Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Köszi!

Mi lett volna az elvárt teljesítmény? Azért az a nyomaték elég emberes :) Ha fel lesz progizva és meg lesz oldva minden hiba, akkor az enyém is megy padra. Kíváncsi leszek az eredményre. Még a gyári injektorokkal használom, nem mertem belerakni a nagyobbat. :)

Link to comment
Megosztás:

Mit lehet csinálni hogy a kocsi ne rinyáljon állandóan az alapjárati motorért? Azon kívül hogy bekötni :D

Menni megy, már a tolattyúkat is visszaállítottam eredeti állapotukra, már nem torpan amikor hirtelen gázt adok. Viszont indítás után stabil szép alapjáratból, átmegy puffogósba és 2000 alatt végig olyan marad a hangja, menet közben is hallani ahogy burrog. Idegesítő és nem értem miért van ez. Ráraktam az alapjárati motort, dolgozik ezerrel, szinte már izzik, de ugye nem tud sok jót alkotni, ezért egy pár perc szenvedés után check lesz belőle. <_<

Link to comment
Megosztás:

NE/XE alapjárati motort nem tudsz rárakni? Azt talán jobban el lehet vezetgetni csövekkel (NE-nél eleve a gumicsövön lóg), meg talán több levegőt is enged :)

Nem hiszem hogy csereszavatos lenne. Jó lenne a gyári is, de akkor kellene csinálnom egy hidat, ami összeköti mind a négy szívótorkot ( hasonlót mint az üzemanyaghíd ) és abba kellene belerakni. Nem megoldhatatlan, ha nem tudok rájönni arra hogy kéne kiiktatni, az is lesz, muszáj lesz megcsinálni, csak nem szeretném. :)

Holnap megveszem a tölcsérekhez az anyagot. Teramid, Poliamid, van már ennek mindenféle neve... Szóval abból lesz és most gyártatok 7cm hosszúakat, számolás nélkül egyelőre ezek lesznek rárakva, aztán ha már működik rendesen a koncepció, akkor lesz számolgatva és méretre gyártva minden.

Ma szereztem egy laptopot és megnéztem Gabi átalakítója által közölt adatokat. Alapjáraton és kb 3000-3500as fordulatig a lambaszonda jelem, 0.76. 4000 felett hirtelen 1.0 lesz és akkor már nem burrog, nem rángat, hanem megy. Lehetséges hogy a gyári program túldúsít és ezért van furcsa alapjáratom és ezért agyhalott a motor 3500as fordulat alatt? Mert felette megindul. Nem volt jó a laptopban az akksi, szóval nem tudtam menet közbeni logot készíteni, de üresben, ahogy elhagyta a fordulatszámmérő a 4000et a kocsi életre kelt és abbahagyta az egyenetlenül járást. 5.ben 100nál kivillan a check engine, az olyan 2500as fordulat lehet, elkezdem nyomni a gázt, elalszik. Itthon kivillogtattam a hibát, 45ös hibakód, Oxygen Sensor, Air/Fuel mixture too rich. Szóval valami nem ok. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Ez padlógázas állásnál dob 1.0-t???

Szívónál nem tudom mi a jó... de még turbósnál amikor túldúsítunk is sok egy picit a 0.76. Viszont teljes terhelésen az 1.0 az dugaszolvadusz...

Terhelés nem volt rajta, mivel mondom hogy csak állóhelyzetben pörgettem. az utsó mondatodat meg nem értem. :D

Link to comment
Megosztás:

Erről pofáztam, amikor azt írtam, hogy nem lesz egyszerű beállítani.

Jó lenne hozzá egy gázelemző műszer, ami pontosan mutatja a bent maradt oxigén/NO/Co összetevőt és a lambdát is.

Én a céges motorokkal könnyen vagyok, mert tudom a gyújtást is állítani és az üzemanyag mennyiségét is terheléstől/turbónyomástól függően, de te ezt hogy fogod megoldani?

Az alapjáratit vagy ECU-ból kell kilőni vagy meg kell oldani másképp, pl ahogy Tomiék is írták.

Külföldi fórumokon nem láttál erre megoldást?

Link to comment
Megosztás:

Ilyen dús keveréknél hamar behal a szélessávú lambdaszonda. Gyári ecuban nem lesz olyan egyszerű megtalálni hol babrálja az alapjárati motort.

Nekem padlógáznál 0.89-0.92 közt van a lambda, részterhelésen 1.

Padon állandó sebességen különböző terheléseken lett végigjátszva az üzemanyag és a gyujtás.

Link to comment
Megosztás:

@rtomi: nem kell megsértődni, de ha egyszer C14SE-m van, hogy a rákba rakjak rá egy C20NE alapjárati motort a kocsimra? Főleg úgy hogy teljesen más rendszerűek is, mivel az enyém csak egy 3cm x 4cm-s seggdugasz, a C20NE-é meg vagy 5x akkora. Már itt kezdődnek a gondok. Szerintem a csatlakozó sem egyforma és ha rá is tudnám applikálni akkor sem működne. Szerintem. :)

J0hnny: Nem láttam megoldást külföldi fórumon, de jövő héten már nem lesz szabin a srác, akivel a talpat csináltattam, csináltatok vele egy fészket az alapjáratinak és bekötöm. Remélem összejön úgy hogy még Blitz előtt készen legyen. :)

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motorom van, de ( még ) nincs helye. Nem igaz hogy nem érthető ez így leírva már 4edjére. :D

gyorskötöző vagy gumipók..ráfogatod a merevitőre vagy ahol van hely azt csókolom..mit kell ebből is ekkora ügyet csinálni..bolhából elefánt.. :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Attól hogy ráfogatom a toronymerevítőre, még nem fog levegőt engedni a szívótorkokba. :D

Azt írtad helye legyen..arról lemaradtam hogy még ilyen funkciókat is el kell látnia.. :D Mellesleg meg csak poén volt..nem értek ezekhez a dolgokhoz :)

Link to comment
Megosztás:

Gratula, alakul a téma. Még a vezkótengelyt kéne kicserélned 296-osra, és akkor dolgozna 7200-ig simán.

Ma voltunk a kocsimmal padon. Amit vártam tőle azt nem hozta, de azért nem lett rossz, főleg utcára ahova eredetileg is készült. Kb 118 Le, 178Nm. A tengelyben ennyi van, 5500-tól erősen esik, cserébe viszont 1500-nál már le lehet padlózni, nem rángat.

Mekkora tengely van benne?

Szerintem ha 98 v. 100-as benyára lenne programozva,akkor tuti erősebb lenne.

Húzott túrós motoron kívül nem találtam eddig értelmét az etanolnak.

Link to comment
Megosztás:

dbilas oldalán találtam:

Road : This cam type is designed to installed into a standard produktion road car. No other modifications are necessery.

Sport : This cam type is designed for the sporty driver. We recommend the use of a ajusted chip.

Rallye : This cam type is designed for rally or slalom competition cars. We recommend the use of twin carburators or multi throttle injection systems with this cam type.

296 az már pont Sport/Rallye. 249 euró+ szállítás. :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.