Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Sikerült azonosítani a 3 alkatrészt, amiből egyet már vissza is tettem a helyére. :)

De helyette ma az égőcserénél újabb furcsaságra leltem..... ;) Kis csapszerű dolgok a kesztyűtartóban .... (kb 40 db biztosíték társaságában). Végül is nem cseréltem ki 30asra az ablaktörtlő biztosítékját, mert jócskán el van égve ott a műanyag! nagyon durva, szerintem szakértőnek kell megnézni majd, hogy mi lehetett ott a bibi, hagytam benne a 20 as biztosítékot. majd valamikor a végére járunk annak, miért nem működik a hátsó és miért nyomja ki a biztosítékot. Egyelőre nem használom.

Valahol testet kap. Elsöre azt a kábelcsatornát ellenörizném ahol a delej a bodéból a csomifedélbe megy át. Ott el lehet törve a vezeték.

Link to comment
Megosztás:

Valahol testet kap. Elsöre azt a kábelcsatornát ellenörizném ahol a delej a bodéból a csomifedélbe megy át. Ott el lehet törve a vezeték.

Létezik hogy a vezeték van eltörve vagy esetleg lehalt a motor... :/ Ez utóbbi a rosszabb.

Saját gondom: A szélvédőt hogyan tudom kivenni törés nélkül?

Link to comment
Megosztás:

Létezik hogy a vezeték van eltörve vagy esetleg lehalt a motor... :/ Ez utóbbi a rosszabb.

Saját gondom: A szélvédőt hogyan tudom kivenni törés nélkül?

miért akarod kivenni?

Sztm ragasztott az üveg. Csak szakember tudja kivágni. És nála sem biztos hogy nem reped meg. Ha kavicsos nagy rá az esély. Egy szélvédö csere (régi kivág-uj beragaszt) 8-12 ezer magassága.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

miért akarod kivenni?

Sztm ragasztott az üveg. Csak szakember tudja kivágni. És nála sem biztos hogy nem reped meg. Ha kavicsos nagy rá az esély. Egy szélvédö csere (régi kivág-uj beragaszt) 8-12 ezer magassága.

Köszönöm.

A szélvédő valóban ragasztott de nem tudtuk kivenni épségben. Sajnos volt egy hibátlan szélvédő de ráejtettünk valamit onnantól meg egyszerűbben vettük ki. :) szóval marad a kavicsfelverődéses szélvédőm egyelőre. :/

Még egyszer köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

SEGITSÉÉÉG!!! :)

Nincs ereje az autónak. :(

Megyek vele és mikor lepadlózom rángat eggyet és nem ugy megy mint ahogy kellene. :/

Van valami tippetek?

Lehet gyújtókábel, lehet elkoszolódott légszűrő (nem kap elég levegőt), alapjárati motor koszos és ki kéne még takarítani attól függetlenül hogy az alapjárat jó ( én is félmunkát végeztem és nem úgy ment ahogy kellett volna....), esetleg légszűrő előtt valami dugulás lehet, nem üzem meleg motor stb stb... de a leggyanúsabb a gyújtókábel vagy a gyertya.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt ilyen, mikor hibás volt a gyújtókábel/gyertyakábel.

Más.

Nem világít a középkonzol háttérvilágítása. Most,hogy korábban sötétedik, egyre zavaróbb. Valami perverz furcsaság okán csak a hátsó ablakfűtés kapcsolója világít. :) Ugye nagyon óriási szívás szétszedni és izzót cserélni benne......?

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt ilyen, mikor hibás volt a gyújtókábel/gyertyakábel.

Más.

Nem világít a középkonzol háttérvilágítása. Most,hogy korábban sötétedik, egyre zavaróbb. Valami perverz furcsaság okán csak a hátsó ablakfűtés kapcsolója világít. :) Ugye nagyon óriási szívás szétszedni és izzót cserélni benne......?

igen. Nem egyszerü. Nekem se világit. De még nem volt lelkieröm nekiesni. :-)

Link to comment
Megosztás:

Másik problémám a termosztát. Menet közben 80 fok körül van a vízhő, araszolásnál, illetve álló alapjáraton felmegy 90-re , ott bekapcsol. De úgy tudom nem jó a motornak, ha tartósan nincs üzemi hőn a víz. Cseréljünk termosztátot?

Illetve: szerintem ki lehet már nyúlva a motortartó bak szilentje (vagy valamelyik hasonló tárgy), mert hirtelen gázlevéltelnél és váltásnál nagyon "dob" a motor, érezni. Vagy ez csak a korábban említett erős motorfék teszi?

Link to comment
Megosztás:

A motorhőmérséklet kérdése visszatérő téma a Calibránál, íme a jelenség oka ahogy Adrián oldalán szerepel:

"Calibra (OPEL) motorhőmérsékletről általában:

A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.

Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.

Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventillátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventillátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentőssége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventillátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.

Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.

Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.

A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk.

Főleg a '94 év vége előtt készített órák mutatnak pontatlan értéket, de ez a későbbi modelleken sem változott sokat. Inkább csak az változott, hogy a tartomány melyik részén csal többet.

(Mondjuk egy '91-es Calibra órája lehet, hogy 82°C-ot mutat, de valójában a víz már 95°C. Egy '96-os évjárat 90°C körül max 1-2 fokot téved, viszont amikor 98-100°C-t mutat az óra, már legalább 105°C-nál járunk. Igazából a lényeg látszik. A mutató a "kék" sávban van, a motor hideg, ha pedig a "pirosban", akkor már baj van.)"

Magam egyetértek a fentiekkel, de persze ha akarsz, ettől még vehetsz termosztátot...

Link to comment
Megosztás:

Másik problémám a termosztát. Menet közben 80 fok körül van a vízhő, araszolásnál, illetve álló alapjáraton felmegy 90-re , ott bekapcsol. De úgy tudom nem jó a motornak, ha tartósan nincs üzemi hőn a víz. Cseréljünk termosztátot?

Illetve: szerintem ki lehet már nyúlva a motortartó bak szilentje (vagy valamelyik hasonló tárgy), mert hirtelen gázlevéltelnél és váltásnál nagyon "dob" a motor, érezni. Vagy ez csak a korábban említett erős motorfék teszi?

nálam is ezek a jelenségek vannak.

A motortarto bakjaim jok, egyik uj is. Azt gondolom a jelenség konstrukcios megoldásbol ered, motor+válto elöl keresztben, párhuzamosan a hajtással.

Talán uj billenésgátlo bak segithet enyhiteni a jelenséget.

A szakadt motortarto bak zavaroan átviszi a motor rezonanciáját a karosszériára. Ez esetben egyértelmü a csere.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt ilyen, mikor hibás volt a gyújtókábel/gyertyakábel.

Más.

Nem világít a középkonzol háttérvilágítása. Most,hogy korábban sötétedik, egyre zavaróbb. Valami perverz furcsaság okán csak a hátsó ablakfűtés kapcsolója világít. :) Ugye nagyon óriási szívás szétszedni és izzót cserélni benne......?

Kis rutinnal egy fél óra alatt meg lehet csinálni. A kapcsoló azért világít mert a kettőnek semmi köze egymáshoz.

A középkonzolban egy darab izzó van összesen.

Motorhőfok:

A 110-es óránál gyárilag alámér az óra, 90 helyett az az alattinál van az üzemi hőfok,mert gyárilag hibás a számlap.

Állítólag lehet kapni hozzávaló gombát, amivel pontos, de én eddig csak olyanról halottam ahol a 90 helyett 80-on áll a mutató, 110-es óránál. Később ezt cserélték, egyszerűen át van skálázva a számlap.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm neked is a választ. :)

Azért érdekelt a hőfok, mert a C Vectrámban is ez volt a gond évekig, aztán ki lett cserélve a termosztát és most már rendesen felmelegszik a víz, a fűtés is jobb. (én rettentően fázós vagyok amúgy is....) A fűtést a Calibrában kipróbáltam, nagyon jó és elég gyorsan el is kezd melegíteni. ;)

Link to comment
Megosztás:

A motorhőmérséklet kérdése visszatérő téma a Calibránál, íme a jelenség oka ahogy Adrián oldalán szerepel:

"Calibra (OPEL) motorhőmérsékletről általában:

A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.

Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.

Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventillátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventillátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentőssége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventillátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.

Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.

Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.

A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk.

Főleg a '94 év vége előtt készített órák mutatnak pontatlan értéket, de ez a későbbi modelleken sem változott sokat. Inkább csak az változott, hogy a tartomány melyik részén csal többet.

(Mondjuk egy '91-es Calibra órája lehet, hogy 82°C-ot mutat, de valójában a víz már 95°C. Egy '96-os évjárat 90°C körül max 1-2 fokot téved, viszont amikor 98-100°C-t mutat az óra, már legalább 105°C-nál járunk. Igazából a lényeg látszik. A mutató a "kék" sávban van, a motor hideg, ha pedig a "pirosban", akkor már baj van.)"

Magam egyetértek a fentiekkel, de persze ha akarsz, ettől még vehetsz termosztátot...

Már ne is haragudj Gabi, de a fentebb leírtak finoman szólva is óriási baromságok halmaza!

Nehogy elkezdjük már megmagyarázni, hogy a hőfok ingadozás jót tesz egy motornak és kevesebb energia felhasználás és stb...atyaég...ilyet csak az mond, akinek fingja sincs egy motor működéséről.

Igenis el lehet érni majdnem konstans hőfokot egy jó hűtő rendszerrel és a mérést is lehet pontosítani, ellenőrizni.

Ne terjesszünk már baromságokat...könyörgöm.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű a történet:

Motor indít hidegen.

Kis kezed ráteszed a termosztátházból kijövő vízcsőre. Ha pár perc után hirtelen melgedni kezd, akkor termosztát kuka.

Erős izgalmi állapotban kb 3EFt a jobb minőségű, 3 csavar, minimális hűtővíz utántöltéssel cserélhető.

A hőjeladó, ami a műszerfalnak adja a hőmérséklet jelet érdemes megkeresni, saruját megtakarítani, mert ugye ohmikus értékből "kalkulál" a kis Deprez műszer a műszerfalban.

A jeladó is nagyon drága, kb 1500Ft az ára.

Link to comment
Megosztás:

Már ne is haragudj Gabi, de a fentebb leírtak finoman szólva is óriási baromságok halmaza!

Én nem haragszom, a fentieket nem én találtam ki, idézet volt ahogy írtam is.

Amúgy függetlenül attól hogy jó-e vagy sem az ingadozó vízhőfok a motornak, én valahogy jobban kedvelem mint egyes autógyártók fix 95°C-ra beállított mutatóját: ez utóbbiak ugyanis ha elérik az üzemi hőfokot, onnan egy millimétert sem mozdul többé a mutató egészen addig amíg jár a motor, ami valahogy olyan mesterségesnek tűnik nekem: nehezen tudom elhinni hogy a víz hőmérséklete egy fikarcnyit sem változik szélsőséges üzemi körülmények között sem, akár lakókocsit vontatok a Hegyalja úton felfelé 40°C-os kánikulában, akár pedig télen, éjszaka, -15°C-os külső hőmérsékletnél 130-al megyek egy autópálya lejtős szakaszán már percek óta... Az ingadozó vízhőfoknál legalább az illúziója megvan hogy működik a termosztát, és nem kezdem el önkéntelenül is kocogtatni a műszerfalat attól félve hogy megragadt a mutató. :D

BTW minek a mutató ha úgyis mindig csak egy konstans értéket mutat? Nem elég akkor egy jelzőlámpa amúgy H Astra módjára?

Link to comment
Megosztás:

Megfelelő hűtő teljesítménnyel bármilyen körülmények között lehet fix motor kilépő hőmérsékletet produkálni, hidd el nekem! ;)

Ha egy 68000ccm motoron ez megoldható, akkor autóban is. :)

Én elhiszem, csak kérdés hogy a hűtőteljesítmény tud-e elég gyorsan igazodni a változó körülményekhez annyira hogy fix maradjon a kilépő hőmérséklet?

Link to comment
Megosztás:

Megfelelő hűtő teljesítménnyel bármilyen körülmények között lehet fix motor kilépő hőmérsékletet produkálni, hidd el nekem! ;)

Ha egy 68000ccm motoron ez megoldható, akkor autóban is. :)

Ez sztm nem igaz. A változo körülményekhez változo hütési kapacitás kéne.

Sztm egy munkagép motorja egyáltalán nem referencia.

Persze, az igaz hogy meg lehetne csinálni amit mondasz, de ahhoz kéne egy elektromos szekunder vizpumpa, változo felületü hütö (pl zsalus) és 4-6 högomba, plusz egy külön vezérlöegység.

A termosztáttal, az elektomos/több fokozatù ventillátorral, motorvezérléssel elérték a gyárak hogy széles üzemi tartományban

optimális értékek közt maradjon a vizhöfok.

Precizebb értékekhez precizebb szabályzás kell.

A vizhöfok mutató KIZÁRÓLAG tájékoztató jellegü.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.