9.2:1-ről 10.0:1-re emelték (a turbós motoroknál éppen csökkenteni szokták).

A 20SEH-t amúgy nem is szerelték Calibrába, csak Asconában, Kadettben és Vectrában volt megtalálható. Amúgy 130LE-t és 180Nm-t tudott, szemben a C20NE 115Le és 170Nm-ével.

Európában a '90-es években a dízeleket leszámítva az Opel/GM egyetlen turbós motorja a C20LET volt (illetve volt még a Lotus Omega C36GET-je is) , egészen a G Astra Coupé Turbo 2000 júniusi megjelenéséig.

Motorkód értelmezés 20SEH módra:

20 - lökettérfogat, 2.0 liter

S - sűrítési arány 9.5 és 10.0 között

E - hengerenkénti benzinbefecskendezés

H - nagy teljesítmény (ha itt T lenne ahogy a C20LET vagy a C36GET, esetleg a Z20LET esetén, az jelenetén a turbót)

Mielőtt ebbe az utolsó H betűbe és az általa jelentett "nagy teljesítmény"-be belekapaszkodnál: igen, volt egy 20SE is, H nélkül, csak az Omega A-ban volt megtalálható, és 122LE-t tudott 175Nm-rel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Újabban elgyengült a Calim. Valószínű megint falsot szív a légszűrő utáni gumicsövön. (Szig. szalagos megoldás de több helyen van kilyukadva.) Létezik hogy emiatt gyengült el? mert akkor nem aggódok csak legyen már hétfő hogy ki tudjam cserélni... :hehe:
A válaszokat előre is köszi.
Üdv McDeath

Link to comment
Megosztás:

ez így van rendjén :D én be is tartom :) Englishman te pécel felé jársz pirossal? Mert ha igen akkor láttalak jópárszor. :D

Csak hogy idevágjon.... Meglett hogy mért gyengült el a szörnyeteg.... Mai nap a kuplung elszállt... Konkrétan engedem fel és csak rázkódik az autó... :( ezer százalék hogy az halt meg szóval holnap szerelő lesz... Addig épp hogy kibírja mert menet közben szépen megy csak nabyobb gázadásnál elkezd rázni a motor meg pörög fel az autó meg nem megy... Ezt képes akár melyik fokozatban bejátszani... Csoda hogy hazaértem... :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem grafitszürke a vas. És óbudai vagyok. Nem engem láttál.

Hát ezeken sokminden elromolhat. Volt hogy a karter tömitês cserêböl 2db vizcsö meg hütö csere lett. Amint van 1 kis pénzem rögtön kéri. Ám kárpotol mindenért :-)

Mint egy jo házasság :-D

Hm... akkor tényleg nem téged láttalak viszont akkor ki lehet aki Pécel környékén piroskával rohangál?

És mennyire igaz... :D

Most én is így jártam lásd kuplung... De ha helyrerakják akkor rendben lesz remélem... :D

Apropó jut eszembe hogy vettem rádiót meg iso csatikat. Csakhogy melyik vezeték melyik??? A hangszórók vezetékeit külön külön megtaláltam, tápot, földet szintúgy. De a többi az micsoda szeretne lenni? Piros csíkkal vannak ellátva kb 3 darab van amit nem tudok hogy hová is megy. Gyári riasztós a drága ha érdekes infó lenne.

Üdv McDeath

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg azért mert ott már kezdik felismerni hogy a Calibra a különlegessége és a viszonylag kevés legyártott példány okán már életében kultuszautóvá vált. Idehaza ehhez még kell 5-10 év amíg a bontószökevények végképp kikopnak, utána nálunk is felfelé kezd menni majd az áruk, valahogy úgy ahogy most az előd Mantáknak.

.

Link to comment
Megosztás:

Ismét sziasztok!
Továbbra sem tudom értelmezni, hogy a rádiónál lévő vezetékek összességéből pár darab mi szeretne lenni. A földet. hangszórók + és - oldalát megtaláltam, a tápvezetéket is. viszont nem tudom mik szeretnének lenni a piros csíkkal ellátott szines vezetékek. Már rámértem mindre, az egyiken 12 volt van, de össze-vissza. Lehet az lenne a gyújtáskapcsolóról jövő vezeték? Mert ha igen, akkor egyel kevesebb a problémám. Lényegében van még egy kék piros csíkkal, ezt nem tudom, hogy mihez tartozik, mert milivoltokat lehet rajta mérni csak. Valamint van még egy harmadik vezeték ami valami piros csíkkal, de ezen is csak milivoltokat mérni. Ezt a 3 vezetéket nem tudom valahogy beazonosítani. Van egy tippem a kiosztásról de ez csak tipp miszerint a riasztóra lehetne bekötni a rádiót valamilyen formában. Egy vezetéknek biztosan kell a gyújtáskapcsolóról is érkeznie szerintem ez lesz az amin 12V van.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv McDeath

Link to comment
Megosztás:

Ismét sziasztok!

Továbbra sem tudom értelmezni, hogy a rádiónál lévő vezetékek összességéből pár darab mi szeretne lenni. A földet. hangszórók + és - oldalát megtaláltam, a tápvezetéket is. viszont nem tudom mik szeretnének lenni a piros csíkkal ellátott szines vezetékek. Már rámértem mindre, az egyiken 12 volt van, de össze-vissza. Lehet az lenne a gyújtáskapcsolóról jövő vezeték? Mert ha igen, akkor egyel kevesebb a problémám. Lényegében van még egy kék piros csíkkal, ezt nem tudom, hogy mihez tartozik, mert milivoltokat lehet rajta mérni csak. Valamint van még egy harmadik vezeték ami valami piros csíkkal, de ezen is csak milivoltokat mérni. Ezt a 3 vezetéket nem tudom valahogy beazonosítani. Van egy tippem a kiosztásról de ez csak tipp miszerint a riasztóra lehetne bekötni a rádiót valamilyen formában. Egy vezetéknek biztosan kell a gyújtáskapcsolóról is érkeznie szerintem ez lesz az amin 12V van.

A segítséget előre is köszönöm.

Üdv McDeath

Itt: http://www.vectra16v.com/slp.html

a vectránál megtalálod a calibrát is, rádiót, mindent.

ez meg itt az opeleknél jellemző blaupunkt bekötési séma.

image008.gif

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma megnézte egy ismerősöm a kocsit, akinek sok évig volt ilyen Calibrája és szerinte légtömegmérő hibája van a kocsinak. Hidegen szépen indul, melegen is, de akkor rögtön le is áll, illetve gázfröccsre "megmarad" és utána már nincs vele semmi gond. Kérdésem: meddig lehet elközlekedni így a kocsival? (jövő hét szerdára van időpont a szerelővel) Ott tud hagyni valahol így? Bocsi a laikus kérdésért! :) (ja, és a kipufogóból látta, hogy ez a hiba, mert kormos)

Link to comment
Megosztás:

Hát közlekedni éppen lehetne légtömegmérő hibával ha együtt tudsz élni vele hogy időnként leáll, de az ismerősödet nem igazán értem: először is nem értem hogy a kipufogó állapotából hogyan lehet következtetni légtömegmérőre, másodszor meg a C20NE-ben nincs is légtömegmérő, hanem légmennyiségmérő van helyette (ugyanazt a célt szolgálják, de eltérő elven működnek), ami viszont nemigen szokott bedögleni. :blush:

Én a leállásból inkább fals levegőre, esetleg elkoszolódott alapjárati motorra gondolnék, bár utóbbi kevésbé valószínű mert akkor hidegen is le kéne állnia. Szóval szerintem valahol olyan helyen is kap levegőt az a motor ahol nem kéne neki: át kéne nézni a szívósor előtti gumicsöveket jó alaposan, az alapjárati motor környékén is, hátha valamelyik ki van repedve.

Amúgy gratula az autóhoz, a Calibra maga mindenképp több érzelmet generál egy Astránál, a motor amit választottál meg elég hálás típus, jószerivel agyonütni se lehet, ha víz meg olaj van benne akkor kimegy a világból is, és fillérekért van hozzá minden. Legnagyobb hibájaként azt szokták felróni hogy nem hozza a Calibrához illő teljesítményt, azaz gyenge, de ha meg tudsz barátkozni ezzel akkor nem lesz vele gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is voltak alapjárati gondok. Alapjárati motor takaritás után elmult.

Nyaralunk a Calitkával, minden tutti. A fogyasztása meglepöen jo. Bp-Alsoörs-Tapolca-Héviz viszonylatban. Kifejezetten nyomatékos a motorja. 5.ben 60 rol egész jol huzza ki magát , kisebb gázadásra is azonnal érezhetöen reagál. Utcára normál használatra kitünö.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tippet, Gabi, holnap átnézzük a csöveket, meg az alapjáratit. :) Mondjuk tényleg nem egyenletes az alapjárat, de nem is olyan vészesen ingadozós, meg ha már kapott gázfröccsöt, akkor nem áll le. :) Mivel lehet az alapjáratit tisztogatni? Féktisztító?

Csövek néhol elég furán néznek ki, ránézésre is van, amelyik megtörésgyanús. :)

Az erőssége nagyon meglepett, pozitív irányban! :D Van nekem 150 lóerős diesel Vectrám is, de a Caliban valahogy jobban érezni a gyorsulást, más az élmény. :) Szóval ezzel nem lesz gond. ;)

Link to comment
Megosztás:

Féktisztítóval vagy akár tiszta benzinnel is, de hosszan tartó folyamat, órákig kell benne áztatni aztán hagyni hogy magától kiszáradjon a napon, és sokszor nem is sikerül elsőre, meg kell ismételni párszor a teljes siker érdekében, szóval nyugodtan rá lehet szánni egy hétvégét... a lényeg hogy kézzel ne nyúlj bele a motorba és ne próbáld meg nyomkodni a belsejét, elvileg 12V-ot kapcsolva rá át lehet mozgatni kiszedett állapotban is, de nekem pl. nem kellett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.