Omegatd Elküldve Január8, 2013 Megoszt Elküldve Január8, 2013 Én a nagyanyámat Omegának hívom....... :D Mivel a neved ISS Omega... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fabrikátor Elküldve Január8, 2013 Megoszt Elküldve Január8, 2013 Már vagy két éve dolgozom Németországban,és korábban is melóztam Ausztriában de én mág Omizni nem hallottam senkit! Igaz nem dolgoztam egy nagyival sem :D .azt hiszem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
vnonoo Elküldve November20, 2013 Megoszt Elküldve November20, 2013 Ugye nem gondoltad komolyan, hogy 270-ért szalonautót vett. Amennyi hibát leírt laikusként, már az sok(k). Majd csak figyelt a többit. Bár nem nagyon lesz. Ugyanis megnézheted, sokan beesnek 1-2 hónapig, max félévig szenvednek, aztán túladnak gyorsan a vason, mert rájönnek arra, amit évek óta mondok... Továbbra is folyamatosan olvasom a fórum témáit,természetesen mindet az elejétől. Valóban elképesztő,amit -és ahogyan...- itt produkáltak/produkálnak egyesek,időnként talán szó szerint az "utcáról bezuhanva" ide. Na,ezek láttán kicsit meg tudom érteni,miért vagy időnként "túlpörögve" az újakkal szemben... :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
vnonoo Elküldve November21, 2013 Megoszt Elküldve November21, 2013 ...de ha már tempomat: az enyém B2 x20xev,amiben nyoma sincs tempomatnak: nincs "bowdenrángató motor" sehol (vagy csak nem jó helyen keresem...?) és az irányjelző kar is normál. Viszont -szemből nézve!!!- a bal oldali toronynál van egy rövidre zárt,kétvezetékes csati,hanyagul behajítva a torony és a kiegyenlítő tartály közé,illetve egy nagyobb csati van magához a toronyhoz fogatva és mintha az is csak "ledugózva" lenne... Ezek valamelyike esetleg lehet a nemlétező tempomatom kábelezése??? ...és egyáltalán: nekem is a kiegyenlítő alatt/mellett kellene legyen a vez. motor? -mert itt sokszor elhangzott ez,de mindig B1-re... Hmmm... a gugli eddig nem segít,de azért nem adom fel!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ntr Elküldve November21, 2013 Megoszt Elküldve November21, 2013 ...de ha már tempomat: az enyém B2 x20xev,amiben nyoma sincs tempomatnak: nincs "bowdenrángató motor" sehol (vagy csak nem jó helyen keresem...?) és az irányjelző kar is normál. Viszont -szemből nézve!!!- a bal oldali toronynál van egy rövidre zárt,kétvezetékes csati,hanyagul behajítva a torony és a kiegyenlítő tartály közé,illetve egy nagyobb csati van magához a toronyhoz fogatva és mintha az is csak "ledugózva" lenne... Ezek valamelyike esetleg lehet a nemlétező tempomatom kábelezése??? ...és egyáltalán: nekem is a kiegyenlítő alatt/mellett kellene legyen a vez. motor? -mert itt sokszor elhangzott ez,de mindig B1-re... Hmmm... a gugli eddig nem segít,de azért nem adom fel!!! A kis 2 vezetékes csati a kiegyenlítő tartály hűtőfolyadék szint jeladójának a csatija lesz (valószínűleg tönkrement benne a jeladó, ezért zárták rövídre hogy ne írja folyton a "Check Coolant Level" hibaüzenetet). A nagyobb, több vezetékes csati lesz a tempomat kábele. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
vnonoo Elküldve November22, 2013 Megoszt Elküldve November22, 2013 A kis 2 vezetékes csati a kiegyenlítő tartály hűtőfolyadék szint jeladójának a csatija lesz (valószínűleg tönkrement benne a jeladó, ezért zárták rövídre hogy ne írja folyton a "Check Coolant Level" hibaüzenetet). A nagyobb, több vezetékes csati lesz a tempomat kábele. hm... Elkezdtem keresni a pedálkapcsolókat is: nincsenek... :unsure: Én úgy képzelem,hogy a pedálok ÜLÉS FELŐLI oldalánál lévő,fekete acél "tartókon" kellene lenniük -ahol pl a féklámpa kapcsolója is található!? ...és azon van is még egy négyzet alakú lyuk,a féklámpa-kapcsoló alatt! Egy ugyanilyen tartó van a kuplungpedál előtt is -üresen... Jól tippelek? Ja,a pedálkapcsolók kábelei jó eséllyel megvannak valahol,igaz? Nyilván valahol a műszerfal alatt lehetnek,de egy kicsit konkrétabb irányt adnál? (kicsit más: a kiegyenlítőmön egy falatka csati sincs -esetleg a kupak lehetett anno úszó jeladós???) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November22, 2013 Megoszt Elküldve November22, 2013 Féklámpánál nincs plusz kapcsoló, hanem másik kell. A kuplungpedálnál is kell lennie egynek. Ha CD felszereltségű, akkor biztos benne van a csatlakozó. Ha alap GL, akkor nem biztos, hogy megtalálod. Kiegyenlítőn csak alul van csati, amennyiben van Check controll az autódban, vagyis a kijelződ MID és nem TID. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vnonoo Elküldve November23, 2013 Megoszt Elküldve November23, 2013 Féklámpánál nincs plusz kapcsoló, hanem másik kell. A kuplungpedálnál is kell lennie egynek. Ha CD felszereltségű, akkor biztos benne van a csatlakozó. Ha alap GL, akkor nem biztos, hogy megtalálod. Kiegyenlítőn csak alul van csati, amennyiben van Check controll az autódban, vagyis a kijelződ MID és nem TID. A kijelzőm 3 soros: felül mindenféle info a hőmérséklettől a hátralévő km-ig,alatta a dátum,legalul pedig kisebb méretben az óra,mellette jobbra a chek-kijelző... Ez akkor most TID vagy MID??? Szóval akkor a féklámpa kapcsolóját cserélni kell,ha tempomat kerül a verdába? Mert van ott még egy hely,ahová mehet cucc... ...és ha cserélem,akkor nyilván olyanra,amibe több vezeték megy!? Mert ugye amint a fékre lépek,azonnal kikapcsol a tempomat,tehát egy (vagy több?) vezetéket csatlakoztatni kell a... hova is??? Irányjelző karra? Elektromotorra? Vagy a BC-re valahogy? Aztán -gondolom- a kuplung kapcsolóját is ugyanoda... Van ugyan egy Tempomat rajzom,amit asszem éppen Neked köszönhetek,de nem világos nekem tökéletesen a dolog -egyelőre!!! De természetesen rászánok egy kis időt,hogy belepréseljem az agyamba! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November23, 2013 Megoszt Elküldve November23, 2013 A kijelzőm 3 soros: felül mindenféle info a hőmérséklettől a hátralévő km-ig,alatta a dátum,legalul pedig kisebb méretben az óra,mellette jobbra a chek-kijelző... Ez akkor most TID vagy MID??? Szóval akkor a féklámpa kapcsolóját cserélni kell,ha tempomat kerül a verdába? Mert van ott még egy hely,ahová mehet cucc... ...és ha cserélem,akkor nyilván olyanra,amibe több vezeték megy!? Mert ugye amint a fékre lépek,azonnal kikapcsol a tempomat,tehát egy (vagy több?) vezetéket csatlakoztatni kell a... hova is??? Irányjelző karra? Elektromotorra? Vagy a BC-re valahogy? Aztán -gondolom- a kuplung kapcsolóját is ugyanoda... Van ugyan egy Tempomat rajzom,amit asszem éppen Neked köszönhetek,de nem világos nekem tökéletesen a dolog -egyelőre!!! De természetesen rászánok egy kis időt,hogy belepréseljem az agyamba! Akkor MID (multi-info-display) van a gépedben. A check kontroll ellenőrzi az égőket és a folyadéksziteket. Ha nincs ilyened, akkor jogos a jeladó nélküli tartály. Sztem lassan mássz be a műszerfal alá és nézd meg milyen csatik vannak a pedálsornál, mert addig felesleges találgatni. Egy Astrás cartárs egy relébekötésével kerülte el a féklámpakapcsoló cseréjét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mr.B85 Elküldve Május19, 2014 Megoszt Elküldve Május19, 2014 (edited) Sziasztok! Fateromnak van egy 2001-es 2.2-es benzines omegája már vagy 6 éve és mindig is szeretett volna bele egy tempomatot (külföldön dolgozik). Gondoltam most szülinapjára meglepném vele. Ahogy olvasgattam ezt a topikot azt szűrtem le, hogy nekem egy 4 vezetékes indexkar kellene. A kocsiban elektromos a gázpedál, szintén innen a fórumról az jött le nekem, hogy akkor elvileg elég lenne tech2-vel engedélyeztetni az ECU-ban (ha nincs gyárilag engedélyezve). Az autóban kazettás magnó van, nem tudom ez számít-e valamit. Ja igen és manuális váltós. Esetleg ha kell a motorkód Z22XE. Kérlek segítsetek, mert opel szervízbe nem nagyon szeretnék menni kérdezősködni, mert lámpatest csere után bevittük beállíttatni (túl jobbra hordott) és azt mondta nekünk a munkafelvevős idézem "hogy képzeli???? azt nem lehet jobbra ballra állítgani!". Hát akkor alig tudtam visszatartni a földön fetrengéses röhögést. Azt nem tudom, hogy a kumplung és fék pedáloknál ott van-e a kapcsoló. Ezt hol tudom megnézni, motortér vagy bent a pedál mögött? Egyáltalán mit kéne keresnem? :D Előre is köszönöm a segítséget. Üdv Mr.B85 Módosítva Május19, 2014 : Mr.B85 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Relly Elküldve Május20, 2014 Megoszt Elküldve Május20, 2014 Kuplung pedál kapcsoló tuti kell, hasonló mint a fékpedál kapcsoló csak fehér. Le kell venni a pedálok feletti takarót, befekszel és felnézel, ott meg fogod látni a fékpedál kapcsolót (fekete) és ugyan olyan helyzetben csak a kuplungpedálnál kell lennie a kuplungpedál kapcsolónak. Enyémben nem volt de ki van vezetékelve tehát nem nagy mutatvány berakni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Relly Elküldve Május20, 2014 Megoszt Elküldve Május20, 2014 Így néz ki a kuplungpedál kapcsoló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mr.B85 Elküldve Május20, 2014 Megoszt Elküldve Május20, 2014 Na ezt vagy megnézetem a szerelővel (épp javítják a kocsit), vagy majd én belefekszek ha visszakaptam és megnézem, hogy benne van-e. Köszi az segítséget. Esetleg azt még tudod mennyiért aktiválják opelék a cuccot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Relly Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 Fogalmam sincs, nekem nem kellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mr.B85 Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Köszi a segítséget sikerült berakni a két kapcsolót és opelék 5000 huf-ért aktiválták nekem a tempomatot. Azért a kuplung pedál kapcsolóval megizzadtam mire beoperáltam :D . Link to comment Megosztás: More sharing options...
páky Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Sziasztok! Van egy 95'ös 2.5TD omegám. CD felszereltség. A napokban vettem egy tempomatos indexkart, mert az ecu-ban engedélyezve van a tempomat, de nincs bekötve. Viszont 4 vezetékest sikerült vennem és ebbe ugyebár a 2 vezetékes kell. Ét lehet alakítani valahogy 2-re? Esetleg valaki cserélne egy 4 vezetékest 2 vezetékesre? Vagy csak egy multiméterrel megmérné nekem valaki hogy milyen viszonyban vannak egymással ezek a csatlakozók? Előre is köszönöm, üdv Karesz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Sziasztok! Van egy 95'ös 2.5TD omegám. CD felszereltség. A napokban vettem egy tempomatos indexkart, mert az ecu-ban engedélyezve van a tempomat, de nincs bekötve. Viszont 4 vezetékest sikerült vennem és ebbe ugyebár a 2 vezetékes kell. Ét lehet alakítani valahogy 2-re? Esetleg valaki cserélne egy 4 vezetékest 2 vezetékesre? Vagy csak egy multiméterrel megmérné nekem valaki hogy milyen viszonyban vannak egymással ezek a csatlakozók? Előre is köszönöm, üdv Karesz Na moderatúra! Most Ti jöttök! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Na moderatúra! Most Ti jöttök! Mit moderáljak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 A nem idevaló hsz-eket törlöm. Légyszives tartózkodjatok az obszcén kifejezésektől. Az eredeti kérdést nem törlöm, mert nem ütközik a szabályzattal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
páky Elküldve Október4, 2014 Megoszt Elküldve Október4, 2014 Sziasztok! Van egy 95'ös 2.5TD omegám. CD felszereltség. A napokban vettem egy tempomatos indexkart, mert az ecu-ban engedélyezve van a tempomat, de nincs bekötve. Viszont 4 vezetékest sikerült vennem és ebbe ugyebár a 2 vezetékes kell. Ét lehet alakítani valahogy 2-re? Esetleg valaki cserélne egy 4 vezetékest 2 vezetékesre? Vagy csak egy multiméterrel megmérné nekem valaki hogy milyen viszonyban vannak egymással ezek a csatlakozók? Előre is köszönöm, üdv Karesz Sziasztok! A válasz a kérdésemre, igen be lehet kötni diesel-be is a 4 vezetékest, 4 db ellenállás kérdése az egész... Beépítve, kipróbálva, működik :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
foturban Elküldve November29, 2014 Megoszt Elküldve November29, 2014 (edited) Sziasztok! 2003 as Benzines Omiba vettem egy tempomatos indexkart (csatlakozó adott volt 4 vezetékes csak bedugtam) betettem, nem működik, úgy olvastam hogy tech el engedélyezni kell. Tud valaki ebben segíteni? (Budapest és környéke :) ) Előre is Köszi. Módosítva November29, 2014 : foturban Link to comment Megosztás: More sharing options...
zxlacee Elküldve November29, 2014 Megoszt Elküldve November29, 2014 Sziasztok! 2003 as Benzines Omiba vettem egy tempomatos indexkart (csatlakozó adott volt 4 vezetékes csak bedugtam) betettem, nem működik, úgy olvastam hogy tech el engedélyezni kell. Tud valaki ebben segíteni? (Budapest és környéke :) ) Előre is Köszi. Hali! Úgy tudom ez az engedélyezős dolog a dízeleknél működik. Benzinesnél kell legyen egy egység a kiegyenlítő tartály alatt amiben a bovdent mozgató motor van. Ha ez nincs akkor hiába az új kar. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
foturban Elküldve November29, 2014 Megoszt Elküldve November29, 2014 Hali! Úgy tudom ez az engedélyezős dolog a dízeleknél működik. Benzinesnél kell legyen egy egység a kiegyenlítő tartály alatt amiben a bovdent mozgató motor van. Ha ez nincs akkor hiába az új kar. Köszi! Megnézem! Üdv. Mihály Link to comment Megosztás: More sharing options...
ntr Elküldve November29, 2014 Megoszt Elküldve November29, 2014 Sziasztok! 2003 as Benzines Omiba vettem egy tempomatos indexkart (csatlakozó adott volt 4 vezetékes csak bedugtam) betettem, nem működik, úgy olvastam hogy tech el engedélyezni kell. Tud valaki ebben segíteni? (Budapest és környéke :) ) Előre is Köszi. 2001-től a benzines Omegák is "Drive by wire" megoldásúak, azaz nincs gázpedál bowden. Így biztosan elég Tech2-vel engedélyeztetni ha megfelelő az indexkar, és nem kell a kiegyenlítő tartály alatti Tempomat bowden húzogató motoros egység. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zxlacee Elküldve November29, 2014 Megoszt Elküldve November29, 2014 2001-től a benzines Omegák is "Drive by wire" megoldásúak, azaz nincs gázpedál bowden. Így biztosan elég Tech2-vel engedélyeztetni ha megfelelő az indexkar, és nem kell a kiegyenlítő tartály alatti Tempomat bowden húzogató motoros egység. Ma is tanultam valamit. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts