Vitázni most sem akarok, de ilyeneket nem szeretek olvasni.
Jó váltással 1e-t meg 1,5e-t esik a fordulat? Ez nagyon nagy butaság.
Elértél egy sebességet, mondjuk 60km/h-t. 1. fokozatban ez mondjuk 6500rpm, 2. fokozatban mondjuk 5000rpm, 3. fokozatban mondjuk 3000rpm.
Tökéletesen mindegy, hogy milyen sebességgel váltasz, ha a kerék tapad mindig ezek a fordulatok fognak élni. Az, hogy a fordulatszámmérő mit mutat teljesen lényegtelen. Ócska gyári fordulatszámmérő nem is tudja rendesen követni a motor valódi fordulatát. Tekercses műszer, viszonylag nagy tehetetlenséggel, mire észreveszi, hogy váltottál és le kellene essen a kijelzett fordulat már régen tovább pörgetted a motort. 1. és 2. fokozat között a legnagyobb a lyuk, mert itt a váltó még viszonylag nagyot szoroz, a keréken ébredő nyomaték (viszonylag) késedelem nélkül nagyjából ugyanolyan tendencia szerint gyorsítja a kocsit tovább, mint váltás előtt. Itt aztán végképp nincs ideje követni a valódi fordulatszámot. 3. fokozatba váltásnál már jóval több ideje van, mert rosszabbul gyorsul az autó....