Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Csak olyan pillangósort nézzél amiben torkonként 1 pillangó van, mert a 2.-at a computer nyitogatta, nem a bowden.

A c14se és c16se injektorai megegyeznek, mind 150ccm/min-es. Van z18xe injektorom, azok 175-ösek ha érdekel, ingyen odaadom.

Az R6oséban csak torkonként 1pillangó :)

Érdekelnének azok az injektorok, főleg ha ingyen van. :D

Szerk.: http://www.migweb.co.uk/forums/items-sale/310061-complete-r6-throttle-bodies-mint.html

Link to comment
Megosztás:

Ez nem az igazi, itt vákuum nyitogatja a tollattyúkat, mert az is van a pillangókon kívül, szívás behangolni. Olyat keress ahol csak pillangó van, és más nincs, vagy esetleg lehet a dupla pillangós is, viszont ott a második sort ki kell nyitni, vagy kiszedni, és a tengely furatait eltömni.

A gázállás szenzort kell ráaplikálni a pillangó tengelyére, az alapjárati motorral ne foglalkozz, be kell állítani egy kontraanyás csavarral szépen a rést a megfelelő alapjárathoz.

http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CBR1100-THROTTLE-BODIES-/270905665407?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f133c677f

http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CBR600RR-RR5-RR6-05-06-Throttle-Bodies-and-Injectors-14939-/280746378312?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item415dc9c448

CBR600, esetleg az 1100-asokét nézd. 1 pillangó van torkonként, nincs vákuum tollattyúja, és szívó oldalára fel lehet szerelni egy sík lapot amin vannak a tölcsérek, és körbe a légszűrő.

Link to comment
Megosztás:

Meg vettem az R6osét. A tolattyúkat könnyen ki tudom iktatni, egyébként meg zsír az egész. Megoldható ezzel is :)

"azt ne vedd ki mert ha alacsony fordulatról padlóval gyorsítasz megtartja a légsebességet és nem torpan meg az autó. A tolattyú meg magától kinyílik . a két kis cső a végén meg az airbox torlólevegő miatt van hogy a motoron ha megvan a nyomás leszívja teljesen.forum_icon_igaz.gif"

Zsoltee voltam :)

Link to comment
Megosztás:

"azt ne vedd ki mert ha alacsony fordulatról padlóval gyorsítasz megtartja a légsebességet és nem torpan meg az autó. A tolattyú meg magától kinyílik . a két kis cső a végén meg az airbox torlólevegő miatt van hogy a motoron ha megvan a nyomás leszívja teljesen.forum_icon_igaz.gif"

Zsoltee voltam :)

hude okos lettem,tök jó :blush: :P :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenki!

Szeretnék tanácsot kérni. Van egy Astrám X16SZR 8 szelep 75 ló. Szeretnék klímát rakni bele,de a 75 ló gondolom kevés lesz hozzá.Legalábbis ha négyen vagyunk benne elég hurka,erre jönne még a klíma. Igencsak meg kell gondolnom az előzéseket. Először arra gondoltam teszek rá egy 16 szelepes hengerfejet,aztán kicsit jobban utána olvasgattam kiderült,hogy van 8 szelepesbe is 100 lovas. A konkrét kérdésem az volna,melyik megoldást lehet könnyebben megoldani,és elég ha hengerfejet cserélek meg elektronikát és kész? Bocs,ha marhaságot írtam,de semmi konkrét dolgot nem találtam,csak érintőlegesen volt ilyesmikről szó itt is ott is.

Előre is köszönöm!

Üdv.: Béla

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenki!

Szeretnék tanácsot kérni. Van egy Astrám X16SZR 8 szelep 75 ló. Szeretnék klímát rakni bele,de a 75 ló gondolom kevés lesz hozzá.Legalábbis ha négyen vagyunk benne elég hurka,erre jönne még a klíma. Igencsak meg kell gondolnom az előzéseket. Először arra gondoltam teszek rá egy 16 szelepes hengerfejet,aztán kicsit jobban utána olvasgattam kiderült,hogy van 8 szelepesbe is 100 lovas. A konkrét kérdésem az volna,melyik megoldást lehet könnyebben megoldani,és elég ha hengerfejet cserélek meg elektronikát és kész? Bocs,ha marhaságot írtam,de semmi konkrét dolgot nem találtam,csak érintőlegesen volt ilyesmikről szó itt is ott is.

Előre is köszönöm!

Üdv.: Béla

Nemsoká kiderül és beigazolom/megcáfolom,hogy egy olyan elektronikával,ami módosítja a lambdajelet (padlógázra dúsít) 1.8-as központi injektorfejjel és egy SI (100lovas) vezérműtengellyel közel meglesz a 100LE az x16sz motoromból. Eredeti vezérműtengelyével,felsorolt dolgokkal 85LE-t tud 71helyett. Költségben ez úgy néz ki,hogy elektronika huszonvalamennyi,1.8-as fej 3eft,tengelyt 12e-ért vettem,tehát az egész nincs 40ropi.

Az Si-re alakításra,-főleg ha csináltatod-,olyan 130eft-ot nyugodtan rá lehet számolni. Akkor inkább vegyél egy komplett SI motort mindennel,de klímásítással együtt ez akkora projekt,hogy én inkább másik autót vennék vagy ha nem zavar,hogy pénzedet szórod,aztán autó sokáig szétbelezve, aztán összerakás után még mindig szar valami.....akkor nem szóltam.

Link to comment
Megosztás:

Nemsoká kiderül és beigazolom/megcáfolom,hogy egy olyan elektronikával,ami módosítja a lambdajelet (padlógázra dúsít) 1.8-as központi injektorfejjel és egy SI (100lovas) vezérműtengellyel közel meglesz a 100LE az x16sz motoromból. Eredeti vezérműtengelyével,felsorolt dolgokkal 85LE-t tud 71helyett. Költségben ez úgy néz ki,hogy elektronika huszonvalamennyi,1.8-as fej 3eft,tengelyt 12e-ért vettem,tehát az egész nincs 40ropi.

Padlógázon figyelni fogja a lambdajelet?

Link to comment
Megosztás:

Ok így már értem. Gondolom majd állítgatod a benzinnyomást.

Ja,az is megvolt már,tekertem még rá,akkor hidegen nagyon gusztustalanul dadogott,annyit tolt az ecu szivatóprogramja,mert ugye abban a hitben nyitogatta az injektort,hogy 0.75-ös pumpa hajtja az 1.6-os befecskendezőt.

Most is dadog hidegindítás után pár mp-et,de az még elviselhető.

A rendszer stabil 5-6ekm után is. Most fogom megkavarni 1.6si tengellyel. Nemrég adtam-vettem egy 1.4si korzát,aztán ahogy próbálgattam az jött át,hogy a SI-nél a plusz lovak nagy része a tengelyből adódik. A központisnál 1mm-rel nagyobbat emel meg a vicces 254foknál is nagyobb lehet minden valószínűséggel.

Az 1.4-16SI-ben 150cm3-is injektorok vannak,nekem van egy darab 550cm3-esem emelt nyomással,tehát simán tudja a 4*150cm3-t. Távolabb van a szelepektől az igaz,meg a keverés hatásfoka is alacsonyabb,de múltkor téma volt,hogy minél távolabb vannak az injektorok annál jobb magas fordulaton teljesítmény szempontjából.Meg láttam már elég komoly teljesítményű motorokat egyetlen karbival is.

Link to comment
Megosztás:

Ja,az is megvolt már,tekertem még rá,akkor hidegen nagyon gusztustalanul dadogott,annyit tolt az ecu szivatóprogramja,mert ugye abban a hitben nyitogatta az injektort,hogy 0.75-ös pumpa hajtja az 1.6-os befecskendezőt.

Most is dadog hidegindítás után pár mp-et,de az még elviselhető.

A rendszer stabil 5-6ekm után is. Most fogom megkavarni 1.6si tengellyel. Nemrég adtam-vettem egy 1.4si korzát,aztán ahogy próbálgattam az jött át,hogy a SI-nél a plusz lovak nagy része a tengelyből adódik. A központisnál 1mm-rel nagyobbat emel meg a vicces 254foknál is nagyobb lehet minden valószínűséggel.

Az 1.4-16SI-ben 150cm3-is injektorok vannak,nekem van egy darab 550cm3-esem emelt nyomással,tehát simán tudja a 4*150cm3-t. Távolabb van a szelepektől az igaz,meg a keverés hatásfoka is alacsonyabb,de múltkor téma volt,hogy minél távolabb vannak az injektorok annál jobb magas fordulaton teljesítmény szempontjából.Meg láttam már elég komoly teljesítményű motorokat egyetlen karbival is.

Szerintem hideg motornál ott sincs lambdafigyelés, simán dadoghat attól...

Csak a tengelyből adódna a plusz lovak nagy része? Biztosan hozzájárul, ha nagyobb az emelés stb. de azért a központis szívósora egyáltalán nem alkalmas normális teljesítményhez. Ráadásul oké, hogy messze van az injektor, csak sajnos ennél a kanyarok meg a közel sem ideális forma és keresztmetszet miatt inkább romlik a keveredés. Arról nem beszélve, hogy a szívóoldal keresztmetszete is kisebb, tehát sajnos nem valószínű, hogy 4-5e felett ki tudja szolgálni a motort még ha a tengely elég is lenne.....de ne legyen igazam. Az az SI szívósor fontos része annak a 100lóerőnek szvsz. Meg hát mondjuk meg lesz a szükséges ccm de hengerenként sem lesz egyforma az eloszlás és akkor a pillangószelep méretéről még nem ejtettünk szót.

Link to comment
Megosztás:

Nemsoká kiderül és beigazolom/megcáfolom,hogy egy olyan elektronikával,ami módosítja a lambdajelet (padlógázra dúsít) 1.8-as központi injektorfejjel és egy SI (100lovas) vezérműtengellyel közel meglesz a 100LE az x16sz motoromból. Eredeti vezérműtengelyével,felsorolt dolgokkal 85LE-t tud 71helyett. Költségben ez úgy néz ki,hogy elektronika huszonvalamennyi,1.8-as fej 3eft,tengelyt 12e-ért vettem,tehát az egész nincs 40ropi.

Az Si-re alakításra,-főleg ha csináltatod-,olyan 130eft-ot nyugodtan rá lehet számolni. Akkor inkább vegyél egy komplett SI motort mindennel,de klímásítással együtt ez akkora projekt,hogy én inkább másik autót vennék vagy ha nem zavar,hogy pénzedet szórod,aztán autó sokáig szétbelezve, aztán összerakás után még mindig szar valami.....akkor nem szóltam.

Szia!

Először azzal kezdtem,hogy veszek egy másik autót,ami klímás meg erősebb,csak nem nagyon kapkodnak az autómért. Az az egy aki érdeklődött olyan kicsi forintot ajánlott érte,hogy mondtam neki inkább tegyük le a telefont. így is amennyiért odaadnám az egy százassal kevesebb,mint amennyiért én vettem. Amiket nézegettem,azokra min 150-et rá kellene még tolnom plusz az átírás. Tehát még mindig olcsóbb átalakítanom,mint egy másik autó. A másik dolog meg,hogy elég jó állapotban van a kocsim (11 éves,110E km) a motorja tökéletes,így nem igazán szeretném kicserélni valami lutrira. Még talán akkor is olcsóbb,ha veszek egy komplett külföldi autót,ami kell azt kiveszem belőle,amit tudok eladok,a maradék meg megy vasba.Az egyik ismerősömnek akartak kb két hónapja170-ért adni egy komplett dízel astrát. Van egy autószerelő barátom, ő tud segíteni és a munkadíj így ki lenne lőve.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem hideg motornál ott sincs lambdafigyelés, simán dadoghat attól...

Csak a tengelyből adódna a plusz lovak nagy része? Biztosan hozzájárul, ha nagyobb az emelés stb. de azért a központis szívósora egyáltalán nem alkalmas normális teljesítményhez. Ráadásul oké, hogy messze van az injektor, csak sajnos ennél a kanyarok meg a közel sem ideális forma és keresztmetszet miatt inkább romlik a keveredés. Arról nem beszélve, hogy a szívóoldal keresztmetszete is kisebb, tehát sajnos nem valószínű, hogy 4-5e felett ki tudja szolgálni a motort még ha a tengely elég is lenne.....de ne legyen igazam. Az az SI szívósor fontos része annak a 100lóerőnek szvsz. Meg hát mondjuk meg lesz a szükséges ccm de hengerenként sem lesz egyforma az eloszlás és akkor a pillangószelep méretéről még nem ejtettünk szót.

5000 helyett 5500-ra van tolva a teljesítménymaxom 254fokos tengellyel is,ebből következtetek,hogy azért van benne tartalék. Az 1.8as fejnek nagyobb a pillangója, a torkot hozzá kellett igazítani mert az kisebb volt,mint a pillangó. Az Si-ben is van 90fokos kanyar,annál a szívócsatorna kisebb átmérőjű kör alakú a központis nagyobb és ovális.

Szvsz szívómotor teljesítményében a kulcsszavak: furatXlöket,sűrítési arány,szívószelepek összfelülete,keresztöblítéses elhelyezkedésűek a szelepek vagy nem,vezérműtengely,keverékarány,előgyújtás. Ez a 90%, a többi 10 meg hogyan jut a cucc be és ki a hengerekből.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Először azzal kezdtem,hogy veszek egy másik autót,ami klímás meg erősebb,csak nem nagyon kapkodnak az autómért. Az az egy aki érdeklődött olyan kicsi forintot ajánlott érte,hogy mondtam neki inkább tegyük le a telefont. így is amennyiért odaadnám az egy százassal kevesebb,mint amennyiért én vettem. Amiket nézegettem,azokra min 150-et rá kellene még tolnom plusz az átírás. Tehát még mindig olcsóbb átalakítanom,mint egy másik autó. A másik dolog meg,hogy elég jó állapotban van a kocsim (11 éves,110E km) a motorja tökéletes,így nem igazán szeretném kicserélni valami lutrira. Még talán akkor is olcsóbb,ha veszek egy komplett külföldi autót,ami kell azt kiveszem belőle,amit tudok eladok,a maradék meg megy vasba.Az egyik ismerősömnek akartak kb két hónapja170-ért adni egy komplett dízel astrát. Van egy autószerelő barátom, ő tud segíteni és a munkadíj így ki lenne lőve.

OFF: A hahu-t,egyéb hirdetési oldalakat csak unatkozó,kalandor emberek nézegetik, meg amúgy általában ami hirdetésben fúúú de állaaat az valóságban trágya,ami meg elveszik a többi között azok sokkal jobbak.

Én csak arra használom a hahu-t,hogy ismerősöknek könnyebben el tudjam küldeni pontosan milyen autót árulok. ON

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenki!

Szeretnék tanácsot kérni. Van egy Astrám X16SZR 8 szelep 75 ló. Szeretnék klímát rakni bele,de a 75 ló gondolom kevés lesz hozzá.Legalábbis ha négyen vagyunk benne elég hurka,erre jönne még a klíma. Igencsak meg kell gondolnom az előzéseket. Először arra gondoltam teszek rá egy 16 szelepes hengerfejet,aztán kicsit jobban utána olvasgattam kiderült,hogy van 8 szelepesbe is 100 lovas. A konkrét kérdésem az volna,melyik megoldást lehet könnyebben megoldani,és elég ha hengerfejet cserélek meg elektronikát és kész? Bocs,ha marhaságot írtam,de semmi konkrét dolgot nem találtam,csak érintőlegesen volt ilyesmikről szó itt is ott is.

Előre is köszönöm!

Üdv.: Béla

Nekem a 60 lovasban van klíma :D A sebességet tartja klímával is, előzéshez meg kikapcsolom.

Link to comment
Megosztás:

5000 helyett 5500-ra van tolva a teljesítménymaxom 254fokos tengellyel is,ebből következtetek,hogy azért van benne tartalék. Az 1.8as fejnek nagyobb a pillangója, a torkot hozzá kellett igazítani mert az kisebb volt,mint a pillangó. Az Si-ben is van 90fokos kanyar,annál a szívócsatorna kisebb átmérőjű kör alakú a központis nagyobb és ovális.

Szvsz szívómotor teljesítményében a kulcsszavak: furatXlöket,sűrítési arány,szívószelepek összfelülete,keresztöblítéses elhelyezkedésűek a szelepek vagy nem,vezérműtengely,keverékarány,előgyújtás. Ez a 90%, a többi 10 meg hogyan jut a cucc be és ki a hengerekből.

SI szívósorban is van kanyar, de szerintem a központis szívósoroknál a legnagyobb gond, hogy a pillangó alatt van egy hatalmas törés, ahol már az összekeveredett levegő+benzin-nek kell(ene) elfordulnia, nem vagyok róla meggyőződve, hogy minden esetben sikerül is.

Szívómotor teljesítmény szerintem: szelepek mérete a legfontosabb, égéstér kialakítás, squish és áramlás aránya illetve, hogy a lángfrontnak mekkora utat kell megtennie - ebből következően mekkora előgyújtás szükséges. Szívósor és leömlő viszonya ami ezek mellett döntő - megfelelően, fordulatra hangolt nyomáshullámokkal és jó időben záródó - nyíló szelepekkel . Szvsz kompresszió annyira nem számít, keverékarány mellett még ami lényeges a turbulencia az égéstérben.

Link to comment
Megosztás:

Az NZ és az SE hengerfejek közt az a lényeges különbség, hogy az SE-nél a szelepre felülről kanyarodik rá a szívó csatorna, az NZ-nél pedig oldalról fordul rá, és evvel örvénylést okozva jut be az égéstérbe, emiatt inkább nyomatékos mint forgós.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.