Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

zoloj

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    134
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    xx
  • Város
    xx

Legutóbbi látogatók

2.116 profile views

zoloj's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sőt, volt amikor Twingo RS is lehagyott versenypályán, sokkal. Lehet, hogy még 133 lóerő sincs a kocsim... További jó mellébeszélést!
  2. Hehe. Ha jobban megnézed a videót láthatod, hogy minden egyes kanyarkijáraton kapok óriásit a létező összes kocsitól (ahogy az enyém seggreül) és szerencsétlen vackom Zsolti 15ös slickjeit tekergeti végig másodikban mindkét keréken :)) Egyenesekben rendre szépen rámásztam a Clio-ra ami kanyar kijáraton jócskán elment. Egy gyári Cup Clio 200 17es slickeken, 4 dugós brembokkal nem megy azért annyira rosszul. Annyira ócska volt az astra, hogy utána jött a clio-s srác nézelődni meg érdeklődni, hogy mi is volt ez. Azért az kár h nincs rajta a videón, hogy kipakolt Carlos Sainz Celica, 6os bmw és egyéb csodák mennyire nem akartak lehagyni. Amit meg te 325, 328-nak nézel az sok minden volt csak széria bmw nem. Ja és az a 3 köröm volt a pályán össz-vissz, előtte egy métert nem mentem... Írtam én, hogy 200lóerő? Te egyébként sokat pályáztál?
  3. Bizony a vonóteljesítmény feltűnően alacsony. Ha egy 180lovas autónál 7000nél 40le felett szokott lenni, akkor Tomoty autója ~190hp környékén lehet valójában főtengelyen. Akkor még több is mint 100le/liter. Akkor inkább 105le/liter nem?
  4. Mennyire egyszerű is ez. Hajrá. Ha meg lesz a 140le, ugyanúgy fogok/fogunk gratulálni. Ha nem lesz meg, akkor is.
  5. Ez instacioner pad, ahogy írják is a cikkben. Nem mind ilyen, sőt. Mintha valaki(k)nek fájna a ~180le.
  6. Nagyon rendben van. ~100le/liter és mindenhol van használható nyomaték. Így kell csinálni!
  7. Erre nem vennék mérget. Indításkor warmup cycle van, akkor valóban open loop üzem van, utána azért closed loop idle szokott lenni.
  8. http://www.scorpion-...?comment_page=3
  9. Igen így működik. RPM és MAP van a két tengelyen.
  10. Az már kiderült, hogy nagyon jó erőben van, gyönyörű a hangja, bármilyen fordulatról elindul. Hegynek felfelé ~300kg terheléssel vígan forog 7000ig. Köszi a bemutatót :icon13:
  11. Vitázni most sem akarok, de ilyeneket nem szeretek olvasni. Jó váltással 1e-t meg 1,5e-t esik a fordulat? Ez nagyon nagy butaság. Elértél egy sebességet, mondjuk 60km/h-t. 1. fokozatban ez mondjuk 6500rpm, 2. fokozatban mondjuk 5000rpm, 3. fokozatban mondjuk 3000rpm. Tökéletesen mindegy, hogy milyen sebességgel váltasz, ha a kerék tapad mindig ezek a fordulatok fognak élni. Az, hogy a fordulatszámmérő mit mutat teljesen lényegtelen. Ócska gyári fordulatszámmérő nem is tudja rendesen követni a motor valódi fordulatát. Tekercses műszer, viszonylag nagy tehetetlenséggel, mire észreveszi, hogy váltottál és le kellene essen a kijelzett fordulat már régen tovább pörgetted a motort. 1. és 2. fokozat között a legnagyobb a lyuk, mert itt a váltó még viszonylag nagyot szoroz, a keréken ébredő nyomaték (viszonylag) késedelem nélkül nagyjából ugyanolyan tendencia szerint gyorsítja a kocsit tovább, mint váltás előtt. Itt aztán végképp nincs ideje követni a valódi fordulatszámot. 3. fokozatba váltásnál már jóval több ideje van, mert rosszabbul gyorsul az autó....
  12. Vitára nincs szükség, igaz. Így, hogy pontosabban fogalmaztál rendben van, csak félreérthető info ne maradjon fent. A váltóra Tomtech és én is javasoltunk rövidebb végáttételt. Sajnos gyári opel váltók között nincs olyan igazi nagy lehetőség variálni. Majdhogynem csak a differenciálműveket cserélgették. Bár igaz WR és CR között eltérőek az áttételek, de nem igazán passzolnak egy komoly épített szívómotorhoz, aminek lételeme a fordulatszám. Ezt igazán egyedi áttételsorral lehet jól megoldani. Pl: Quaife Vannak olyan megoldások, hogy pl F20 vagy F16 3.72es diffivel esetleg 0.707-es 5. fokozattal. De akkor még mindig túl rövid az 1es fokozat meg picit a kettes is...
  13. Szia! Szelepek becsiszolása, gázreakció? Mi köze van a váltás sebességének a fordulatszám ejtéshez? Már, ha nem 30 másodperc alatt vált sebességet és lassul közben 20km/h-t. Rövid váltó és váltási sebesség? A rövid váltó kifejezést az áttételezés jellemzésére szokták használni. Ezeket most nem értem. Mire gondolsz? Szerintem nem a váltási úttal van gondja, hanem a váltó nagyjából ilyen sebességgel tud normálisan fordulatszámokat szinkronizálni. Gyakorlatilag a szinkrongyűrűk kúposságán és az ott ébredő súrlódáson múlik, milyen hamar hozza összhangba (szinkronba) a két tengely fordulatszámát a váltón belül.
  14. Hát ez elég gyors lett, grat! :icon1: Értelmet adtál a 8k-ig skálázott fordulatszámmérőnek. :icon1: Ilyen majd még jöhet, esetleg kívülről is. (zene nélkül)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.