Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Mi kellene pontosan egy ilyen pillangósoros átalakításhoz? Rákérdeztem itthon egy 2004-2006ig gyártott R1 pillangósor 30eFt. Ezen felül kellene hozzá egy talpat csináltatnom, kellene hozzá nagyobb injektor ( gondolom ), aztán ahhoz egy programozás.

Milyen buktatói lehetnek és szerintetek mennyivel lenne jobb mint a mostani gyári. Esetleg ha én is 20NE pillangót raknék fel, az mennyit hozhatna, programozni ahhoz is kellene?

Link to comment
Megosztás:

Progizni már csak akkor vinném, ha tényleg működik is a dolog, elsősorban egy talp kell a pillangósorhoz és ki kellene találni, hogy az alapjárat állítást hogy lehetne megoldani. Azokon a szívósorokon ha jól láttam, akkor rövid injektorok vannak, akkor injektor és benzinhíd felfogatást is kell csinálni, de az se túl nagy gond elvileg. Indulni és menni tuti fog a mostani progiddal is, én elsősorban egy szélessávú lambdával beállítanám a keveréket, majd ha rendesen jár a motor, akkor padra vele és lehet tovább agyalni, hogy mit lehet még finomítani.

Link to comment
Megosztás:

Progizni már csak akkor vinném, ha tényleg működik is a dolog, elsősorban egy talp kell a pillangósorhoz és ki kellene találni, hogy az alapjárat állítást hogy lehetne megoldani. Azokon a szívósorokon ha jól láttam, akkor rövid injektorok vannak, akkor injektor és benzinhíd felfogatást is kell csinálni, de az se túl nagy gond elvileg. Indulni és menni tuti fog a mostani progiddal is, én elsősorban egy szélessávú lambdával beállítanám a keveréket, majd ha rendesen jár a motor, akkor padra vele és lehet tovább agyalni, hogy mit lehet még finomítani.

Szóval akkor az igazi buktató az a szélessávú lambdával való keverékbeállítás lenne, utána pedig a programozás. Megpróbálok találni valakit aki tud talpat csinálni nekem és ha találok akkor talán nekiállok. :)

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor az igazi buktató az a szélessávú lambdával való keverékbeállítás lenne, utána pedig a programozás. Megpróbálok találni valakit aki tud talpat csinálni nekem és ha találok akkor talán nekiállok. :)

Nem bukó az, hanem azzal fogod tudni úgy beállítani, hogy először progizás nélkül is menjen.

Amúgy következő lépcsőként a helyedben lehet inkább 1.6-ra, vagy 1.8-ra alakítanám át. :) :devlish:

Rövidesen elvileg én is fogok csinálni egy C14NZ-ből C16SEI-t :)

Link to comment
Megosztás:

Nem bukó az, hanem azzal fogod tudni úgy beállítani, hogy először progizás nélkül is menjen.

Amúgy következő lépcsőként a helyedben lehet inkább 1.6-ra, vagy 1.8-ra alakítanám át. :) :devlish:

Rövidesen elvileg én is fogok csinálni egy C14NZ-ből C16SEI-t :)

Az a helyzet hogy meg akarom hagyni 1.4nek. Tudom hogy a motorszám marad, meg minden de mégsem akarok "csalni" mondjuk gyorsuláson vagy ilyesmin. Ha már 1.6ot vagy 1.8at akarok, akkor megveszem készen, kb annyi lenne egy komplett motor is mint ezt átalakítani. Igaz szerintem a hengerenkénti pillangó árából meg összejönne majdnem egy XE.

Egyébiránt ez a lambdabeállítás a magamfajta hozzá nemértőnek is elvégezhető, vagy kell hozzá tudás is és inkább vigyem el olyanhoz aki ért hozzá? :)

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet hogy meg akarom hagyni 1.4nek. Tudom hogy a motorszám marad, meg minden de mégsem akarok "csalni" mondjuk gyorsuláson vagy ilyesmin. Ha már 1.6ot vagy 1.8at akarok, akkor megveszem készen, kb annyi lenne egy komplett motor is mint ezt átalakítani. Igaz szerintem a hengerenkénti pillangó árából meg összejönne majdnem egy XE.

Egyébiránt ez a lambdabeállítás a magamfajta hozzá nemértőnek is elvégezhető, vagy kell hozzá tudás is és inkább vigyem el olyanhoz aki ért hozzá? :)

A helyedben én is inkább 1.6ra alakítanám. Ezzel a 4 pillangó dologgal növelheted a nyomatékot de valószínűleg nagy mértékben csak ~4000rpm felett fog erősödni, alatta nem lesz számottevő, bár a hangja biztosan jó lesz. Szerintem csúcsban max. 10lóerőt jelenthet mert a többi dolog (tengely/szelepek stb.) fogja majd vissza. Ha nem forgatod folyamatosan én inkább +200ccm-re szavaznék. Ár-érték arányban az 1.6ra alakítás a kedvezőbb. És utána arra a 4 pillangó :) Megcsinálhatod magadnak is a keverési arány beállítást ha tudod programozni a computeredet.

Link to comment
Megosztás:

A helyedben én is inkább 1.6ra alakítanám. Ezzel a 4 pillangó dologgal növelheted a nyomatékot de valószínűleg nagy mértékben csak ~4000rpm felett fog erősödni, alatta nem lesz számottevő, bár a hangja biztosan jó lesz. Szerintem csúcsban max. 10lóerőt jelenthet mert a többi dolog (tengely/szelepek stb.) fogja majd vissza. Ha nem forgatod folyamatosan én inkább +200ccm-re szavaznék. Ár-érték arányban az 1.6ra alakítás a kedvezőbb. És utána arra a 4 pillangó :) Megcsinálhatod magadnak is a keverési arány beállítást ha tudod programozni a computeredet.

A kocsim a tengely miatt egyébként is 3500-4000től kezd el élni, szóval abban biztosan nem szenvedek negatívumot ha csak felette lesz erősebb. :) Computert programozni nem tudok, szóval a beállítást mindenképpen majd szakemberre bízom :) Viszont a 10LE ( tudom hogy nem lesz annyi, de kitudja mennyit dob majd ) elég jól hangzik, azért egy ~100LE-s motoron az eléggé érezhető. Ma kaptam egy telefonszámot itt nem is olyan messze mérnek teljesítményt és elvileg programoznak is. 8eFt egy mérés állítólag, lehet hogy leellenőrzöm azt hogy a 2006os 110LEből mennyi maradt mára és majd ha kész a pillangósor megnézzük hogy erősödött-e a kocsi vele. Ha programozni is jól tudnak, akkor lehet hogy azt is náluk fogom elvégeztetni. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez jól van megcsinálva. Felhasználhatod a gyári szívócsonkot is, elvág, összehegeszt. Arra figyelj, hogy egyenesen menjen a gázoszlop. A dbilas ott van elcseszve, hogy gyári helyre tervezik be, és így van benne egy jó nagy törés oldalról nézve.

Link to comment
Megosztás:

Ez jól van megcsinálva. Felhasználhatod a gyári szívócsonkot is, elvág, összehegeszt. Arra figyelj, hogy egyenesen menjen a gázoszlop. A dbilas ott van elcseszve, hogy gyári helyre tervezik be, és így van benne egy jó nagy törés oldalról nézve.

Itt valamennyi le van írva arról hogy miért jó az egyenes és miért a döntött.

Link to comment
Megosztás:

Ma kérdeztem egy bontót, C14SE szívósor, híddal és befecsikkel együtt, 16eFt. Az reális ár lehet? :goofy:

Ha kellenek a befecsik is, akkor még talán oké, de gondolom nem kellenek, magáért a szívósorért meg szerintem sok.

Mondjuk ahogy nézem, nincs igazán túlkínálat ezekből, ebben az esetben rendben van az ár. Hirtelen 1 db-ot találtam, az is C16SE-é és 25€, de még licites és mire hazajön...

Link to comment
Megosztás:

Ha kellenek a befecsik is, akkor még talán oké, de gondolom nem kellenek, magáért a szívósorért meg szerintem sok.

Mondjuk ahogy nézem, nincs igazán túlkínálat ezekből, ebben az esetben rendben van az ár. Hirtelen 1 db-ot találtam, az is C16SE-é és 25€, de még licites és mire hazajön...

Lehet úgy járok hogy olcsóbb lesz csináltatni egy talpat hozzá, mint venni gyárit és azt alakítani át. Már csak embert kéne hozzá találnom. Nincs véletlenül ilyen ismerősöd aki tudna ebben segíteni?

Elvileg a C16SE-é ugyan az a szívósor amúgy.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.