Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tempomat


Qni

Recommended Posts

  • 10 months later...

Ugye nem gondoltad komolyan, hogy 270-ért szalonautót vett. Amennyi hibát leírt laikusként, már az sok(k). Majd csak figyelt a többit. Bár nem nagyon lesz. Ugyanis megnézheted, sokan beesnek 1-2 hónapig, max félévig szenvednek, aztán túladnak gyorsan a vason, mert rájönnek arra, amit évek óta mondok...

Továbbra is folyamatosan olvasom a fórum témáit,természetesen mindet az elejétől.

Valóban elképesztő,amit -és ahogyan...- itt produkáltak/produkálnak egyesek,időnként talán szó szerint az "utcáról bezuhanva" ide.

Na,ezek láttán kicsit meg tudom érteni,miért vagy időnként "túlpörögve" az újakkal szemben... :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

...de ha már tempomat:

az enyém B2 x20xev,amiben nyoma sincs tempomatnak: nincs "bowdenrángató motor" sehol (vagy csak nem jó helyen keresem...?) és az irányjelző kar is normál.

Viszont -szemből nézve!!!- a bal oldali toronynál van egy rövidre zárt,kétvezetékes csati,hanyagul behajítva a torony és a kiegyenlítő tartály közé,illetve egy nagyobb csati van magához a toronyhoz fogatva és mintha az is csak "ledugózva" lenne...

Ezek valamelyike esetleg lehet a nemlétező tempomatom kábelezése???

...és egyáltalán: nekem is a kiegyenlítő alatt/mellett kellene legyen a vez. motor? -mert itt sokszor elhangzott ez,de mindig B1-re...

Hmmm... a gugli eddig nem segít,de azért nem adom fel!!!

Link to comment
Megosztás:

...de ha már tempomat:

az enyém B2 x20xev,amiben nyoma sincs tempomatnak: nincs "bowdenrángató motor" sehol (vagy csak nem jó helyen keresem...?) és az irányjelző kar is normál.

Viszont -szemből nézve!!!- a bal oldali toronynál van egy rövidre zárt,kétvezetékes csati,hanyagul behajítva a torony és a kiegyenlítő tartály közé,illetve egy nagyobb csati van magához a toronyhoz fogatva és mintha az is csak "ledugózva" lenne...

Ezek valamelyike esetleg lehet a nemlétező tempomatom kábelezése???

...és egyáltalán: nekem is a kiegyenlítő alatt/mellett kellene legyen a vez. motor? -mert itt sokszor elhangzott ez,de mindig B1-re...

Hmmm... a gugli eddig nem segít,de azért nem adom fel!!!

A kis 2 vezetékes csati a kiegyenlítő tartály hűtőfolyadék szint jeladójának a csatija lesz (valószínűleg tönkrement benne a jeladó, ezért zárták rövídre hogy ne írja folyton a "Check Coolant Level" hibaüzenetet).

A nagyobb, több vezetékes csati lesz a tempomat kábele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kis 2 vezetékes csati a kiegyenlítő tartály hűtőfolyadék szint jeladójának a csatija lesz (valószínűleg tönkrement benne a jeladó, ezért zárták rövídre hogy ne írja folyton a "Check Coolant Level" hibaüzenetet).

A nagyobb, több vezetékes csati lesz a tempomat kábele.

hm...

Elkezdtem keresni a pedálkapcsolókat is: nincsenek... :unsure:

Én úgy képzelem,hogy a pedálok ÜLÉS FELŐLI oldalánál lévő,fekete acél "tartókon" kellene

lenniük -ahol pl a féklámpa kapcsolója is található!?

...és azon van is még egy négyzet alakú lyuk,a féklámpa-kapcsoló alatt!

Egy ugyanilyen tartó van a kuplungpedál előtt is -üresen...

Jól tippelek?

Ja,a pedálkapcsolók kábelei jó eséllyel megvannak valahol,igaz?

Nyilván valahol a műszerfal alatt lehetnek,de egy kicsit konkrétabb irányt adnál?

(kicsit más: a kiegyenlítőmön egy falatka csati sincs -esetleg a kupak lehetett anno úszó jeladós???)

Link to comment
Megosztás:

Féklámpánál nincs plusz kapcsoló, hanem másik kell. A kuplungpedálnál is kell lennie egynek. Ha CD felszereltségű, akkor biztos benne van a csatlakozó. Ha alap GL, akkor nem biztos, hogy megtalálod. Kiegyenlítőn csak alul van csati, amennyiben van Check controll az autódban, vagyis a kijelződ MID és nem TID.

Link to comment
Megosztás:

Féklámpánál nincs plusz kapcsoló, hanem másik kell. A kuplungpedálnál is kell lennie egynek. Ha CD felszereltségű, akkor biztos benne van a csatlakozó. Ha alap GL, akkor nem biztos, hogy megtalálod. Kiegyenlítőn csak alul van csati, amennyiben van Check controll az autódban, vagyis a kijelződ MID és nem TID.

A kijelzőm 3 soros: felül mindenféle info a hőmérséklettől a hátralévő km-ig,alatta a dátum,legalul pedig kisebb méretben az óra,mellette jobbra a chek-kijelző...

Ez akkor most TID vagy MID???

Szóval akkor a féklámpa kapcsolóját cserélni kell,ha tempomat kerül a verdába?

Mert van ott még egy hely,ahová mehet cucc...

...és ha cserélem,akkor nyilván olyanra,amibe több vezeték megy!?

Mert ugye amint a fékre lépek,azonnal kikapcsol a tempomat,tehát egy (vagy több?) vezetéket csatlakoztatni kell a... hova is??? Irányjelző karra? Elektromotorra? Vagy a BC-re valahogy?

Aztán -gondolom- a kuplung kapcsolóját is ugyanoda...

Van ugyan egy Tempomat rajzom,amit asszem éppen Neked köszönhetek,de nem világos nekem tökéletesen a dolog -egyelőre!!!

De természetesen rászánok egy kis időt,hogy belepréseljem az agyamba!

Link to comment
Megosztás:

A kijelzőm 3 soros: felül mindenféle info a hőmérséklettől a hátralévő km-ig,alatta a dátum,legalul pedig kisebb méretben az óra,mellette jobbra a chek-kijelző...

Ez akkor most TID vagy MID???

Szóval akkor a féklámpa kapcsolóját cserélni kell,ha tempomat kerül a verdába?

Mert van ott még egy hely,ahová mehet cucc...

...és ha cserélem,akkor nyilván olyanra,amibe több vezeték megy!?

Mert ugye amint a fékre lépek,azonnal kikapcsol a tempomat,tehát egy (vagy több?) vezetéket csatlakoztatni kell a... hova is??? Irányjelző karra? Elektromotorra? Vagy a BC-re valahogy?

Aztán -gondolom- a kuplung kapcsolóját is ugyanoda...

Van ugyan egy Tempomat rajzom,amit asszem éppen Neked köszönhetek,de nem világos nekem tökéletesen a dolog -egyelőre!!!

De természetesen rászánok egy kis időt,hogy belepréseljem az agyamba!

Akkor MID (multi-info-display) van a gépedben. A check kontroll ellenőrzi az égőket és a folyadéksziteket. Ha nincs ilyened, akkor jogos a jeladó nélküli tartály.

Sztem lassan mássz be a műszerfal alá és nézd meg milyen csatik vannak a pedálsornál, mert addig felesleges találgatni. Egy Astrás cartárs egy relébekötésével kerülte el a féklámpakapcsoló cseréjét.

Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...

Sziasztok!

Fateromnak van egy 2001-es 2.2-es benzines omegája már vagy 6 éve és mindig is szeretett volna bele egy tempomatot (külföldön dolgozik). Gondoltam most szülinapjára meglepném vele. Ahogy olvasgattam ezt a topikot azt szűrtem le, hogy nekem egy 4 vezetékes indexkar kellene. A kocsiban elektromos a gázpedál, szintén innen a fórumról az jött le nekem, hogy akkor elvileg elég lenne tech2-vel engedélyeztetni az ECU-ban (ha nincs gyárilag engedélyezve). Az autóban kazettás magnó van, nem tudom ez számít-e valamit. Ja igen és manuális váltós. Esetleg ha kell a motorkód Z22XE.

Kérlek segítsetek, mert opel szervízbe nem nagyon szeretnék menni kérdezősködni, mert lámpatest csere után bevittük beállíttatni (túl jobbra hordott) és azt mondta nekünk a munkafelvevős idézem "hogy képzeli???? azt nem lehet jobbra ballra állítgani!". Hát akkor alig tudtam visszatartni a földön fetrengéses röhögést.

Azt nem tudom, hogy a kumplung és fék pedáloknál ott van-e a kapcsoló. Ezt hol tudom megnézni, motortér vagy bent a pedál mögött? Egyáltalán mit kéne keresnem? :D

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv

Mr.B85

Módosítva : Mr.B85
Link to comment
Megosztás:

Kuplung pedál kapcsoló tuti kell, hasonló mint a fékpedál kapcsoló csak fehér. Le kell venni a pedálok feletti takarót, befekszel és felnézel, ott meg fogod látni a fékpedál kapcsolót (fekete) és ugyan olyan helyzetben csak a kuplungpedálnál kell lennie a kuplungpedál kapcsolónak. Enyémben nem volt de ki van vezetékelve tehát nem nagy mutatvány berakni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Sziasztok!

Van egy 95'ös 2.5TD omegám. CD felszereltség. A napokban vettem egy tempomatos indexkart, mert az ecu-ban engedélyezve van a tempomat, de nincs bekötve. Viszont 4 vezetékest sikerült vennem és ebbe ugyebár a 2 vezetékes kell. Ét lehet alakítani valahogy 2-re? Esetleg valaki cserélne egy 4 vezetékest 2 vezetékesre? Vagy csak egy multiméterrel megmérné nekem valaki hogy milyen viszonyban vannak egymással ezek a csatlakozók?

Előre is köszönöm,

üdv

Karesz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 95'ös 2.5TD omegám. CD felszereltség. A napokban vettem egy tempomatos indexkart, mert az ecu-ban engedélyezve van a tempomat, de nincs bekötve. Viszont 4 vezetékest sikerült vennem és ebbe ugyebár a 2 vezetékes kell. Ét lehet alakítani valahogy 2-re? Esetleg valaki cserélne egy 4 vezetékest 2 vezetékesre? Vagy csak egy multiméterrel megmérné nekem valaki hogy milyen viszonyban vannak egymással ezek a csatlakozók?

Előre is köszönöm,

üdv

Karesz

Na moderatúra! Most Ti jöttök!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 95'ös 2.5TD omegám. CD felszereltség. A napokban vettem egy tempomatos indexkart, mert az ecu-ban engedélyezve van a tempomat, de nincs bekötve. Viszont 4 vezetékest sikerült vennem és ebbe ugyebár a 2 vezetékes kell. Ét lehet alakítani valahogy 2-re? Esetleg valaki cserélne egy 4 vezetékest 2 vezetékesre? Vagy csak egy multiméterrel megmérné nekem valaki hogy milyen viszonyban vannak egymással ezek a csatlakozók?

Előre is köszönöm,

üdv

Karesz

Sziasztok!

A válasz a kérdésemre, igen be lehet kötni diesel-be is a 4 vezetékest, 4 db ellenállás kérdése az egész...

Beépítve, kipróbálva, működik :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

2003 as Benzines Omiba vettem egy tempomatos indexkart (csatlakozó adott volt 4 vezetékes csak bedugtam) betettem, nem működik, úgy olvastam hogy tech el engedélyezni kell. Tud valaki ebben segíteni? (Budapest és környéke :) ) Előre is Köszi.

Módosítva : foturban
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003 as Benzines Omiba vettem egy tempomatos indexkart (csatlakozó adott volt 4 vezetékes csak bedugtam) betettem, nem működik, úgy olvastam hogy tech el engedélyezni kell. Tud valaki ebben segíteni? (Budapest és környéke :) ) Előre is Köszi.

Hali! Úgy tudom ez az engedélyezős dolog a dízeleknél működik. Benzinesnél kell legyen egy egység a kiegyenlítő tartály alatt amiben a bovdent mozgató motor van. Ha ez nincs akkor hiába az új kar.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003 as Benzines Omiba vettem egy tempomatos indexkart (csatlakozó adott volt 4 vezetékes csak bedugtam) betettem, nem működik, úgy olvastam hogy tech el engedélyezni kell. Tud valaki ebben segíteni? (Budapest és környéke :) ) Előre is Köszi.

2001-től a benzines Omegák is "Drive by wire" megoldásúak, azaz nincs gázpedál bowden. Így biztosan elég Tech2-vel engedélyeztetni ha megfelelő az indexkar, és nem kell a kiegyenlítő tartály alatti Tempomat bowden húzogató motoros egység.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.