Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

khena

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    108
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    budapest

khena's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Hírnév

  1. Sziasztok, vaciláltam hogy elektromos vagy klímával kapcsolatos-e de végül remélem jó helye lesz itt :D X25XE motorkódos hűtésével lenne problémám, óracsoport szerint felmegy a víz 100ig néha picit fölé. Opcom és Tech 2 szerint is ez már 120fok ami azért már extrém magas....:S ott kapcsol a nagy,belső venti és vissza hűt.Leállítás után a keringtetés/hűtés működik. Klíma működik kapcsolja az első ventit néha hallom hogy a nagy, belső ventit be-be kapcsolja 2es?? fokozaton. kivettem a két 3as csatlakozót, hogy mi, mit és hogyan kapcsol kisebbik kocka csatin az egyiket rövidre zárom nem történik semmi se relé kattanás se, semmi másikat rövidre zárom elindul 2es?? fokozaton a nagy, belső venti. (ha ez folyamatossan megy nem megy 90fölé a vizem dugóban állvasem) köralaku csatin, ha az egyik kört zárom bekapcsol a klíma elött lévő venti meg azthiszem a benti is. ha a másik kört zárom csak relé kattan de nem történik semmi. ennek hogyan kéne működnie?
  2. khena

    Elektromos

    helló ABS-es a kocsim. megvan az új km óra csoport is.
  3. khena

    Elektromos

    Helló! az lenne a kérdésem hogy valaki kötött már be,elektromos V6-os óracsoportot f astrába? és ha igen megoszthatná velem hogy és miként kéne :D
  4. Helló. Régen jártam erre. nyáron annyira nem is foglalkoztam a tuningal, miután kivettem a 276os tengelyt és kapott egy gyári opc tengelyt a kocsi.nagyon jól ment/megy fogyasztás is baráti szóval örültem. meg lakatolni és fényezni is kellett a kocsit így időm sem volt... DE!! nem hagyott a 276os tengelyekkel egy dolog nyugodni. Méghozzá az hogy a legegyszerűbb dolgot nem próbáltam ki, feltenni a 276os tengelyre egy gyári vezérműkereket. nah, akadt egy kis szabad időm meg is csináltam de előtte. egy homemade mérést eszközöltem 70-120 3asban 60ról indulva padló hogy minnél kevesebb változó legyen. gps önmagát indítja állítja. 3mérés átlagolás. tengely csere, szintén 3mérés ugyan ott ugyan úgy , átlagolás, Öröm :D 0,5 mp-t hozott. Nagyon jó gondoltam magamban ló*zart nemért a fokolásom. ilyenkor sosem hagy nyugodni az érzés mennyi lehet az annyi. Itt jött egy kis feketeleves, nyár elején mikor megkapta az OPC tengelyeket elvittem méretni. akkor a kipufogóm úgy nézett ki hogy, leömlőtől 55mmes külső 50mmes belső áttmenő középdob a hátsódob ig, de a hátsó dobom egy 50mmes gyári nem sport dob. mivel a középső dob mindig beleért valahova zörgött stb nyaralás elött vettem egy utángyártott "gyári" középsődobot csővel mindennel, ez 50mmes külső átmérő hajlatban kicsit szűkebb de ugyan úgy áttmenő dob... gondoltam mivel a hátsó dobom 50es így az a legszűkebb kereszt metszetem, lehet előtte is akkor nem fojtom meg?!?!??? illetőleg a hátsó dobon lévő egyenes kocka véget kicseréltem egy lekonyulóra ennek legalább 65-70mmes az átmérője. a csere után a nyaralást leszámítva nem igazán használtam a kocsit így nem éreztem teljesítmény különbséget, hétfőn lemérettem a 276os tengellyel hogy még is mennyi az annyi, az elöző xer tengelyes méréshez képest, úgy alakult 3000ig ugyan olyan 3-5000ig erősebb picivel, 5-6000közt közel azonos 6000kopp ugyan annyi. majd a xer tengelyes mérés, 7000ig emelkedik talán még feljebb is menne. a 276os meg 6500on adja le a maximumot ami 9LE-vel gyengébb mint a xer. nyomatékban nyertem a xerhez képest 5nm-t Az AFR-ek szerint a mostani dúsabb. lehetséges hogy a középső dobbal elfojtottam és már a xer tengelyes sem tudta amit a mérésen? és ebből adodóan mi lenne az ideális kupuf méret?
  5. Hali. az xe-vel méretileg sok dugattyú egyezik pl én is XEV-be xe hajtókar/dugattyút tettem de azok nem jók sajnos xe-be.
  6. khena

    AUTÓHIFI

    Sziasztok. hifi terén elég gyengén muzsikálok a kocsiban is meg tudásilag. ezért szeretnék okosabbaktól tanácsot kérni. Adott egy F astra kombi. vettem bele egy mac audió szettet. 16 cm-es 2 utas hangszóró szett 165 mm-es mély-középsugárzó 13 mm-es magas-sugárzó 240W max. zenei teljesítmény 60W RMS teljesítmény 40 - 21.000 Hz frekvenciaátvitel 91 dB érzékenység Impedancia: 4 Ohm Bekötöttem és nem szolt szépen, vettem egy hangváltót is azt is bekötöttem, csak az alsó hangszoróra menő vezetéket és azt osztottam ketté a csipogóra és a mély középre. úgysem lett sokkal szebb,kipróbáltam egy sony fejegységgel is meg amit használok VDO cd 441 xed-el egyikkelsem szól szépen. viszont van egy b-vectra a családban teljesen gyári hangszórók hát sajnos meg sem közelítem azt a szintet, azt a kocsit a sony fejegységgel használjuk de betettem abba is a VDO-t kipróbálni az mindkettővel szépen szól.Enyém viszont elkezd torzítani.nincs olyan szép mélyem mint a vectrában, hiába veszem vissza a mélyet, akkor is torzít. meg amíg nem torzít sem szól olyan szépen.Nem tudom mi lehet a probléma? szigetelés vagy a szett szar?A válaszokat előre is köszönöm.
  7. Na, az a lényeg hogy most jó/jobb. valszeg, a szaki aki szerelte nem hallott még nagy tengelyes autót járni.és egy foggal arrébb egyenletesebb volt?! Kereszt faterom is ilyen 62éves karosszéria lakatos akárhányszor meghallja a kocsim, mindig mondja hogy valami nem jó vele :D
  8. Szerintem. egy ilyen könnyű kasztniban 5-8le nagyon nehéz megérezni legalábbis nekem ez a véleményem, de lehet nekem van fából a seggem ehez. Véleményem szerint és javítsatok ki ha nem ígyvan... lehet hogy valami tuning őrült padon addig iroggata az ecut és játszott vele amíg ebben az egyfog elrakásában, felül talált még pár plussz pacit.
  9. khena

    Karosszéria

    Szilenteket áttnéztem, most kicserélem a hátsó hídét is. amúgy nincs még 2500km az új szilentek és gátlókban illetőleg a motortartókat, tavasszal cseréltem kb 10.000van bennük csomagtér fedelet is cseréltem mert összetörtek, abba vettem új gumitávtartókat is. perverz hülyemódon mindent kicseréltem/cserélek a kocsin. most hogy küszöbözöm, észre vettem kicsit az ajtók lógtak azokat orvosolom minden kárpit új patental van/ lesz feltéve aztán kiderűl.
  10. Fogalmam sincsen hogy lett 205nm de nem a programtól, meg szerintem ha ott nyomaték csúcson illetőleg elötte - utána nem lenne elszegényedve most is 210nm felett lenne.de ez "kevés" a gyári ecuval c18xe tengelyel 4000en 217,5nm volt 2000en 195kb 2500tól 210nm felett volt. nagyon kis kényelmes jól vezethető jószág volt. Lehet hogy annyira meg lett növelve a sűritési viszonyom hogy azért van "ennyi" nyomatékom?! sajnálom hogy nem számoltam ki összerakás elött...
  11. Hidrotőkés a motor. elösször 276°os schrick profilu tengely. az részben emiatt és a fogyasztás miatt került ki. meg azért mert 4000től(136le)6500ig(138) mindössze 2le-t emelkedett a görbe :D nyilván itt még lettvolna mit beállítani a dolgokon de napihasználatos a kocsi így nem mindenáron kell a plusz X lóerő. Utána c18xe tengely 10,2mm szelep emelés. azzal meg is jött az "erő" gyári ecuval 149,5 És most a G astra opc tengelyei vannak benne 10,6mm szelep emelés némi fokolás talán 265°os lehet nem akarok hülyeséget mondani. de ez, a vissza kérés folyamatossan megvan. elégedett is vagyok a teljesítménnyel és nem is. 4000-en 205,6nm de 13,5 az AFR-em és 7000 163.9le 12,2-es az AFR-em és még emelkedett a görbe. de a 7200as tíltás miatt nem akartunk tovább mérni. aztsem tudom hogy ez most jó eredmény-e vagy nem. 136ról indulva nagyon jó. de az OPC 160gyárilag abból tekintve nem annyira. ezért "cseszi" az agyam ez a dolog.nyílván ez valamivel több nagyon melegben mértünk 28+os volt a levegő. még az AFR-en van mit dolgozni és még 7250-7350közt lehet a csúcs ott még megbújik 1-2le. nem tudom hogy a 14,5báros végnyomás okozhat-e kopogásos égést 100as benzinnél.
  12. khena

    Karosszéria

    Tipikus pl E kadettes zörgés amikor a kárpitok önnáló életet éltek, kalaptartó mozgott a helyén. és akkor jön elő ha nagyobb ratatákon megyek átt, villamos sin, vagy sok egymást fedő foltok. csatorna fedél ami kicsit lejebb van az út síkjától.az a bajj, nem megfogalmazható, nem éles kopogás mint amikor pl tönkre ment az első lengőkar szilentem. vagy mikor a gátló szilent tönkre ment hátul egyikre sem hasonlít olyan, mintha a bódé fémszerkezete zörögne. tudom ez így kevés, de nincs jellemző fém a fémmel műanyag a fémmel vagy műanyag műanyag érintkező hang.
  13. Helló. ismét erre felé...simtec 56.1 c18xe x20xev vezérlője. kopogást észlel a motorban, elkezdi visszavenni az előgyújtást. de a kopogás/csörgés nem szűnik meg, bedobja a kopogásérzékelőt hibának? A kérdés oka, tesóm z14xe g astrájában, elkezdett folyni az olaj, eléggé le is ment a szint a hidrotőkék elkezdtek szólni és bedobta hibának a kopogásérzékelőt, gondolom a mechanikus zajt kopogásos égésnek érezte de hiába húzta vissza a gyújtást nem változott, olaj csere és minden működik. Nálam a probléma, teljesítmény mérésen, mellette csináltunk a motorról logot. és látszik a folyamatos előgyújtás korrekció. régebben a fokolt tengelyre gondoltam de most gyári van benne ismeretségi körben van hasonló módon átt épített motor nála nincs ilyen korrekció. ebből gondoltam, Eddig hogy valami mechanikai zajvan. de ez most megrengetett ebben a dologban.Gyakorlatilag amióta megépült a motor, és volt ez az előgyújtásra gyanakvás a schrick profilú tengelynél.azóta a blokkon kívűl mind más, rövid váltot kapott másik vezérműtengely ráadásul ez már a 3. lendkerék is könnyítve és centrirozva a kuplunggal együtt. 100as benzinel járok végsűrítésem 14,5 igaz hidegen mérve.
  14. khena

    Karosszéria

    sziasztok ez egy elég hülye kérdés lesz.... Ültem egy 1998as kombi f astrában, még klíma sem volt benne. egy tulajos, közel 200e km volt benne nagyon csendes kis jószág volt komolyabb javítást még nem végeztek rajta. vetekedett a volt b vectrám csendességével. na most nekem van egy 1993as szintén kombim hát egy kategória választja el a két kocsit még úgy is hogy az enyém klímás tehát valamivel több a szigetelés a kocsimban, első futóműben mindent kicseréltem, lengőkarok stabilizátor, toronycsapágy/szilent gátlok motortartóbak stb nincs leültetve a kocsi. és nem szar márkák, lemforder kyb exel G gátlók. stb stb de veszettül zörög az egész autó, lehet valami különbség a régi és az új clasic kasztni között? mivel van némi lakatos meló a kocsin most üres műszerfalon és balelső ülésen kívül semmi nincs a kocsiban és ugyan úgy hallom a zörgést.tehát nem a kárpit. Amit még hozzá tennék egyedül a hátsó híd szilent nincs kicserélve, kipufogót ahol hozzá érhet a kasztnihoz lefújtam hátha az érbele valahova semmi kopás meg amúgy is emelőn rángattam és elég jól áll.ja, új középső és hátsódob abban sem zörög semmi. új tank, tanktartópánt alá már gumit tettem hátha az. semmi Valami ötlet???
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.